بازی شایعه شده Iron Man به مکانیک پرواز مشابه Anthem نیاز دارد

80
0
بازی شایعه شده Iron Man به مکانیک پرواز مشابه Anthem نیاز دارد

بازی شایعه شده Iron Man به مکانیک پرواز مشابه Anthem نیاز دارد. اگر بازی اخیراً شایعه شده Iron Man از EA به قطعیت تبدیل شود و شاهد عرضه آن باشیم، باید مکانیک های پروازی را ارائه دهند که همتراز با Anthem هستند. در ادامه با اول نیوز همراه شوید.

پس از موفقیت بی‌نظیر دنیای سینمایی مارول، عجیب نیست که بازی‌های AAA با محوریت دنیای سینمایی Marvel رایج‌تر می‌شوند. Insomniac با خلق یک بازی مرد عنکبوتی عالی تحسین طرفداران مارول را به دست آورد، و با اینکه بازی Marvel’s Avengers بین طرفداران و منتقدان تفرقه افکن بود، بازی Marvel’s Guardians of the Galaxy تبدیل به یک اثر خاطره انگیز شد. با توجه به در دست ساخت بودن بازی جدید با محوریت مارول در استودیوی Skydance با محوریت استاد امی هنینگ و همچنین در حال توسعه بودن Marvel’s Spider-Man 2 و Marvel’s Wolverine در استودیوی کار بلد Insomniac، آینده برای طرفداران مارول روشن به نظر می‌رسد.

با این حال، اگر شایعات را باور کنید، دو عنوان مارول از EA نیز در دست ساخت هستند. اولین مورد یک بازی با محوریت شخصیت Black Panther است، پروژه‌ای که اخیراً توسط منبع شناخته شده هنرصنعت بازی، جف گراب، مورد بحث قرار گرفته و فاش شده است. پس از آن، تام هندرسون افشاگر برجسته حوزه بازی فاش کرد که EA همچنین روی یک بازی با محوریت Iron Man در حال کار است، اگرچه آن‌ها هشدار دادند که به منبع اطلاعات کاملاً مطمئن نیستند و منتظر تأیید نهایی هستند. با این حال، اگر ساخت این بازی اتفاق بیفتد، Anthem یک عنوان شاخص برای EA است که بدون شک باید به عنوان الهام بخش مکانیک پرواز Iron Man باشد.

آنتم

مکانیک پرواز آنتم توانست نقطه ضعف سایر بازی‌ها را پوشش دهد و درخشان ظاهر شود

علی‌رغم لغو شدن ناامیدکننده Anthem 2.0، برخی از طرفداران به دلیل هسته قوی گیم‌پلی آن، با علاقه به بازی نگاه می‌کنند. استفاده از توانایی‌های جذاب Javelin حتی با وجود تنوع ضعیف دشمنان در بازی بسیار سرگرم کننده بود، و در حالی که دنیای Anthem تا حد زیادی خالی بود، عبور و پرواز بر فراز آن لذت بخش بود. همان‌طور که گفتیم مکانیک پرواز نرم و خوش فرم دلیل این امر بوده است، چرا که غوطه‌وری در هوا به سادگی احساس می‌شد. سازندگان وزن زیادی برای شخصیت بازیکن طراحی کرده بودند و یک سنگینی خاصی وجود داشت، اما همچنان شخصیت‌های بازی به خوبی قابل کنترل و ناوبری بودند. چرا که بازیکنان می‌توانستند در هوا توقف کنند یا حتی به راحتی بچرخند.

سرعت محض چیزی است که یک بازی مرد آهنی کاملاً به آن نیاز دارد. سرعت گرفتن در آسمان با لباس زرهی پر زرق و برق یکی از جذابیت‌های شخصیت تونی استارک است که کلمه کلیدی و شاخصه اصلی آن سرعت زیاد است. اگر یک بازی آهنی در نهایت همان پیمایش آهسته Marvel’s Avengers را داشته باشد، تصور اینکه مورد استقبال طرفداران قرار گیرد، بسیار سخت است. بازیکنان باید بتوانند یک نقشه یا جهان بازی را به سرعت طی کنند، و فراتر از آن، آن‌ها باید آزادی کامل داشته باشند اینکه چقدر می‌توانند پرواز کنند و چقدر می‌توانند به اطراف حرکت کنند. درست به مانند چیزی که Anthem کاملاََ حرفه‌ای ارائه کرده است.

یکی دیگر از نقاط ضعف مکانیک پیمایش و جابه‌جایی در Marvel’s Avengers این است که شخصیت‌های قابل پرواز نمی‌توانند خیلی بالا بروند، زیرا اگر به سمت آسمان حرکت کنند به سرعت به مرزهای نقشه می‌رسند. اگرچه این محدودیت‌ها خیلی ناامیدکننده هستند، اما برای بازی‌هایی که به‌جای یک قهرمان با محوریت چندین قهرمان ساخته شده‌اند، قابل درک هستند. بازی‌ای که منحصراً برای Iron Man ساخته شده است، چنین محدودیتی را ندارد و نمی‌تواند داشته باشد، و باید مطمئن شود که بازیکنان می‌توانند هر زمان که صلاح بدانند، بر فراز ابرها یا بالای آسمان‌خراش‌ها حرکت کنند. Anthem هنگام پرواز در فضای بیگانه Coda، کمی آزادی بی حد و مرز را فراهم می‌کند، که این موضوع دلیل دیگری است که باید در طراحی این بازی فرضی مرد آهنی به آن توجه کرد.

درست مانند Anthem که پرواز را برای عبور از سطوح بسیار مهم کرده است، مرد آهنی نیز باید همین کار را انجام دهد، اما به میزانی حتی بیشتر. بازیکنان باید بتوانند در حین پرواز حمله کنند، موشک‌ها را روی دشمنان پایین بیاندازند و در آسمان با برخی از دشمنان هوایی بجنگند. مرد آهنی به ندرت باید روی زمین نبرد انجام دهد، زیرا قهرمان زمانی که در هوا است و با دافعه‌های لیزری‌اش به سمت دشمنان شلیک می‌کند، در بهترین حالت خود است. در حالی که مشخصاً برخی از نبردهای زمینی مورد نیاز است، نباید به اندازه آنچه در آسمان اتفاق می‌افتد برای تجربه و ساختار گیم پلی مهم باشند.

اگرچه مرد آهنی در بسیاری از بازی‌های ویدیویی ظاهر شده است، اما Anthem نزدیک‌ترین تجربه‌ای است که به سبک مبارزه و حرکت این قهرمان رسیده است. متأسفانه یا خوشبختانه خود استودیوی BioWare با در دست ساخت داشتن بازی‌های Dragon Age: Dreadwolf و Mass Effect 4 حسابی مشغول شده است، و بنابراین خیلی بعید است که تجربه خود را از Anthem در این بازی مرد آهنی که شایعه شده است، اعمال کند. با این حال، هر توسعه‌دهنده EA که از این انتقام جوی زره پوش استقبال می‌کند، باید به Anthem و مکانیک پرواز آن نگاه کند، زیرا طرح اولیه‌ای عالی برای یک بازی متمرکز بر تونی استارک ارائه می‌کند.

شایعه شده است که بازی Iron Man در دست ساخت است. نظر شما در خصوص آن چیست؟ موافقید که بازی شایعه شده Iron Man به مکانیک پرواز مشابه Anthem نیاز دارد؟ لطفاً دیدگاه‌های خود را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

منبع

امتیاز این مطلب
رضا خلف چعباوی
نوشته شده توسط

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس