کدام یکی از برنامه های Apple Music برای شما گزینه بهتری است؟

52
0
برنامه های Apple Music

بیایید بررسی کنیم که برنامه های Apple Music چه چیزهایی ارائه می دهد و ببینیم کدام یک برای شما انتخاب بهتری است.

Apple Music یکی از بهترین پلتفرم های پخش موسیقی موجود است. Apple Music برنامه ‌های استریم متنوعی را ارائه می دهد، بنابراین اگر به فکر استفاده از Apple Music هستید، باید قبل از آن مطمئن شوید که این پلتفرم همان چیزی است که با نیازهای شما مطابقت دارد.

در این مقاله، ما برنامه های مختلفی را که Apple Music ارائه می دهد را به همراه ویژگی های آنها بررسی می کنیم، در نهایت شما را درباره نحوه انتخاب بهترین گزینه راهنمایی خواهیم کرد.

برنامه های مختلف Apple Music چیست؟

Apple Music چهار طرح اشتراک ارائه می دهد: Apple Music Student، Voice، Individual و Family. هر طرح دارای ویژگی ها و قیمت های خاص خودش است. در ادامه هر یک از آنها را بررسی خواهیم کرد.

Apple Music Student

این طرح صرفاً دانشجویان را هدف قرار داده است. این گزینه، امکان دسترسی به کل کاتالوگ Apple Music با بیش از 90 میلیون آهنگ را فراهم می کند. و به شما این امکان را می دهد تا هر آهنگی را برای گوش دادن به صورت آفلاین دانلود کنید و بتوانید آن را در دستگاه های مختلف گوش دهید. در کنار میلیون ها آهنگ، به بیش از 30000 لیست پخش موجود در این پلتفرم، و همچنین رادیو پخش زنده نیز دسترسی دارید.

Apple Music Student همچنین به شما این امکان را می دهد که موزیک ویدیوها را در داخل برنامه تماشا کنید، متن آهنگ را مشاهده کنید، لیست پخش ایجاد کنید و یا ببینید دوستانتان به چه چیزهایی گوش می دهند. نکته خیلی مهم این است که، این طرح یک تجربه گوش دادن بدون تبلیغات را ارائه می دهد و از صدای بدون افت و Spatial Audio (قابلیتی که با استفاده از آن تجربه ای مانند حالت سه بعدی فراه می کند.) با Dolby Atmos پشتیبانی می کند، که این قابلیت برای زمانی که می خواهید به یک آهنگ با بهترین کیفیت ممکن گوش دهید، بسیار مفید است. هزینه طرح Apple Music Student 5.99 دلار در ماه است.

Apple Music Voice

این طرح، ارزان ترین طرح اشتراک Apple Music است. این طرح فقط صوتی است که شامل دسترسی به کل کاتالوگ Apple Music با 4.99 دلار در ماه است. برخلاف دیگر برنامه های استریم معمولی، برنامه Apple Music Voice به شما این امکان را می دهد تا با استفاده از دستورات Siri مانند «Hey Siri, Play Leave The Door Open from Silk Sonic» موسیقی پخش کنید.

لازم است به این نکته توجه کنید که شما فقط می توانید از این طرح در دستگاه های Apple استفاده کنید، به این معنی که نمی توانید به Apple Music Voice در سیستم عامل های غیر اپل مانند Android و Windows دسترسی داشته باشید.

این طرح محدودیت های دیگری نیز دارد. شما نمی توانید یک آهنگ را برای گوش دادن به صورت آفلاین دانلود کنید، لیست پخش ایجاد کنید، متن آهنگ را مشاهده کنید، یا حتی موزیک ویدیو ها را تماشا کنید. علاوه بر این، این طرح از Dolby Atmos، Spatial Audio یا صدای بدون اتلاف پشتیبانی نمی کند، و همه این موارد در سایر برنامه های Apple Music در دسترس هستند. از همه بدتر این است که این طرح، کتابخانه ندارد، به این معنی که شما باید همه چیز را در فرمان صوتی خود مشخص کنید.

علاوه بر این، این برنامه Apple Music فقط عملکرد محدودی را در اختیار شما قرار می دهد. شما تنها به تب های Listen Now، Radio و Search دسترسی دارید، اما اگر می خواهید آهنگ، آلبوم یا لیست پخش را پخش کنید، باید از سیری استفاده کنید. اگر می خواهید این طرح را امتحان کنید، باید نحوه استفاده از برنامه Apple Music Voice را یاد بگیرید.

Apple Music Individual

این گزینه، طرح اشتراک استاندارد Apple Music است. هزینه این طرح 9.99 دلار در ماه است. که شامل همه چیزهایی است که با برنامه Student دریافت می کنید، مانند کل کاتالوگ Apple Music در صدای بدون اتلاف، فرکانس های رادیویی درخواستی، و امکان مدیریت لیست های پخش، دانلود موسیقی، پخش در دستگاه های مختلف، و تجربه گوش دادن بدون تبلیغات.

Apple Music Family

Apple Music Family 14.99 دلار در ماه هزینه دارد. همانند طرح Individual ، طرح family هم تمامی ویژگی های موجود در طرح student را دارد. با این حال، تفاوت اصلی بین Apple Music Family با Apple Music Individual و Apple Music Student این است که تا شش نفر را با یک اشتراک پشتیبانی می کند. هر حساب دارای لیست های پخش و توصیه های شخصی و یک کتابخانه موسیقی منحصر به فرد است.

آیا می توانید از Apple Music به صورت رایگان استفاده کنید؟

معمولاً پلتفرم های پخش موسیقی برای جذب کاربران جدید، یک دوره رایگان ارائه می دهند، بنابراین سؤالاتی مانند «آیا Apple Music یک دوره رایگان ارائه می دهد؟» بسیار رایج هستند اما متأسفانه برخلاف بسیاری از رقبای خود، اپل برنامه رایگانی ندارد. برای جبران آن، اپل یک نسخه آزمایشی رایگان در همه طرح ها ارائه می دهد. می توانید آن را امتحان کنید و اگر تمایلی به ادامه نداشتید، اشتراک Apple Music خود را قبل از منقضی شدن لغو کنید. علاوه بر نسخه آزمایشی، راه های دیگری نیز برای دریافت رایگان Apple Music وجود دارد.

چگونه یک طرح Apple Music را بر اساس نیازهای خود انتخاب کنید

داشتن گزینه های متنوع در Apple Music اتفاق خوبی است، اما مشکل اینجاست که شما نمی توانید بدون تحقیق مناسب تصمیم بگیرید کدام یک را انتخاب کنید. در ابتدا، اگر دانشجو هستید، باید به سراغ Apple Music Student بروید. زیرا تمام مزایای طرح Individual را با قیمت کمتری ارائه می دهد. اگرچه Apple Music Voice ارزان است، اما عملکرد محدود آن باعث می شود ارزش هزینه ای که برایش می پردازید را نداشته باشد.

اگر دانش آموز نیستید، طرح Individual ممکن است پرهزینه به نظر برسد، اما همچنان بسیار بهتر از طرح Voice است. فقط در صورتی باید هزینه Apple Music Voice را بپردازید که به پخش موسیقی با کیفیت بالا، مشاهده متن آهنگ ها، پخش آفلاین و تنظیم لیست های پخش اهمیتی نمی دهید، اما تمایل به استفاده از دستورات صوتی برای پخش موسیقی خود داربد و فقط هم یک دستگاه اپل دارید.

اگر خانواده دارید، Apple Music Family ارزش هزینه ای که برایش می پردازید را دارد. استفاده از یک اشتراک 44.95 دلار در ماه، نسبت به اینکه مثلا هر شش نفر برای یک طرح Individual به صورت جداگانه پرداخت کنند، به صرفه تر است.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس