6 دلیل برای ادامه کارآفرینی در بازنشستگی

اگر در دوران بازنشستگی فعالی هستید، زمان مناسبی برای دنبال کردن رویاهایتان است. در ادامه به کارآفرینی در بازنشستگی می‌پردازیم.

46
0
0 6 دلیل برای ادامه کارآفرینی در بازنشستگی

اگر در زندگی و حتی دوران بازنشستگی انسان فعالی هستید، پس بازنشستگی زمان مناسبی برای دنبال کردن رویاهایی است که ممکن است متوقف کرده باشید. پر کردن ساعات خالی با فعالیت‌های بیهوده ممکن است برای بسیاری از ۷۲ میلیون نفر از نسل انفجار جمعیت ایالات متحده که تمام عمرشان را کار کرده‌اند، خلاف آزادی باشد. ادامه دادن کارآفرینی در بازنشستگی شاید یک سبک زندگی ایده آل برای شما باشد.

شش دلیل برای ادامه کارآفرینی در بازنشستگی

1 6 دلیل برای ادامه کارآفرینی در بازنشستگی

۱. فعال بمانید: مطالعات نشان داده است که به طور متوسط یه فرد بازنشسته در طی شش سال از زمان بازنشستگی یک مشکل سلامتی را به طور جدی تجربه خواهد کرد، که معمولاً شامل بیماری‌های قلبی، سکته مغزی، آرتروز و افسردگی است. با انگیزه، فعال بودن و ارتباط داشتن بهترین راه مقابله با بیماری‌های حاصل از افزایش سن است. فعال بودن شامل ورزش روزانه است. ورزش ممکن است کاری دشوار به نظر برسد، اما فعال بودن از آنچه تصور می‌شود آسان‌تر است. یک راه عالی برای فعال ماندن، شروع یک کار تجاری است که شامل بسته بندی مواد، مراجعه به اداره پست و شرکت در رویدادهای شبکه سازی است. همه اینها شما را سرزنده و فعال میکند.

۲. هوشیار باشید: مغز نیز به ورزش منظم نیاز دارد. یکی از راه‌های بهبود کیفیت زندگی، فعال نگه داشتن مغز از طریق یادگیری مداوم است. روزی که یادگیری را متوقف کنید، روزی است که فارغ از سن بیولوژیکی پیر می‌شوید. فعالیت‌های ذهنی می‌تواند خطر ابتلا به زوال عقل و بیماری آلزایمر را کاهش دهد. یادگیری نحوه راه اندازی یک کسب و کار و برنامه ریزی برای فعالیت‌های بازاریابی، مغز شما را فعال نگه می‌دارد.

۳. به دنبال یک شور و هیجان باشید: رویاپردازی‌های خود را در ۵۰ سالگی متوقف نکنید و موقعیتی را پیدا کنید که واقعاً به آن علاقه دارید. تحقیقات نشان داده است که داشتن یک هدف در زندگی می‌تواند به زندگی طولانی‌تر منجر شود. اگر هدف اصلی کسب درآمد نیست، پس به دنبال علایق و سرگرمی‌های خود باشید و روی چیزی تمرکز کنید که باعث شادی شما شود. اگر از کارهای نجاری یا سوزن دوزی لذت می‌برید، فروش وسایل دست ساز خود به صورت آنلاین (مثلاً Etsy) یا در نمایشگاه‌های محلی را در نظر بگیرید. وقتی وقت آزاد دارید، موانع کمی برای تبدیل سرگرمی‌ها به یک تجارت وجود دارد.

۴. به حقوق بازنشستگی یا درآمد خود اضافه کنید: ممکن است پس از بازنشستگی به درآمد کم متکی باشید. یک کسب و کار کوچک می‌تواند برای پرداخت صورتحساب‌ها و بدهی یا ایجاد یک پس انداز برای شما مفید باشد. شاید بخواهید در مورد شغل سابق خود تجدید نظر کنید. به عنوان مثال من قبلاً استاد نویسندگی دانشگاه بودم و اکنون از این مهارت‌ها برای راهنمایی مردم در نوشتن داستان زندگی شان استفاده می‌کنم.

۵. اجتماعی بمانید: حفظ روابط اجتماعی برای بزرگسالان به منظور احساس هدفمند بودن و جلوگیری از احساس تنهایی یا افسردگی ضروری است. تقریباً نیمی از افراد مسن آمریکایی گزارش می‌کنند که گاهی یا همیشه احساس تنهایی می‌کنند. ترک کردن شغل ممکن است به معنای کنار گذاشتن بیش‌تر تعاملات اجتماعی روزانه شما باشد. با راه اندازی کسب و کار، می‌توانید برخی از این تعاملات را با مشتریان، تأمین کنندگان، شرکت‌های حمل و نقل پستی و سایر افراد حرفه‌ای، دوباره پر کنید. همچنین انجمن‌های آنلاین زیادی برای صاحبان مشاغل کوچک وجود دارد که در آن‌ها می‌توانید مشاوره بگیرید و با افرادی که علاقه‌های مشابه دارند ملاقات کنید.

۶. به جامعه برگردید:

  • داوطلب در یک مدرسه: مدارس دولتی همواره از بودجه کافی برخوردار نیستند و برای طیف وسیعی از وظایف به داوطلبان نیاز دارند مانند مربی، نگهبان و معلم. همیشه بچه‌ها و معلمانی هستند که به کمک نیاز دارند.
  • کار در بیمارستان: انجمن بیمارستان‌های آمریکا می‌گوید: داوطلبان برای موقعیت‌های خاص آموزش کامل می‌بینند و دوره‌های آمورشی سالانه متداول است. برخی از موقعیت‌های داوطلبانه متداول شامل ویزیت بیماران، کار در فروشگاه‌های کادویی و کمک در مراسمات اهدای خون است.
  • وارد سیاست شوید: داوطلب یک جنگ سیاسی، سازمان مردمی یا کمیته اقدامات سیاسی شوید. همچنین می‌توانید برای کاندیدایی که از او پشتیبانی می‌کنید کار کنید.
  • کمک در یک خط تلفن اضطراری: خطوط تلفنی خودکشی تقریباً در هر شهر وجود دارد که توسط داوطلبان اداره می‌شود. بدیهی است که این کار می‌تواند نجات دهنده زندگی باشد. خطوط راهنما برای افرادی که فقط باید صدای دیگری بشنوند نیز در دسترس است. خطوط راهنما برای افرادی که که نیاز دارند صدای دیگری را بشنوند نیز در دسترس است.
  • با پناهگاه های حیوانات و انجمن های انسانی حامی حیوانات تماس بگیرید: پناهگاه‌های حیوانات محلی و انجمن‌های انسانی برای مراقبت از حیوانات، سازماندهی رویداد‌های جمع آوری کمک مالی، انجام کارهای اداری و کمک به نجات حیوانات خانگی در پی بلایای طبیعی مانند سیل و آتش سوزی به داوطلبان نیاز دارند.
  • AARP را بررسی کنید: انجمن آمریکایی افراد بازنشسته (AARP) صفحه‌ای را برای داوطلبان در وب سایت خود دارد.

ایده‌های تجاری را باید در نظر گرفت

2 6 دلیل برای ادامه کارآفرینی در بازنشستگی

بهترین ایده‌های بازنشستگی با آنچه که شما می‌دانید شروع می‌شود. اگر هدف شما لزوماً کسب درآمد نیست، به دنبال علایق و سرگرمی‌های خود باشید و چیزی را انتخاب کنید که برای شما لذت ایجاد کند. اگر به دنبال چیز جدیدی هستید، در اینجا چند ایده آورده شده است.

  • خدمات : نگهداری از بچه‌ها و حیوانات خانگی، تورهای راهنما و تزئینات داخلی از فعالیت‌هایی است که می‌تواند ضمن داشتن تمرکز بر انجمن‌ها و انتخاب ساعت‌های کاری خود، شما را از نظر جسمی فعال و اجتماعی نگه دارد.
  • کالاهای دست ساز: در اوقات فراغت خود چه کاری انجام می‌دهید؟ می‌توانید چیزهایی مانند صابون، شمع، جواهرات و ظروف سفالی برای فروش بسازید.
  • دوره‌های آموزشی: شما سرمایه و تجربه کاری دارید! چگونه می‌توانید از آنچه می‌دانید درآمد کسب کنید؟ تدریس دوره‌های آنلاین ممکن است نیاز به آماده کردن کار از پیش داشته باشد، اما مزیت‌های بسیار خوبی را حداقل در طولانی مدت به همراه دارد. علاوه بر این، شما می‌توانید از خانه کار تدریس آنلاین را شروع کنید.

کنترل زندگی را بدست بگیرید

منطقی نیست که فقط به دلیل سن تمام دانش و تجربه خود را دور بریزید. با افزایش طول عمر، شما می‌توانید به راحتی وقتی ۵۰ یا ۶۰ ساله هستید شغل خود را تغییر دهید یا برای ۲۰ تا ۳۰ سال آینده کارآفرینی در بازنشستگی را امتحان کنید. پس چرا باید در یک بازنشستگی کسل کننده گیر کنید وقتی که می‌توانید زندگی خود را کنترل کنید و همزمان با کمک به جامعه یک کار جالب، همراه با کسب درآمد انجام دهید؟

برای تبدیل شدن به یک کارآفرین، ابتدا باید طرز فکر خود را تغییر دهید. اگر فکر می‌کنید نمی‌توانید در این مرحله از زندگی خود کاری را انجام دهید یا جسارت انجام آن را ندارید، من اینجا هستم تا به شما بگویم که می‌توانید اگر بخواهید. برچسب زدن به سن خود یا کاری را که قبلا برای شغل خود انجام داده‌اید متوقف کنید. با دیدن خود به عنوان یک بانکدار، حسابدار یا فروشنده، ناخودآگاه به خود می‌گویید آنچه که هستید هستید.

اگر به آموزش یا راهنمایی کسب و کار نیاز دارید (و مطمئناً اگر همیشه برای شخص دیگری کار کرده باشید حتماً چنین خواهید کرد)، دوره‌ها و برنامه‌های مناسبی را پیدا کنید که مهارت‌های لازم را در اختیار شما قرار دهند. بهتر است یک مربی یا شخصی با تجربه کسب و کار پیدا کنید تا درباره آنچه شما انجام می‌دهید یا قصد انجام آن را دارید بازخورد ارائه دهد. شبکه SCORE مشاوره رایگان ارائه می‌دهد.

کارآفرینی در بازنشستگی شاید بهترین برنامه بازنشستگی برای شما باشد زیرا شما را قادر می‌سازد زندگی و آینده خود را کنترل کنید.

حال که با کارآفرینی در بازنشستگی آشنا شدید می‌توانید از دیگر مقالت سایت اول نیوز دیدن کنید.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس