5 ویرایشگر برتر جاوا اسکریپت برای برنامه نویسان

111
0
ویرایشگر برتر جاوا اسکریپت

این روزها، تنها پنج ویرایشگر وجود دارد که ارزش توجه شما را هنگام نوشتن کدهای جاوا اسکریپت دارند. شما می‌توانید ده ها گزینه جایگزین پیدا کنید، اما هیچ‌کدام از آنها ویژگی های این موارد را ندارند، پس وقت خود را روی آنها تلف نکنید. ویرایشگر برتر جاوا اسکریپت را در ادامه بشناسید.

به عنوان یک برنامه نویس، ویرایشگر متن جعبه ابزار شماست و هر ویژگی ابزار متفاوتی است. استفاده از ویرایشگر barebones (مثلاً Notepad) مانند ساختن یک خانه تنها با یک چکش است: انجام آن ممکن است، اما دردسرش بسیار بیشتر از ارزش آن است. همچنین نتیجه نهایی خیلی خوب نخواهد بود.

جاوا اسکریپت برای شروع یک زبان درهم و برهم است، بنابراین به تمام پتانسیل ممکن خود نیاز دارید. یک ویرایشگر متن مناسب و مجهز می‌تواند به شما کمک کند سریع تر کدنویسی کنید، کد روان تری بنویسید، زودتر اشکالات را پیدا کنید، اما مهم تر از همه، برنامه نویسی را سرگرم کننده و لذت بخش کند.

1.ویرایشگر برتر جاوا اسکریپت: WebStorm

برای ویندوز، مک و لینوکس موجود است.

WebStorm تنها IDE کامل در این فهرست است. بقیه ویرایشگرهای متن پیشرفته هستند. این به معنای دو چیز است: اول، تمام بهترین ویژگی های آن داخلی و رسمی هستند، و دوم، کل محیط کدنویسی یک کل منسجم است. سایر ویراستارها معمولاً یک پلاگین شخص ثالث هستند.

WebStorm یک برنامه جامع با ویژگی های بسیاریاست که در جای دیگر نمی‌توانید پیدا کنید:

  • بهترین تکمیل خودکار برای جاوا اسکریپت.
  • کمک برنامه نویسی عالی برای framework هایی مانند Angular، React و Meteor.
  • صدها بازرسی برای کشف مشکلات در کد هنگام نوشتن.
  • ویرایشگر کامل برای کدهای سمت سرویس گیرنده.
  • میانبرهای پیمایش پیشرفته برای پیمایش بسیاری از فایل ها.
  • ادغام با Karma،Mocaha، Jest و Protractor برای تست های واحد.
  • رابط هایی برای پیکربندی ابزار ساخت، از جمله Grunt و Gulp.

به زبان ساده، WebStorm برای متخصصان جاوا اسکریپت طراحی شده است که روی پروژه های بزرگ با ابزارهای زیادی کار می‌کنند. اگر فقط بخواهید اسکریپت های سرگردان را اینجا و آنجا ویرایش کنید، بسیار بیش از حد است. اگر شک دارید، توجه داشته باشید که WebStorm توسط JetBrains توسعه داده شده است، همان گروهی که پس پرده سایر IDE های محبوب مانند IntelliJ (جاوا) و PyCharm (Python) قرار دارد.

متأسفانه، WebStorm رایگان نیست. شما باید در یک برنامه ماهانه یا سالانه مشترک شوید. خبر خوب این است که هر چه مدت زمان بیشتری طرح خود را فعال نگه دارید، قیمت اشتراک کاهش می یابد.

2.ویرایشگر  Visual Studio Code

برای ویندوز، مک و لینوکس موجود است.

اول از همه، Visual Studio Code با Visual Studio یکسان نیست. Visual Studio یک IDE درهم ریخته است، اما Visual Studio Code یک ویرایشگر متن قابل تنظیم است که به لطف کتابخانه پسوندهای شخص ثالث، می‌تواند به همان اندازه که شما نیاز دارید ساده یا پیشرفته باشد.

Visual Studio Code برای اولین بار در سال 2015 منتشر شد. دارای تعدادی ویژگی داخلی است که آن را بالاتر از سایر ویرایشگرهای متن قرار می دهد:

  • تکمیل خودکار متن بر اساس متغیرها، توابع، ماژول ها و غیره.
  • اشکال زدایی جامد با نقاط شکست، پشته های تماس و کنسول تعاملی.
  • ویژگی بهره‌وری برای توسعه سریع نر.
  • قسمت های قابل تعریف توسط کاربر برای الگوسازی الگوهای کد که اغلب استفاده مجدد می‌شوند.
  • ادغام بومی با کنترل منبع Git.
  • رابط سریع، پاسخگو و موضوعی.

اما شاید بهترین بخش Visual Studio Code این است که متن باز است. در واقع، این برنامه مستقیماً در GitHub میزبانی می‌شود و در صورت تمایل می‌توانید همین الان کد منبع را بررسی کنید. به‌عنوان یکی از فعال ترین پروژه های GitHub، می‌توانید مطمئن باشید که این ویرایشگر راهی جز کار کردن ندارد.

3.ویرایشگر جاوا اسکریپت: Sublime Text

برای ویندوز، مک و لینوکس موجود است.

وقتی Sublime Text در سال 2008 وارد صحنه شد، همه توسعه دهندگان عقل خود را از دست دادند. یک مهندس نرم افزار کار خود را در گوگل رها کرد تا ویرایشگر Sublime Text را ایجاد کند، که بر اساس سه اصل ساده هدایت می شود: حداقل درهم ریختگی رابط، متن باید در کانون توجه قرار گیرد، و باید از تمام صفحه نمایش استفاده شود. همه آن چیزها حتی امروز هم صادق است.

Sublime Text دارای چندین ویژگی قابل توجه است که ارزش آن را ثابت می‌کند:

  • سریع ترین و پاسخگوترین عملکرد هر ویرایشگر متنی.
  • گروه های برگه و ویرایش چند جداره.
  • سازماندهی و ویرایش فایل ها بر اساس پروژه.
  • پالت فرمان برای تایپ دستورات به جای استفاده از ماوس.
  • ویژگی های بهره‌وری گردش کار مانند مکان نماهای متعدد و جستجوی کل پروژه.
  • کتابخانه عظیم برنامه های افزودنی شخص ثالث.

Sublime Text پیشگام بسیاری از ویژگی هایی است که ویرایشگرهای متن مدرن را به همان اندازه که هستند عالی می‌کند. البته زمان زیادی گذشته است و رقبا خود را منطبق کرده‌اند. از آنجایی که بسیاری از این رقبا کاملا رایگان هستند، توجیه قیمت سنگین Sublime Text و کد منبع بسته سخت می‌شود.

4.ویرایشگر برتر جاوا اسکریپت: Atom Editor

در ویندوز، مک و لینوکس موجود است.

هنگامی که Atom Editor برای اولین بار در سال 2014 منتشر شد، بسیاری آن را “قاتل Sublime Text” نامیدند. با اینکه Atom از طرفداران قابل توجهی برخوردار است، اما هرگز نتوانست از نظر محبوبیت از Sublime Text پیشی بگیرد. اکنون که Visual Studio Code همه چشم ها را به سمت خود می‌کشد، این امکان وجود دارد که Atom در سراشیبی سقوط قرار داشته باشد.

با چند ویژگی عالی Atom آشنا شویم:

  • تکمیل خودکار انعطاف پذیر با کمک افزونه ها.
  • رابط هوشمند برای مدیریت تم ها، بسته ها و تنظیمات.
  • گروه های برگه و ویرایش چند جداره.
  • ویژگی های گردش بهره وری.
  • رابط کاربری بسیار قابل تنظیم با استفاده از HTML، CSS و JS.

پلاگین هایی وجود دارند که با هدف تکرار برخی از ویژگی های Sublime Text، مانند minimap، طراحی شده اند. بزرگترین مشکل من با Atom عملکرد پایین آن است، کند نیست، اما سریع نیست. من دوست دارم ویرایشگرهای متن مورد استفاده‌ام به سرعت کار کنند.

اما نکته مثبت این است که رایگان و منبع باز است، بنابراین احمقانه است که از چنین چیزهایی شکایت کنید. اگر به دلایلی نمی‌توانید Visual Studio Code را درک کنید و ماهیت اختصاصی Sublime Text را دوست ندارید، Atom یک گزینه عالی است.

5.ویرایشگر برتر جاوا اسکریپت: Brackets

در ویندوز، مک و لینوکس موجود است.

Brackets یک ویرایشگر متن ساخته توسط Adobe است که تقریباً در همان زمان Atom در سال 2014 راه‌اندازی شد. اکثر کاربران از Sublime Text راضی بودند، و Brackets به اندازه کافی جذاب نبود که کاربران به سراغ آن بروند.

در چند سال گذشته، Brackets تعداد زیادی از طرفداران کوچک اما پرشور را جمع آوری کرده است. چندین ویژگی بسیار خوب را ارائه می‌دهد که عمدتاً برای توسعه دهندگان وب طراحی شده است:

  • پیش نمایش زنده کدهای وب با اتصال بلادرنگ به مرورگر شما.
  • ویرایشگرهای درون خطی برای مشاهده تکه های کد بدون پرش بین فایل ها.
  • ویژگی Extract می‌تواند جزئیات را از PSD بکشد و به CSS تبدیل کند.
  • گروه های برگه و ویرایش در صفحه تقسیم.
  • قابل تنظیم و توسعه از طریق افزونه های شخص ثالث.

بزرگترین مشکل من با Brackets عملکرد آن است. به راحتی می‌توان گفت که Brackets کندترین و بی رمق ترین ویرایشگر موجود در این لیست است. این دلیلی است که مرا از استفاده آن منصرف می‌کند، البته شاید برای شما اینطور نباشد. بسیاری از کاربران از عملکرد Brackets راضی هستند، پس آن را امتحان کنید. شاید آنقدرها شما را اذیت نکند. همچنین Brackets کاملا متن باز است!

سایر نکات کدنویسی که ممکن است مفید باشند

اگر با جاوا اسکریپت تازه کار هستید و احساس خستگی می‌کنید، فقط بدانید که زبان سختی است. استفاده از هر یکی از ویرایشگرهای متن بالا واقعاً می تواند کار با جاوا اسکریپت را آسان تر کند.

توصیه های دیگر ما این است: تسلط بر زبان جدید و همچنین ایده های پروژه برای یادگیری سریع تر کد است. از منابع رایگان جاوا اسکریپت و دوره های برتر جاوا اسکریپت در Udemy استفاده کنید.

به یادگیری ادامه دهید زیرا جاوا اسکریپت یک زبان پر تقاضا است. چندین گزینه شغلی برای برنامه نویسان جاوا اسکریپت وجود دارد و توسعه وب در حال افزایش است. اگر هنوز در دبیرستان هستید، حتی ممکن است بخواهید به دانشکده/کالج های برتر برنامه نویسی بروید.

ویرایشگر متن مورد علاقه شما برای کدنویسی جاوا اسکریپت چیست؟ اگر یکی را ترجیح می‌دهید که ما به آن اشاره نکردیم، مورد خود را مطرح کنید!

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس