نقشه Grand Theft Auto 6 نباید از فلسفه “هر چه بزرگتر بهتر” پیروی کند

48
0
نقشه Grand Theft Auto 6 نباید از فلسفه "هر چه بزرگتر بهتر" پیروی کند

مجموعه Grand Theft Auto همیشه ژانر جهان باز را به جلو سوق داده است، اما این بدان معنا نیست که GTA 6 باید حتماً نقشه گسترده‌ای داشته باشد. نقشه Grand Theft Auto 6 نباید از فلسفه “هر چه بزرگتر بهتر” پیروی کند. در ادامه با اول نیوز همراه باشید.

با افزایش انتظارات برای Grand Theft Auto 6، بازیکنان به طور فزاینده‌ای در مورد امکان داشتن یک ماجراجویی کاملاً جدید در یکی از شهرهای محبوب این فرنچایز هیجان زده هستند. از چشم انداز Vice City شهری الهام گرفته از میامی گرفته تا خیابان‌های خشن لیبرتی سیتی، امکانات و خواسته‌ها بی پایان است و بازی بعدی این سری کار بزرگی برای گذر از موفقیت Grand Theft Auto 5 و Red Dead Redemption 2 دارد. Rockstar Games به دنبال ایجاد یک تجربه فراموش نشدنی دیگر در یک عنوان جهان باز باشکوه دیگر است.

از زمانی که Grand Theft Auto 3 جهش‌های قابل توجهی در ایجاد ژانر جهان باز 3D انجام داد، Grand Theft Auto همچنان یک پیشرو در هنرصنعت باقی مانده است. Rockstar Games برای افزایش فروش به شدت به Grand Theft Auto متکی است و تعهد Grand Theft Auto 5 به طول عمر یک دهه‌ای، آن را به یکی از عناوین مورد علاقه بسیاری از بازیکنان در سه نسل کنسول تبدیل کرده است. یکی از دلایل موفقیت مداوم آن، خود شهر لوس سانتوس است، اما با بزرگتر شدن فضاسازی بازی‌های AAA، یعنی کاری که مجموعه‌ی Grand Theft Auto به خوبی انجام می‌دهد، بهتر است که برای تنوع هم که شده سیاست محیط کوچکتر و صمیمی‌تر را اتخاذ کند.

نقشه Grand Theft Auto 6 نباید از فلسفه "هر چه بزرگتر بهتر" پیروی کند

نقشه‌ی بزرگ بازی جی تی ای 4 به ما نشان می‌دهد که نقشه‌های بزرگ نیازمند راه‌های جابه‌جایی کارآمد هستند

یکی از بزرگ‌ترین انتقادات به GTA 4، مکانیک‌های رانندگی ضعیف آن است. در فرنچایزی که به شدت به سرقت، رانندگی، و ارتقای ماشین‌ها متکی است، این موضوعی روی اعصاب بود که وسایل نقلیه در این نسخه در سال 2008 حالتی شناور، ناسازگار در سرعت‌های بالا و در عین حال بیش از حد واقعی بودند. Grand Theft Auto: San Andreas مانند یک پیشرفت نسبت به بازی‌های قبلی احساس می‌شد و مکانیک رانندگی Grand Theft Auto 5 عالی است، بنابراین مشکلات GTA 4 ناامیدکننده‌تر بودند. این تجربه بسیار ضعیف کار شده بود و یکی از دلایلی که رانندگی ضعیف آنقدر آشکار بود، اندازه نقشه بازی است.

با محیطی به وسعت لوس سانتوس در GTA 5، مهم است که پیمایش را درست انجام دهید. اتومبیل‌ها معمولاً سریع‌ترین و ساده‌ترین راه برای رفت و آمد در Grand Theft Auto هستند، و اگر رسیدن از یک سمت نقشه به سمت دیگر زمان‌بر باشد، اهمیت آن‌ها دو چندان خواهد شد. در محیطی که به اندازه‌ی بازی‌های جدید بیش از حد بزرگ و مضحک نباشد، طبیعتاً ایرادات موجود در مکانیک رانندگی یا پیاده‌روی به مراتب کمتر مشهود خواهند بود. بنابراین در این مورد، بزرگ‌تر بودن نقشه به معنای بدتر بودن است.

yakuza

بیش از حد بزرگ بودن نقشه می‌تواند باعث خسته کننده شدن تجربه‌ی بازی شود

پر کردن نقشه‌های عظیم سخت‌تر است و بازی‌هایی مانند Rage 2، The Crew ،Ghost Recon: Breakpoint و No Man’s Sky ثابت می‌کنند که غیرخطی بودن در صورت اجرای نامناسب فلسفه‌ای سودمند نخواهد بود. ایجاد فضایی که فعالیت بیشتری نسبت به جابه‌جایی داشته باشد بسیار مهمتر است، و جلو بردن مرزهای جغرافیایی باید با کارهای بیشتری انجام شود که ارزش جابه‌جایی محیطی (اغلب طولانی) در سراسر نقشه را داشته باشد. Yakuza این را درک می‌کند و داستانی عمیق و سرگرمی فراوان در Kamurocho به بازیکنان هدیه می‌کند. فضایی که به طور قابل توجهی کوچک‌تر از Los Santos در Grand Theft Auto 5 است. اما به شدت جذاب‌تر و عمیق‌تر است.

وقتی یک بازی فضای باز بزرگی داشته باشد و هیچ انگیزه‌ای برای کشف آن وجود نداشته باشد، این بزرگی به مرور می‌تواند خسته کننده شود. Grand Theft Auto 5 به خوبی دنیای عظیم خود را با فعالیت‌های زیادی مانند تنیس، گلف یا شکار پر می‌کند، که همین یکی از دلایلی است که شاهکار Rockstar Games همچنان محبوب است. Grand Theft Auto همیشه جهان‌های باز را ایجاد کرده است که بزرگ‌تر از سایر عناوین موجود در بازار هستند، اما استفاده از فضا بسیار مهم‌تر از بزرگی است و یک نقشه کوچک‌تر می‌تواند پر از کارهای مرتبط و ارزشمند باشد.

gta6

بازی Grand Theft Auto 6 باید ترند بازی‌های جهان‌باز را کنار بگذارد

بازی‌های جهان باز هم از نظر محبوبیت و هم از نظر اندازه نقشه در حال افزایش هستند و Grand Theft Auto می‌تواند برای متمایز شدن کار متفاوتی انجام دهد. در دهه‌های گذشته، این فرنچایز منحصربه‌فرد بود، زیرا بزرگ‌ترین نقشه‌های بازی را ارائه می‌کرد، اما از آنجایی کهHorizon Forbidden West ، Skyrim، The Witcher 3: Wild Hunt و Assassin’s Creed Valhalla نیز مرزها را پشت سر گذاشتند، Grand Theft Auto 6 می‌تواند خود را از آن ترند جدا کند. تا تجربه‌ی به مراتب شخصی‌تری را ارائه دهد.

ممکن است این کار به نظر کاهش سطح و اعتبار برای راکستار به نظر برسد، اما فراموش نکنید که نقشه‌های کوچکتر نیز جذابیت خاص خود را دارند. کیفیت همیشه مهم‌تر از کمیت است، و میراث Bully نشان می‌دهد که Rockstar می‌تواند یک جهان باز کوچک، اما عالی را ایجاد کند. Rockstar باید تجربه ای را به بازیکنان بدهد که تاکید بیشتری بر ظاهر و احساس محیط برای کاوش داشته باشد. تا اینکه چقدر طول می‌کشد تا به هر چهار گوشه دست پیدا کنید. این چیزها اهمیتی ندارد.

اندازه نقشه‌ی بازی‌های جهان‌ باز در سال 2022 بزرگ‌تر از همیشه شده است، و طرفداران ممکن است انتظار داشته باشند که Rockstar Games با خلق نقشه‌ای بزرگ‌تر از آنچه قبلاً ساخته شده است، از ترند پیروی کند. این موضوع ممکن است، و حتی محتمل، اما فراموش نکنید خود راکستار این روند را در سال 2001 با GTA 3 ایجاد کرد، بنابراین اکنون زمان مناسبی برای تقویت این نفوذ با آوردن بازیکنان به شهری بسیار کوچکتر از شهری است که در GTA 5 نشان داده شده است. اینگونه ترند جدیدی خلق می‌شود و ترمز این حرکت دیوانه‌وار کشیده می‌شود.

اگر شایعات درست باشند و بازی Grand Theft Auto بعدی در Vice City اتفاق بیفتد، این پتانسیل برای یک محیط صمیمی‌تر کاملاً مشهود است. لس آنجلس در دنیای واقعی بسیار بزرگتر از میامی است، و بنابراین این موضوع برای Vice City بهترین فرصتی است که Rockstar دارد. فرصتی تا ترند را متوقف کند و کاری متفاوت انجام دهد. بزرگتر بودن لزومی ندارد که حتماً به معنای بهتر بودن باشد. چرا که سازنده به راحتی می‌تواند طول نقشه را بی دلیل افزایش دهد و باعث شود که محیط کمتر شلوغ و جالب به نظر برسد.

بازی Grand Theft Auto 6 هم‌اکنون در حال توسعه است. نظر شما چیست؟ موافق این مقاله هستید؟ لطفاً دیدگاه‌های خود را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

منبع

امتیاز این مطلب
رضا خلف چعباوی
نوشته شده توسط

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس