چگونگی کسب یک میلیون دلار در 10 قدم

ما در این مقاله به چگونگی کسب یک میلیون دلار در 10 قدم از زبان Ahmad Aloun نویسنده ی سایت Medium و کارآفرین با تجربه می پردازیم.

14
0
چگونگی کسب یک میلیون دلار در 10 قدم

برای رسیدن به این هدف نیازی به درک مفاهیم مالی ندارید. برخی ممکن است بگویند این کار با یک حرکت نیز امکان پذیر است. ولی راه صدساله را یک شبه طی کردن قطعا شانس زیادی می‌خواهد که برای همه اتفاق نمی‌افتد. ما در این مقاله به چگونگی کسب یک میلیون دلار در ۱۰ قدم از زبان Ahmad Aloun نویسنده‌ی سایت Medium می‌پردازیم.

مورگان هاوزل می‌گوید: “موفقیت مالی یک علم دشوار و پیچیده نیست. بلکه یک مهارت‌های نرم (Soft skills) است و نحوه عملکرد شما مهمتر از آن چیزی است که می‌دانید.”

چگونگی کسب یک میلیون دلار در 10 قدم

01 چگونگی کسب یک میلیون دلار در 10 قدم

هیچ رازی در پشت موفقیت مالی وجود ندارد جز تصمیم گیری درست در زمان مناسب. این ایده ارقام مالی شما را دو برابر می‌کند. ابتدا از ۱۰۰۰ دلار و برنامه ریزی برای رسیدن به ۲۰۰۰ دلار شروع می‌کنیم، قدم‌های کسب یک میلیون دلار ی:

حرکت ۱: ۱۰۰۰ دلار به ۲۰۰۰ دلار

حرکت ۲: ۲۰۰۰ دلار به ۴۰۰۰ دلار

حرکت ۳: ۴۰۰۰ دلار به ۸۰۰۰ دلار

حرکت ۴: ۸۰۰۰ دلار به ۱۶۰۰۰ دلار

حرکت ۵: ۱۶۰۰۰ دلار به ۳۲۰۰۰ دلار

حرکت ۶: ۳۲۰۰۰ دلار به ۶۴۰۰۰ دلار

حرکت ۷: ۶۴۰۰۰ دلار به ۱۲۸۰۰۰ دلار

حرکت ۸: ۱۲۸۰۰۰ دلار به ۲۵۶۰۰۰ دلار

حرکت ۹: ۲۵۶۰۰۰ دلار به ۵۱۲۰۰۰ دلار

حرکت ۱۰: ۵۱۲۰۰۰ دلار به ۱،۰۲۴،۰۰۰ دلار

برای کسب یک میلیون دلار ، شروع کردن با ۱۰۰۰ دلار صرفا یک مثال است. شما می‌توانید با ۱ دلار شروع کنید و آن را به ۱۰۰۰ دلار تبدیل کنید. همچنین می‌توانید این ایده را برای هر چیز دیگری در زندگی به کار بگیرید. فرض کنید می‌خواهید به ۱۰۰۰ دنبال کننده در توییتر دست پیدا کنید. پس در این مورد باید روی تبدیل ۱ دنبال کننده به ۲، سپس به ۴ و… کار کنید.

در حال حاضر انجام این ۱۰ حرکت درست پشت سر هم ممکن است یک ریسک بزرگ باشد و هرچه بیش‌تر پیشرفت کنید و بودجه شما بیش‌تر شود، خطر از دست دادن پول نیز بیشتر می‌شود. آنچه من سعی می‌کنم به آن اشاره کنم این است که پول، وقتی دو برابر شود، مقدار زیادی خواهد شد. حرکت مناسب در تجارت و سرمایه گذاری کلید تحقق این امر است. اگر می‌توانید ۱۰۰۰ دلار در یک سهم مثلاً یک ارز دیجیتال سرمایه گذاری کنید، این شانس وجود دارد که ارزش این سهام دو برابر شود در نتیجه پول شما نیز دو برابر می‌شود. ممکن است این شانس را داشته باشید که به جای دو برابر شدن، پول شما چهار برابر شود و یک مرحله از این ۱۰ مرحله را رد کنید، اما ریسک بیش‌تری نیز دارد.

مورگان هاوزل می‌گوید: “قبول کنید که ممکن است به اندازه کافی سرمایه داشته باشید، حتی اگر از سرمایه اطرافیانتان کمتر باشد.”

ورود به بازار ارز دیجیتال و سهام

03 چگونگی کسب یک میلیون دلار در 10 قدم

در معاملات ارزهای دیجیتال می‌توانید بازده بالایی در مقایسه با سهام معمولی و سایر ارزهای داشته باشید. افرادی بوده‌اند که با سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال پول خود را دو برابر کردند.

جذابیت دو برابر شدن این است که شما دو برابر بیش‌تر درآمد دارید، اما بدترین قسمت ماجرا این است که ممکن است تمام پول را با یک حرکت اشتباه از دست بدهید. به همین دلیل توصیه می‌شود از تکنیک‌هایی مانند حدضرر یا stop loss استفاده کنید. حد ضرر یا حد توقف زیان به معنی آن است که وقتی کاهش قیمت سهام به حد مشخصی رسید، باید آن را بفروشیم تا از ضرر بیشتر جلوگیری شود.‌

شما می‌توانید ارز دیجیتال را تنها با ۰/۱ دلار بخرید و نقطه فروش شما ۰/۲ دلار باشد، حد ضرر خود را مثلاً ۰/۰۵ دلار نگه دارید. به این ترتیب شما به جای از دست دادن کل پول، نیمی از پول را از دست می‌دهید. البته باید به آنچه انجام می‌دهید آگاه باشید و از این تکنیک درست استفاده کنید. تریدرها روزانه این کار را انجام می‌دهند. بعضی اوقات آنها سود خوبی به دست می‌آورند، در برخی مواقع ضرر می‌کنند. شما باید به خودتان فرصت اشتباه بدهید و از آن درس بگیرید و تجربه کسب کنید.

مانند بازی شطرنج، برای ۱۰ حرکت مناسب باید حرکاتی را که انجام می‌دهید بشناسید. اگر تصمیم دارید در زمینه ارزهای دیجیتال فعالیت کنید، توصیه می‌کنیم قبل از انجام هر کاری مطالعه‌ای در این مورد داشته باشید. بازار را بشناسید و یک سال تمرین کنید و صبور باشید. یک ضرب المثل می‌گوید پول روی درخت سبز نمی‌شود.

نکاتی که باید مد نظر داشته باشید

02 چگونگی کسب یک میلیون دلار در 10 قدم

  • کسب درآمد با سرمایه گذاری می‌تواند سودآور و ریسک بالایی داشته باشد، قبل از انجام هرکاری توصیه می‌کنیم محتاط باشید.
  • به دست آوردن ۱ میلیون دلار به آسانی انجام ۱۰ مرحله نیست و نیازمند ریسک پذیری و تصمیم گیری درست است. عنوان مقاله می‌گوید که می‌توان آن را در ۱۰ مرحله انجام داد، اما انجام این ۱۰ مرحله به طور پیوسته می‌تواند بسیار دشوار باشد.
  • وقتی صحبت از سرمایه گذاری می‌شود منظور تنها دو برابر شدن پول نیست. این روش “۱۰ مرحله‌ای” برای این است که به شما نشان دهد که از لحاظ تئوری امکان پذیر است، اما در زندگی واقعی و بازار سهام همه چیز ممکن است اتفاق بیفتد و طبق انتظار ما پیش نرود. پس آگاه باشید.
  • افزودن اندکی از درآمد ماهانه به سرمایه گذاری‌های خود می‌تواند در ۵، ۱۰، ۱۵ سال آینده تفاوت بزرگی ایجاد کند.
  • یکی از مواردی که مردم می‌خواهند بدانند نحوه دو برابر شدن پول است. اگرچه هیچ راه تضمین شده‌ای برای این کار وجود ندارد، اما دانستن روش‌ها و تئوری‌ها می‌تواند بسیار کارآمد باشد.
  • تبدیل ۱۰۰۰ دلار به ۱.۰۰۰.۰۰۰ راه بسیار سختی است و ممکن است در طی این مسیر ناامید شوید. با این حال اگر تمرکز خود را ابتدا بر روی تبدیل ۱۰۰۰ به ۲۰۰۰ بگذارید، و بعد ۲۰۰۰ به ۴۰۰۰ تا حدی قابل انجام است.

به یاد داشته باشید که زندگی چیزی فراتر از کسب درآمد است. پول می‌آید و می‌رود، اما زمان شما فقط می‌رود و هیچ گاه بر نمی‌گردد. اگر ۱۰۰ میلیون دلار یا ۱۰۰ دلار در بانک دارید می‌توانید زندگی شادی داشته باشید، ولی بستگی به نحوه زندگی شما دارد. میلیونرهای زیادی وجود دارند که زندگی شادی ندارد اما افراد شاد زیادی با درآمد کم وجود دارند. پول کلید خوشبختی نیست، کلید خوشبختی طرز فکر شما است.

توجه: این مقاله یک توصیه مالی نیست. هر کاری که با پول خود انجام می‌دهید، باید طبق میل و اختیار شما باشد. پس از خواندن این مقاله ۱ میلیون دلار سود نمی‌کنید. این مقاله صرفا اشتراک مفاهیم و آگاهی است.

حال که با چگونگی کسب یک میلیون دلار در ۱۰ قدم آشنا شدید می‌توانید از دیگر مقالات سایت اول نیوز دیدن کنید.

امتیاز این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس