6 توزیع برتر لینوکس برای مهندسان شبکه

70
0
لینوکس برای مهندسان شبکه

لینوکس معمولاً توسط مهندسان شبکه ترجیح داده می‌شود، بنابراین اگر به نصب آن برای کار خود فکر کرده اید، تنها نیستید. توزیع مناسب لینوکس برای مهندسان شبکه را در ادامه معرفی کرده ایم.

اگر یک مهندس شبکه هستید، به راحتی می‌توانید تعجب کنید که کدام توزیع ها بهترین ویژگی ها را برای کار شما خواهند داشت.

1.لینوکس برای مهندسان شبکه Fedor

از بین تمام توزیع های لینوکس، یکی از محبوب ترین توزیع ها بین مهندسان شبکه، Fedora است – و دلیل ساده ای برای آن وجود دارد.

Fedora یک توزیع منبع باز است که به عنوان جامعه ای معادل لینوکس Red Hat Enterprise (RHEL) عمل می‌کند. خود RHEL معمولاً به عنوان سیستم عامل برای سیستم های سطح سازمانی انتخاب می‌شود.

در نتیجه، مهندسان شبکه ای که از Fedora استفاده می‌کنند، از سطح بیشتری از آشنایی با سیستم های RHEL که ممکن است در طول حرفه خود با آنها مواجه شوند، لذت می‌برند.

Fedora همچنین زرادخانه ای باورنکردنی از ابزارهای منبع باز، پشتیبانی داخلی از برنامه های کانتینری و دسترسی مداوم به ویژگی ها و نرم افزارهای پیشرفته را به کاربران ارائه می‌دهد.

2. RHEL

به عنوان یکی از محبوب ترین توزیع های سازمانی، RHEL یک گزینه عالی است زیرا قوی و تقویت شده است. هر نسخه از RHEL یک چرخه عمر 10 ساله دارد، به این معنی که شما می‌توانید از نسخه انتخابی RHEL خود برای سال ها استفاده کنید (و از نبود مشکلات سازگاری لذت ببرید).

با استفاده از RHEL، همچنین با بسیاری از سیستم هایی که احتمالاً در حین کار با آنها مواجه می‌شوید، آشنا خواهید شد.

بسیاری از ویژگی های RHEL که آن را به عنوان یک راه حل سازمانی جذاب می‌کند، برای کاربران مستقل نیز جذاب است.

RHEL از پیش مجهز به ماژول امنیتی SELinux است، بنابراین شروع به کار با مدیریت کنترل های دسترسی و سیاست های سیستم برای شما آسان خواهد بود. همچنین از طریق مدیران بسته RPM و YUM به ابزارهایی مانند Cacti و Snort دسترسی خواهید داشت.

3.لینوکس برای مهندسان شبکه CentOS Stream

CentOS Stream نیز مانند Fedora، توزیعی است که مطابق با توسعه RHEL است. این نسخه به عنوان نسخه بالادست RHEL عمل می کند، به این معنی که محتوای آخرین نسخه CentOS Stream احتمالاً در نسخه بعدی RHEL ظاهر می شود.

CentOS Stream ممکن است ثباتی مشابه Fedora نداشته باشد، اما گنجاندن نرم‌افزارهای پیشرفته باعث می‌شود که ارزش توجه داشته باشیم.

CentOS Stream همچنین دارای یک مزیت متمایز نسبت به نسخه های پایین دستی RHEL به دنبال تصمیم Red Hat برای بستن دسترسی عمومی به کد منبع RHEL است: همچنان مطابق با آخرین تغییرات آزمایشی در نظر گرفته شده برای نسخه بعدی RHEL خواهد بود.

در آینده، CentOS Stream احتمالاً به بهترین گزینه برای هر کسی که به دنبال توزیع مجاور RHEL است تبدیل خواهد شد.

4. openSUSE

یکی دیگر از گزینه های قدرتمند و قابل اعتماد برای مهندسان شبکه openSUSE است. openSUSE به طور چشمگیری پایدار است و نسخه های جدید مکرر را ارائه می‌دهد، و اگر ترجیح می‌دهید از بسته های شکسته اجتناب کنید و در عین حال از آخرین نسخه های نرم افزاری استفاده کنید، آن را به گزینه خوبی تبدیل می‌کند.

خارج از جعبه، هیچ مشکلی در پیکربندی تنظیمات اصلی شبکه از طریق YaST (ابزار راه اندازی دیگر) نخواهید داشت. بسیاری از بسته هایی که با openSUSE از قبل نصب شده‌اند، می‌توانند ابزاری باورنکردنی در اختیار شما قرار دهند.

برای مثال Wicked یک چارچوب پیکربندی شبکه قدرتمند است، در حالی که Samba برای فعال کردن اشتراک گذاری فایل بین سیستم های لینوکس و ویندوز عالی است. جهت نصب ابزار مناسب برای یک کار با مدیر بسته OpenSUSE Zypper مشکلی نخواهید داشت.

5.لینوکس برای مهندسان شبکه Debian

Debian یک توزیع گسترده لینوکس است که به دلیل پایداری فوق العاده و کارایی بالا شناخته شده است. چندین شاخه از Debian در دسترس است، از جمله Debian Stable (که بسیار امن است و ثبات را در اولویت قرار می‌دهد) و Debian Unstable (که احتمال شکسته شدن آن بیشتر است اما دسترسی به جدیدترین نسخه های پیشرفته نرم افزار را فراهم می‌کند).

یکی از بزرگترین مزایای استفاده از Debian برای مهندسی شبکه این است که دارای یک مخزن غنی با بیش از 59000 بسته نرم افزاری مختلف است.

اگر علاقمند به آزمایش جدیدترین ابزارهای تخصصی و تجربی در شبکه و امنیت سایبری هستید، نصب Debian دسترسی کامل را برای شما فراهم می‌کند.

6.لینوکس برای مهندسان شبکه Kali Linux

به عنوان توزیعی که برای تست نفوذ طراحی شده است، Kali Linux دارای انواع گسترده ای از ابزارهای از پیش نصب شده است که مهندسان شبکه مطمئناً مفید خواهند بود. Wireshark اطلاعات وسوسه انگیزی در مورد بسته ها در حال حرکت در یک شبکه ارائه می‌دهد، Nmap سرنخ های مفیدی در مورد امنیت شبکه ارائه می‌دهد و SmokePing تجسم های جالبی از تاخیر شبکه ارائه می‌دهد.

همه نرم افزارهای بسته بندی شده با Kali Linux برای مهندسان شبکه مفید نیستند، اما خوشبختانه، نصب های جدید Kali کاملاً قابل تنظیم هستند. باید از قبل برنامه ریزی کنید که از چه بسته هایی استفاده کنید تا بتوانید از نصب بسته های بی فایده جلوگیری کنید و سیستم Kali خود را به حداقل برسانید.

با توزیع شبکه جدید خود آشنا شوید

برخی از توزیع های لینوکس برای مهندسان شبکه مناسب تر هستند، اما تقریباً هر توزیع لینوکس را میتوان با نرم افزار و تنظیمات مناسب استفاده کرد.

شما باید نرم افزاری مانند Nmap را آزمایش کنید و با شبکه سازی در توزیع جدید لینوکس خود آشنا شوید تا عدم آشنایی بعداً به مانعی تبدیل نشود.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس