چرا آینده‌ی ارتباطات با مشتری شبکه های اجتماعی است؟

مزایای ارسال پیام در مقابل تماس را در نظر بگیرید. چت ساده است. در ادامه‌ی آینده‌ی ارتباط با مشتری شبکه های اجتماعی است با ما همراه باشید.

32
0
0 چرا آینده‌ی ارتباطات با مشتری شبکه های اجتماعی است؟

عنکبوت Anasty، دوست من Josh را گاز گرفت! اینجا در شهر بالی، اندونزی، بیش‌تر از آنچه فکر کنید گزیدگی اتفاق می‌افتد. اما نگران نباشید جاش از طریق Whatsapp عکس جای نیش را برای دکترش فرستاد. لحظاتی بعد او نام داروی مناسب را فهمید. تنها ۳۰ دقیقه لازم بود تا Josh این عنکبوت را شکست دهد. در ادامه‌ی مقاله چرا آینده‌ی ارتباط با مشتری شبکه های اجتماعی است؟ با ما همراه باشید.

Whatsapp بخشی از زندگی روزمره ماست، زندگی ​​را برایمان آسان می‌کند. می‌خواهید خودرو اجاره کنید؟ فقط پیام بفرستید، به سرعت خودرو را تحویل خواهید گرفت. با فرستادن پیام، یک میز در رستوران رزرو کنید. همه این کار‌ها تنها با نوشتن انجام می‌شود. حتما شما متوجه این نکته شده‌اید. همه چیز در چت انجام می‌شود. Whatsapp  پیامرسان نوشتاری برای کار‌های روزانه است.

پیام‌هایی با مزایا

1 چرا آینده‌ی ارتباطات با مشتری شبکه های اجتماعی است؟

تمام مزایای ارسال پیام کوتاه در مقابل تماس را در نظر بگیرید. چت بسیار ساده و سریع است. به معنای واقعی کلمه سریع است، پنج ثانیه طول می کشد.

ارتباطات هم زمان امکانی است که در چت کردن ممکن است رخ دهد. وقتی سه نفر به طور همزمان با یک پزشک یا دندان پزشک تماس بگیرند، دو نفر حوصله‌شان سر خواهد رفت و باید منتظر بمانند تا کار دیگری اول انجام شود. اما در چت، همان پزشک به راحتی می‌تواند هم زمان از عهده ده مشتری بر بیاید.

علاوه بر این، تراکم اطلاعات در پیام رسان بسیار بیش‌تر است. به عنوان مثال، شما می‌توانید به جای تایپ کردن از استیکر یا تصاویر متحرک استفاده کنید و سرعت پاسخگویی خود را بالا ببرید. از طریق تلفن، ممکن است کسی که با او حرف می‌زنید، انگلیسی آکسفورد صحبت نکند، اما اگر به او پیام دهید چطور؟ در فضای مجازی با استفاده از ابزار‌هایی مانند Google Translate دیگر تفاوت زبان معنی ندارد. شما بدون توجه به زبان و گویش محلی در فضای مجازی می‌توانید با هر کسی ارتباط برقرار کنید.

رسانه‌هایی که بیش‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرند شامل فیلم‌ها، عکس‌ها و پیام‌های صوتی هستند. بر اساس هر نیاز، یک شیوه برقراری ارتباط وجود دارد، در سال گذشته همکار اندونزیایی ما چند عکس برای چینش میز ارسال کرد. مطمئنا برای این کار ممکن نبود بتوانیم منظور او را با تماس تلفنی متوجه شویم.

شاید ممکن است فکر کنید، افراد عادی و ناموفق که زبان انگلیسی بلد نیستند از طریق نوشتن ارتباط برقرار می‌کنند. اما عکس این درست است. انجام ارتباطات تجاری در Whatsapp بسیار آسان‌تر، سریع‌تر و راحت‌تر انجام می‌شود. هیچ دلیلی ندارد شما از تکنولوژی استفاده نکنید. شما نمی‌توانید تمامی زبان‌ها را یاد بگیرید، اما می‌توانید به راحتی با یک تلفن کار خود را راه بیندازید.

مردم منطقه هزاره افغانستان از تماس‌های تلفنی تنفر دارند و از راحتی چت کردن استقبال می‌کنند. ارسال پیام متنی به عنوان فرهنگ آنها جا افتاده است. یک مطالعه نشان داد که ۸۸٪ از هزاره‌ها متن را به تماس تلفنی ترجیح می‌دهند. یک مطالعه دیگر در اسپانیا تخمین می‌زند که این رقم در حدود ۹۶/۸٪ باشد. از رنج سنی نوجوان بپرسید که آیا از تماس تلفنی لذت می‌برد؟ مطمئنا جواب منفی خواهد بود.

نتایج این مطالعات به معناست که انتظار می‌رود تمامی مشاغل از گل فروشی‌ها تا شرکت‌های هواپیمایی به پیام‌های متنی پاسخ دهند. بایستی یک بخش جداگانه برای انجام این کار مشخص کنند.

فناوری پیشرفته هم اکنون در دسترس است

2 چرا آینده‌ی ارتباطات با مشتری شبکه های اجتماعی است؟

شرکت‌های بزرگ فناوری از سال‌ها قبل در زمینه ارسال پیام متنی فعال بودند. آیا می‌دانید می‌توانید از طریق WhatsApp در هند و برزیل پول ارسال کنید؟

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که فیسبوک چگونه از WhatsApp درآمد کسب می‌کند، پاسخ شما: مشاغل بابت خدماتی مانند تجارت الکترونیکی و امکان ارسال پول، کارمزد پرداخت می‌کنند. محبوب‌ترین پیام رسان فوری این کره خاکی با ۲ میلیارد کاربر، امکان پرداخت را ممکن می‌سازد.

اما این تمام ماجرا نیست. فیسبوک فقط ۱ میلیارد دلار برای خرید Kustomer، “بستر CRM omnichannel” برای ارائه خدمات بیش‌تر به مشتریان هزینه کرد.

مطمئنا، دنیای پیام کوتاه بدون حضور Google کامل نخواهد بود. با محصول “Business Messages” شما می‌توانید مستقیماً از صفحه جستجو و Google Maps به اماکن مورد علاقه خود بروید، و کالای مورد نیازتان را سفارش دهید.

شاید شما سوال‌هایی داشته باشید که موتور جستوجو نتواند پاسخ مناسبی برای آنها پیدا کند، کافی است یک پیام بدهید تا جواب بگیرید. پاسخ دادن به سوالات و پیام‌های مشتریان برای رشد کسب و کار امری بدیهی است، اما اهمیت این کار را برای حفظ موقعیت فعلی دست کم نگیرید. همواره به پیام‌های مشتریان پاسخ بدهید.

آینده‌ی ارتباط با مشتری شبکه های اجتماعی است

3 چرا آینده‌ی ارتباطات با مشتری شبکه های اجتماعی است؟

اگر این دنیای گفتگو برای مصرف کنندگان درخشان و زیبا به نظر برسد، اما چالش‌هایی برای صاحبان مشاغل به وجود آورده است. به عنوان مثال امروزه اکثر ابزارهای ارتباطی مانند WhatsApp یا Google Business Messages هنوز تک مدیره هستند. اشتراک حساب و همکاری برای کار تیمی ممکن نیست و تنها یک نفر می‌تواند آن را مدیریت کند. شبکه‌های اجتماعی فراوانی وجود دارد، سعی کنید در اکثر آنها عضویت داشته باشید. WhatsApp ،Instagram ،Facebook ،Telegram ،Signal ،iMessage ،Google ،SMS پیامرسان‌هایی هستند که برای یک کسب و کار جهانی باید در آن‌ها حضور فعال داشته باشید. در کشور ما تلگرام و اینستاگرام اهمیت بسیار بیش‌تری از سایر برنامه‌ها دارند. برای قشر نوجوان بهتر است در Tik Tok هم فعالیت کنید.

نرم افزار‌ها باید این امکان را داشته باشند، که چندین نفر بتوانند به پیام‌های ورودی پاسخ بدهند. این قابلیت سرعت پاسخگویی را بسیار افزایش می‌دهد.

Superchat، شرکتی که من آن را تاسیس کردم، چنین امکانی را برای مشاغل کوچک ​​در اروپا فراهم می‌کند. در ایالات متحده Birdeye ،Podium و Weave ابزار‌هایی هستند که خدمات مشابهی را برای کسب و کار‌های کوچک ارائه می‌دهند. برای کسب و کار‌های متوسط و شرکت‌های بزرگ می‌توان Messagebird ،Front یا Kustomer استفاده کرد.

ارزش سرمایه کاربران شبکه‌های اجتماعی ذکر شده در بالا هر کدام بیش از یک میلیارد دلار است. این پول، بسیار هنگفت است. به این نکته دقت کنید، اگر احتمال موفقیت وجود نداشت، این افراد وقت خود را برای آن صرف نمی‌کردند.

تنور کار در پیامرسان‌ها بسیار داغ است. به زودی این بازار از بین نخواهد رفت، پس تا وقتی فرصت هست شما هم از آن استفاده کنید. در فضای مجازی دیگر نابرابری معنی ندارد، موفقیت شما به خلاقیت و سخت کوشی خودتان بستگی دارد.

این هفته، من غذا سفارش دادم، هتل رزرو کردم، تاکسی اینترنتی گرفتم، در کلاس‌های بدنسازی ثبت نام کردم، AirPods جدید خریدم. همه این کار‌ها بدون گفتن حتی یک کلمه انجام دادم، این قدرت تکنولوژی است.

حال که با آینده‌ی ارتباطات با مشتری شبکه های اجتماعی آشنا شدید می‌توانید از دیگر مقالات سایت اول نیوز دیدن کنید.

امتیاز این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس