6 گام برای تبدیل شدن به یک توسعه دهنده فرانت اند فریلنسر و موفق

45
0
توسعه دهنده فرانت اند موفق

با افزایش کسب‌وکارهای آنلاین و اینترنتی، تقاضا برای توسعه‌دهندگانی با مهارت‌هایی مانند full-stack، back-end و front-end رو به رشد است. اگر به برنامه نویسی فریلنسری در حوزه فرانت اند علاقه دارید، در این مقاله نحوه انجام این کار در 6 مرحله را به شما توضیح میدهیم. با ما همراه باشید. توسعه دهنده فرانت اند موفق این ویژگی ها را دارند.

1- زبان های Front-End را یاد بگیرید.

زبان های Front-End را یاد بگیرید.
زبان های Front-End را یاد بگیرید.

برنامه نویسی فرانت‌اند شامل توسعه ساختار وب‌سایت‌ها و اطمینان از اینکه کاربران می‌توانند به خوبی با وب‌سایت و محتوای آن تعامل داشته باشند، می‌شود. اکثر وب‌سایت‌های مدرن بسیار پویا هستند و در قسمت‌های back-end کارهای زیادی انجام می‌دهند. بدون فرانت اند، کاربران نمی توانند به بک اند دسترسی داشته باشند و از وب سایت استفاده کنند.

توسعه دهندگان فرانت اند برای ساخت ساختار وب سایت ها، سبک دهی و افزایش تعامل باید به HTM، CSS و جاوا اسکریپت تسلط داشته باشند. همچنین می توانند از مهارت های مرتبط دیگر مانند طراحی گرافیکی یا UX/UI نیز استفاده کنند.

تسلط بر این مهارت ها ممکن است مدتی طول بکشد، اما زمانی که این مهارت ها را به دست آوردید، بقیه مراحل آسان خواهد شد.

2- یک پورتفولیوی Front-End ایجاد کنید

یک پورتفولیوی Front-End ایجاد کنید
یک پورتفولیوی Front-End ایجاد کنید

هنگامی که مهارت های لازم را به دست آوردید، گام بعدی انجام چند پروژه واقعی برای ارائه به مشتریان است. برای تجربه بیشتر، باید چند وب سایت مختلف بسازید. اگر نمیدانید از کجا شروع کنید، ساخت وب سایت برای پروژه های حیوانات خانگی، خیریه ها، خانواده یا دوستان را در نظر بگیرید. برای شروع با یک کسب‌وکار محلی تماس بگیرید و سعی کنید نظر اولین مشتری خود را جلب کنید.

شما همچنین باید یک وب سایت برای نمونه کارهای خود بسازید. ساختن یک وب سایت به شما کمک میکند تا مهارت های خود را بهبود داده و نشان دهید. علاوه بر این مشتریان میتوانید از طریق وب سایت شما را پیدا کنند. فراموش نکنید که یک فرم تماس به وب سایت خود اضافه کنید!

هنگامی که یک وب سایت برای نمونه کار و و پروژه های خود ایجاد کردید، گام بعدی یافتن مشتری است.

3- توسعه دهنده فرانت اند موفق و جذب مشتری

سه راه اصلی برای یافتن مشتریان وجود دارد.

توسعه دهنده فرانت اند موفق و جذب مشتری 
توسعه دهنده فرانت اند موفق و جذب مشتری

بازارهای آنلاین

بازارهای آنلاین مانند Upwork، Fiverr و غیره بستری را برای فریلنسرها فراهم می کنند تا با مشتریان در ارتباط باشند. هدف این بازارهای آنلاین جذب فریلنسرها است، بنابراین این بازارهای آنلاین می توانند رقابتی باشند. بنابراین فریلنسرها نیز با یکدیگر در رقابت هستند. و با توجه به توانایی و مهارت از یکدیگر متمایز میشوند.

توسعه کسب و کار

توسعه کسب و کار نیازمند این است که مانند یک مدیر عامل شرکت فکر و عمل کنید. شما باید یاد بگیرید که چگونه شبکه سازی کنید، معاملات را نهایی کرده و بازاریابی کنید. این فرآیند در ابتدا سخت است و شما باید تلاش زیادی برای جذب مشتری انجام دهید.

اگر پروژه‌هایی را برای دوستان و خانواده یا یک موسسه خیریه انجام داده اید، این پروژه ها میتوانند به شما در جذب مشتری کمک کنند.

بازاریابی درونگرا (inbound marketing)

بازاریابی درونگرا مجموعه‌ای از تکنیک‌های بازاریابی کششی است که شامل بازاریابی محتوایی، بازاریابی رسانه های اجتماعی و SEO است که باعث تبلیغ کار شما و جذب مشتری میشود. برای انجام این کار، باید یک برند قوی و محتوای مفید و جالبی ایجاد کنید و نیازهای مشتری را در نظر بگیرید. این کار به جذب ترافیک ارگانیک برای وب سایت شما کمک می کند.

4- توسعه یک برند شخصی برای توسعه دهنده فرانت اند موفق شدن

توسعه یک برند شخصی
توسعه یک برند شخصی

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، توسعه یک برند شخصی قوی می‌تواند باعث جذب مشتریان شود. روش سریعی برای توسعه یک برند شخصی قوی وجود ندارد. اما در ابتدا باید چندین پروژه انجام دهید. این کار به شما کمک میکند تا با چالش های انجام یک پروژه و مهارت های خود آشنا شوید. برای این که یک برند قوی داشته باشید باید نشان دهید چه کسی هستید و در چه زمینه ای تخصص دارید.

5- توسعه دهنده فرانت اند موفق و سازماندهی پروژه ها

سازماندهی پروژه ها
سازماندهی پروژه ها

برای تبدیل شدن به یک توسعه دهنده موفق و فریلنس فقط داشتن مهارت کدنویسی کافی نیست. برای آن که یک فریلنسر باشید باید یک ساختار و چارچوب برای کار خود داشته باشید و پروژه ها را سازماندهی کنید. خوشبختانه برنامه هایی وجود دارند که به شما در این مسیر کمک میکنند :

Quoteroller : این برنامه روشی برای ایجاد و ارسال طرح پیشنهادی به مشتریان در عرض چند دقیقه فراهم می کند.

Trello : این برنامه یک سیستم مدیریت پروژه عالی است که به شما کمک می کند چندین پروژه را همزمان مدیریت کنید. اگر بیش از یک مشتری دارید این موضوع بسیار مهم است.

Google Drive: یکی از محبوب‌ترین ابزارهای ذخیره‌سازی ابری و سازماندهی امن داده‌ها است.

FreshBooks: از این برنامه میتوانید برای سازماندهی هزینه‌ها، پروژه‌ها و صورت‌حساب ها استفاده کنید.

6- به انجمن حمایتی بپیوندید

به انجمن حمایتی بپیوندید
به انجمن حمایتی بپیوندید

حتی برای با تجربه ترین توسعه دهندگان فرانت اند، همیشه فضایی برای یادگیری وجود دارد. هنگامی که مهارت های اساسی را به دست آوردید، یکی از بهترین راه ها برای ادامه یادگیری، عضویت در یک انجمن حمایتی است.

سایت های زیادی مانند فیس‌بوک، لینکدین، Quora و غیره وجود دارند که میتوانید در بحث‌های مرتبط مشارکت کنید و سؤال بپرسید. همچنین یکی از بهترین راه‌ها برای یادگیری، آموزش است!

توسعه‌دهندگان فرانت‌اند تقاضای شغلی بالایی دارند و احتمالاً در آینده‌ نیز به هم گونه ادامه خواهد داشت. اگر به این مسیر شغلی علاقه دارید، فرصت های زیادی برای کسب درآمد خواهید داشت.

برای شروع ابتدا باید برخی از مهارت های اساسی را بیاموزید، تمرین کنید و کار خود را ارائه دهید، مشتریانی پیدا کنید، برند شخصی خود را بسازید و به یادگیری متعهد بمانید. همانطور که قبلاً اشاره کردیم، مسیرهای شغلی دیگری در حوزه توسعه وب وجود دارد که میتوانید آن ها را نیز در نظر بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس