7 دلیل برای خرید نمایشگر استودیو اپل

79
0
خرید نمایشگر استودیو اپل

نمایشگر استودیو اپل از زمان عرضه‌ اش تا به امروز محصولی بحث‌ برانگیز بوده است. از آنجایی قیمت این نمایشگر ممکن است بالا باشد، بیایید در ادامه این راهنما با چند ویژگی و برتری آن آشنا شویم و ببینیم که آیا ارزش این قیمت را دارد یا خیر. اپل از زمان عرضه استودیو نمایشگر در مارس 2022 از استقبال و توجه بسیاری برخوردار شده است.دلایلی برای خرید نمایشگر استودیو اپل را در ادامه بخوانید.

بیشتر واکنش ها و انتقادات موجه و منطقی به نظر می رسند، قیمت مانیتور از 1599 دلار شروع می ‌شود و به طور کلی با توجه به قیمتی که دارد، قابلیت های تقریبا یکسانی با نمونه های ارزان تر بازار ارائه می دهد.

با این حال، اگر یکی از کاربران مک هستید و همیشه به دنبال یک صفحه نمایش بزرگتر بوده اید، نمایشگر استودیو اپل قطعاً انتخاب خوبی برای شما خواهد بود. بنابراین، در ادامه این راهنما قصد داریم به مزیت های مهم این نمایشگر اشاره کنیم و نقاط ضعف آن را بررسی نخواهیم کرد. همراه ما باشید تا به بررسی هفت دلیل اصلی برای خرید نمایشگر گران قیمت استودیو اپل بپردازیم.

1.خرید نمایشگر استودیو اپل: کیفیت نمایش

اولین دلیل برای خرید یک مانیتور گران قیمت چیست؟ قطعاً یک صفحه نمایش با کیفیت! نمایشگر استودیو اپل از این جنبه عملکرد خوبی را ارائه می دهد، این نمایشگر از یک پنل 27 اینچی رتینا K5 با رزولیشن 5120×2880، رنگ P3، صدای بسیار با کیفیت، نرخ تازه سازی 60 هرتز و روشنایی 600 نیت برخوردار است. وضوح مانیتور و دقت رنگ آن به تنهایی از مزایای این دستگاه به شمار می روند. حتی رقیب آن یعنی ال ‌جی UltraFine 5K، نمی ‌تواند با پنل رتینا، True Tone و 600 نیت روشنایی (فقط 500 نیت) این مانیتور رقابت کند. اما باید در نظر داشته باشید که ال‌ جی UltraFine 5K تنها 300 دلار قیمت دارد که 1300 دلار از نمایشگر استودیو اپل کمتر است.

2.خرید نمایشگر استودیو اپل: ثبات رنگ

دقت و ثبات رنگ در تمام دستگاه های اپل یکی از دلایل اصلی محبوبیت این دستگاه ها است. اولا، دقت رنگ مانیتور ، درست مانند آنچه از اپل انتظار می رفت، بسیار بالا است. ثانیاً، رنگبندی به نمایشگر به خوبی با دستگاهی که از آن استفاده می کنید، سازگار می شود و بنابراین لازم نیست نگران تطبیق صفحه نمایش خود با مک بوک خود و سایر محصولات اپل که استفاده می کنید، باشید. این تطبیق پذیری کیفیت نمایشگر استودیو، به ‌ویژه، برای افراد حرفه ای که زمان زیادی را صرف تنظیمات مانیتور خود می کنند تا آن را با مک‌ بوک ‌ها، آی ‌پدها و آیفون ‌های خود مطابقت دهند، یک ویژگی عالی است.

3.خرید نمایشگر استودیو اپل: سخت افزار برجسته

نمایشگر استودیو اپل دارای بلندگو، دوربین و میکروفون است که اکثر نمایشگرهای رقیب فاقد آن هستند. مهمتر از آن، نیروی مورد نیاز این قطعات سخت افزاری توسط یک تراشه اختصاصی A13 Bionic تأمین می شود که برای ویژگی های منحصر به فردی مانند Center Stage و Spatial Audio، که یکی از بهترین کیفیت های این مانیتور است را در دسترس شما قرار می دهد. یکی از مزایای نمایشگر استودیو اپل، وجود 6 بلندگو بر روی آن است. صدای بلندگوها عمیق، بلند، ضربه ‌ای و واضح است، به طوری که هرگز در مانیتورهای دیگر آن را تجربه نکرده اید. این بدان معناست که لازم نیست برای خرید بلندگوهای خارجی هزینه اضافه بپردازید، در حالی که در برخی از مانیتورهای رقیب مانند LG Ultrafine 5K نیاز به خرید آن‌ها دارید. یوتیوبرهای حوزه فناوری مانند MKBHD، Nilay Patel و Jerry Schulze همگی این بلندگوها را تحسین کرده‌ اند و آن‌ها را بهترین اسپیکرهای داخلی که تا به حال استفاده کرده اند می دانند. این اسپیکرها حتی بهتر از بلندگوهای مک بوک پرو عمل می کنند.

  •  میکروفون

میکروفون این دستگاه نیز مشابه بلندگوها عملکرد فوق العاده ای را ارائه می دهد. این میکروفون مانند بسیاری از میکروفون های با کیفیت بازار، صدای مورد نظر شما را با کیفیت ضبط می کند و برای استفاده در تماس های ویدیویی، تماس های صوتی به همراه ویژگی حذف نویز، یک میکروفون عالی است. اکثر منتقدان حوزه فناوری اظهار دارند در صورتی که بخواهید پادکست و یا فایل صوتی ضبط کنید، تنها به یک میکروفون خارجی نیاز خواهید داشت.

  •  وب کم

وب‌کم استودیو دیسپلی بسیار مورد انتقاد قرار گرفته است، عمدتاً به این دلیل که از همان ترکیب لنز 12 مگاپیکسلی و تراشه A13 Bionic مانند آیفون 11 استفاده می ‌کند، با این حال، عملکرد بسیار ضعیفی ارائه می ‌دهد. به گفته Max Tech، اپل این مشکل نرم افزاری را از طریق به روز رسانی سیستم عامل برطرف کرده است. اما به طور کلی، این دوربین به اندازه کافی برای کنفرانس های ویدئویی معمولی خوب است و بهتر از اکثر وب کم های موجود در مانیتورها و لپ تاپ ها کار می کند. همچنین ویژگی جدید Center Stage نیز در این مانیتور در دسترس است، اما اگر از رایانه شخصی ویندوزی استفاده می کنید، برای شما کار نخواهد کرد و از آنجا که یک وب کم داخلی است، دو مزیت را در اختیار شما قرار می دهد؛ یکی این که دیگر نیازی به خرید وب کم خارجی ندارید و دوم اینکه تنظیمات اضافه ای را نباید بر روی آن اعمال کنید.

4. طراحی مشابه Pro Display XDR

مطمئناً، ال ‌جی UltraFine 5K، مانیتور هوشمند M8 سامسونگ و نمایشگر ASUS ProArt همگی مانیتورهایی با شاسی زیبا هستند. اما وقتی نوبت به طراحی و مهندسی محصول می رسد، اپل در خیلی از مواقع پیشتاز است. نمایشگر استودیو اپل دارای یک شاسی تمام آلومینیومی است که از یک قسمت سوراخ دار در بالا برای تهویه و یک بخش هم در پایین برای بلندگوها برخوردار می باشد. لبه ‌های این مانیتور مربع‌ و در مجموع مینیمال هستد، ظاهر کلی آن تقریبا شبیه به Pro Display XDR است اما حاشیه‌ها، اندازه و قیمت این دو بسیار متفاوت می باشند. طراحی مانیتور به قدری تمیز است که اکثر دوستداران ست آپ های مینیمالیستی، صرف نظر از قیمت بالای آن، فقط برای افزودن زیبایی مینیمالی به فضای کاری خود، از آن استفاده می کنند.

5.خرید نمایشگر استودیو اپل: کیفیت ساخت اپل

وقتی صحبت از استحکام به میان می ‌آید، نمایشگر استودیو اپل به دلیل داشتن شاسی آلومینیومی با کیفیت قطعاً از رقیبان خود سر تر خواهد بود. درواقع تقریباً تمام مانیتورهای دیگر و حتی رقیب سرسخت آن، ال ‌جی UltraFine 5K به نسبت نمایشگر مک استودیو دیسپلی، مانیتورهایی کاملاً پلاستیکی و فوق ‌العاده لرزان هستند.

علاوه بر آلومینیومی بودن بدنه نمایشگر، کیفیت ساخت بالای اپل نیز در این مانیتور مشهود است. پایه های استودیو دیسپلی از قابلیت تنظیم شیب و ارتفاع برخوردار هستند و بسیار سفت و خوش ساخت می باشند. برای تنظیم شیب یا ارتفاع مانیتور نیازی به نگه داشتن پایه نیست و می توانید این کار را با یک دست انجام دهید. علاوه بر این، مانیتور اپل بر خلاف تمام رقبای خود، هنگام انجام تنظیمات، تکان نمی ‌خورد و لغزنده نیست. درنهایت، با توجه به ساخت با کیفیت این نمایشگر، می توانید انتظار دوام و طول عمر بالایی را از آن داشته باشید.

6. سازگاری با دستگاه های مختلف اپل

نحوه ترکیب و ارتباط یکپارچه دستگاه های اپل با یکدیگر همیشه یکی از دلایل اصلی محبوبیت محصولات اپل است. همین امر در مورد نمایشگر استودیو نیز صدق می کند. این واقعیت که مانیتور هیچ دکمه فیزیکی برای خاموش کردن آن، تنظیم روشنایی یا رنگ های صفحه و غیره ندارد، به وضوح نشان می دهد که فقط با دستگاه های اپل به خوبی کار می کند و همین‌طور هم هست. به عنوان مثال، می ‌توانید از دکمه های تنظیم روشنایی و میزان صدا در صفحه ‌کلید Mac خود برای تنظیم روشنایی و بلندی صدای نمایشگر استودیوی خود استفاده کنید. این روش برای کاربران مک بسیار راحت است، درست است؟

7. نمایشگری که کاربران خاص را هدف قرار می دهد

یک مورد عجیب در رابطه با Apple Studio Display این است که، این محصول تنها برای مخاطبان خاص طراحی شده است. درواقع، اپل همیشه محصولاتی را برای همه افراد نمی سازد، اگرچه بسیاری از مردم این محصولات را به عنوان اقلام لوکس خریداری می کنند، اما محصولات رده بالای این شرکت اغلب مشکلات خاصی را برای مجموعه خاصی از کاربران حل می کنند، مشروط بر اینکه بتوانند بهایی را که اپل می خواهد بپردازند. یوتیوب Tausif Hussain ساده ترین توضیح را در مورد Apple Studio Display ارائه دهد. به صورت کلی، امروزه همه محصولات فناوری از کیفیت بسیار خوبی برخوردار هستند و معمولا عملکردی بسیار مشابه به یکدیگر را ارائه می دهند و تنها جنبه ای در این بین تفاوت ایجاد می کند، تجربه ای است که به کاربر ارائه می دهد. بنابراین، اگر به دنبال روحیه، تجربه و رضایت خاصی هستید، مانیتور اپل استودیو چیزی است که باید برای آن هزینه کنید.

آیا قصد خرید نمایشگر استودیو را دارید؟

به راحتی می توان گفت که صفحه نمایش استودیو اپل، بهترین نمایشگری که می توانید خریداری کنید است، زیرا شما می توانید صفحه نمایش بسیار ارزان تری با مشخصات مشابه یا بهتری را در اختیار داشته باشید.

اما ویژگی هایی که این مانیتور را واقعاً متمایز می کند شامل ترکیبی از قابلیت ها، کیفیت ساخت، طراحی، ارائه سیستم چند رسانه ای و یک مانیتور اپل مقرون به صرفه در مقایسه با Pro Display XDR می باشد که به ویژه برای کاربران اپل بسیار عالی هستند. از طرفی، برای درک اینکه آیا نمایشگر استودیو برای شما مناسب است یا خیر، مهم است که به جنبه‌ های منفی آن نیز توجه کنید. از نظر جنبه های منفی، به غیر از قیمت بالای آن می توان به عدم وجود فناوری HDR، 120 هرتز ProMotion و نور پس زمینه Mini-LED و قابلیت های ویرایش ویدئو اشاره کرد که ممکن است مشکل ساز باشند.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس