9 نکته ای که باید قبل از خرید تبلت در نظر بگیرید

117
0
خرید تبلت

تبلت ها بار دیگر به لطف دستگاه هایی مانند iPad Pro و Galaxy Tab S8 محبوبیت خود را افزایش دادند. این دستگاه‌ها همچنان به ما یادآوری می‌کنند که تبلت‌ها دستگاه‌های بسیار متنوعی هستند که برای مصرف رسانه، بازی یا حتی در برخی موارد برای کار مفید هستند. خرید تبلت را در ادامه با این نکات انجام دهید.

اگر به دنبال یک تبلت جدید هستید، ممکن است از تعداد زیادی از گزینه های موجود گیج شوید. برای اینکه زندگی خود را آسان‌تر کنید، در اینجا 9 نکته وجود دارد که قبل از خرید تبلت باید در نظر بگیرید.

مطالب مرتبط:

بهترین تبلت های سامسونگ در سال 2022

عوض کردن تبلت هر چند وقت یک بار نیاز است؟

تبلت pad 8 آنر

معرفی 7 تا از بهترین تبلت های بازی

خرید تبلت: سیستم عامل

وقتی صحبت از تبلت ها به میان می آید، اندروید و iOS انتخاب واضح سیستم عامل هستند. با این حال، می‌توانید تبلت‌هایی را که با Windows، ChromeOS یا Fire OS آمازون عرضه می‌شوند نیز تهیه کنید.

استفاده از آی‌پد به شما مزایای اکوسیستم اپل و دسترسی به برنامه‌های عالی مانند Procreate را می‌دهد. همچنین انیمیشن های روان، پشتیبانی از Apple Pencil و به روز رسانی های هیجان انگیزی دریافت خواهید کرد که نحوه تعامل شما با تبلت را تغییر می دهد.

از سوی دیگر، اندروید بازتر است و سفارشی سازی بیشتری را تشویق می کند. می‌توانید صفحه اصلی، برنامه‌های بارگذاری جانبی که در Play Store در دسترس نیستند و موارد دیگر را شخصی کنید. اگر به بازی‌های قدیمی اهمیت می‌دهید، می‌توانید به راحتی چندین شبیه‌ساز را مستقیماً از فروشگاه Play نصب کنید.

در مورد Windows و ChromeOS، اگر بخواهید حس دسکتاپ بیشتری از تبلت خود داشته باشید، ممکن است بهتر باشند. در نهایت، FireOS از همه آنها محدودتر است، اما آمازون. قرص های فایر معمولا ارزان تر و گزینه های عالی برای کودکان هستند.

خرید تبلت: بودجه

تبلت ها می توانند از نظر قیمت بسیار متفاوت باشند. به عنوان مثال، ارزان‌ترین iPad (iPad 9th Gen) در حال حاضر از 329 دلار شروع می‌شود، در حالی که بالاترین قیمت iPad (iPad Pro 12.9 اینچی) از 1099 دلار شروع می‌شود. بازار اندروید حتی متنوع‌تر است و گزینه‌های آن از 50 دلار تا 1200 دلار و بالاتر است.

بنابراین، برای تنظیم بودجه مناسب، باید دقیقاً بدانید که به دنبال چه نوع تجربه ای هستید. سپس، تصمیم بگیرید که قرار است از تبلت برای چه چیزی استفاده کنید، چقدر زمان صرف استفاده از آن می‌کنید و در کل چقدر حاضرید برای آن استفاده بپردازید.

ویژگی های اضافی مانند نمایشگر با نرخ تازه سازی بالا خوب هستند، اما اگر بخواهید بودجه خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهید ممکن است ارزش آن را نداشته باشند. می توانید از بقیه نکات برای کمک به انتظارات بودجه خود استفاده کنید.

خرید تبلت: اندازه

اندازه مهم است زیرا ممکن است تبلت خود را زیاد با خود حمل کنید. یک تبلت بزرگتر به دلیل صفحه نمایش بزرگتر، عملکرد بهتر و احتمالا بلندگوهای بهتر ممکن است برای شما بهتر باشد.

با این حال، بزرگتر همیشه در این مورد بهتر نیست. آیپد مینی به دلیل قابلیت حمل عالی، عملکرد چشمگیر و عمر باتری طولانی، ممکن است بهترین آی پد اپل باشد. این نشان می دهد که اندازه تبلت ارتباط مستقیمی با کیفیت آن ندارد.

در عوض، باید بفهمید که چقدر تبلت بزرگ یا کوچکی را می خواهید تحمل کنید. باز هم، این به ترجیحات شخصی بستگی دارد، زیرا برخی تجربه صفحه نمایش بزرگتر از یک تبلت بزرگ را ترجیح می دهند، در حالی که برخی دیگر ممکن است قابلیت حمل یک تبلت کوچکتر را ترجیح دهند.

مشخصات داخلی

الزامات شما برای مشخصات یک تبلت به شدت به آنچه می خواهید از آن استفاده کنید بستگی دارد. برای مثال، اگر تبلتی را برای استفاده معمولی‌تر، مانند مصرف رسانه می‌خواهید، ممکن است به داشتن رم بیشتر یا آخرین و بهترین پردازنده اهمیتی ندهید.

با این حال، اگر می‌خواهید کارهای جدی انجام دهید یا بازی‌های سختی انجام دهید، به قدرت پردازش بهتر، رم بیشتر و فضای ذخیره‌سازی خوب می‌خواهید. بنابراین، قبل از خرید یک تبلت، همیشه باید مشخصات آن را بررسی کنید و متوجه شوید که آیا آنها برای استفاده شما مناسب هستند یا خیر.

شما حداقل یک پردازنده 2 گیگاهرتزی و رم 4 گیگابایتی می خواهید.

خرید تبلت: کیفیت نمایش

کیفیت صفحه نمایش چیزی نیست که بخواهید نادیده بگیرید. چه در حال انجام بازی باشید، چه در حال انجام کار یا فقط تماشای ویدیو باشید، زمان زیادی را صرف خیره شدن به صفحه نمایش خواهید کرد. اگر کیفیت صفحه نمایش وحشتناک باشد، احتمالاً استفاده از آن تبلت را متوقف کرده یا آن را به طور کلی تعویض خواهید کرد.

با این حال، در نظر بگیرید که یک صفحه نمایش با کیفیت و وضوح بالا هزینه بیشتری خواهد داشت. نمایشگر OLED با نرخ تازه سازی بالا به نظر خوب می رسد، اما تبلت هایی با چنین صفحه نمایشی می توانند گران باشند. بنابراین، شما تبلتی با بهترین نمایشگر ممکن می خواهید که در حد بودجه شما باشد.

برند

برندهای زیادی برای انتخاب تبلت ها وجود دارد. اگر بهترین پشتیبانی فنی، به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری طولانی‌مدت و روان‌ترین تجربه را در تبلت می‌خواهید، اپل همان چیزی است که می‌خواهید به آن بروید.

از سوی دیگر، سامسونگ نیز جایگزین مناسبی است. تبلت گلکسی تب اس 8 پلاس یک مثال خوب است، زیرا یکی از بهترین تبلت ها برای بازی است. سامسونگ از پوسته One UI خود در اندروید استفاده می کند و این تجربه در طول سال ها با iPadOS قابل مقایسه شده است.

به طور مشابه، مزایای استفاده از تولید کنندگان مختلف برای تبلت های ویندوزی نیز وجود دارد. به عنوان مثال، مایکروسافت همیشه طراحی های بهتری نسبت به رقبا دارد، اما فروشندگانی مانند ASUS یا Acer ممکن است ارزش بهتری ارائه دهند.

ذخیره سازی

نیاز به ذخیره سازی بار دیگر مستقیماً به پرونده شما بستگی دارد. برای افرادی که می‌خواهند از رایانه لوحی خود برای مرور وب، پخش جریانی ویدیوها و انجام بازی‌های معمولی هر چند وقت یک‌بار استفاده کنند، فضای ذخیره‌سازی کمتر مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

از طرف دیگر، اگر هنرمند دیجیتال هستید، کسی هستید که محتوای زیادی دانلود می‌کند، یا حتی کسی که می‌خواهد بازی‌های زیادی انجام دهد، فضای ذخیره‌سازی بیشتری می‌خواهید. البته تبلتی با فضای ذخیره سازی بالاتر معمولاً هزینه بیشتری نیز برای شما در بر خواهد داشت.

یکی از مواردی که باید به آن توجه کنید ذخیره سازی eMMC در مقابل NVMe SSD است. در حالی که تبلت با فضای ذخیره سازی eMMC ارزان تر خواهد بود، تبلتی که دارای SSD NVMe است در مقایسه بسیار سریعتر خواهد بود.

دوام

یک تبلت نسبت به لپ تاپ شما ساییدگی و فرسودگی بیشتری خواهد دید. این به این دلیل است که ممکن است بخواهید از تبلت در حالی که در رختخواب دراز کشیده اید، روی کاناپه استراحت کرده اید یا حتی هنگام غذا خوردن آن را روی پیشخوان آشپزخانه نگه دارید، استفاده کنید. علاوه بر این، تبلت‌ها نسبت به لپ‌تاپ‌ها شکننده‌تر هستند، بنابراین دوام کلی در این مورد اهمیت بیشتری دارد.

مراقب ویژگی‌هایی مانند صفحه‌نمایش مقاوم، قاب‌های محکم و مقاوم در برابر افتادن و غیره باشید.

خرید تبلت: طراحی

طراحی تبلت به ترجیحات شخصی بستگی دارد. به عنوان مثال، اگر به دنبال تبلتی هستید که بتوانید از آن برای کار یا انجام بازی های سخت استفاده کنید، در مورد عملکرد آن بیشتر از طراحی آن خواهید آموخت.

با این حال، این فقط به ظاهر نیست. تبلت ها از نظر حاشیه صفحه نمایش، ارگونومی و البته اندازه متفاوت هستند. مطمئناً، شما می خواهید چیزی بخرید که ظاهر خوبی داشته باشد، اما بهتر است به سراغ فرم به جای عملکرد بروید.

تبلت ها اکنون می توانند بیشتر از همیشه انجام دهند

زمانی بود که بیشتر ما نگران کاهش بازار تبلت ها بودیم. خوشبختانه هم آیپدها و هم تبلت های اندرویدی در طول سال ها بهتر شده اند. در حالی که برخی ممکن است فکر کنند که نیازی به تبلت ندارند، متوجه خواهید شد که استفاده از آنها در هنگام بروز شرایط بسیار لذت بخش است.

این به این دلیل است که تبلت ها ابزارهای عالی برای بازی کردن، تماشای رسانه یا انجام کارهای جدی مانند ایجاد هنر دیجیتال یا نوشتن محتوا هستند. تبلت هایی وجود دارند که برای یادداشت برداری نیز فوق العاده خوب عمل می کنند.

4.5/5 - (8 امتیاز)
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس