به 8 دلیل بازی های ابری می توانند به صنعت بازی ها آسیب بزنند

95
0
بازی های ابری

اگرچه بازی های ابری به کاربران اجازه می ‌دهند بتوانند بازی ‌های AAA را روی سخت ‌افزارهایی با سطح ابتدایی بازی کنند، اما بهره مندی از سیستم ابری، مجموعه‌ ای از مشکلات خاص خود را نیز در پی خواهد داشت. آپشن های زیادی برای بازی های ابری وجود دارد که از جمله آنها می توان به خدمات مختلف مربوط به اشتراک و حتی کنسول اختصاصی Logitech G Cloud اشاره کرد. به نظر می رسد قرار است بازی های ابری یا به یکی از جریان های اصلی در صنعت بازی ها تبدیل شوند یا حتی هم اکنون به آن تبدیل شده باشند. اما قبل از اینکه وارد بازار شوید، ممکن است بخواهید در نظر بگیرید که چرا بازی های ابری نباید به جریان اصلی صنعت بازی ها تبدیل شوند و چگونه می توانند به صنعت بازی آسیب بزنند.

ممکن است در آنها با تبلیغات غیرقابل رد شدن حین بازی مواجه شویم

با همه گیر شدن بازی های ابری، انگیزه ای برای شرکت ها ایجاد می شود تا بتوانند تبلیغات غیرقابل رد شدن را در حین بازی ارائه دهند. از آن جایی که بازی کنان معمولا بازی های ابری را در کنسول ها و به صورت استریم بازی می کنند، شرکت ها تبلیغاتی را در حین بازی ارائه می کنند. اگرچه بعید است تبلیغات به گونه ای ارائه شود که بر تجربه بازی شما تأثیر منفی بگذارد، اما با این حال باز هم آزاردهنده خواهد بود که یک مسابقه چند نفره 5 دقیقه ای انجام دهید و سپس مجبور شوید یک تبلیغ را تماشا کنید. سوالی که در این جا مطرح می شود این است که آیا واقعاً می خواهید آن را به بخشی از تجربه عادی بازی تبدیل کنید؟

شرکت ها می توانند به میل خود بازی ها را از کتابخانه حذف کنند

اگرچه این مشکل تنها در پلتفرم ‌های بازی های ابری رخ نمی دهد، اما باید در نظر گرفت که شرکت‌ ها می ‌توانند بازی‌ ها را به دلخواه خود از کتابخانه حذف کنند. ممکن است فقط برای تعداد معدودی از بازی ها هزینه اشتراک بپردازید و دانستن اینکه آنها می توانند در هر زمان بدون کنترل شما حذف شوند، شما را دچار تردید خواهد کرد. بسیاری از سرویس‌ های بازی های ابری، برای استریم بازی ‌های ویدیویی دارای تبلیغات هستند و این موضوع نیز ممکن است به یک روند تبدیل شود. اگرچه این به خودی خود یک مشکل بزرگ نیست، اما می تواند منجر به یک موضوع گسترده تر شود، به صورتی که آپشن های انتخابی مصرف کننده در صنعت بازی ها را کم کند و استقلال کمی را در اختیار آنها قرار دهد.

بازی هایی که طولانی تر هستند بیشتر مورد توجه قرار می گیرند

یکی از اصول مهم در صنعت بازی و سرگرمی که نقطه ای برای توجه و تمرکز بازی سازان نیز در نظر گرفته می شود، زمان پخش بازی ها می باشد. زمان بازی یک عامل بسیار اساسی است، زیرا ما در اقتصادی مبتنی بر توجه زندگی می کنیم. این موضوع می تواند صنعت و توسعه دهندگان را تشویق کند تا بازی هایی با زمان بالاتر را بسازند. حال مشکل این است که این امر توسعه ‌دهندگان را تشویق می ‌کند تا بازی ‌های طولانی و بسیار ساده ای را بسازند که صرفاً برای ادامه دادن بازیکن ها، به وجود آمده اند بدون اینکه تجربه ‌ای غنی و منحصر به ‌فرد ارائه دهند. در حال حاضر بازی‌ های بسیاری وجود دارند که از طراحی های نا مناسبی برخوردار هستند و مراحل آسان اما طولانی دارند. باید در نظر داشته باشید که آیا یک بازی برای جلب توجه شما طراحی شده است یا دفعه بعد که عنوانی از آن سری را خریداری می کنید، تجربه خوبی به شما می دهد. به طور معمول، می ‌توانید انتظار داشته باشید که بازی ‌های رایگان بازی‌ هایی باشند که بیش از سایرین از پدیده طراحی بازی های طولانی پیروی کنند.

می تواند باعث تکه تکه شدن بیشتر صنعت بازی شود

تعداد زیادی کنسول بازی هم اکنون در صنعت سرگرمی وجود دارد و این بدان معنی است که احتمالا بخش بزرگی از صنعت بازی ها به صورت تکه تکه و مجزا در حال فعالیت می باشند. ممکن است این استدلال را داشته باشید که همیشه این طور بوده است، اما این لزوما چیز خوبی نیست. هدف کلی بازی ‌های ویدیویی اتصال و رقابت با دیگران است و ورود بازی‌ های ابری به جریان اصلی می ‌تواند با تکه تکه کردن بیشتر صنعت جهانی بازی، از به وقوع پیوستن این امر جلوگیری کند.

قیمت بازی ها نسبتا گران است

با استفاده از Logitech G Cloud و دیگر کنسول‌ های بازی های ابری، از شما انتظار می ‌رود که علاوه بر قیمت اولیه کنسول خود، هزینه ای را بپردازید تا بتوانید به پیشنهادات دیگر در کتابخانه خود دسترسی پیدا کنید. این موضوع می تواند برای مصرف کننده نا خوشایند باشد چرا که باید در نظر داشته باشید بازی ها در حال حاضر در رنج قیمتی 70 دلار عرضه می شوند و این قیمت به نسبت سال 2000 که قیمت بازی ها 40 دلار بود، بالا می باشد. این قیمت احتمالاً شما را از نظر مالی باز هم عقب می‌اندازد، در حالی که در روزهای اولیه بازی چنین نیازی به قیمت‌هایی مانند این وجود نداشت.

بازی های ابری باعث ایجاد برخی مشکلات دیجیتالی در صنعت می شوند

زمانی که بازی‌ های ابری به جریان اصلی صنعت تبدیل ‌شوند، می توانند به فشار گسترده‌ دیجیتالی در صنعت بازی بی افزایند. اگرچه روش های دیجیتالی قطعا از راحت ترین روش ها خواهند بود و با تثبیت بیشتر جامعه جهانی در اینترنت، گامی طبیعی به نظر می ‌رسد، اما این احتمال وجود دارد که هنوز هم برخی از مشتریان علاقمند به داشتن مالکیت فیزیکی محصول خریداری شده خود باشند. نکته ای که در مورد رسانه های فیزیکی وجود دارد این است که وقتی چیزی را به صورت دیجیتالی خریداری می کنید، قابل تکرار نیست. همچنین می توان گفت که وقتی چیزی را به صورت دیجیتالی خریداری می کنید، از نظر فنی فقط آن را اجاره می کنید تا زمانی که از کتابخانه حذف شود یا پلتفرم خاموش شود. بازی‌ های ابری گیمرها را تشویق می‌ کند تا تنها به صورت دیجیتالی بازی های ابری را در اختیار داشته باشند که ممکن است برای خیلی از افراد چندان خوشایند نباشد. علاوه بر این، این امر حفظ عناوین بازی هایی که تأثیر قابل توجهی بر جامعه ما دارند را مختل می کند.

عدم دسترسی کسانی که اینترنت ضعیفی دارند

شما برای این که بتوانید از بازی های ابری استفاده کنید و همچنین در صورتی که این بازی ها به جریان اصلی صنعت تبدیل شوند، برای حفظ اتصال در حین بازی به صورت مدت طولانی به اینترنت حداقل نسبتاً مناسب نیاز دارند. اگر بازی‌ های ابری به جریان اصلی تبدیل شوند، در مواقعی که اینترنت بدی داشته باشید به آنها دسترسی نخواهید داشت و کنار گذاشته می شوید، که بسیار نا امید کننده است، به خصوص اگر نتوانید کیفیت اینترنت خود را ارتقا دهید. اگر کار زیادی نمی توانید در مورد کیفیت اینترنت خود انجام دهید، آخرین راه حل شما این است که نکاتی را برای کاهش تأخیر و سرعت بخشیدن به تجربه بازی های ابری خود امتحان کنید. پلتفرم ‌های بازی‌ های ابری تمام تلاش خود را می ‌کنند تا حد امکان در دسترس باشند، زیرا این دسترسی می تواند به سود بیشتری تبدیل ‌شود، اما این شرکت‌ ها علاوه بر این کار ها، در حال سوق دادن صنعت بازی های ابری به سمتی هستند که کسانی که اینترنت ضعیفی دارند هم بتوانند از آنها استفاده نمایند.

شما هرگز نمی توانید به طور کامل مالک انحصاری بازی های خریداری شده خود باشید

شما هرگز نمی ‌توانید به طور کامل مالک بازی ‌های ابری باشید که به صورت دیجیتالی خریداری کرده اید، اما این در حالی است که در ابتدا مبلغ قابل توجهی را برای آن هزینه کرده اید. مشکل کتابخانه های بازی های دیجیتال، به طور کلی، این است که شما در واقع مالکیت آنها را ندارید. اگر فردی هستید که در مورد مالکیت بازی های خود نگرانی ندارید، بنابراین مشکلی با این موضوع نخواهید داشت. با این حال، این موضوع همچنان یک نکته مهم است. آیا واقعاً می خواهید مقدار زیادی از پولی که به سختی به دست آورده اید را روی پلتفرمی خرج کنید که در ازای آن مالکیت انحصاری بازی خود را ندارید ؟

بازی های ابری نباید به جریان اصلی تبدیل شود

بسته به سن خود، ممکن است زمانی را به خاطر بیاورید که صنعت بازی به اندازه الان یک صنعت بسیار مادی و تشنه پول نبوده است. در حال حاضر نیز متأسفانه، هیچ نشانه ای از کند شدن این روند وجود ندارد، بنابراین در صورتی که علاقمند به بازی کردن هستید باید پول های خود را به صورت هوشمندانه تری پس انداز نمایید. راه های زیادی برای صرفه جویی در پول وجود دارد که می توانید از آنها برای پس انداز پول های خود استفاده نمایید. صرف نظر از افکاری که در مورد بازی های ابری داشته باشید، به نظر می رسد این سری از بازی ها همچنان در صنعت وجود خواهند داشت.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس