با این نکات مطالعه درسی خود را ارتقا دهید و بیشتر یاد بگیرید!

71
0
مطالعه درسی

با نزدیک شدن به فصل امتحانات استفاده از یک روش یادگیری موثر کلید موفقیت هر دانش آموزی است. برای موفقیت به عنوان یک دانش آموز یا دانشجو استفاده از روش های یادگیری مناسب بسیار اهمیت دارد. با ذهنی باز و استراتژی‌های خاص می‌توانید تجربه یادگیری خود را تغییر دهید و مطالعه مؤثرتر و موفق‌تری داشته باشید. مطالعه درسی خود را موثر تر ادامه دهید.

در این مقاله چندین استراتژی‌ که می‌توانید از آن ها برای صرفه‌جویی در زمان، افزایش بازده و برنامه ریزی مطالعه استفاده کنید را توضیح می دهیم. در ادامه با ما همراه باشید.

1. وظایف را در لیست یادداشت های خود اضافه کنید

یادداشت برداری منظم و مدیریت وظایف دو مهارت ضروری برای همه دانش آموزان است. اما آیا تا به حال به ترکیب این دو فکر کرده اید؟ انجام تمام کارها بدون برنامه ریزی و یادداشت کردن آن ها قطعا سخت است. افزودن وظایف به لیست یادداشت‌ها میتواند باعث صرفه‌جویی در زمان و انجام به موقع آن ها شود و از پرت شدن حواس با جزئیات کوچک جلوگیری کند.

Evernote یک روش عالی برای برای مدیریت وظایف است. برای افزودن یک وظیفه روی آیکون کادر تأیید در سمت چپ نوار کلیک کنید یا از میانبر صفحه کلید Alt + T استفاده کنید.

همچنین برنامه های دیگری برای مدیریت وظایف و برنامه ریزی وجود دارند که میتوانید از آن ها استفاده کنید. با یاددشت کردن وظایف میتوانید وظایف را اولویت‌ بندی کنید. همچنین ترکیب فرآیند مدیریت وظایف با یادداشت‌برداری باعث صرفه‌جویی در وقت شما میشود.

2. در ابتدای صفحات یادداشت یک محتوای کوچک اضافه کنید

مطالعه درسی
مطالعه درسی

این روش مهارت‌های سازمانی شما را بالا می‌برد و اگر با با یادداشت‌های زیادی سروکار دارید به شما کمک زیادی می کند. ایجاد یک بخش برای “محتوا” در بالای صفحه یادداشت ها به شما خلاصه ای سریع از وظایف می دهد، بنابراین لازم نیست برای جستجوی یک موضوع همه یادداشت های خود را زیر و رو کنید.

انجام اینکار بسیار راحت است. وقتی یادداشت خود را نوشتید یک سرفصل به بالای صفحه با عنوان محتوا، اطلاعات متن یا هر نام دیگری که با آن یادداشت مرتبط است اضافه کنید و سپس کلمات کلیدی را اضافه کنید.

عنوانی مانند “جلسه 4” برای درک آنچه درون آن وجود دارد کافی نیست و نمی توانید سریع از اطلاعات مربوط به یادداشت آگاه شوید.

3. هنگام نوشتن، بینش های مربوط به فرآیند یادگیری خود را مشخص کنید

داشتن ذهنیت رشد بخش مهمی از دانش آموز بودن است و این می تواند در رویکرد یادگیری شما تاثیر بگذارد. ثبت بینش های موثر در فرآیند یادگیری تجربه یادگیری شما را متحول می کند و به رشد سریع شما به عنوان یک دانش آموز کمک می کند.

این بینش ها میتواند یک روش یادداشت برداری موثر، تجربه یادگیری موثر یا یک روش منحصر به فرد برای انجام کارها و حتی زمان مناسب برای استراحت باشد. با این بینش ها درک بهتری از خود و عادات یادگیری خود خواهید داشت، بنابراین جلسات مطالعه شما مفیدتر خواهد بود.

استراتژی های مختلفی وجود دارد که میتوانید این بینش ها را از سایر بخش های یادداشت متمایز کنید. در ادامه چند نمونه از این استراتژی ها را توضیح میدهیم.

استفاده از ایموجی های مختلف

استفاده از ایموجی یک راه بصری منحصر به فرد برای نمایش این بینش است. مخصوصا اگر از یادداشت برداری دیجیتالی استفاده میکنید این روش بسیار مفید است. با انتخاب یک ایموجی برای مشخص کردن بینش خود در مورد رشد می توانید به راحتی آنها را در میان انبوهی از یادداشت های نوشته شده شناسایی کنید.

استفاده از Notion’s Callout Block

مطالعه درسی
مطالعه درسی

Callout block یک ابزار پیشنهادی بسیار خوب است. با این ابزار میتوانید به متن یادداشت حاشیه و ایموجی اضافه کنید. همچنین می‌توانید با فشار دادن / و تایپ کردن callout یک بلوک Callout ایجاد کنید.

4. از ویژگی های قالب بندی برای نشان دادن سبک های مختلف یادداشت برداری استفاده کنید

اگر می‌خواهید روش‌های یادداشت‌برداری و یادگیری خود را متحول کنید چندین روش وجود دارد که می‌توانید از آن ها استفاده کنید. استفاده از ویژگی‌های قالب‌بندی خاص در نرم‌افزار یادداشت‌برداری به شما کمک می‌کند تا به راحتی یادداشت ها را جدا و متمایز کنید.

چند نکته برای نحوه یادداشت برداری

مواردی که نیاز به مطالعه بیشتر دارند را مشخص کنید

تلاش و مطالعه بیشتر در بخش هایی که نقطه ضعف دارید، کلید اصلی برای کسب نمرات بهتر در امتحانات است. هنگام یادداشت برداری مشخص کردن بخش هایی که نیاز به بررسی و مطالعه بیشتر دارند، شما را یک قدم جلوتر میبرد. میتوانید مواردی که نیاز به بررسی بیشتر دارند را با یک رنگ خاص هایلایت کنید. Evernote رنگ های مختلف هایلایت را در نوار ویرایش ارائه میدهد. شما همچنین می‌توانید از میانبر Ctrl + Shift + H برای هایلایت کردن متن استفاده کنید.

از خود سوال بپرسید

مطالعه درسی
مطالعه درسی

نوشتن سؤالات درباره اطلاعاتی که یاد می‌گیرید، روشی عالی برای افزایش سرعت یادگیری و مرور بهتر است. با این کار کیفیت یادداشت برداری شما بالاتر می رود و یک دید کلی در مورد مطالعات خود خواهید داشت. شما می توانید سوالات را با یک رنگ خاص مشخص کنید و آنها را از سایر متن متمایز کنید. Notion و برنامه های مختلف دیگری وجود دارند که ویژگی “کامنت گذاشتن” را ارائه داده اند. برای افزودن کامنت یا نظر در Notion متن مربوطه را انتخاب کرده و Ctrl + Shift + M را فشار دهید.

5. یک برنامه کوتاه مدت ایجاد کنید و به آن پایبند باشید

مطالعه درسی
مطالعه درسی

مشخص کردن اولویت های اصلی در درس خواندن بسیار مهم است. به خصوص با نزدیک شدن به فصل امتحانات زمان یک منبع گرانبها است. بنابراین داشتن جلسات مطالعه موفق برای موفقیت در امتحانات حیاتی است. با یک برنامه کوتاه مدت برای هر جلسه مطالعه میتوانید با اولویت های خود هماهنگ شوید و به اهداف خود زودتر برسید. اپلیکیشن های زیادی وجود دارند که به شما در برنامه ریزی کمک می کنند.

داشتن برنامه ای که به راحتی در دسترس باشد برای رسیدن به اهدافتان بسیار مهم است، در این صورت می توانید در حین مطالعه با کمترین انحراف در مسیر خود بمانید. بنابراین از یک برنامه یادداشت استیکی با رابط کاربری ساده استفاده کنید که دسترسی به آن آسان باشد.

روش های یادگیری خود را متحول کنید

تغییر روش مطالعه کلید رشد هر دانش آموزی است. استفاده از این استراتژی ها به شما کمک می کند بازده یادگیری خود را افزایش دهید، درک خود را بهبود بخشید و مهارت های خود را به طور کلی توسعه دهید.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس