6 بازی سندباکس عالی که جهان باز نیستند

52
0
6 بازی سندباکس عالی که جهان باز نیستند

همانطور که توسط این عناوین فوق العاده ثابت شده است، یک بازی ویدیویی sandbox عالی لزوماً نباید جهان باز باشد. فهرست 6 بازی سندباکس عالی که جهان باز نیستند را در اول نیوز بخوانید.

سبک sandbox در واقع شامل یک بازی ویدیویی است که گیم پلی خود را با درجه‌ای از خلاقیت برای تعامل با آن ادغام می‌کند. اکثر بازی‌های سندباکس در یک محیط جهان باز جریان دارند تا به بازیکن اجازه دهند آزادانه کاوش کنند و هدفی را برای خود در دنیایی وسیع تعیین کنند که معمولاً هدفی وجود دارد که توسط خود بازی تعیین نشده است و در دست خلاقیت بازیکن است.

برخی از بازی‌ها وجود دارند که ویژگی‌های یک بازی sandbox را نشان می‌دهند، اما فاقد حداکثر آزادی هستند که می‌توان در یک عنوان جهان باز یافت. این بازی‌های sandbox یک هدف از پیش تعیین‌شده دارند، اما هدفی که می‌تواند منتظر بماند تا بازیکن فضای باز و فعالیت‌های درون چنین فضایی را کاوش کند.

6 بازی سندباکس عالی که جهان باز نیستند

6. خدای جنگ

دنیایی گسترده با قلمروهای متعددی وجود دارند که در God of War 2018 قابل بررسی و کاوش هستند. این بازی دارای کارهای زیادی است که باید انجام دهید، از چرخاندن تبر پیچیده لویاتان گرفته تا کاوش در مناطق مخفی و جانبی زیادی که در انتظار فضاهای باز بزرگ بازی هستند. با این حال، خدای جنگ یک عنوان جهان باز نیست.

چیزی که بازیکنان می توانند از محیط sandbox خدای جنگ انتظار داشته باشند یک تجربه جذاب است. راه‌های زیادی وجود دارد که بازیکنان می‌توانند رابطه پدر و پسری بین کریتوس و آترئوس را غنی‌تر کنند، هم‌زمان که در غم و سوگ همسر و مادر فوت شده نشسته‌اند. آن‌ها می‌توانند این کار را از طریق جابه‌جایی با قایق، یا با تعامل در بسیاری از مناطق باز انجام دهند. God of War یک بازی جهان باز نیست، اما کارهای زیادی برای انجام دادن در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد.

6 بازی سندباکس عالی که جهان باز نیستند

5. Star Wars Jedi: Fallen Order

به همان اندازه که طرفداران سری جنگ ستارگان به دنبال یک بازی جهان باز هستند، باید کمی بیشتر منتظر بمانند، چرا که Star Wars Jedi: Fallen Order بیشتر با یک بازی سندباکس «سولزلایک» مطابقت دارد. دشمنانی مانند Stormtroopers و Purgetroopers پس از تکمیل مناطق خاص و کمپین وجود خواهند داشت و برای بازیکنان باقی خواهند ماند تا توانایی‌های جدید نیروی خود و نبردهای شمشیر نوری خود را آزمایش کنند.

در مورد Star Wars Jedi: Fallen Order چیزهای زیادی برای دوست داشتن وجود دارد و انتظار برای آنچه در انتظار دنباله آینده است زیاد است. بازیکنان می‌توانند انتظار اکتشاف سیارات زیادی از جمله سیارات نمادین مانند Dathomir و Kashyyik را داشته باشند. تعداد زیادی برای کاوش وجود دارند، و راه‌های زیادی برای ارتباط مجدد با نیرو وجود دارد.

6 بازی سندباکس عالی که جهان باز نیستند

4. هیتمن

به عنوان یک بازی ویدئویی مخفی‌کاری، Hitman چیزهای زیادی برای ارائه به طرفدارانی دارد که به دنبال آن قتل هیجان انگیز هستند. این بازی دارای نقشه‌های بسیاری با اهداف منحصر به فرد است. چیزی که هیتمن را به یک بازی سندباکس تبدیل می‌کند، راه‌هایی است که بازیکنان می‌توانند از طریق آن‌ها اهداف خود را از بین ببرند یا حتی قربانیان ناآگاه را بیرون ببرند. کاوش‌های فراوانی در مورد نحوه انجام یک ترور وجود دارد.

بازیکنان می‌توانند نقشه را کاوش کنند و مسیر و مکان هدف خود را مطالعه کنند، یا فقط می‌توانند از پرتاب اردک‌های لاستیکی و شلیک اسلحه به سمت هر کسی که در راه است برای رسیدن به هدف خود لذت ببرند. روش‌های دقیق‌تری برای اجرا وجود دارد تا چیزها را تصادفی جلوه دهند. وجود هیتمن در یک محیط سندباکس باعث آزادی شدید در گیم پلی تکرار پذیر آن می‌شود.

6 بازی سندباکس عالی که جهان باز نیستند

3. Dark Souls

در دنیایی که در آن انواع شیطان‌ها زندگی می‌کنند، دارک سولز بازیکنان را می‌برد و آن‌ها را به کاوش در یک سیاه‌چاله عظیم وا می‌دارد، با تنش و ترس در اطراف هر گوشه و سقف، هیچ راه گریزی وجود ندارد. فرار از سختی‌های دارک سولز غیرممکن است، مگر اینکه بازیکنان هر مهارت و تجربه‌ای را که دارند وارد بازی کنند. داستان بازی در پادشاهی تخیلی Lordran اتفاق می‌افتد که با یک نفرین و طلسم روبرو شده است.

بازی Dark Souls بازیکنان را روی نقشه غول پیکر Lordran رها می‌کند، هر مکان بسیار پیچیده به گونه‌ای طراحی شده است که بازیکن می‌تواند بدون نیاز به سفر سریع در سراسر جهان سفر کند. هر مکان با میانبرهایی به دنیای هاب Firelink Shrine باز می‌گردد و بازیکنان بسته به میزان شجاعت خود می‌توانند سفر خود را از هر جهتی آغاز کنند. این یک تجربه سندباکس عالی برای آزمایش مهارت‌های بازیکنان با سلاح‌ها، ساخت‌ها و جادوی جدید است.

دث لوپ

2. Deathloop

کولت که در یک جزیره مرموز از خواب بیدار می‌شود، تلاش می‌کند تا اول بفهمد که کیست و در ادامه دلیل حضورش در اینجا را به خاطر بیاورد. جزیره بلک ریف اسرار بسیاری را در خود جای داده است و با هر مرگ، کلت به کشف حقیقت در مورد جزیره و ساکنان آن نزدیک و نزدیکتر می‌شود. این یک بازی عالی است، با تجربه سندباکسی حتی بزرگتر. بازیکنان نهایت آزادی را در جزیره‌ای دارند که هر روز برای همه به جز کلت تکرار می‌شود.

همانطور که بازیکنان سفر خود را از طریق Deathloop آغاز می‌کنند، با قدرت‌ها، سلاح‌ها و راه‌های سرگرم کننده جدیدی برای از بین بردن 8 باس و جولیانای آدمکش روبرو می‌شوند. کلت باید از عقل خود استفاده کند تا بفهمد چگونه حلقه را پایان دهد. بازی Deathloop عالی است، زیرا جزیره ممکن است بزرگ باشد، اما جهان باز نیست. بلکه به سطوح جداگانه‌ای از سندباکس تقسیم می‌شود، جایی که بازیکنان می‌توانند هر طور که می‌خواهند بیایند و بروند تا رمز و رازها و تجهیزات جدید را پیدا کنند.

گری مد

1. Gary’s Mod

احتمالاً هیچ بازی‌ای وجود ندارد که به اندازه Gary’s Mod کاملاً متناسب با ژانر sandbox باشد. این بازی به عنوان یک سندباکس مبتنی بر فیزیک، بدون هدف یا اهداف از پیش تعریف شده توصیف شده است. توسعه دهندگان به بازیکنان Gary’s Mod هر ابزاری را که برای لذت بردن از آن نیاز دارند، می‌دهند. Gary’s Mod یک انجمن عالی و فعال دارد و حالت‌های بازی زیادی برای انتخاب وجود دارند. از RP گرفته تا Jailbreaks، خلاقیت و سرگرمی بی حد و حصری در این بازی وجود دارد.

بازی Gary’s Mod واقعاً به بازیکنان این امکان را می‌دهد که هر تجربه‌ای را که می‌خواهند آغاز کنند. این تعریف واقعی یک بازی sandbox است. بازیکنان می‌توانند با دوستان خود یا با بازیکنان تصادفی در سراسر اینترنت، با خلاقیت نامحدود و سرگرمی بی پایان با بازی روبرو شوند. و نهایت لذت را ببرند.

نظر شما در این خصوص چیست؟ فهرست 6 بازی سندباکس عالی که جهان باز نیستند را چطور ارزیابی می‌کنید؟ جای کدام بازی در این بین خالی است؟ لطفاً دیدگاه‌های خود را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

منبع

امتیاز این مطلب
رضا خلف چعباوی
نوشته شده توسط

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس