آشنایی با ویژگی های جدید macOS

اپدیت جدید macOS منتشر شد، از بزرگ‌ترین بروز رسانی Safari لذت ببرید و از ویژگی های جدید macOS در Maps و Messages استفاده کنید.

54
0
ویژگی های جدید macOS آپدیت

اپدیت جدید macOS پیشرفته‌ترین سیستم عامل دسکتاپ جهان را به سطح جدیدی از قدرت و زیبایی می‌رساند. با یک طراحی جدید مک را به بهترین وجه تجربه کنید. از بزرگ‌ترین بروز رسانی Safari لذت ببرید و از ویژگی های جدید macOS در Maps و Messages استفاده کنید.

آشنایی با ویژگی های جدید macOS

هر ویژگی که فکر کنید در این بروز رسانی جدید وجود دارد. قدرتی بی نظیر، سهولت استفاده، خلاقیت تحسین بر انگیز. macOS Big Sur یک طراحی جدید ارائه می‌دهد که حتی چیز‌های بیش‌تری را که در مورد Mac دوست دارید به شما ارائه می‌دهد.

طراحی جدید کار با برنامه را لذت بخش‌تر می‌کند و یک شکل یکنواخت جدید برای آیکون Mac باعث ایجاد درخشندگی برای این برنامه می‌شود.

مرکز کنترل (Mac ‌control centre)

با ویژگی های جدید macOS آپدیت

بر روی پخش موسیقی و فعال کردن حالت تاریک مناسب شب صفحه نمایش خود، می‌توانید به ابزار‌هایی که بیش‌تر از همه استفاده می‌کنید مانند Wi-Fi و بلوتوث و افزونه‌های جدید بیش‌تر کنترل داشته باشید. مرکز کنترل جدید که فقط برای Mac طراحی شده است، به شما امکان می‌دهد کنترل‌ها را اضافه کرده و موارد دلخواه را به نوار منو بکشید تا فقط برای شما سفارشی شود.

مرکز اطلاع رسانی Notification Centre

یک طراحی جدید برای داشتن بیش‌ترین و جدیدترین اطلاعات، اعلان‌ها و ابزارک‌ها widget را در یک نمای واحد ترکیب می‌کند.  ابزارک‌های طراحی مجدد در سه اندازه مختلف ارائه می‌شوند، بنابراین می‌توانید بهترین نمای را برای خود ایجاد کنید.

Safari محبوب ترین بخش سایت

آشنایی با ویژگی های جدید macOS

چه در حال استریم هستید یا جستجو و یا فقط در حال گردش باشید، Safari بهترین راه برای گشت و گذار در وب در همه دستگاه‌های Apple است و بزرگ‌ترین به روزرسانی آن گزینه‌های جدیدی برای سفارشی سازی به ارمغان آورده است، عملکرد پیشرفته صنعت و ماندگاری باتری را بهبود می‌بخشد و ویژگی‌های قدرتمندی را ارائه می‌دهد که برای محافظت از حریم خصوصی شما طراحی شده‌اند.

صفحه شروع قابل برنامه ریزی

یک تصویر پس زمینه سفارشی تنظیم کنید تا هر جلسه مرور را با نمای کاملاً مختص خودتان شروع کند و تصمیم بگیرید که چه چیزی در صفحه شروع شما نشان داده می‌شود مانند لیست کار‌هایتان، موارد دلخواه، iCloud و هر چیزی که به آن فکر می‌کنید.

افزونه‌های Safari در App Store

آشنایی ویژگی های جدید macOS

یک مجموعه اختصاصی جدید در App Store قرار دارد برنامه‌های مورد علاقه شما را شامل می‌شود. پشتیبانی جدید از ابزار WebExtensions API این امکان را می‌دهد که برنامه‌های افزودنی را از مرورگر‌های دیگر به Safari اضافه کنید. Safari در هنگام اضافه کردن افزودنه‌ها در مورد دسترسی‌ها از شما سوال می‌پرسد و شما می‌توانید دسترسی ها را مشخص کنید.

طراحی‌های بهبود یافته tab

طراحان با یک نگاه ظریفانه این امکان را ایجاد کردند که چندین صفحه را در یک نما مشاهده بکنید و هنگامی که شما چندین صفحه یا برنامه باز دارید، Safari پیدا کردن آن صفحه‌ای که دنبالش هستید را آسان می‌کند.

BetatransLation قابلیت جدیدی است که تمامی صفحات را با یک کلیک ترجمه می‌کند، ۷ زبان زنده دنیا پشتیبانی شده‌اند، زبان‌های اسپانیایی پرتغالی انگلیسی روسی چینی فرانسوی و آلمانی.

اگر یکی از رمز عبور‌های شما نا امن شده باشند و احتمال لو رفتن آن وجود داشته باشد، Safari به شما اخطار می‌دهد تا آن را ایمن کنید.

روی دکمه گزارش حریم خصوصی در نوار ابزار Safari خود کلیک کنید تا یک گزارش به شما ارائه بدهد و از ردیابی پروفایل شما جلوگیری کند، همچنین این ابزار از تمامی جستوجو‌های شما را محافظت می‌کند.

شرکت اپل سریع‌ترین مرورگر دسکتاپ را که تا به حال وجود داشته است ساخته است.

عکس‌های گروهی متفاوت است. با تنظیم یک تصویر، Memoji یا Emoji، خود را در یک نگاه و با یک کلیک ایجاد کنید.

در هنگام چت کردن در زمان بسیار کوتاه‌تری گیف یا استیکر در مکالمه خود ارسال کنید

آشنایی با ویژگی های جدید macOS آپدیت

Memoji خود را بیان کنید. حالا شما می‌توانید Memoji را درست در مک خود ایجاد و ویرایش کنید و بلافاصله آن‌ها را در پیام‌های Memoji به اشتراک بگذارید.

برای یافتن هر فایلی اعم از عکس و فیلم، گیف و استیکر آن را جستوجو کنید تا براحتی آن را پیدا کنید. این قابلیت‌ها درست همان چیز‌هایی است که شما از یک پیامرسان خوب انتظار دارید.

نقشه‌های دقیق که کار پیدا کردن مسیر شما را راحت‌تر می‌کند

نقشه‌ها در Mac با توجه به اندازه بزرگ صفحه نمایش آن تصمیم گیری برای انتخاب مسیر مناسب را راحت‌تر می‌کند. ویژگی‌های جدید به شما اجازه می‌دهد به راحتی مقصد را به طور پیش فرض انتخاب کنید. برنامه به طور پیش فرض کوتاه‌ترین مسیر را به شما پیشنهاد می‌دهد.

با استفاده از ابزار Mac Map نزدیک‌ترین رستوران، پمپ بنزین، فروشگاه، پارکینگ، هتل، بیمارستان و هر چیز دیگری را به راحتی پیدا کنید. حتی می‌توانید ساعات باز یا تعطیلی آن را هم مشاهده کنید.

این ابزار مسیرهای دوچرخه سواری از وضعیت تقاطع ها و ترافیک را به شما گزارش می‌دهد، کافی است اطلاعات مسیر و مقصد را در آیفون خود وارد کنید.

برای شناختن محیط اطراف خود کنجکاو هستید؟ این Map نقشه ناهمواری‌ها، نقشه سه بعدی و نقشه ماهواره‌ای را به نمایش می‌گذارد. می‌توانید هر جایی را با آن ببینید.

با استفاده نقشه‌های داخلی فهرست کاملی از فروشگاه‌ها را در اختیار داشته باشید، و با هدف مشخص از خانه بیرون بیایید.

اطلاعات حریم خصوصی در App Storeآشنایی ویژگی های جدید macOS آپدیت

اطلاعات مربوط به حفظ حریم خصوصی جدید در App Store به شما اجازه می‌دهد خلاصه‌ای از شیوه‌های حفظ حریم خصوصی هر برنامه را قبل از تصمیم گیری برای دانلود آن مشاهده کنید. درست مثل برچسب‌های تغذیه، به شما کمک می‌کند تا قبل از خرید آنچه در غذا وجود دارد بدانید. توسعه دهندگان برنامه‌ها موظف به ارسال گزارشی از اطلاعاتی که از شما دریافت کردند هستند، و باید کارایی هد کدام از آن‌ها را به شما بگویند.

ویرایش عکس

Retouch ابزار جدیدی است که با آن به حرفه‌ای‌ترین روش، می‌توانید عکس‌ها را با کیفیت بالا ویرایش کنید.

اتصال خودکار Airpods

به طور خودکار ایرپاد شما به دستگاه‌های شما متصل می‌شود، و همچنین به iCloude شما هم متصل است.

Listen now

Listen now خانه جدید موسیقی اپل است، که آهنگ‌های جدید، مصاحبه‌های خوانندگان و لیست پخش شخصی شما در آن قرار دارد.

به روز رسانی‌های جدید‌تر وقتی که MacOS Big Sur نصب شد اضافه می‌شود، هم امنیت دستگاه شما افزایش می‌‌‌یابد و هم کار کردن شما را ساده‌تر می‌کند. حال که با ویژگی های جدید macOS آشنا شدید پیشنهاد می‌شوذ از دیگر مقالات سایت اول نیوز دیدن نمایید.

امتیاز این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس