5 دلیل برای کارآموزی مجازی در سال 2021

اگر منتظر شروع کارآموزی بوده‌اید، در سال جدید تصمیمات خود را عملی کنید. در ادامه شما را با ۵ دلیل برای کارآموزی مجازی آشنا می‌کنیم.

44
0
4 5 دلیل برای کارآموزی مجازی در سال 2021

بسیاری از دانشجویان و متخصصان قصد دارند تصمیماتی را برای سال جدید تعیین کنند که بر یک هدف اصلی یا سال جدید تمرکز داشته باشند. شاید شما هم می‌خواهید برای حفظ سلامتی خود بیش‌تر به ورزشگاه بروید. یا اینکه برای خرید یک ماشین یا آپارتمان جدید پس انداز کرده‌اید، یا می‌خواهید تلاش کنید تا در سال ۲۰۲۱ بیشتر پس انداز کنید؟ تصمیمات شما هرچه باشد، میان اهداف بسیاری از افراد در سال ۲۰۲۱ یک موضوع مشترک وجود دارد: کسب تجربه حرفه‌ای بیش‌تر، بدست آوردن شغل رویایی خود و یا حتی تغییر شغل. در ادامه شما را با ۵ دلیل برای کارآموزی مجازی در سال ۲۰۲۱ آشنا می‌کنیم.

۵ دلیل برای کارآموزی مجازی در سال ۲۰۲۱

وقتی نوبت به دنبال کردن یک هدف حرفه‌ای می‌رسد، همه چیز با داشتن یک برنامه و پایه محکم شروع می‌شود. دوره کارآموزی این امکان را به شما می‌دهد که با کسب تجربه، مهارت‌های مربوطه و یادگیری “دنیای واقعی” صنعت، در جهت هدف شغلی خود تلاش کنید. اگر منتظر شروع کارآموزی خود بوده‌اید و اکنون آماده هستید که در سال جدید تصمیمات خود را عملی کنید.

۱. دنیای کار در حال تغییر است

1 5 دلیل برای کارآموزی مجازی در سال 2021

احتمالا شما بارها این موضوع را را شنیده‌اید و برایتان تکراری است، اما سال ۲۰۲۰ ثابت کرد که تغییر عمده در دنیای کسب وکار به ما بستگی دارد. فشار به سمت برخی از صنایع سودآور، سرمایه گذاری دولتی و خصوصی به بخشهای خاص و فضای کاری گسترده از راه دور به این معنی است که جوانان متخصص باید تجربه شغلی خود را شروع کنند!

مسلماً کارآموزی بهترین روش شروع در زمینه جدید کاری است و متوجه خواهید شد که چگونه بر زمینه تحصیل شما نیز تأثیر می‌گذارد. اگر علاقه مند به کسب اطلاعات بیش‌تر در مورد امور مالی و فناوری مالی، سرمایه گذاری خارجی و تأثیرات سال ۲۰۲۰ بر بازار سهام جهانی هستید، باید ثبت نام در کارورزی امور مالی را در نظر بگیرید. همین مساله در زمینه IT نیز صدق می‌کند، که پیش از این  شرایط کاری آن سخت بوده است، اما اکنون فرصت‌های زیادی برای کار کردن در هر موقعیتی برای متخصصین در این زمینه به وجود آمده است. به طور خلاصه شرکت‌ها در دوره کارآموزی در هر زمینه به شما بهترین فرصت ممکن را برای دیدن این تغییرات می‌دهند.

۲. از هر کجا که باشید می‌توانید کارآموز شوید

0 5 دلیل برای کارآموزی مجازی در سال 2021

در حالی که بسیاری از مشاغل فعالیت “عادی” خود را از سر گرفته‌اند و به دفاتر خود بازگشته‌اند، اما در بسیاری از نقاط جهان مسلماً چنین نیست. شرکت‌ها در بهار و تابستان ۲۰۲۱ (و بعد از آن) تصمیماتی درمورد ظرفیت خود برای میزبانی کارآموزی گرفته‌اند و بسیاری از آن‌ها از قبل تصمیم گرفته‌اند میزبان دوره‌های کارآموزی از راه دور باشند. شرکت در کارآموزی مجازی با اینگونه شرکت‌ها و این فرصت‌های کاری از هر کجای دنیا موقعیتی است که باید در نظر گرفته شود!

در حالی که در خانه کوهستانی خود در مونتانا اقامت دارید، به فکر کارآموزی در یک شرکت در آلمان باشید. تصور کنید پشت میز آپارتمان خود نشسته‌اید و با رئیس خود در سنگاپور در ارتباط هستید. داشتن یک تجربه کاری جهانی بدون نیاز به سفر پر هزینه یا جابجایی، یک فرصت فوق العاده ارزشمند و یکی از اصلی‌ترین دلایلی است که شما باید یک کارآموزی مجازی را در سال ۲۰۲۱ شروع کنید.

۳. رزومه / CV خود را بین المللی کنید

3 5 دلیل برای کارآموزی مجازی در سال 2021

 

مهمترین دلیل برای کارآموزی مجازی این است که می‌توانید از اتاق خواب یا دفتر کار در خانه خود با یک شرکت کار کنید. شرکت در کارآموزی نه تنها یک فرصت کار بین المللی از راه دور برای رشد شماست بلکه این نوع تجربه باعث افزودن ارزش زیادی به رزومه یا CV شما خواهد شد.

شرکت‌ها تجربه کار بین المللی را به عنوان یکی از معیارهای ارزیابی رزومه یا CV متقاضی ذکر می‌کنند. در بعضی از زمینه‌ها، داشتن حداقل یک فرصت کار بین المللی در خارج از کشور خود حتی یک از شروط مورد نیاز است. با توجه به اینکه دنیا همچنان به پیشبرد روابط بین الملل و مبادلات ادامه می‌دهد، این روند ادامه خواهد یافت.

اگر دوره کارآموزی در رشته خود را گذرانده‌اید، یا حتی در چندین دوره کارآموزی شرکت کرده‌اید، قدم بعدی برای شما این است که مهارت‌های خود را در سطح بین المللی توسعه دهید. تجربه شغلی از طریق یک شرکت بین المللی و از دریچه فرهنگ جدید، می‌تواند هزاران دیدگاه و بینش جدید را برای شما به وجود آورد. اگر قبلاً در انگلستان تجربه تجاری کسب کرده‌اید، به فکر گذراندن دوره کارآموزی از راه دور با شرکتی در ایالات متحده، چین، ژاپن، سنگاپور یا آلمان باشید. همه این کشورها دارای بخش‌های تجاری فوق العاده قوی هستند و به شیوه منحصر به فرد خود تجارت می‌کنند، پس ارزش دارد که آن را تجربه کنید!

۴. “تئوری” را در “دنیای واقعی” عملی کنید

2 5 دلیل برای کارآموزی مجازی در سال 2021

یکی از مهمترین مزایای یک تجربه حرفه‌ای، مانند کارآموزی فرصت درک “دنیای واقعی” است. این تجربه اساساً شامل یادگیری نحوه فعالیت صنعت حوزه شما، نحوه رفتار، برقراری ارتباط، مذاکره و همکاری شرکت‌ها و متخصصان است. مشارکت چگونه توسعه میابد و مستحکم باقی می‌ماند؟ چه اتفاقی می‌افتد وقتی با مشتری ناراضی روبرو می‌شوید و یا هنگامی که نیاز به کار تیمی دارید یا یک پروژه مهم با فرصت معینی به شما داده می‌شود؟ اینها همه جنبه‌هایی است که می‌توان آن‌ها را با “دنیای واقعی” تجارت و صنعت مرتبط دانست.

به عنوان یک دانشجو در دانشگاه، همیشه تمرکز اصلی تحصیلات بر “تئوری” رشته شما است. این را می‌توان به عنوان یادگیری اصول و تمرین از طریق کتاب، سخنرانی، امتحانات و پروژه‌ها توصیف کرد. کارآموزی یا سایر تجربه‌های کاری کمک می‌کند تا خلا بسیاری از برنامه‌های دانشگاهی در خصوص تجربیات تخصصی قابل توسعه پر شود. اگر چندین سال است که در دانشگاه در حال مطالعه بازاریابی و ایجاد طرح‌ها و استراتژی‌های بازاریابی هستید، وقت آن است که با گذراندن دوره کارآموزی گام بعدی را در پیشرفت شغلی خود بردارید!

۵. مسیر منحصر به فرد شغل خود را دنبال کنید

5 5 دلیل برای کارآموزی مجازی در سال 2021

تابحال از کسی شنیده‌اید که راه موفقیت مستقیم و سرراست نیست؟ اگر از تعداد معدودی از متخصصان حرفه‌ای با سابقه سوال کرده باشید، به احتمال زیاد بسیاری از آن‌ها در زمینه‌ای که سالیان پیش قصد داشتن فعالیت کنند، کار نمی‌کنند. حقیقت این است که ما به عنوان انسان، اغلب مسیرهای منحصر به فردی را به سمت اهدافی که برای خود تعیین کرده‌ایم دنبال می‌کنیم. بعضی از اینها مسیرها خطی و مستقیم هستند و برخی دیگر مسیرهایی هستند که پیچ و خم‌های زیادی را طی می‌کنند. در مجموع یک دوره کارآموزی به شما این امکان را می‌دهد تا با شروع یک پایه قوی، مسیر شغلی منحصر به فرد خود را دنبال کنید.

اگر رویای تبدیل شدن به مهندس فناوری اطلاعات برای یک شرکت بزرگ تکنولوژی را دارید، باید از جایی شروع کنید و برای رسیدن به آن هدف کار کنید. هیچ شرکتی قصد ندارد فردی بدون تجربه را استخدام کند، بنابراین ثبت نام در یک دوره کارآموزی را در نظر بگیرید تا مجموعه مهارت‌ها، تجربیات و دانش صنعت خود را توسعه دهید. کارآموزی همچنین به شما امکان می‌دهد در صنعت خود با افراد جدید ارتباط برقرار کرده و با آن‌ها ملاقات کنید، زیرا در تیم‌هایی با سایر کارآموزان و زیر نظر متخصصان باتجربه در این زمینه کار خواهید کرد که می‌توانند شما را به سمت مسیر مورد نظر هدایت کنند. این جنبه کارورزی و همکاری با دیگران یکی از ویژگی‌های بارز یک تجربه کارآموزی موفق است و به همین دلیل کارآموزی برای رشد شخصی و شغلی بسیار مفید است.

اگر آماده‌اید که شغل رویایی خود را بدست آورید با پیوستن به یک برنامه کارآموزی مجازی برای سال ۲۰۲۱ اولین قدم بزرگ در سفر خود را بردارید!

حال که با ۵ دلیل برای کارآموزی مجازی در سال ۲۰۲۱ آشنا شدید می‌توانید از دیگر مقالات سایت اول نیوز دیدن کنید.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس