آیا کریپتوکارنسی سبز کاردانو جایگزین بیت کوین و اتریوم می شود ؟

کریپتوکارنسی Cardano به دنبال آسیب‌های محیط زیستی بیت کوین بسیار محبوب شده در ادامه به احتمال اینکه کاردانو جایگزین بیت کوین شود می‌پردازیم

51
0
آیا کریپتوکارنسی سبز کاردانو جایگزین بیت کوین و اتریوم می شود ؟

کریپتوکارنسی کمتر شناخته شده Cardano (ADA) به دنبال افزایش قیمت اخیر، از آنجا که علاقه مندان به بلاکچین به دنبال گزینه‌های سازگارتر با آب و هوا هستند، عرضه شده و پس از بیت کوین و اتریوم به سومین ارز بزرگ تبدیل شده است. به گفته وب سایت کریپتو CoinMarketCap، قیمت Cardano در هفته گذشته بیش از ۳۶ درصد افزایش یافته و سرمایه بازار آن ۹۰/۶۰ میلیارد دلار (۷۶ میلیارد یورو) است، در ادامه به جواب سوال “آیا کریپتوکارنسی سبز کاردانو جایگزین بیت کوین و اتریوم می‌‌شود؟” می‌پردازیم.

کاردانو چیست؟

1 آیا کریپتوکارنسی سبز کاردانو جایگزین بیت کوین و اتریوم می شود ؟

Cardano یک پلتفرم بلاکچین است و دارای کریپتوکارنسی داخلی خود به نام ADA است. نام این توکن‌ها از نام Augusta “Ada” King یا Ada Lovelace گرفته شده است، که یک کنتس بریتانیایی قرن ۱۹ است که به دلیل کار بر روی موتور محاسبات نظری مشهور است. او تا حدودی به عنوان اولین برنامه نویس کامپیوتر شناخته شده است و دختر شاعر Lord Byron است.

Cardano در سال ۲۰۱۵ توسط بنیانگذار اتریوم، Charles Hoskinson تأسیس شد و در سال ۲۰۱۷ عرضه شد. از آن زمان، این توکن ۷۰۸۰ درصد به سرمایه گذاران بازگردانده است.

Cardano بزرگ‌ترین کریپتوکارنسی است که از مدل اثبات سهام بلاکچین استفاده می‌کند، که جایگزین سبزتری محسوب می‌شود. با آگاهی بیشترِ علاقه مندانِ کریپتو از تأثیرات محیطی این کریپتوها، Cardano  بر بیت کوین و اتریوم برتری دارد و این مورد می‌تواند یکی از دلایل موفقیت اخیر آن باشد.

آمارهای اخیر Bitcoinenergyconsumption.com نشان می‌دهد که میزان آلایندگی سالانه بیت کوین بیش از ۵۷ میلیون تن CO2 در سال است که تقریباً همین میزان کربن، مصرف سالانه یک کشور کوچک اروپایی است. در این میان، ایران و چین تابستان امسال به طور موقت تمامی ماینینگ‌های کریپتو را ممنوع کردند زیرا کامپیوتر‌های مورد استفاده در این فرآیند بیش از حد برق مصرف می‌کردند و باعث قطعی برق می‌شدند. یکی از دلایل برتری کاردانو که به احتمال جایگزین شدنش با بیت کوین می‌افزاید، میزان آلایندگی کم آن است.

اثبات سهام با اختصاص تصادفی کوین به کاربرانی که برای ضمانت کوین ارائه می‌دهند، کار می کند. این با مکانیسم اثبات کار – که توسط بیت کوین و اتریوم مورد استفاده قرار می‌گیرد، متفاوت است که نیاز به یک شبکه جهانی از کامپیوترها دارد تا همزمان با انجام معاملات کار کنند. این روش برای تشویق افزایش محاسبات برای معاملات طراحی شده است، که میزان انرژی بیش‌تری نسبت به اثبات سهام استفاده می‌کند.

کاردانو در وب سایت خود می‌گوید: “ما علم را تغییر داده‌ایم. معنای ایجاد سیستم‌های جهانی و مدل‌های پایدار ارزی و حکمرانی را تغییر داده‌ایم. ما در کنار جامعه و شرکای خود آینده‌ی جدیدی را تعریف می‌کنیم: آینده‌ای غیرمتمرکز بدون واسطه، که در آن قدرت به فرد بازگردانده می‌شود”.

کاردانو جایگزین بیت کوین

2 آیا کریپتوکارنسی سبز کاردانو جایگزین بیت کوین و اتریوم می شود ؟

طی دو هفته گذشته بازار کریپتوکارنسی در حال افزایش بوده است. بیت کوین و اتریوم پیشتاز این موج بوده‌اند، اما آلت کوین‌ها، ارزهای دیجیتالی جایگزین بیت کوین، نیز در رقابت قیمت به سرعت افزایش یافته‌اند.

افزایش قیمت کاردانو پس از اعلام ارتقاء بزرگی که Alonzo نامیده شده، اتفاق افتاد که در ماه سپتامبر عرضه خواهد شد.

Alonzo قراردادهای هوشمند را به بلاکچین معرفی می‌کند. قراردادهای هوشمند برنامه‌هایی هستند که روی بلاکچین ذخیره می‌شوند و در صورت برآورده شدن شرایط از پیش تعیین شده، اجرا می‌شوند. آنها معمولاً برای خودکار کردن اجرای یک توافق نامه استفاده می‌شوند و به کاردانو اجازه می‌دهند قراردادهای هوشمند خود را گسترش دهد و راه را برای برنامه‌های غیر متمرکز خود (dApps) هموار کند.

یکی دیگر از دلایل افزایش کاردانو این است که از ۲۵ آگوست، کوین آن در صرافی ژاپن پس از دادن مجوز توسط این کشور، که یکی از سخت‌ترین معیارها برای ورود به بازار است، ثبت می‌شود. این بدان معناست که ADA کاردانو به کوین‌های تراز اول بیت کوین، اتریوم و لایت کوین در ژاپن ملحق می‌شود و در آنجا مورد آزمایش قرار می‌گیرد، به صورت کلی کاردانو در حال رشد است و فاصله‌ی زیادی با بیت کوین دارد ولی احتمال جایگزین شدن آن در چند سال آینده پایین نیست.

حال که جواب سوال “آیا کریپتوکارنسی سبز کاردانو جایگزین بیت کوین و اتریوم می‌شود؟” را دریافتید می‌توانید از دیگر مقالات سایت اول نیوز دیدن کنید.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس