Apple Car Key چیست، چگونه کار می کند و آیا ایمن است؟

104
0
Apple Car Key چیست

اکنون می توانید کلید ماشین خود را در خانه بگذارید و از آیفون یا اپل واچ خود برای رانندگی استفاده کنید. اما Apple Car Key چیست؟ چگونه می توانید این کار را انجام دهید؟ آیا ایمن است؟

در سال 2020، اپل یک ویژگی هوشمند به نام Apple Car Key را در کنفرانس جهانی توسعه دهندگان خود معرفی کرد. این ویژگی به کاربران دارای خودروهای سازگار اجازه می دهد تا قفل خودروهای خود را با استفاده از آیفون یا اپل واچ باز و بسته کنند.

Apple Car Key در زمان عرضه به اندازه سایر محصولات اپل محبوب نبود زیرا فقط از تعداد محدودی از مدل های BMW پشتیبانی می کرد. با این حال، تولیدکنندگان بیشتری برای پشتیبانی از این ویژگی وارد بازار می شوند.

بیایید در مورد Apple Car Key، نحوه کارکرد و ایمن بودن آن بیشتر بیاموزیم.

Apple Car Key چیست؟

Apple Car Key یک کلید ماشین دیجیتال در آخرین برنامه کیف پول آیفون شما است که به شما امکان می دهد ماشین خود را با استفاده از iPhone و Apple Watch خود باز، بسته و روشن کنید.

دارای ویژگی های اضافی مانند به اشتراک گذاری کلید ماشین شما از طریق iMessage و ایجاد یک کلید ماشین قابل اشتراک گذاری با دسترسی محدود است که در آن می توانید محدودیت هایی مانند سرعت، صدا و موارد دیگر را اعمال کنید.

اگر از راه دور از طریق آیفون یا اپل واچ به خودروی خود دسترسی دارید، می‌توانید اعلان هایی درباره قفل و باز کردن قفل ماشین خود دریافت کنید.

بسیار جالب است، اما چگونه این کار را انجام دهیم؟

Apple Car Key چیست؟
Apple Car Key چیست؟

قفل ماشین خود را با آیفون خود باز کنید.

می توانید از Apple Car Key از طریق iPhone و Apple Watch خود استفاده کنید. اما دستگاه و ماشین شما باید با این ویژگی سازگار باشد.

نمایندگی یا سازنده خودرو شما جزئیات حسابی را که خودروی شما با آن مرتبط است ارائه می دهد. آنها را دستی نگه دارید.

اگر سازنده خودروی شما دستورالعمل ها را از طریق برنامه، ایمیل یا پیام متنی ارائه کرده است، آنها را دنبال کنید. در غیر این صورت، صفحه نمایش ماشین خود را بررسی کنید و سپس دستورالعمل ها را دنبال کنید.

هنگامی که دستورالعمل ها شما را به برنامه کیف پول هدایت می کند، ادامه را در کیف پول اپل خود انتخاب کنید.

آیفون خود را روی کلید خوان قرار دهید و شروع به جفت شدن با ماشین شما می‌کند.

پس از اتمام جفت شدن خودرو و آیفون، روی «Done» ضربه بزنید.

اپل واچ شما به طور خودکار با ماشین شما جفت می شود.

اگر این اتفاق نیفتاد، می‌توانید با رفتن به کیف پول خود در اپل واچ و ضربه زدن روی دکمه «Add» در کنار گزینه Car Key، اپل واچ خود را به صورت دستی جفت کنید.

بسته به مدل خودروی خود، می‌توانید قفل، باز کردن، روشن کردن، پیگیری و استفاده از ویژگی های مختلف را از آیفون یا اپل واچ خود انجام دهید.

برخی از خودروسازان به شما اجازه می‌دهند که فقط قفل ماشین خود را با تلفن قفل و باز کنید. برخی دیگر به شما این امکان را می‌دهند که آن را روشن کنید و برخی حتی می‌توانند به شما اجازه دهند تمام سیستم های خودروی خود را از راه دور فعال کنید.

کلید ماشین NFC چیست؟

NFC مخفف عبارت Near-field Communication است. با نسخه NFC کلید Apple Car، می‌توانید با ضربه زدن روی آیفون یا اپل واچ روی کلیدخوان یا دستگیره در خودروی خود، آن را باز یا بسته کنید.

برای روشن کردن خودرو، باید آیفون خود را روی کلید خوان قرار دهید یا Apple Watch را قبل از فشار دادن دکمه استارت نزدیک آن نگه دارید. خوب است، اما اگر نخواهید گوشی خود را از جیب یا کیف خود بیرون بیاورید چه؟

حالت اکسپرس

حالت اکسپرس
حالت اکسپرس

کیف پول اپل شما همچنین دارای حالت اکسپرس است که به شما امکان می‌دهد از کارت ها و کلیدهای خود بدون بیرون کشیدن یا باز کردن قفل دستگاه استفاده کنید. برای Apple Car Key نیز به همین صورت عمل می کند. وقتی خودرو، گوشی شما را در نزدیکی حس کند قفل خودرو شما به طور خودکار باز می شود. شما می توانید به محض ورود ماشین خود را روشن کنید.

ماشین فقط زمانی روشن می شود که گوشی داخل آن باشد، بنابراین تقریباً هیچ شانسی برای کار غیرقانونی وجود ندارد. علاوه بر این، هنگام قفل شدن، باز شدن قفل و روشن شدن خودرو، اعلان هایی دریافت خواهید کرد.

اگر حالت اکسپرس ندارید می‌توانید با وارد کردن رمز عبور، هویت خود را تأیید کنید و خودرو نیز باید به همین صورت کار کند.

چگونه Apple Car Key خود را به اشتراک می گذارید؟

به اشتراک گذاشتن Apple Car Key با شخصی که نیاز به قرض گرفتن اتومبیل شما دارد، آسان است. به Apple Wallet خود بروید و روی Car Key ضربه بزنید. وقتی روی دکمه بیشتر با سه نقطه ضربه می زنید، می توانید سه کار را انجام دهید:

Invite که به شما امکان می دهد کلید خود را به اشتراک بگذارید

برای لغو کلید اشتراک، روی نام شخص و دستورالعمل های پرداخت ضربه بزنید

کلید را از کیف پول خود بردارید تا آن را پاک کنید

وقتی روی Invite ضربه می‌زنید، دستورالعمل هایی دریافت می‌کنید که به شما کمک می‌کند دسترسی به چیزهایی را که نمی‌خواهید دوستتان استفاده کند محدود کنید.

بسته به سازنده خودرو، حتی ممکن است به کنترل های دیگری مانند صدا، سرعت یا سیستم های دیگر دسترسی داشته باشید و می‌توانید هنگام اشتراک گذاری کلید، محدودیت هایی برای آنها تعیین کنید.

آیا Apple Car Key ایمن است؟

آیا Apple Car Key ایمن است؟
آیا Apple Car Key ایمن است؟

اگر می توانید به اپل در زمینه کیف پول اعتماد کنید و از Apple Pay استفاده می‌کنید، پس می توانید کلید ماشین خود را به آنها بسپارید زیرا عملاً همان برنامه ای است که از آن استفاده می‌شود.

آنها گزینه های Touch ID، Face ID و حفاظت از رمز عبور را در Apple Car Key نیز در دسترس قرار داده اند. این ویژگی هایی است که شرکت های خودروسازی از آن پشتیبانی می کنند تا انتخاب و امنیت شما را افزایش دهند.

اگر باتری گوشی شما در حالی که هنوز بیرون هستید خالی شود، Apple Car Key می‌تواند تا پنج ساعت حتی پس از تخلیه باتری کار کند. بنابراین می‌توانید حتی اگر باتری آیفونتان خالی است و بیرون هستید، با ماشین خود رانندگی کنید.

اگر تلفن خود را گم کردید، می‌توانید کلید خودروی خود را از iCloud غیرفعال کنید و دستگاه خود را به عنوان گمشده علامت گذاری کنید، بنابراین همه ویژگی های دیگر مربوط به کسب‌وکار، پول و داده های شما غیرفعال می‌شوند. با این حال، برای رانندگی باید از کلید اصلی ماشین خود استفاده کنید.

ماشین ها و دستگاه های سازگار با Apple Car key

همانطور که قبلاً گفته شد، Apple Car Key در راه اندازی خود به اندازه سایر محصولات اپل محبوبیت زیادی کسب نکرد. در اینجا دلایلی که منجر به عدم پیشرفت این ویژگی شد را بررسی می‌کنیم.

ماشین ها

ماشین ها و دستگاه های سازگار با Apple Car key
ماشین ها و دستگاه های سازگار با Apple Car key

تنها شرکتی که در زمان عرضه از این ویژگی از آن پشتیبانی کرد BMW بود، که آن هم فقط چند مدل بسیار گران قیمت را عرضه کرد که از Apple Car Key پشتیبانی می کردند.

اپل و BMW در سال 2020 استقبال از Apple Car Key را آغاز کردند، اما مدتی طول کشید تا سایر اعضای کنسرسیوم اتصال خودرو از این فناوری استفاده کنند و مدل هایی را معرفی کنند که از این ویژگی پشتیبانی می کنند.

هم اکنون، ۱۸ خودرو از Apple Car Key پشتیبانی می‌کنند، ۱۵ مورد از آنها از BMW، دو مورد از Genesis و یکی از Kia.

دستگاه های اپل

دستگاه های اپل زیر از عملکرد Apple Car Key پشتیبانی می کنند:

  • آیفون XS یا جدیدتر
  • آیفون SE (نسل دوم)
  • اپل واچ سری 5 یا بالاتر
  • اپل واچ SE

برای ویژگی های حالت اکسپرس، ورود غیرفعال و ویژگی های راه دور، باید:

  • آیفون 11 یا بالاتر
  • اپل واچ سری 6 یا بالاتر داشته باشید.
  • همه آیفون ها باید آخرین نسخه iOS را داشته باشند و همه ساعت هوشمند ها باید آخرین نسخه WatchOS را داشته باشند. شما همچنین به یک Apple ID نیاز دارید تا به iCloud وارد شده باشید.

از مینیمالیسم لذت ببرید!

شناسه های خود را در Apple Wallet خود ذخیره کنید، از Apple Pay برای خرید استفاده کنید، یک Home Key برای خانه هوشمند خود داشته باشید، و اکنون یک Apple Car Key برای وسیله نقلیه خود راه‌اندازی کنید.

دیگر نیازی به جاکلیدی یا کیف پول ندارید. شاید حتی به یک اپل واچ هم نیاز نداشته باشید. همه این نوآوری ها در صنعت حمل و نقل، مورد انتظار اپل هستند.

5/5 - (3 امتیاز)
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس