7 نکته برای پخش زنده اینستاگرام

93
0
پخش زنده اینستاگرام

با اینستاگرام لایو، کاربران می توانند با فالوورهای خود ارتباط برقرار کنند و زمان با کیفیتی را به صورت آنلاین سپری کنند. از اینفلوئنسرهای عمومی گرفته تا اکانت های خصوصی، همه می توانند در اینستاگرام لایو بروند. پخش زنده اینستاگرام خود را با این نکات بهتر کنید.

با این حال، ایجاد اهداف و تنظیم لحن برای جلسات زنده شما مهم است تا انتظار یک نتیجه خوب را داشته باشید. این راهنما با ارزش ترین نکات برای پخش زنده اینستاگرام را پوشش می دهد تا بتوانید بهتر با مخاطبان خود درگیر شوید.

1. اهداف خود را تعیین کنید و طرح کلی بسازید

اولین و مهمترین کاری که باید انجام دهید این است که برای جلسه زنده خود اهداف تعیین کنید. اهداف به شما کمک می کنند در مسیر خود بمانید و اطمینان حاصل کنید که هدف شما برای زنده شدن در اینستاگرام محقق شده است. اگر برنامه خاصی در ذهن دارید، مطمئن شوید که اهداف شما قابل دستیابی هستند.

برنامه ای از جلسات زنده ای که می خواهید هر ماه برگزار کنید، تهیه کنید. بستگی به میزان تعامل شما با مخاطبان دارد. همچنین، اگر بدون هیچ موضوعی در مورد آن صحبت کنید، به صورت زنده پخش می‌شوید، ممکن است افراد در نهایت خسته شوند و جلسه را ترک کنند.

هنگامی که موضوع خود را نهایی کردید، یک طرح کلی از مواردی که قصد دارید در جلسه زنده پوشش دهید، تهیه کنید. معمولاً یک جلسه یک تا سه ساعت طول می کشد، بنابراین باید مطالب کافی برای نگه داشتن مخاطبان خود برای آن دوره داشته باشید.

بیشتر اینستاگرامرها بر ایجاد یک هدف SMART تمرکز می کنند:

  • Specific
  • Measurable
  • Attainable
  • Realistic
  • Time-Based

هدف SMART برای اهداف بلند مدت و کوتاه مدت کار می کند.

2. جریان خود را با استفاده از حالت تمرین آزمایش کنید

وقتی در اینستاگرام لایو می‌شوید، باید محتوا را برای مخاطبان مختلف مناسب نگه دارید و از نقض قوانین کپی رایت خودداری کنید.

با این حال، کمی تمرین به کسی آسیب نمی رساند. جلوی دوربین بنشینید و جلسه زنده خود را تمرین کنید. یک جلسه تمرین به ایجاد اعتماد به نفس و کاهش اضطراب کمک می کند.

Instagram Live چندین ویژگی مفید دارد که یکی از آنها Practice Mode است. می‌توانید در جلسه تمرین خود به تنهایی بروید یا دوستان انتخابی را در خود جای دهید. قبل از تمرین، یادداشت های خود را مرور کنید و زاویه دوربین و نور را برای کیفیت بهتر فیلم تنظیم کنید.

برای شروع حالت تمرین در لایو اینستاگرام:

  1. دوربین اینستاگرام خود را باز کنید و Live را از پایین صفحه انتخاب کنید.
  2. روی نماد چشم در سمت چپ صفحه خود ضربه بزنید.
  3. در Broadcast Audience، تمرین را انتخاب کنید و روی Set Audience ضربه بزنید.
  4. دکمه Live را در پایین صفحه فشار دهید.

3. تبلیغ پخش خود را از قبل شروع کنید

برای دریافت پاسخ خوب در لایو اینستاگرام خود، می توانید از قبل با آپلود یک عکس یا ویدیو، تبلیغ آن را در برنامه شروع کنید. تبلیغ پخش خود از قبل به شما امکان می دهد با مخاطب هدف مناسب ارتباط برقرار کنید و علاقه آنها را جلب کنید.

از الگوریتم اینستاگرام برای هدایت ترافیک ارگانیک به پروفایل خود استفاده کنید. هنگام تبلیغ جلسه، حتماً یک حساب عمومی داشته باشید تا افراد بیشتری بتوانند در آن شرکت کنند.

همچنین می توانید یک استوری اینستاگرام را به اشتراک بگذارید و از دوستان خود بخواهید آن را در تایم لاین خود به اشتراک بگذارند. شخصاً از افراد موجود در لیست زیر دعوت کنید تا به جلسه شما بپیوندند. این به شما بستگی دارد که چگونه می خواهید مردم را برای پیوستن به خود جذب کنید.

4. خودت باش

مردم دوست دارند محتوای خام و بدون فیلتر را در دنیای فیلترها و خودنمایی ها ببینند. در جلسه زنده خود سعی کنید خودتان باشید و شخصیت واقعی خود را برای ارتباط با مردم در سطح شخصی نشان دهید.

اگر مردم شما را دوست داشته باشند، مطمئن شوید که شما را دنبال می کنند و به سایر فعالیت های شما در اینستاگرام می پیوندند. به این ترتیب می توانید حساب کاربری خود را بسازید و در جامعه شناخته شوید.

افرادی که اعتماد به نفس و انگیزه لازم برای ثابت ماندن در جلسات زنده را دارند، حالات مثبتی ایجاد می کنند و مخاطب را جذب می کنند.

5. سوالات مخاطبان خود را بگنجانید

افرادی که به جلسه زنده می پیوندند ممکن است سؤالاتی برای پرسیدن داشته باشند. مجری جلسه می تواند با گذاشتن استوری اینستاگرام یا اجازه دادن به سوالات در پخش زنده از مخاطبان سوال بپرسد.

برای آپلود استوری اینستاگرام با یک سوال:

  1. دوربین اینستاگرام را باز کنید.
  2. یک عکس بگیرید یا انتخاب کنید و برای افزودن یک سوال انگشت خود را به بالا بکشید.
  3. سوالی را که می خواهید بپرسید تایپ کنید.
  4. با ضربه زدن روی نماد سؤالات به سؤالات در جریان مستقیم دسترسی پیدا کنید.

اجازه دادن به مخاطب برای پرسیدن سوالات مرتبط باعث افزایش تعامل می شود و شما می توانید انتظارات آنها را بهتر درک کنید. اکثر برندها از این تکنیک برای درک نیازهای دنبال کنندگان خود استفاده می کنند.

6. یک دوست به پخش خود اضافه کنید

هیچ کس بهتر از دوستانتان نمی تواند شما را تبلیغ کند. هنگامی که پخش زنده را در اینستاگرام شروع می کنید، یک دوست برای پیوستن به جلسه زنده خود اضافه کنید. هر دوی شما می توانید در لایو اینستاگرام با یکدیگر ارتباط برقرار کنید.

وقتی یکی از دوستان به جلسات شما می‌پیوندد و با شما به صورت زنده می‌رود، به همه دوستانش اطلاع داده می‌شود، حتی اگر یک حساب اینستاگرام خصوصی داشته باشید.

برای افزودن دوست برای پیوستن به لایو اینستاگرام خود:

  1. دکمه Live را در پایین صفحه فشار دهید.
  2. روی نماد دعوت از افراد ضربه بزنید.
  3. دوست را جستجو کنید و روی دعوت ضربه بزنید.

این یک راه عالی برای به دست آوردن بینندگان سریع و اطلاع رسانی درباره پخش زنده شما است. می توانید حداکثر سه نفر دیگر (در مجموع چهار نفر) را برای پیوستن به پخش خود اضافه کنید.

اینستاگرام به کاربران خود امکان پخش زنده بدون میکروفون و دوربین را می دهد. بنابراین می توانید افرادی را اضافه کنید که فقط می خواهند جلسه زنده شما را بدون مشارکت فعال تماشا کنند.

7. همیشه پخش زنده خود را به اشتراک بگذارید

پس از شروع پخش زنده، اینستاگرام برای فالوورهای شما اعلان ارسال می کند. می توانید با ارسال DM آن را با افراد موجود در لیست خود به اشتراک بگذارید. کاربران لینکی را دریافت می کنند که می توانند روی آن کلیک کنند و به آن بپیوندند.

  1. وقتی زنده هستید، روی نماد پیکان در گوشه سمت راست پایین صفحه ضربه بزنید.
  2. افرادی را که می خواهید پخش خود را برای آنها ارسال کنید انتخاب کنید.
  3. روی ارسال ضربه بزنید.

اگر جلسه زنده شما حاوی اطلاعاتی است که دنبال کنندگانی که به آن ملحق نشده اند ممکن است دوست داشته باشند درباره آن بدانند، روی دکمه اشتراک گذاری ضربه بزنید تا آن را به عنوان یک پست آپلود کنید. به این ترتیب، پخش زنده در نمایه شما به اشتراک گذاشته می شود.

مخاطبان خود را در لایو اینستاگرام درگیر کنید

Instagram Live یک ویژگی مفید برای کمک به فالوورهای شما با شما است. کاربران می توانند با واقع بین بودن و رویکرد مثبت، پخش زنده خود را موثرتر کنند.

موضوع خود را نهایی کنید و برای دستیابی به یک نتیجه مثبت هدف گذاری کنید. جلسه لایو اینستاگرام خود را از قبل تبلیغ کنید، دوستان خود را دعوت کنید و برای پوشش بیشتر آن را در نمایه خود به اشتراک بگذارید.

پخش زنده می تواند به شما کمک کند تا با پرسیدن و پاسخ دادن به سؤالات و نظرات مخاطبان، آنها را حفظ کنید. در پایان، ویدیو را برای افرادی که جلسه را از دست داده اند اما می خواهند بعداً آن را تماشا کنند، ذخیره و پست کنید.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس