7 بهترین بازی ویدیویی با الهام از رسانه های دیگر

53
0
بهترین بازی ویدیویی

وجه اشتراک این بازی ها و منابع آنها چیست؟ آنها عالی هستند و ارزش وقت شما را دارند. بهترین بازی ویدیویی را در ادامه معرفی کرده ایم.

هزاران رسانه خلاق از منابع از قبل موجود الهام گرفته شده است. وقتی صحبت از بازی‌های ویدیویی به میان می‌آید، ممکن است به دنبال اقتباس‌های سینمایی از عناوین مورد علاقه‌تان باشید، اما بازی‌هایی که از انواع دیگر رسانه‌ها الهام گرفته‌اند چطور؟

به طور شگفت انگیزی، برخی از شناخته شده ترین چهره ها در بازی در واقع بر اساس رسانه های از قبل موجود هستند. اما برخی از بهترین بازی های ویدیویی که از رسانه های دیگر ترجمه شده اند کدامند؟ بیا یک نگاهی بیندازیم.

1.بهترین بازی ویدیویی The Witcher Series

با دریافت جایزه بهترین بازی سال توسط The Game Awards 2015، The Witcher III: Wild Hunt، سری The Witcher یک فرنچایز اصلی بازی‌های ویدیویی است. همچنین یکی از بهترین اقتباس‌های رسانه‌های از قبل موجود است.

اگرچه ممکن است Geralt of Rivia را به عنوان یکی از طلسم های بازی بشناسید، این مجموعه به عنوان یک داستان کوتاه در سال 1986 در لهستان منتشر شد. این داستان کوتاه به مجموعه وسیعی از کتاب‌های به همین نام تبدیل شد که همگی توسط آندری ساپکوفسکی نوشته شده‌اند.

با این حال، نویسنده آندری ساپکوفسکی در مصاحبه با یوروگیمر، ارزش بازی‌های ویدیویی Witcher را بی ارزش کرد و اظهار داشت که مردم از بازی‌ها لذت می‌برند، زیرا در رمان‌ها «حروف بسیار کوچک هستند». از قضا، مخالفت ساپووسکی از بازی های ویدئویی به عنوان یک رسانه، دقیقاً به همین دلیل است که بازی های Witcher اقتباس های عالی هستند.

دوگانگی بین رمان و بازی به بازی‌های The Witcher اجازه می‌دهد تا چیزی را در اختیار شما بگذارند که رمان‌ها هرگز نمی‌توانند: نقشی فعال در روایت.

به عنوان یک سری بازی های نقش آفرینی، The Witcher یک نمونه عالی از یک بازی است که از رسانه های دیگر الهام گرفته شده است، زیرا تفسیری از یک روایت فانتزی عمیق ارائه می دهد و آژانس شما را به عنوان یک بازیکن از طریق یک تجربه بازی RPG به خوبی ساخته شده باز می کند.

2. Halo: Combat Evolved

یکی دیگر از فرنچایزهای شناخته شده بازی های ویدیویی که نشان دهنده اقتباس عالی از رسانه های دیگر است، فرنچایز Halo است. به طور خاص، چگونه Halo: Combat Evolved از رمانی به نام Ringworld اثر لری نیون الهام گرفت.

Ringworld یک رمان علمی تخیلی محوری است که ایده یک حلقه مصنوعی ساخته شده توسط بیگانگان را پس از انتشار آن در سال 1970 تثبیت کرد، چیزی که مترادف با Halo: Combat Evolved و همه بازی‌های Halo بعدی است.

از قضا، جزئیات داستان کلی Ringworld و Halo: Combat Evolved متفاوت است، اما ممکن است چند شباهت پیدا کنید: هر دو داستان نشان می‌دهند که انسان‌ها در حال فرود تصادفی در دنیای حلقه‌ای ناشناخته هستند که رازهای آن به آرامی با آشکار شدن داستان فاش می‌شود.

اما استفاده از Ringworld توسط Halo: Combat Evolved چنین اقتباس بزرگی را ارائه می‌کند، زیرا تصمیم دارد Ringworld را با مفاهیم دیگر ادغام کند، مانند فیلم Aliens ساخته جیمز کامرون، تا یک شوتر FPS مبتنی بر اکشن برای Xbox ایجاد کند.

بنابراین اگر به‌دنبال نمونه‌ای عالی از یک بازی ویدیویی هستید که از عناصر منبع خود برای ایجاد یک ویژگی منحصر به فرد استفاده می‌کند، Halo: Combat Evolved ترجمه عالی از رمان به تیراندازی FPS را نشان می‌دهد.

3.بهترین بازی ویدیویی God of War (2018)

با عناوین قبلی God of War که شخصیت‌های اساطیر یونان را به یک سری بازی‌های اکشن و ماجراجویی هک اند اسلش اقتباس می‌کردند، زمانی که نوبت به احیای فرنچایز با God of War (2018) می‌رسید، از قبل یک تاریخ عمیق پیرامون شخصیت کریتوس وجود داشت.

با حرکت دادن فرنچایز و پیروی از برخی از بهترین تجربه‌های بازی‌های سینمایی که می‌توانید بازی کنید، God of War (2018) شما را به کریتوس بازمی‌گرداند زیرا او دوباره یاد می‌گیرد چگونه پدر باشد در حالی که همسرش را غمگین می‌کند، اما در دنیایی از اسطوره‌های اسکاندیناوی ، بر خلاف یونانی.

اگرچه اگر به عناوین God of War قبلاً عادت کرده اید، ممکن است این موضوع در ابتدا آزاردهنده به نظر برسد، اما نبوغ پشت آن چیزی است که God of War (2018) را به یک اقتباس عالی تبدیل می کند.

از آنجایی که کریتوس پیش‌زمینه‌ای غنی مبتنی بر اساطیر یونانی دارد، می‌توانید داستان‌های کلاسیک اسکاندیناوی مانند اسطوره بالدور و دارواش را از دریچه قانون اسطوره‌ای خدای جنگ از قبل تثبیت‌شده تجربه کنید.

این به God of War (2018) اجازه می‌دهد تا تجربه‌ای واقعاً منحصربه‌فرد ارائه دهد، زیرا این بازی بر اسطوره‌های خودساخته خود تکیه می‌کند تا داستان‌های حماسی از پانتئون نورس را بازگو کند،ساخت God of War (2018) یک بازی ویدیویی با الهام استثنایی.

4. Batman Arkham Asylum

جدای از بازی‌های ویدیویی که عاملیت را گسترش می‌دهند یا منابع الهام را دوباره اختراع می‌کنند، اقتباس‌هایی مانند Batman Arkham Asylum با ترجمه مطالب منبع تا حد امکان دقیق موفق می‌شوند.

ممکن است پناهگاه بتمن آرکام را با الهام از بسیاری از اشکال رسانه های بتمن ببینید، با ارجاعات و تخم مرغ های عید پاک در سراسر آن. با این حال، شباهت‌های متعدد با Batman: The Animated Series، سریال تلویزیونی را به عنوان الهام‌بخش اصلی بازی برجسته می‌کند.

با نویسنده پل دینی و استعدادهای صداگذاری متعدد، مانند مارک همیل و کوین کانروی فقید، که از Batman: The Animated Series بازگشته بودند، Batman Arkham Asylum تصمیم گرفت تا یک بازی ویدیویی با الهام از Batman: The Animated Series بسازد.

تنها تفاوتی که بین Batman Arkham Asylum و Batman: The Animated Series خواهید یافت، تغییر در سبک هنری و رده بندی سنی بالغ تر است که به عناصر تیره تر Batman: The Animated Series اجازه می دهد تا بدرخشند.

به عنوان یک بازی الهام گرفته از رسانه های دیگر، Batman Arkham Asylum مانند یک گسترش طبیعی از مواد منبع خود احساس می شود. بنابراین اگر به دنبال یک قسمت بالغ و فراموش شده از Batman: The Animated Series هستید، Batman Arkham Asylum یک بتمن اساسی است و به‌طور پروکسی، یک تجربه بازی ضروری است.

5.بهترین بازی ویدیویی Transformers: Fall of Cybertron

یکی دیگر از بازی‌های ویدیویی که موفق به اتخاذ رویکردی بالغ‌تر نسبت به رسانه‌های الهام‌بخش آن شده است، Transformers Fall of Cybertron است.

بازتاب داستان اصلی کارتون کلاسیک ترانسفورمرز 1984، Transformers: Fall of Cybertron شما را در آخرین لحظات جنگ در Cybertron قرار می دهد و مقدمه تداوم اصلی G1 Transformers است.

در حالی که بازی‌های ویدیویی زیادی وجود دارند که شایسته تبدیل شدن به سریال‌های تلویزیونی هستند، Transformers 1984 مظنون کاملی برای یک اقتباس بود، با این سریال تلویزیونی که دارای تم‌های قدیمی بود و با ماهیت بالغ‌تر ویژگی‌های Transformers مدرن هماهنگ نبود.

Transformers: Fall of Cybertron Transformers (1984) را می گیرد و آن را روی یک تیراندازی سوم شخص مبتنی بر اکشن اعمال می کند. این شامل ادغام مبارزات ستاره‌ای، بخش‌های وسیله نقلیه، و دگرگونی‌ها در گیم‌پلی آن، ادغام مواد اولیه آن با ژانر رایج، بالغ، بازی ویدیویی است.

Transformers: Fall of Cybertron، نقص‌های Transformers (1984) را برطرف می‌کند و یک بازی ایجاد می‌کند که تم خود را با شخصیت‌هایی که می‌شناسید و دوست دارید متعادل می‌کند تا تجربه‌ای را ایجاد کند که بیشتر با فرنچایز به عنوان یک کل مطابقت داشته باشد، و آن را به اقتباسی کامل از مواد اولیه خود تبدیل کند.

6. Bioshock

Bioshock بر اساس رمان Atlas Shrugged اثر آین رند، یک بازی ویدیویی منحصر به فرد و درخشان را نشان می دهد که مضامین فلسفی الهام گرفته از آن را می گیرد و آنها را در هسته بازی که تجربه می کنید به کار می برد.

با در نظر گرفتن مضمون عینیت گرایی در Atlas Shrugged، که در آن عقل و اعمال یک فرد – نه ایمان یا احساسات – تنها ابزار موفقیت در زندگی است، Bioshock یک آرمان شهر شکست خورده را ایجاد می کند: رپچر.

در سراسر Bioshock، عینیت گرایی تقریباً در تمام عناصر بازی لایه بندی شده است. حتی قبل از ورود به رپچر، تابلویی را می بینید که ادعا می کند “خدا یا پادشاهی وجود ندارد”. فقط انسان، آینه رد تأثیرات ذهنی، مانند مذهب، در اطلس شانه انداخت.

انتخاب های اساسی در Bioshock نیز عینیت گرایی را منعکس می کنند. Bioshock اغلب شما را وادار می کند بین یک عمل عینی که به نفع شماست یا یک گزینه ذهنی که به شما اجازه می دهد بر اساس احساسات عمل کنید اما هیچ پاداشی فوری در بازی ارائه نمی دهد انتخاب کنید. به نوبه خود، این به شما امکان می دهد تا به طور فعال مضامین عینی اطلس شانه زده را بپذیرید یا رد کنید.

به عنوان یک بازی ویدیویی موفق با الهام از رسانه های دیگر، Bioshock فلسفه Atlas Shrugged را به طور کامل در رسانه دیگری ادغام می کند. Bioshock همچنین یکی از بهترین روایت های بازی است که از Atlas Shrugged به عنوان ستون فقرات خود استفاده می کند و آن را به یکی از بهترین اقتباس ها و بازی هایی تبدیل می کند که می توانید بازی کنید.

7.بهترین بازی ویدیویی Final Fantasy VII Remake

آخرین نمونه از یک بازی ویدیویی عالی که از رسانه های دیگر الهام گرفته شده است، Final Fantasy VII Remake است که به طرز عجیبی از Final Fantasy VII (1997) الهام گرفته شده است، یک بازی ویدیویی دیگر از همان فرنچایز که از همان فرض اولیه پیروی می کند.

در حالی که تعیین این که چه چیزی یک بازی ویدیویی را به یک راه‌اندازی مجدد، پورت، ریمستر یا بازسازی تبدیل می‌کند، دشوار است، Final Fantasy VII Remake موفق شد عناصر اصلی Final Fantasy VII (1997) را بازسازی کند و روایت، گیم‌پلی و سبک هنری کلی را بازسازی کند.

جالب است که اگر از طرفداران Final Fantasy VII (1997) هستید، این عمل متعادل کننده به عنوان یک طرفدار موجود به شما کمک می کند، در حالی که تمایل شما را برای انطباق و تغییر داستان با آنچه می دانید آزمایش می کند.

این باعث می شود Final Fantasy VII Remake یک بازی ویدیویی منحصر به فرد باشد که به طور لحظه ای به تقلید از خود محدود می شود، اما در عین حال به یک تجربه کاملاً جدید تبدیل می شود.

و با گیم پلی و گرافیک کاملاً متحول شده، Final Fantasy VII Remake بهترین راه برای تجربه Final Fantasy VII (1997) است اگر تازه وارد یا طرفدار قدیمی هستید.

الهام‌بخش ‌ترین بازی‌های ویدیویی موجود را تجربه کنید

اکنون برخی از بهترین بازی‌های ویدیویی را می‌شناسید که از رسانه‌های دیگر الهام گرفته‌اند، می‌توانید افق‌های خود را گسترش دهید و خود بازی‌ها را تجربه کنید، یا عمیق‌تر در الهامات پشت آن‌ها غوطه‌ور شوید.

و با انجام این کار، همچنین می‌توانید روایت‌هایی را از رسانه‌های مختلف، نه فقط روایت‌هایی که توسط بازی‌های ویدیویی ارائه می‌شود، تجربه کنید.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس