5 نکته کلیدی برای پیشرفت فرهنگ سازمانی و محیط کار

آیا در سال ۲۰۲۰ کارمندان شما از هم دور شدند؟ این روش‌ را امتحان کنید تیم را دوباره جمع کنید. در ادامه شما را با فرهنگ سازمانی آشنا می‌کنیم.

22
0
4 5 نکته کلیدی برای پیشرفت فرهنگ سازمانی و محیط کار

آیا در سال ۲۰۲۰ کارمندان شما نیز از هم دور شدند؟ این روش‌ها را امتحان کنید تا تیم خود را دوباره جمع کنید. با توجه به بلاتکلیفی کسب و کارها در سال ۲۰۲۱ با ادامه پاندمی COVID-19، رهبران شرکت‌ها در حال بررسی هر مرحله از فعالیت خود برای تعیین راه‌های بهبود آنها هستند. در ادامه شما را با 5 نکته کلیدی برای پیشرفت فرهنگ سازمانی آشنا می‌کنیم.

فرهنگ سازمانی یکی از بخش‌های مورد توجه است. از آنجا که ویروس کرونا باعث محدودیت‌های تجاری شد و در سال ۲۰۲۰ بسیاری از شرکت‌ها را مجبور به دورکاری کامل کرد، مسئله فرهنگ محیط کار با روش‌های جدید به چالش کشیده شده است. این تذکر برای رهبران شرکت بود که این امر را در اولویت قرار دهند و آن‌ها را مجبور به یافتن راه‌هایی برای بهبود فرهنگ سازمانی در سال جدید کنند. همان طور که مارک مک کلین، مدیرعامل و بنیانگذار SailPoint و نویسنده ForbesBooks در کتاب لذت و موفقیت (Joy and Success) در کار در مورد ایجاد سازمان‌هایی بدون سواستفاده از کارمندان و کارکردن بیش از حد نوشته است.

0 5 نکته کلیدی برای پیشرفت فرهنگ سازمانی و محیط کار

مک كلین می‌گوید: ” شركت‌ها باید هرچه بیشتر این موضوع را درك كنند که باید به كارمندان نشان دهند كه برای آن‌ها همانند همه مردم ارزش قائل هستند.” اگر به کارمندان خود احترام بگذارید، برای آن‌ها ارزش قائل شوید و با آن‌ها حرفه‌ای رفتار کنید، آن‌ها برای شما هرکاری را انجام می‌دهند. اگر این کار را نکنید، اگر محیطی ایجاد کنید که باعث ایجاد اضطراب شود، کارمندان به راحتی به دنبال شرکت‌های دیگری برای کار می‌روند.

مسائل مربوط به فرهنگ محل کار ممکن است منحرف شوند و در نهایت منجر به ایجاد روابط سمی، بهره وری کمتر و گردش مالی بیش‌تر شود. مک کلین می‌گوید، وقتی شرکت‌ها سعی می‌کنند تعادل در دورکاری را برقرار کنند، بسیار مهم است که مشکلات فرهنگی تشخیص داده و با آن‌ها برخورد شود. او می‌گوید: اغلب اوقات رهبران وقت ندارند كه به ریشه‌های اصلی بپردازند یا نمی‌دانند چگونه با کارمندان ارتباط برقرار کنند و راه حل‌هایی تعبیه کنند”

5 نکته کلیدی برای پیشرفت فرهنگ سازمانی

مک کلین این نکات را برای مدیریت جهت ایجاد فرهنگ سازمانی در سال ۲۰۲۱ ارائه می‌دهد:

۱. سلامت و رفاه کارمندان خود را در اولویت اول قرار دهید

1 5 نکته کلیدی برای پیشرفت فرهنگ سازمانی و محیط کار

مک کلین می‌گوید: “اولویت قرار دادن کارمندان خود باعث می‌شود که مولدهای خوبی برای شرکت شما باشند.”

“با توجه به ادامه پاندمی و بلاتکلیفی‌های زیادی را که در ۲۰۲۱ به همراه دارد، اکنون زمان مناسبی برای بررسی ایمنی محل کار، جمع آوری نظرات و افکار کارمندان در مورد دورکاری در مقابل بازگشت به دفترکار، نگاهی به ارتباطات داخلی و تجزیه و تحلیل شیوه‌های مدیریت برای اطمینان از رسیدگی به نیازها و نگرانی‌های کارکنان است. نظرسنجی‌های مربوط به کارمندان را برای دریافت بازخورد مفید منتشر کنید.”

۲. افرادی را که فرهنگ ساز هستند استخدام کنید

مک کلین می‌گوید: “برخی از افراد بسیار توانمند هستند، اما اتفاقاً احمق هم هستند. “مهم نیست که چقدر چنین شخصی باهوش باشد، در نهایت نکات منفی از نکات مثبت بیش‌تر خواهد شد. در عین حال، شما نمی‌خواهید افرادی را استخدام کنید که واقعاً خوب هستند اما از توانایی بالایی برخوردار نیستند.”

۳. مراقب فرهنگ ساختگی و جعلی باشید

2 5 نکته کلیدی برای پیشرفت فرهنگ سازمانی و محیط کار

برخی از شرکت‌ها به توجه به گفته‌های مک کلین ” شبه فرهنگ ” است. برای مثال یک اتاق جذاب برای کارمند با میز پینگ پنگ برای یک شرکت موفقیت ایجاد نمی‌کند. وی می‌گوید: “فرهنگ‌های سازمانی واقعی بازتاب نحوه رفتار شرکت‌ها با مردم و ایجاد محصولات سودمند است.”

۴. میزان مشارکت کارمندان را افزایش دهید

مک کلین می‌گوید که رهبران باید برای شناختن کارمندان خود اقدامات دیگری را انجام دهند؛ برای مثلا تلاش سیاری برای ایجاد مشارکت کارمندان انجام دهند. او می‌گوید: “ایجاد مشارکت در افرادی که کاملاً درگیر شغل و شرکت نیستند، سخت‌تر است.” رهبران به این توانایی نیاز دارند که با گذر زمان بتوانند کارمندان خود را بشناسند. همه مدیران حاضر به انجام این کار نیستند و این یک اشتباه است. نشان دادن دغدغه و توجه واقعی می‌تواند مسائلی را آشکار کند که کارمند را به سمت کمک‌های مورد نیازش سوق دهد.”

۵. تعادل بین زندگی و کار را بهبود دهید

3 5 نکته کلیدی برای پیشرفت فرهنگ سازمانی و محیط کار

مک کلین می‌گوید: “داشتن افرادی با انگیزه فوق العاده خوب است و برای یک شرکت رو به جلو تقاضای تعداد زیادی از این افراد ضروری است. اما نه به قیمت آسیب رساندن به سلامتی و روابط خانوادگی آن‌ها. این  مورد در طولانی مدت به شرکت آسیب خواهد رساند. مک کلین می‌گوید: “پرورش فرهنگ درونی خود، باعث پیشرفت مردم و کسب و کارها می‌شود. این مسئله بعد از یک سال آشفتگی و بلاتکلیفی به دلیل پاندومی اخیر بسیار مهم است.”

حال که با 5 نکته کلیدی برای پیشرفت فرهنگ سازمانی آشنا شدید می‌توانید از دیگر مقالات سایت اول نیوز دیدن کنید.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس