مقایسه برچسب‌های حریم خصوصی در فروشگاه Google Play و Apple App Store

30
0
حریم خصوصی در فروشگاه Google Play و Apple App Store

برنامه‌های موجود در Play Store و App Store باید نحوه استفاده از داده‌های شما را بیان کنند. اما آیا واقعاً می توانید به این اطلاعات اعتماد کنید؟ حریم خصوصی در فروشگاه Google Play و Apple App Store را در ادامه بررسی کرده ایم.

برچسب‌های حریم خصوصی تضمین می‌کنند که قبل از دانلود یک برنامه از فروشگاه Play Google یا اپ استور اپل، بدون شک می‌دانید که آیا این برنامه داده‌های شما را جمع‌آوری می‌کند یا خیر، چه نوع داده‌هایی جمع‌آوری می‌شوند، چگونه داده‌های جمع‌آوری‌شده شما پردازش می‌شوند، و آیا با سومین برنامه به اشتراک گذاشته شده است یا خیر. مهمانی.

با این حال، برچسب‌های حریم خصوصی برنامه‌ها در فروشگاه Google Play و App Store چگونه با هم مقایسه می‌شوند؟

برچسب حریم خصوصی در فروشگاه Google Play یا Apple App Store چیست؟

برچسب حریم خصوصی یک بخش اطلاعاتی موجود در فروشگاه Play یا App Store است که جزئیات جمع‌آوری داده‌ها، انواع مختلف داده‌هایی که جمع‌آوری می‌کند، نحوه رسیدگی به داده‌های کاربر و هدف از جمع‌آوری داده‌ها را توضیح می‌دهد.

موضوع کلیدی پشت برچسب‌های حریم خصوصی برنامه، شفاف کردن شیوه‌های جمع‌آوری داده‌های برنامه قبل از زدن دکمه دانلود برای شماست. قبل از معرفی، توسعه‌دهندگان فقط موظف بودند شیوه‌های داده خود را در خط‌مشی‌های حفظ حریم خصوصی در وب‌سایت‌ها یا داخل برنامه‌هایشان فهرست کنند. با این حال، این خط‌مشی‌های حفظ حریم خصوصی اغلب طولانی هستند و پیروی از آنها سخت است و درک آنها را سخت می‌کند.

گوگل و اپل برچسب‌های حریم خصوصی برنامه‌ها را برای حل این مشکل با ارائه روش‌های جمع‌آوری داده‌های یک برنامه به طور واضح و مختصر اضافه کردند.

Google Play Store در مقابل Apple App Store Privacy Labels

برچسب‌های حریم خصوصی یکی از راه‌هایی است که گوگل و اپل برای جمع‌آوری داده‌ها توسط برنامه‌ها در فروشگاه‌های برنامه‌شان شفاف‌سازی می‌کنند. با این حال، هر دو شرکت از رویکردهای کمی متفاوت برای رسیدن به یک هدف استفاده می کنند.

چه اطلاعاتی نیاز دارند

در فروشگاه Google Play، برچسب‌های حریم خصوصی برنامه‌ها چهار جزئیات کلیدی را شرح می‌دهند: اینکه آیا یک برنامه داده‌ها را با اشخاص ثالث به اشتراک می‌گذارد، آیا برنامه داده‌ها را جمع‌آوری می‌کند (و انواع داده‌های جمع‌آوری‌شده، در صورت انجام)، آیا برنامه‌ای از بهترین شیوه‌های امنیت داده پیروی می‌کند. و اینکه آیا می توانید درخواست حذف داده های خود را داشته باشید.

می‌توانید همه این اطلاعات را در یک نگاه در بخش ایمنی داده در صفحه فهرست برنامه مشاهده کنید. در اینجا، توسعه‌دهندگان همچنین می‌توانند فهرست کنند که آیا داده‌های جمع‌آوری‌شده اجباری هستند (بسته به اینکه برنامه برای عملکرد به داده نیاز دارد) یا اختیاری.

در اپ استور اپل، برچسب‌های حریم خصوصی به سه دسته تقسیم می‌شوند: داده‌هایی که برای ردیابی شما استفاده می‌شوند، داده‌هایی که به شما پیوند داده شده‌اند و داده‌هایی که به شما مرتبط نیستند. می‌توانید این دسته‌ها را در صفحه فهرست برنامه‌ها در بخش حریم خصوصی برنامه مشاهده کنید.

مانند Google، درک برچسب‌های حریم خصوصی App Store اپل از شما می‌خواهد که با ضربه زدن روی See details یک قدم اضافی بردارید تا اطلاعات جامعی مانند داده‌های دقیق جمع‌آوری‌شده و هدف جمع‌آوری داده‌ها را مشاهده کنید.

با این حال، برچسب‌های حریم خصوصی اپل اطلاعات دیگر موجود در فروشگاه Play را از دست می‌دهند، مانند اینکه آیا یک برنامه در حین مدیریت داده‌های شما از بهترین شیوه‌های امنیتی پیروی می‌کند، آیا می‌توانید درخواست حذف داده‌های خود را بدهید، یا اگر داده‌های جمع‌آوری‌شده اختیاری یا اجباری هستند.

آیا برچسب‌های حریم خصوصی برنامه تأیید شده است؟

به دور از تفاوت‌های ظریف، سوال مهم این است که به برچسب‌های حریم خصوصی کدام پلتفرم می‌توان اعتماد کرد. پاسخ کوتاه هیچ کدام نیست. در هر دو پلتفرم، برچسب‌های حریم خصوصی خود گزارش می‌شوند و نه گوگل و نه اپل صحت یا گمراه‌کننده بودن اطلاعات اعلام‌شده را تأیید نمی‌کنند.

مانند گوگل، برچسب‌های حریم خصوصی اپلیکیشن‌های اپل ممکن است برای شرکتی که در خط مقدم مبارزه برای حفظ حریم خصوصی کاربران تبلیغ می‌شود، دقیق نباشد. بنابراین، نباید از دیدن اپلیکیشنی که قسم می‌خورد هیچ داده‌ای را جمع‌آوری نکند، دقیقاً برعکس این کار را تعجب کنید.

علاوه بر این، با توجه به سیاست‌های گوگل و اپل، یک توسعه‌دهنده می‌تواند در برخی موارد داده‌ها را به‌عنوان داده‌های جمع‌آوری‌شده یا اشتراک‌گذاری شده فهرست نکند، حتی اگر جمع‌آوری و به اشتراک گذاشته شود.

به برچسب‌های حریم خصوصی برنامه اعتماد نکنید

برچسب‌های حریم خصوصی برنامه در Android و iOS راهی آسان برای مشاهده شیوه‌های جمع‌آوری داده‌های یک برنامه ارائه می‌کنند. تفاوت‌های ظریفی در Android و iOS وجود دارد و برچسب‌های حریم خصوصی Google به دلیل جزئیات بیشتر برجسته هستند.

با این حال، نه گوگل و نه اپل داده های اعلام شده توسط توسعه دهندگان را تأیید نمی کنند، که باعث می شود برچسب های حریم خصوصی ارزش کمتری داشته باشند. بنابراین قبل از دانلود یک برنامه به دلیل برچسب حفظ حریم خصوصی آن که قسم می خورد داده های شما را جمع آوری نمی کند، ابتدا با بررسی خط مشی رازداری آن برنامه را تأیید کنید.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس