5 برنامه رایگان انتقال فایل برای به اشتراک گذاری داده ها بین دستگاه ها

90
0
برنامه رایگان انتقال فایل

اگر هنوز از ایمیل برای ارسال فایل‌ها از تلفن خود به رایانه یا اشتراک‌گذاری منظم داده‌ها با همکاران خود استفاده می‌کنید، این کار را اشتباه انجام می‌دهید. این برنامه‌های عالی و رایگان انتقال فایل، راه‌های بهتر، آسان‌تر و سریع‌تری برای اشتراک‌گذاری فایل‌های با اندازه بزرگ بین هر دو دستگاه هستند. در این مقاله به معرفی 5 برنامه رایگان انتقال فایل می پردازیم.

5 برنامه رایگان انتقال فایل

Gogile (وب): اشتراک گداری نامحدود فایل واقعی و ذخیره سازی موقت

برنامه رایگان انتقال فایل
برنامه رایگان انتقال فایل

Gofile کاری را انجام داد که هیچ یک از بهترین برنامه ها برای اشتراک گذاری فایل ها به صورت آنلاین موفق به انجام آن نشده اند: واقعاً نامحدود باشد. Gofile هیچ محدودیتی در اندازه فایل، تعداد افرادی که می توانند آن فایل را دانلود کنند، یا پهنای باند ارائه شده ندارد. حتی برای استفاده از آن نیازی به ثبت نام ندارید. بنابراین می توانید بدون نگرانی هر چیزی را که می خواهید آپلود و انتقال دهید.

فایل ها تا زمانی که توسط کاربران دانلود می شوند در سرور Gofile ذخیره می شوند. هنگامی که یک فایل به مدت هفت روز دانلود نمی شود، به عنوان غیرفعال علامت گذاری می شود. بعد از 10 روز از سرور حذف می شود.

ثبت نام با ایمیل خود قفل چند ویژگی جالب دیگر را باز می کند. می‌توانید فایل‌ها را در پوشه‌ها و برچسب‌ها مدیریت کنید، برای امنیت رمز عبور اضافه کنید، و تاریخ انقضا را برای حذف خودکار فایل‌ها تعیین کنید.

پس چگونه این همه رایگان است؟ خوب، در سایت تبلیغاتی وجود دارد و گزینه ای برای خرید یک حساب پریمیوم وجود دارد که فضای ذخیره سازی دائمی را به ارمغان می آورد، بنابراین فایل های شما هرگز غیرفعال یا حذف نمی شوند. در مورد نگرانی های مربوط به حریم خصوصی، Gofile می گوید که هرگز داده های شخصی شما را ذخیره یا نمی فروشد

Payload (ویندوز، macOS، لینوکس): اشتراک گذاری فایل ها بین رایانه ها در دفتر             

برنامه رایگان انتقال فایل
برنامه رایگان انتقال فایل

                        
     
اشتراک گذاری فایل های حجیم بین کامپیوترها یک نیاز رایج برای افرادی است که در دفاتر کار می کنند. اگر به همان Wi-Fi یا شبکه محلی متصل هستید، اگر Payload را نصب کنید، راحت‌تر از همیشه خواهد بود. این اولین برنامه ای نیست که این کار را انجام می دهد، اما بهترین پیاده سازی است که تاکنون دیده ایم.

وقتی Payload را اجرا می کنید، نام و نام دستگاه از شما خواسته می شود و رنگی را انتخاب می کنید. هنگامی که همه افراد در دفتر این کار را انجام دادند، همه نام های شما بسته به وضعیت آنها در دستگاه های آنلاین یا آفلاین ظاهر می شود.

هنگامی که می خواهید فایلی را برای یک همکار ارسال کنید، به سادگی روی نام او کلیک کنید و فایل یا کل فهرست ها را برای ارسال انتخاب کنید. شما نیازی به فشرده سازی یک فهرست فایل ندارید. سپس همکار برای پذیرش یا رد این فایل اعلان دریافت می کند. اگر قبول کنند، فایل از طریق شبکه محلی ارسال می شود که بسیار سریعتر از انتقال اینترنتی و ایمن تر است.

سرعت برای فایل های حجیم چند گیگابایتی بسیار مفید است. و Payload با افزودن قابلیت توقف و از سرگیری انتقال و یا حتی از سرگیری خودکار انتقال در صورت قطع شدن به دلایلی، به این امر کمک می کند.

Download: Payload for Windows | macOS | Linux (Free)

Sendfiles.dev و rDrop :  به اشتراک گذاری فایل P2P بدون سرور واسطه

برنامه رایگان انتقال فایل
برنامه رایگان انتقال فایل

اگر به هیچ یک از شرکت‌های ذخیره‌سازی فایل در مورد داده‌های خود اعتماد ندارید، اما همچنان نیاز به انتقال فایل‌ها به شخص دیگری دارید، بهترین گزینه اشتراک‌گذاری فایل‌های همتا به همتا (P2P) است. به این ترتیب، هیچ سرور واسطه ای نخواهید داشت که داده ها در آن ذخیره شوند. در عوض، مستقیماً از رایانه یا تلفن شما به رایانه یا تلفن گیرنده می رود.

هر دو Sendfiles.dev و rDrop این فرآیند P2P را آسان می کنند. فایل های خود را اضافه کنید و یک لینک یا کد منحصر به فرد برای ارسال به گیرنده ایجاد کنید. هنگامی که گیرنده وظیفه خود را انجام داد، فایل شروع به آپلود از دستگاه شما و بارگیری در دستگاه خود می کند. این سبک انتقال P2P برای فایل‌های بزرگ در زمان صرفه‌جویی می‌کند، زیرا هیچ یک از طرفین نباید منتظر بمانند تا فایل به طور کامل در سرور آپلود شود و سپس شروع به دانلود کند.

بین این دو برنامه، Sendfiles دارای مزیت اضافه‌ای است که می‌تواند محافظت از رمز عبور را برای اطمینان از دو مرحله امنیت در انتقال فایل شما، اضافه کند. همچنین فایل های موجود در مرورگر شما را رمزگذاری می کند و آنها را در مرورگر گیرنده رمزگشایی می کند. همانطور که گفته شد، استفاده از rDrop بسیار ساده تر است و در تلفن ها بسیار بهتر عمل می کند. همچنین می توانید یک کد QR را با دوربین گوشی اسکن کنید تا انتقال را آغاز کنید که بسیار راحت است.

Blindsend (وب): درخواست انتقال فایل از شخص دیگری

برنامه رایگان انتقال فایل
برنامه رایگان انتقال فایل

اکثر برنامه های انتقال فایل سعی می کنند ارسال فایل ها را برای شما آسان کنند. اما چه اتفاقی می افتد زمانی که شما نیاز به دریافت فایل از شخصی که با تکنولوژی خوب نیست؟ این برنامه‌هایی که برای شما ساده به نظر می‌رسند، می‌توانند برای آن‌ها خسته‌کننده باشند.

Blindsend یک راه حل فوق العاده برای این مشکل است. این به شما امکان می دهد به جای ارسال فایل، پیوندی برای درخواست فایل ایجاد کنید. برای ایجاد پیوند جدید باید رمز عبوری تنظیم کنید که آن را برای آپلودکننده ارسال می‌کنید. تنها چیزی که آنها خواهند دید دکمه ای برای آپلود فایل ها است. پس از اتمام آنها، به شما اطلاع داده می شود که فایل ها آماده هستند و منتظر دانلود شما هستند. فوقالعادهست.

البته، می‌توانید از Blindsend به‌عنوان یک ابزار استاندارد انتقال فایل نیز استفاده کنید و محافظت از رمز عبور هنگام ارسال فایل‌ها اجباری نیست. شما می توانید حداکثر 10 فایل، حداکثر 2 گیگابایت در اندازه هر فایل و در مجموع تا 4 گیگابایت آپلود کنید.

CopyPaste.Me (وب): ساده ترین و راحت ترین راه برای انتقال فایل ها، متن یا رمز عبور

برنامه رایگان انتقال فایل
برنامه رایگان انتقال فایل

شما می خواهید به سرعت یک فایل را از تلفن خود برای شخص دیگری ارسال کنید، اما نمی دانید که آنها کدام برنامه ها را قبلا نصب کرده اند و نمی توانید نام هایی مانند rDrop یا Gofile را به خاطر بسپارید. به خاطر سپردن نام «CopyPaste.Me» آسان است، اینطور نیست؟ استفاده از برنامه وب به همین سادگی است.

هیچ کس نیازی به نصب ندارد. وب سایت را در یک مرورگر فعال کنید و یک کد QR خواهید دید. از طرف مقابل بخواهید این کد QR را با تلفن خود اسکن کند (یا اگر در رایانه است، می توانید کدی را که تایپ می کند به اشتراک بگذارید). با اتصال دو دستگاه، اکنون می‌توانید فایل‌ها، تکه‌های متنی و حتی رمزهای عبور را به اشتراک بگذارید.

بخش رمزهای عبور CopyPaste را از سایر وب سایت های رایگان انتقال فایل و متن متمایز می کند. وقتی رمز عبور را به اشتراک می گذارید، می بینید که به طور کامل در پنجره خود تایپ شده است، اما به صورت نویسه های ویرایش شده در پنجره گیرنده ظاهر می شود. با این حال، آنها هنوز هم می توانند آن را کپی-پیست کنند. این یک ویژگی مفید برای به اشتراک گذاشتن رمزهای عبور است، اما اگر از ما بپرسید، باز هم بهتر است از این به اندازه کافی و فقط در مواقع اضطراری استفاده کنید.

به دنبال سرعت و راحتی باشید

بنابراین از کدام یک از این برنامه های انتقال فایل باید استفاده کنید؟ همه آنها! وظیفه شما انتخاب برنده نیست. همه آنها در راه خود خوب هستند و شما باید از بهترین آنها برای کار استفاده کنید.

به عنوان مثال، CopyPaste.Me احتمالاً بهترین گزینه برای استفاده با افرادی است که به طور منظم با آنها در ارتباط نیستید، در حالی که Payload برای راه اندازی در یک دفتر کوچک عالی است. و Blindsend زمانی ایده‌آل است که می‌خواهید رئیستان از نظر فناوری آن فایل مهم را بدون اینکه میلیون‌ها سوال در مورد نحوه استفاده از سایت بپرسد برای شما ارسال کند. بنابراین فقط از برنامه انتقال فایل مناسب برای کار مناسب استفاده کنید و سرعت و راحتی آن را در نظر بگیرید.

 

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس