یافتن صاحب ایمیل | پیدا کردن فرد پشت ایمیل با جستجوی معکوس

آیا برای شما هم پیش آمده که ایمیلی دریافت کرده باشید ولی ندانید از طرف چه فردی است؟ در ادامه به نحوه‌ی یافتن صاحب ایمیل می‌پردازیم.

849
0
06 یافتن صاحب ایمیل پیدا کردن فرد پشت ایمیل با جستجوی معکوس

احتمالا برای شما هم پیش آمده باشد که چند ایمیل دریافت کرده باشید که نمی‌دانید از طرف چه کسانی هستند؟  شاید آنها به شما پیشنهاد فوق العاده‌ای می‌دهند که از قضا نمی‌توانید این پیشنهاد وسوسه انگیز را از دست بدهید؟ در ادامه به نحوه‌ی یافتن صاحب ایمیل می‌پردازیم.

این اتفاق چندین بار هم برای ما پیش آمده است و صادقانه می‌خواهیم بدانیم این افراد چه کسانی هستند و چرا آنها به ما ایمیل می‌فرستند. اولین مشکل ما در اینجا این است که اگر فقط آدرس ایمیل داشته باشیم، چگونه می‌توانیم شخصی را آنلاین پیدا کنیم؟

یافتن صاحب ایمیل

یافتن صاحب ایمیل پیدا کردن فرد پشت ایمیل با جستجوی معکوس

در این مقاله ما در مورد چگونگی پیدا کردن شبکه اجتماعی افراد تنها با یک آدرس ایمیل صحبت خواهیم کرد. ما همچنین در مورد نحوه استفاده از این آدرس ایمیل در وب سایت‌های دوستیابی صحبت گفت و گو خواهیم کرد.  ما همچنین به شما نحوه پیدا کردن شماره خانه آنها را آموزش می‌دهیم و در نهایت در مورد چگونگی انجام این کار در ۶۰ ثانیه صحبت خواهیم کرد.

به عنوان اولین راه حل ممکن است به Google فکر کنید. با این حال، با احتمال اینکه شخصی که پشت آدرس ایمیل است در انجمن‌ها چت می‌کند یا مقاله‌هایی در وبلاگ‌ها می‌نویسد، بعید است گوگل آن را ارائه دهد.

با این حال، در جست و جوی خود در Google با چند وب سایت مواجه شدیم که “جستجوی معکوس ایمیل” را به صورت رایگان ارائه می‌دادند. خب این به چه معناست؟ اجازه دهید به جستجوی معکوس ایمیل نگاهی بیاندازیم و آن را بهتر بشناسیم.

جستجوی معکوس ایمیل

جستجوی معکوس ایمیل چیست؟ این یک برنامه کاربردی است که به شما امکان می‌دهد هویت شخصی را که در ابتدا آدرس ایمیل را ثبت کرده است، پیدا کنید. همچنین اطلاعات دیگری را در آدرس ایمیل، مانند شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های دوستیابی که ممکن است این آدرس ایمیل با آنها مرتبط باشد، نشان می‌دهد. این یک ابزار بسیار مفید است، شما اینطور فکر نمی‌کنید؟

با این حال، آنطور که فکر می‌کنید راحت نیست…

ابتدا، ما به شما می‌گوییم که چگونه می‌توانید این کار را به صورت دستی انجام دهید (اصلا کار آسان نیست!) و در نهایت ما با استفاده از ابزارهای خودکار، که برخی از آنها رایگان است، یک راه آسان به شما نشان می‌دهیم. برخی از آنها کاملاً رایگان نیستند.

۱. یافتن مکان فیزیکی یا لوکیشن صاحب ایمیل

اگر با آدرس ایمیل موردنظر خود برگردید، در اکثر ارائه دهندگان google ،yahoo ،outlook یک گزینه کوچک به نام “view source” مشاهده می‌کنید. به این شکل خواهد بود:

2 یافتن صاحب ایمیل پیدا کردن فرد پشت ایمیل با جستجوی معکوس

شما نیاز به بررسی بخش received دارید، به ویژه، شماره‌ای که با نقاط جدا می‌شود (۱۹۹.۷.۲۰۲.۶۳).  این شماره آدرس IP نامیده می‌شود، که در اصل شماره تلفن رایانه‌ای است که برای ارسال آدرس ایمیل از آن استفاده شده است.

در مرحله بعد، می‌خواهید ببینید IP مستقیما از کجا می‌آید؟ قسمت بعدی کمی شبیه فیلم‌ها است (همانند دهه ۱۹۸۰ برای همه شما جوان‌ها). شما باید از ابزاری به نام Trace-route استفاده کنید، که اساساً در اینترنت جست و جو می‌کند و IP را در نزدیک‌ترین مکانی که می‌تواند پیدا کند، ردیابی می‌کند. گزینه‌های زیادی از ابزارهای ردیابی آنلاین وجود دارد، اما برای مثال ما از tools.keycdn.com استفاده می‌کنیم.

وقتی IP را در مسیر ردیابی قرار می‌دهید، یک صفحه نمایش عالی خواهید داشت که کمی شبیه به این است:

1 یافتن صاحب ایمیل پیدا کردن فرد پشت ایمیل با جستجوی معکوس

همانطور که پیش می‌روید، ما اکنون لوکیشن (یا حداقل مکان تقریبی) فرستنده ایمیل را داریم. این روزها هرچه شبکه‌های ما پیشرفته‌تر شوند، این مسیرهای ردیابی می‌توانند به درب ورودی شخص مورد نظر نزدیک‌تر شوند. با این حال، اکنون آدرسی دارید که می‌توانید در نقشه‌های Google بررسی کنید، ببینید چقدر می‌توانید به هدف خود نزدیک شوید!

۲. جستجوی معکوس ایمیل با فیس بوک

می‌دانم، به نظر نمی‌رسد که فیس بوک به عنوان اولین پورت تماس برای ردیابی ایمیل گزینه‌ی پیشرفته‌ای باشد، اما به طرز شگفت انگیزی راه گشا است. بسیاری از این ایمیل‌های اسپم، در فیس بوک نیز اسپم خواهند شد. فیس بوک بیش از یک میلیارد کاربر دارد، بنابراین احتمال زیادی وجود دارد که فرستنده شما در یک مرحله از زندگی خود از همان ایمیل برای ورود به سیستم استفاده کرده باشد، حتی برای چند دقیقه. برای ردیابی آنها فقط به یک اشتباه کوچک از طرف فرستنده نیاز داریم.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که وارد پروفایل فیس بوک خود شوید و به نوار جستجو بروید. به معنای واقعی کلمه، آدرس ایمیل را در نوار جستجو وارد کنید. تعجب خواهید کرد که چند نفر هنوز آدرس ایمیل خود را به صورت عمومی قرار داده‌اند!

02 یافتن صاحب ایمیل پیدا کردن فرد پشت ایمیل با جستجوی معکوس

۳. آیا آنها سایت‌های دوستیابی هستند؟

وب سایت‌های دوستیابی معمولاً افرادی را که از شبکه اجتماعی دوستیابی استفاده می‌کنند یا کسانی که از آنها استفاده نمی‌کنند، اعلام نمی‌کنند، آنها تمایل دارند این جزئیات را مخفی نگه دارند. با این حال، تاحدودی راحت است که دریابید آیا از یک آدرس ایمیل در یک سایت دوستیابی استفاده می‌شود یا خیر! به سایت دوست یابی مورد نظر خود بروید و سعی کنید یک حساب جدید ثبت کنید اما از آدرس ایمیل مورد نظر خود استفاده کنید. به سرعت صفحه‌ای ظاهر می‌شود که می‌گوید “متاسفیم! این ایمیل قبلاً ثبت شده است!”

03 یافتن صاحب ایمیل پیدا کردن فرد پشت ایمیل با جستجوی معکوس

جستجوی معکوس ایمیل (یک راه آسان)

ما درک می‌کنیم شما پرمشغله هستید، کارهای مهمتری دارید نسبت به اینکه از هر سایت دوستیابی و شبکه اجتماعی دیدن کنید، آدرس ایمیل وارد کنید و جزئیات را بررسی کنید. ناگفته نماند که هزاران شبکه اجتماعی وجود دارد! به همین دلیل ما به یک روش سریع، راحت و ایده آل و صد البته رایگان برای انجام این کار نیاز داریم. یک راه آسان برای پیدا کردن صاحب ایمیل وجود دارد.

ما به خاطر شما در وب به جستجو پرداختیم و ۱۰ وب سایتی را که ادعا می‌کنند این کار را به صورت رایگان انجام می‌دهند، امتحان کردیم. مطمئن هستم که تعجب نمی‌کنید اگر بگویم که حداقل ۶ مورد از آنها رایگان نبودند. یا اینکه در واقع آنچه را که ادعا می‌کردند به درستی انجام ندادند، اما باید این خبر خوشحال کننده را به شما بدهم که ما یک سوزن در انبار کاه پیدا کردیم.

این وب سایت صدها شبکه اجتماعی و سایت‌های دوستیابی را در مدت ۶۰ ثانیه برای یک ایمیل جستجو کرد.  همچنین نام‌های کاربری مرتبط با آن را نیز اعلام کرد که بسیار مفید بود! اکنون می‌توانیم قسمت اول آدرس ایمیل را به عنوان نام کاربری امتحان کنیم تا دریابیم آیا هرزنویس ما از نام کاربری در شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کند یا خیر.

ما برای یافتن صاحب ایمیل از وب سایت UserSearch استفاده کردیم، در واقع هیچ هزینه‌ای برای ما نداشت! این وب سایت به معنای واقعی کلمه یک جواهر گرانب‌ها می‌باشد، هزاران شبکه اجتماعی و سایت‌های دوستیابی را جستجو کرد، اما همچنین انجمن‌ها، سایت‌های رمزارزها را جستجو کرد و بررسی کرد که آیا این آدرس ایمیل در دارک وب هک شده است یا خیر!

04 یافتن صاحب ایمیل پیدا کردن فرد پشت ایمیل با جستجوی معکوس

آنها نسخه ارتقا یافته‌ای را ارائه کردند که ظاهراً هنوز در حال توسعه است، بنابراین آن را با قیمت (۶/۹۹ دلار در زمان نگارش این مقاله) ارائه می‌دهند. اگر نسخه رایگان قابل استفاده باشد، نسخه ارتقا یافته شده نیز باید کاملاً مفید باشد. اگر می‌خواهید با آنها ارتباط برقرار کنید، باید بدانید که دارای یک اکانت فعال در توییتر هستند.

ما امیدواریم که شما در این مقاله چیزی آموخته باشید و در حالت ایده آل می‌توانید حداقل با تماس با آنها با برخی اطلاعات مفید در مورد محل زندگی شان، آنها را بترسانید و البته که ما با یک منبع جدید و عالی که در آینده مورد استفاده قرار می‌گیرد آشنا شدیم.

حال که با نحوه یافتن صاحب ایمیل آشنا شدید می‌توانید از دیگر مقالات سایت اول نیوز دیدن کنید.

3.6/5 - (7 امتیاز)
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس