6 بهترین برنامه Authenticator برای 2FA و سایر امنیت اکانت های پیشرفته

128
0
بهترین برنامه Authenticator

به دنبال بهترین برنامه های احراز هویت چند عاملی (MFA) هستید؟ چه آیفون، دستگاه اندروید یا سیستم دیگری داشته باشید، ما شما را تحت پوشش قرار می دهیم.

اکنون تقریباً همه چیز را می توان به صورت آنلاین پیدا کرد – از اکانت های ایمیل و رسانه های اجتماعی گرفته تا سرگرمی ها و امور مالی شخصی شما. با این حال، این بدان معنی است که شما به احتمال زیاد نام کاربری و رمز عبور زیادی دارید که به خاطر سپردن آنها ممکن است دشوار باشد.

حتی اگر از یک ترکیب نام کاربری و رمز عبور منحصر به فرد برای همه اکانت های خود استفاده کنید (که بعید است)، باز هم ممکن است از طریق هک با نیروی بی رحم، مهندسی اجتماعی یا فیشینگ به خطر بیفتد. به همین دلیل است که باید از یک برنامه احراز هویت دو عاملی (2FA) استفاده کنید.

اما با وجود گزینه های بسیار زیاد، از کدام یک باید استفاده کنید؟ بیایید شش برنامه برتر 2FA را برای ایمن سازی اکانت های آنلاین خود بررسی کنیم.

1.بهترین برنامه Authenticator با Google Authenticator

یکی از اساسی‌ترین برنامه‌های 2FA که می‌توانید استفاده کنید، احراز هویت خود گوگل است. این در هر دو فروشگاه Google Play و Apple App Store در دسترس است، بنابراین تقریباً با همه تلفن های هوشمند کار می کند. این برنامه 2FA به همان اندازه ساده است. اکانت‌های شما را در صفحه اصلی خود فهرست می‌کند، با یک نمودار دایره متحرک که نشان می‌دهد چقدر زمان تا پایان کدتان باقی مانده است.

تنظیم آن نیز آسان است برای استفاده از آن نیازی به لینک آن به اکانت Google ندارید. دو راه برای افزودن اکانت وجود دارد: با اسکن یک کد QR یا وارد کردن دستی یک کلید تنظیم. همچنین می توانید به راحتی کدهای Google Authenticator خود را از یک دستگاه به دستگاه دیگر انتقال دهید. به این ترتیب، حتی اگر یک تلفن جدید دریافت کنید، می توانید رمزهای عبور یک بار مصرف خود را به سرعت در یک یا دو دقیقه انتقال دهید.

برای انتقال کدهای خود، باید به Settings > Transfer accounts > Export accounts بروید. پس از تأیید هویت خود، اکانت هایی را که می خواهید صادر کنید انتخاب کنید، روی Next کلیک کنید و سپس یک کد QR به شما نشان داده می شود که باید با برنامه Google Authenticator در تلفن جدید خود اسکن کنید. با این کار می توانید تمام کدهای خود را در کمتر از یک دقیقه انتقال دهید.

این یک برنامه احراز هویت واقعاً محبوب است، اما جایگزین های زیادی برای Google Authenticator وجود دارد.

2.بهترین برنامه Authenticator با Microsoft Authenticator

اگر راه حل کاملی می خواهید، باید برنامه 2FA مایکروسافت را انتخاب کنید. در حالی که هدف اصلی آن ارائه کدهای یکبار مصرف به شما است، اما بیشتر به عنوان مدیر رمز عبور، پرداخت، آدرس و شناسه عمل می کند. همچنین به عنوان کلید ورود برای ورود بدون رمز عبور مایکروسافت عمل می کند.

Microsoft Authenticator یک لایه امنیتی دیگر اضافه می کند و از شما می خواهد که هر بار که آن را باز می کنید هویت خود را از طریق امنیت بیومتریک یا یک پین تأیید کنید. می‌توانید از اکانت ‌های ایمن خود در فضای ابری نسخه پشتیبان تهیه کنید، بنابراین می‌توانید به راحتی به گذرواژه‌های یکبار مصرف خود دسترسی پیدا کنید، حتی اگر تلفن خود را گم کنید.

تنها نقطه ضعف این سرویس این است که رمز عبور و کدهای یکبار مصرف شما در یک برنامه ذخیره می شوند. بنابراین، اگر برنامه Microsoft Authenticator در تلفن شما به خطر بیفتد، رمزهای عبور و کدهای یکبار مصرف شما در خطر هستند.

3.بهترین برنامه Authenticator با LastPass Authenticator

اگر از LastPass برای مدیریت رمزهای عبور خود استفاده می کنید، باید از LastPass authenticator نیز استفاده کنید. این برنامه 2FA از نظر سادگی شبیه به Google Authenticator است اما امنیت بهتری را ارائه می دهد.

اول از همه، دارای یک قفل برنامه است که تضمین می کند حتی اگر شخصی به تلفن شما دسترسی پیدا کند، نمی تواند احراز هویت را باز کند مگر اینکه پین ​​یا بیومتریک شما را داشته باشد. همچنین می‌توانید برای اطمینان از اینکه کدهایتان در صفحه اصلی برنامه نمایش داده نمی‌شوند، از Tap-to-Reveal استفاده کنید.

مهمتر از همه، برنامه LastPass Authenticator جدا از برنامه LastPass Password Manager است. به این ترتیب، حتی اگر یکی از آنها به خطر بیفتد، باز هم مانعی وجود دارد که تضمین می‌کند مجرمان سایبری شما برای نفوذ به اکانت های شما زما سخت‌ تری خواهند داشت.

4. بهترین برنامه Authenticator با Twilio Authy Authenticator

احراز هویت معمولاً فقط در تلفن ها یافت می شود، زیرا هدف اصلی آنها این است که به عنوان یک کلید جداگانه برای محافظت از اکانت های شما عمل کنند. علاوه بر این، از آنجایی که ما معمولاً تلفن های هوشمند خود را در دست یا جیب خود داریم، منطقی است که احراز هویت را در آنجا داشته باشیم.

با این حال، اگر از آن دسته افرادی هستید که گوشی خود را در حین کار مخفی می کنند، استفاده از یک برنامه احراز هویت فقط برای تلفن هوشمند دردسر بزرگی است. خوشبختانه، Authy به این مشکل فکر کرد، بنابراین Twilio Authy Authenticator را هم در تلفن های هوشمند و هم در رایانه در دسترس قرار داد. چه از دستگاه Android، iOS، Linux، Mac یا Windows استفاده کنید، به کدهای یکبار مصرف خود دسترسی خواهید داشت.

Authy مانند Google Authenticator ساده و آسان برای استفاده است. با این حال، تفاوت اصلی آن این است که می‌توانید اکانت Authy خود را با هر تعداد دستگاهی که می‌خواهید، از جمله رایانه شخصی خود، همگام کنید. بنابراین، حتی اگر گوشی هوشمند خود را بر روی خود ندارید، همچنان می توانید به کدهای 2FA خود مستقیماً از لینوکس، مک یا رایانه شخصی ویندوزی خود دسترسی داشته باشید.

iOS 15, iPadOS 15, and macOS Monterey.5

اگر روی اکوسیستم اپل سرمایه گذاری کرده اید، در واقع می توانید از مدیر رمز عبور داخلی اپل برای نگهداری و تولید کدهای 2FA خود استفاده کنید. اگرچه استفاده از آن ناخوشایند است زیرا در اعماق برنامه تنظیمات دفن شده است، اما از امنیت افسانه ای اپل بهره می برد. همچنین از طریق سافاری با مک شما همگام می شود.

بنابراین، اگر دستگاه‌های اپل از iOS 15، iPadOS 15 یا macOS Monterey استفاده می‌کنند، برای انجام این کار نیازی به برنامه شخص ثالث ندارید.

6. Step Two

گام دوم یکی دیگر از برنامه های اپل محور 2FA است. استفاده از آن ساده و شهودی است و به کاربران امکان می دهد تا حداکثر 10 اکانت کاربری را به صورت رایگان اضافه کنند. اگر می‌خواهید موارد بیشتری اضافه کنید، باید یک بار خرید کنید.

با این وجود، ویژگی اصلی که این برنامه احراز هویت دو مرحله‌ای را متمایز می‌کند، توانایی آن در کار با ساعت اپل است. به این ترتیب، اگر در حال ورود به سیستم مک خود هستید، نیازی به بیرون کشیدن آیفون خود برای بررسی رمز عبور یکبار مصرف (OTP) ندارید. کافی است اپل واچ خود را بررسی کنید و با چند ضربه OTP خود را خواهید شناخت.

از اکانت های خود با یک برنامه 2FA محافظت کنید

احراز هویت دو مرحله ای برای امنیت اینترنت بسیار مهم است – لایه دیگری از محافظت منحصر به فرد به دستگاه شما (یا دستگاه ها، اگر برنامه 2FA خود را در چندین تلفن و رایانه همگام کنید) اضافه می کند. بنابراین، حتی اگر ترکیب نام کاربری و رمز عبور شما به خطر بیفتد، می توانید اطمینان حاصل کنید که کد یکبار مصرف منحصر به فرد شما کاربران غیرمجاز را متوقف می کند.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس