8 بازی مهیج در ژانر اکتشافی و ساخت و ساز

90
0
بازی مهیج در ژانر اکتشافی و ساخت و ساز

وقتی صحبت از بازی های ویدیویی می شود؛ اولین چیزی که به ذهن خیلی از افراد می رسد بازی های تیراندازی اول شخص با انفجارهای بسیار و پر سر و صدا یا بازی های مسابقه ای با سرعت بالا می باشد. اگرچه اغلب بازی های اکشن بسیار هیجان انگیز هستند و خیلی از افراد در سراسر دنیا علاقه‌مند به این بازی ها می باشند، اما همه ما می دانیم که این‌ها تنها بازی های محبوب در دنیا نمی باشند و از آنجایی که افراد دارای سلیقه های مختلفی هستند، ممکن است یک فرد از بازی های آرامش بخش لذت ببرد، فردی از بازی های فکری و دیگری از بازی های هیجانی به وجد بیاید.

به همین ترتیب در صنعت بازی های ویدیویی شاهد ژانرهای مختلف و متنوعی هستیم که تمامی سلایق و علاقمندی ها را پوشش می دهند. حتی افرادی هم که علاقه‌مند به بازی های اکشن هستند، قطعاً در برخی مواقع ممکن است بخواهند بازی های آرام تر و ساده تری را انجام دهند و وقت خود را در آرامش سپری کنند. در ادامه این مطلب قصد داریم تا به معرفی 8 تا از بهترین بازی های اکتشافی و ساخت و ساز بپردازیم تا علاقه‌مندان به این دست از بازی ها هم قادر باشند در زمان اوقات فراغت خود از بازی های های ویدیویی که به آن‌ها علاقه‌مند هستند لذت ببرند.

معرفی بازی های ویدئویی برای افزایش آرامش و تمرکز

اگر برای آرامش و رهایی از تنش، می خواهید از یک بازی ویدئویی لذت ببرید، قطعاً بازی هایی با ژانر اکشن و هیجانی مناسب شما نخواهند بود، اما خوشبختانه، ژانرهای بازی به سبک های پر از آدرنالین محدود نمی شوند.

در برخی از بازی های ویدیویی شما می توانید با طی کردن مراحل بازی تمرکز خود را افزایش دهید و در نهایت به آرامش بیشتری برسید. این بازی ها در سبک های مختلفی ارائه می شوند، در برخی از آن‌ها می توانید به اکتشاف چیزهای جدید بپردازید و در برخی دیگر بر روی ساخت و مدیریت تمرکز کنید.

اگر فکر می کنید این دو کار آرامش بخش هستند، پس جای درستی آمده اید. ما می خواهیم بهترین بازی های اکتشافی و ساختنی را برای شما فهرست کنیم و اطلاعات کلی را در مورد هر یک از آن‌ها ارائه دهیم، کافی است این بازی ها را برای خود لیست کنید و سپس بهترین موارد آن‌ها را دانلود نمایید تا در زمان اوقات فراغت خود از آن‌ها لذت ببرید. اگر به دنبال کشف دنیاهای جدید و ایجاد ساختمان ‌ها، تجهیزات، اقلام و موارد دیگر هستید؛ در ادامه با اول نیوز همراه باشید.

1.بازی مهیج در ژانر اکتشافی و ساخت و ساز: Astroneer

Astroneer
Astroneer

اگر بر روی تجربه گیم پلی و گرافیک بازی خیلی حساس نیستید و علاقه‌مند به بازی های معمولی با گرافیک ساده هستید، به احتمال زیاد بازی Astroneer می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. وجود مکان های مختلف برای جستجو و اکتشاف درون بازی از مزیت های مهم Astroneer به شمار می رود. به محض این که بازی را شروع می کنیم به فضایی مشابه با زمین می روید و در این جا شما باید با استفاده از یک ابزار چندگانه بازی را آغاز نمایید. اگرچه گیم پلی Astroneer ساده است و یادگیری آن بسیار آسان می باشد، اما تسلط بر روی این بازی نیازمند زمان خواهد بود. در طول بازی شما وظیفه دارید تا یک پایگاه گسترده و کامل برای خود بسازید، بنابراین روند بازی چندان هم آسان نخواهد بود و خیلی از افراد علاقه‌مند به Astroneer پیشنهاد می کنند در کنار دست خود کاغذ و قلم داشته باشید تا موارد مهم درون بازی را یادداشت کنید و آنها را از یاد نبرید.

2. بازی مهیج در ژانر اکتشافی و ساخت و ساز: کاپیتان صنعت؛ Captain of Industry

Captain of Industry
Captain of Industry

در بازی کاپیتان صنعت شما کاپیتان یک کشتی باری هستید که در یک بحران جهانی فاجعه بار گرفتار شده اید. پس از یافتن سرپناه در یک جزیره خالی از سکنه، شما و خدمه ‌تان باید زیرساخت‌ هایی را برای استخراج منابع، کشاورزی و ایجاد زیرساخت‌ های پیشرفته ‌تر ایجاد کنید. هنگامی که توانستید جزیره خود را گسترش دهید، این امکان را خواهید داشت تا برای یافتن افراد و یا تجارت با سایرین راهی دریا شوید. همین طور که مراحل را طی می کنید، روند بازی نسبتاً پیچیده می شود تا در نهایت شما به اندازه ای رشد خواهید کرد که بتوانید یک کشتی را به فضا پرتاب کنید.

به طور کلی دستور العمل های این بازی بسیار ساده هستند و تنها کافی است تا استراتژی مناسب را در پیش بگیرید، در ابتدا باید جزیره کوچکی که در آن قرار گرفته اید را مدیریت کنید و سپس باید سعی کنید آن را به یک منطقه قدرتمند در منطقه تبدیل کنید. همچنین یک نمای نقشه جهان در دسترس شما قرار می گیرد که در آن می توانید بقیه جهان را جستجو کنید و منابع لازم برای گسترش بیشتر جزیره خود را بیابید.

3. با هم گرسنگی نکشید؛ Don’t Starve Together

Don't Starve Together
Don’t Starve Together

Don’t Starve Together یک نسخه پیشرفته تر از بازی تک نفره Don’t Starve است که می توانید آن را به صورت چند نفره با دوستان خود بازی کنید. در این بازی شما در یک دنیای دو بعدی و کارتونی قرار گرفته اید و باید سعی کنید مراحل متعدد بازی را طی کنید تا زنده بمانید. Don’t Starve Together را می توانید هم به صورت تک نفره و هم به صورت چند نفره بازی کنید و در این دنیای دو بعدی به جستجو و اکتشاف چیزهای جدید بپردازید. در طول بازی باید به دنبال منطقه ای برای ساختن بناها و ایجاد زمین های کشاورزی باشد و در همین حین ممکن است با موجوداتی تاریک و وحشی رو به رو شوید و مهارت های مبارزه خود را به نمایش بگذارید.

4.بازی مهیج در ژانر اکتشافی و ساخت و ساز: My Time at Sandrock

My Time at Sandrock
My Time at Sandrock

بازی My Time at Sandrock یک بازی عالی برای افرادی است که علاقه‌مند به سبک های شاد و هیجان انگیز هستند و می خواهند در بازی به جستجو و اکتشافت بپردازند. اگرچه داستان این بازی در فضایی مانند آخر دنیا رخ می دهد و شهری که در داخل آن قرار دارید در ابتدا تنها از چند ساختمان به وجود آمده و همچنین مردم کمی ساکن آن هستند، اما فضای بازی روشن و پر نشاط است و می توانید از ویژگی های هیجان انگیز درون بازی لذت ببرید. در طول بازی، شما وظیفه دارید تا به کمک بازسازی هایی که انجام می دهید محیط اطراف خود را بهبود ببخشید و برای این کار از افرادی که درون بازی وجود دارند کمک بگیرید، در این صورت هم احساس تنهایی نخواهید کرد و هم از اکتشاف موارد جدید در بازی لذت خواهید برد. اگر به دنبال یک بازی آرام و دوستانه هستید که بتوانید در طول روند آن چیزهای جدیدی را بسازی و به جستجو بپردازید، پس My Time at Sandrock می تواند یک بازی عالی برای شما به حساب بیاید.

5.بازی مهیج در ژانر اکتشافی و ساخت و ساز: No Man’s Sky

No Man's Sky
No Man’s Sky

No Man’s Sky شما را به جایی می برد که باید پایگاه خود را در یک سیاره ناشناخته پایه گذاری کنید. در ابتدای بازی هیچ چیزی در دست ندارید و باید مراحل را طی کرده و موارد مورد نیاز ساخت یک پایگاه را به دست آورید. همچنین شما این فرصت را خواهید داشت تا به کاوش و جستجو در بیش از 18 سیاره منحصر به فرد بپردازید، بنابراین هرگز از کارهایی که باید در طول بازی انجام دهید و مراحلی که باید طی کنید، خسته نخواهید شد. این بازی همچنین به شما امکان می دهد با سه بازیکن دیگر به صورت متقابل بازی کنید. بنابراین حتی اگر شما از طریق کامپیوتر بازی می کنید و سایر دوستانتان در پلی استیشن و ایکس باکس هستند، همچنان می توانید با هم بازی کنید و وسعت کهکشان را کشف کنید.

6. زنگ زدگی؛ Rust

Rust
Rust

اگر به اکتشاف و ساخت و ساز علاقه دارید و از طرفی می خواهید یک مبارزه سالم داشته باشید، پس برای یک بار هم که شده باید بازی Rust را امتحان کنید. در ابتدای بازی شما وارد فضایی می شوید که از هیچی خبری نیست و این وظیفه را بر عهده دارید تا هر چیزی که می خواهید را در آن بسازید. شما حتی در ابتدا لباس ندارید و فقط باید با سنگ و مشعل، مراحل اولیه را بگذرانید، همان‌طور که در طول بازی به کشف منابع مختلف می پردازید و با فناوری های جدید آشنا می شوید، رفته رفته قادر خواهید بود تا یک ساختمان کوچک بسازید و آن را به یک پایگاه گسترده تبدیل کنید.

اگرچه در طول بازی ممکن است با خطرات بسیاری مانند گرسنگی و حمله حیوانات وحشی رو به رو باشید و برای مبارزه با آن‌ها تلاش زیادی کنید، اما تهدید اصلی که باید حواستان را به آن جمع کنید، سایر بازیکنان هستند. یکی از جذابیت های Rust این است که بازیکنان را تشویق به حمله به دیگر بازیکنان می کنند و آن‌ها می توانند پایگاه های سایر بازیکنان را سرقت کنند. بنابراین اگر اهل بازی ‌های بتل رویال و مبارزه ای هستید، پیشنهاد می کنیم Rust را امتحان کنید.

7. رضایت بخش؛ Satisfactory

Satisfactory
Satisfactory

Satisfactory شما را به فضا می برد، جایی که در سیاره ای ناشناخته رها می شوید و باید با خود را با زندگی در آن وقف دهید. ماموریت شما جمع آوری منابع، پالایش مواد و ساخت تجهیزات برای یک شرکت خارج از سیاره به نام FICSIT است. اولین و اصلی ترین هدف شما ساخت یک آسانسور فضایی است که به شما امکان می دهد ماشین آلات مورد نیاز شرکت را دریافت کنید و سپس با استفاده از آن‌ها پایگاه جدیدی را در فضا ایجاد کنید. در نهایت پس از طی کردن مراحل بازی، زمانی که توانستید پایگاه مورد نظر خود را ایجاد کنید با یک کارخانه گسترده مواجه خواهید شد و در این مرحله، باید با توسعه اتوماسیون، استخراج، پالایش، ساخت تجهیزات و غرق شدن در تسمه ها و چرخ ‌دنده ها یک کارخانه بزرگ را اداره کنید و در نهایت از چیزی که ساخته اید رضایت کامل را به دست آورید.

8.بازی مهیج در ژانر اکتشافی و ساخت و ساز: Subnautica

Subnautica
Subnautica

در حالی که بیشتر بازی ‌های اکتشافی و ساخت‌ و سازی که در این لیست به معرفی آن‌ها پرداختیم، در زمین و فضا رخ می دهند، Subnautica تنها بازی منحصر به فرد لیست است که عمده مراحل آن در زیر دریا اتفاق می افتند. در طول بازی شما قرار است رایلی رابینسون، تنها بازمانده سقوط فضا پیمای Aurora در سیاره 4546B باشید. بنابراین در این بازی باید وظایفی را برای پیشبرد داستان انجام دهید و همان‌طور که در حال انجام وظایف خود هستید، به کاوش در قسمت های مختلف خواهید پرداخت.

وظیفه شما این است که در یک اقیانوس وسیع وسایل مختلف را جمع آوری کنید و با استفاده از ابزارهای مختلف، پایگاه و وسایل نقلیه ای را برای خود بسازید. همچنین ممکن است با برخی از موجودات وحشی که در دریا یا خشکی زندگی می کنند رو به رو شوید و نیاز داشته باشید تا برای بقا با آن‌ها مبارزه کنید. در نهایت، اگر می خواهید یک بازی منحصر به فرد در سبک بقا، اکتشاف و ساخت و ساز داشته باشید، پیشنهاد می کنیم Subnautica را از دست ندهید.

اکتشاف خود را شروع کنید!

اگر می خواهید در حین انجام بازی ها، آرامش کسب کنید و به اکتشاف و جستجو بپردازید، پس بازی هایی که در این لیست به شما معرفی کردیم انتخاب خوبی برای شما خواهند بود. شما می توانید چند مورد از موارد معرفی شده را دانلود کنید و در نهایت به هر کدام که بیشتر علاقه‌مند بودید، پایبند شوید و تا انتها بروید. بیشتر بازی هایی که معرفی شدند، می توانند سلیقه های مختلفی را پوشش دهند بنابراین این اطمینان را می دهیم که برای هر سبک و سلیقه ای، بازی مناسبی وجود خواهد داشت. اگر به ماجراجویی های فضایی علاقه دارید، Astroneer و No Man’s Sky انتخاب خوبی هستند. اگر بازی های مبارزه ای با فضای تیره را ترجیح می دهید، می توانید Don’t Starve Together را انتخاب کنید و اگر هم به دنبال یک بازی ساده و روان هستید، My Time at Sandrock گزینه خوبی به شمار می رود. بازی Rust در بین این بازی ها مبارزات بیشتری را شامل می شود و Satisfactory و Captain of Industry بر مدیریت تأسیسات و ساخت و ساز تمرکز بیشتری دارند. در نهایت، اگر به دنبال بازی متفاوت تری را ترجیح می دهید، Subnautica یک تجربه بی نظیر در زیر آب را به شما ارائه می دهد.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس