6 ویژگی جدید تلگرام: اعلان‌های سفارشی و مدت زمان بی‌صدا کردن

94
0
ویژگی جدید تلگرام

تلگرام در آخرین بروزرسانی خود ویژگی های جدیدی را برای بهبود تجربه کاربری به این پلتفرم اضافه کرده است. ما در این مقاله قصد داریم ویژگی جدید تلگرام را بررسی کنیم.

دومین آپدیت تلگرام در بهار 2022 با مجموعه ای از ویژگی های جدید و شگفت انگیز بالاخره منتشر شد. از اعلان‌های سفارشی گرفته تا ایموجی‌های متحرک.

جدیدترین بروزرسانی تلگرام که در ماه مارس منتشر شد، ویژگی‌های جدیدی را معرفی کرد که به کاربران امکان می‌داد دانلودهای درون برنامه ای خود را مدیریت و اولویت بندی کنند، فایل های مختلف را به اشتراک بگذارند، فایل های رسانه‌ای را قبل از ارسال مرتب کنند و یک کانال را به یک ایستگاه تلویزیونی تبدیل کنند.

با انتشار آخرین بروز رسانی، می توانید استفاده بیشتری از تلگرام داشته باشید. در ادامه تمام ویژگی های اصلی که می توانید در تلگرام جدید پیدا کنید، معرفی شده است.

1. سفارشی کردن صدای اعلان در چت

در این بروزرسانی تلگرام به شما امکان می دهد هر فایل یا پیام صوتی کوتاهی را که در چت دریافت کنید به یک زنگ اعلان یا هشدار تبدیل کنید. هنگامی که این فایل ها ذخیره کنید، می توانید از آنها به عنوان صداهای اعلان و هشدار استفاده کنید. این زنگ های اعلان تلگرام در همه پلتفرم‌ها کار می‌کنند و استفاده از آن‌ها رایگان می باشد.

توجه داشته باشید که مدت زمان فایل ها باید کمتر از 5 ثانیه و حجم آنها بیشتر از 300 کیلوبایت باشد. همچنین این قابلیت به گونه ای طراحی شده تا از یک پیام صوتی به‌عنوان آهنگ استفاده کنید و آن‌را بر روی چت یا گروهی از چت‌ها اعمال کنید.

2. تعیین مدت بی‌صدا شدن

آیا شما هم از نوتیفیکیشن های پی در پی تلگرام خسته شده اید؟ اکنون اختیارات بیشتری برای سفارشی کردن مدت زمان بی صدا ماندن پیام ها در اختیار دارید. که می تواند از چند دقیقه تا چند ماه متغیر باشد.

با استفاده از این ویژگی، اعلان‌ها را به صورت بی‌صدا دریافت خواهید کرد تا زمانی که زمان تعیین‌شده شما به پایان برسد. همچنین در هر زمانی می توانید این ویژگی را لغو یا دوباره تنظیم کنیم.

3. بهبود حالت تصویر در تصویر در اندروید

با انتشار جدیدترین نسخه بروزرسانی تلگرام، اکنون می‌توانید از تجربه تصویر در تصویر با کیفیت بهتری در دستگاه Android خود استفاده کنید. در این بروزرسانی، پخش‌کننده‌ی ویدیو در اندروید تغییرات زیادی پیدا کرده است، از جمله ظاهر گرد جدید،  تغییر اندازه با حرکت Pinch (نیشگون)، بستن پنجره با دکمه‌ی X .

ویژگی بهبود یافته تصویر در تصویر در تمام نسخه های تلگرام از جمله iOS، macOS و دسکتاپ کار می کند.

4. بهبود ترجمه پیام در iOS

ترجمه درون‌برنامه‌ای در iOS تا قبل از آخرین بروزرسانی چندان عملکرد قابل قبولی نداشت. ولی حالا می‌تواند مانند نسخه اندروید کار کند، به علاوه اینکه ایت پلتفرم از زبان‌های بیشتری پشتیبانی میکند و تعداد زبان‌ها را به ۱۹ زبان رسانده است.

پس از ضربه زدن بر روی یک متن، گزینه Translate ظاهر می شود. می‌توانید زبان‌هایی را که به آن‌ها مسلط هستید را حذف کنید. با این حال، اکثر کاربران تلگرام گزارش خطا ارسال می‌کنند.

5. منوی جدید حذف خودکار در پروفایل‌ها

با استفاده از این قابلیت می‌توانید یک چت را پس از گذشتن مدت زمان مشخصی پاک کنید.

همانطور که از نام آن مشخص است، پس از سپری شدن مدت زمان تعیین شده، تمام پیام های چت حذف می شوند. می توانید از این ویژگی برای حفظ حریم خصوصی و کاهش بهم ریختگی مکالمات خود استفاده کنید.

6. ارسال پاسخ پیام های فوروارد شده

در تلگرام برای پاسخ دادن به هر پیامی کافی است انگشت خود را به سمت چپ بکشید در این صورت تلگرام پیش نمایشی از متن را در پاسخ شما قرار می دهد. با ضربه زدن روی آن به پیام اصلی فرستاده می شوید.

اکنون زمانی که می خواهید یک پیام را برای فردی ارسال کنید، به صورت همزمان می توانید تمام ریپلای هایی که خورده است را هم ارسال کنید، به عبارت دیگر می‌توانید پیام‌ها را با جواب‌هایشان به چت‌های دیگر ارسال کنید.

کشیدن انگشت به چپ برای پاسخ دادن به پیام ها برای اولین بار در سال 2015 توسط تلگرام معرفی شد. اکنون به طور گسترده در پیام رسان های مختلف از جمله واتس اپ استفاده می شود.

نسخه ی جدید و بروزشده تلگرام سرشار از امکانات و قابلیت‌های جدیدی است. اگرچه برخی از کاربران مشکلاتی را گزارش می‌کنند، اما امیدواریم تیم پشتیبانی تلگرام در اسرع وقت این اشکالات را برطرف کند.

چه از تلگرام برای کار، درس خواندن یا حتی اوقات فراغت استفاده می کنید، با بروز رسانی به آخرین نسخه می توانید از آن استفاده بیشتری ببرید.

5/5 - (3 امتیاز)
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس