6 انیمیشن برتر دیزنی بر اساس مشکلات زندگی واقعی

121
0
انیمیشن برتر دیزنی

6 انیمیشن برتر دیزنی که به مشکلات زندگی واقعی می پردازند را در این مقاله به شما معرفی می کنیم. دیزنی دنیایی جذاب را برای کودکان و بزرگسالان ساخته است، اما در بین انیمیشن های دیزنی پیام های اجتماعی مهمی هم منتقل می شود. این پیام های اجتماعی هم برای کودکان و هم بزرگسالان تاثیر گذار است. در انیمیشن های دیزنی اتفاقات تلخ را در کنار اتفاقات خوب نمایش می دهد و به حس های شجاعت، دوستی، عشق و دلگرمی بهای زیادی می دهد.

انیمیشن های دیزنی مفاهیمی را که در قالب فیلم و دیگر آثار هنری قابلیت ارائه ندارند را نمایش می دهد. انیمیشن برتر دیزنی مانند کارخانه رویاسازی هستند که زندگی واقعی، مشکلات و نحوه مقابله با آنها را به کودکان می آمووزند. این آثار نه تنها برای کودکان جذاب هستند، بلکه به بزرگسالان هم در رویارویی با مشکلات واقعی زندگی کمک می کنند.

1.انیمیشن برتر دیزنی: در جستجوی دوری (Finding Dory)

در جستجوی دوری

داستان این فیلم درباره دوری شخصیتی است که حافظه کوتاه مدت خود را از دست داده است. این شخصیت محبوب در انیمیشن پیدا کردن نمو حضور داست و داستان در جستجوی دوری یک سال بعد از پیدا کردن نمو و در سواحل کالیفرنیا روایت می شود. این ماهی کوچولوی زرد و آبی به یاد می آورد که خانواده اش در آن سر دریا زندگی می کنند و به کمک دوستان خود به دنبال خانواده اش می گردد. دوری در یک اتفاق از دوستان جدا می افتد و وارد یک موسسه تحقیقات دریایی می شود. نمو و پدرش به دنبال نجات دوری می روند.

در این یلم شخصیت دوری با مشکلاتی مانند نداشتن حافظه، گم شدن و فراموشی رو به روست که باعث جدایی او از خانواده اش می شود. در این انیمیشن برتر دیزنی شخصیت دوری با مثبت اندیشی می تواند بر ضعف خود غلبه کند و زندگی روزمره خود را ادامه می دهد. دیزنی در این فیلم نشان می دهد که از دست دادن حافظه کوتاه مدت چه مشکلاتی را برای یک فرد ایجاد می کند و اطرافیان در برخورد با این فرد باید چگونه عمل کنند. این انیمیشن در همدلی با افراد دارای اختلالات شناختی ساخته شده است. در جستجوی دوری سایر افراد را درک شرایط افراد دارای اختلالت شناختی تشویق می ند تا این افراد بتوانند به زندگی روزمره خود ادامه دهند.

سال انتشار: ۲۰۱۶

کارگردان: اندرو استنتون

موسیقی: توماس نیومن

نویسندگان: ویکتوریا استروز، اندرو استنتون

صداپیشگان: الن دی جنرس، آلبرت بروکس، داین کیتن، یوجین لوی، اد اونیل، کیتلین اولسون

امتیاز IMDb فیلم: ۷.۳ از ۱۰

امتیاز راتن تومیتوز فیلم: ۹۴ از ۱۰۰

شرکت تولید کننده: والت دیزنی پیکچرز پیکسار

توزیع کننده: استودیو سینمایی والت دیزنی

مدت زمان: 97 دقیقه

کشور: ایالات متحده آمریکا

زبان: انگلیسی

2. گیسو کمند (Tangled)

گیسو کمند

گیسو کمند یک پویانمایی سه بعدی کمدی ماجراجویی مویکال است که در سال 2010 منتشر شد. این فیلم بر اساس یک افسانه آلمانی به نام راپانزل از مجموعه داستان های عامیانه برادران گریم و در آمریکا ساخته شد. گیسوکمند پنجاهمین فیلم بلند پویانمایی دیزنی است. این فیلم روایتگر راپانزل، پرنسس گمشده ای است که در یک برج زندانی است. این شاهزاده با موهای بلند جادویی با کمک یک دزد و بر خلاف نظر مادرش از برج فرار می کند تا بتواند دنیای بیرون برج را ببیند.

مادر راپانزل در این فیم به صورت یک والد سمی و کنترل گر معرفی شده که با خودشیفتگی دائما به راپانزل توهین می کند و به او احساس گناه می دهد. این والد سمی با تکرار جمله مامان بهتر میدونه، سعی دارد قدرت تصمیم گیری را از راپانزل بگیرد و اثبات کند که راپانزل همواره به حضور او در زندگی نیاز دارد. البته این شیوه مادر سمی تا حد زیادی هم جواب می دهد و باعث می شود راپانزل به سمت او برگردد.

در این فیلم از کمپانی دیزنی خودشیفتگی و کنترل گری والدین سمی را می بینیم که به ارزش ها و تصمیمات فرزند خود هیچ بهایی نمی دهند.

سال انتشار: ۲۰۱۰

کارگردان: ناتان گرنو، بایرون هاوارد

نویسنده: دان فولگمن بر پایه راپانزل

صداپیشگان: مندی مور، زکری لی وای، دونا مورفی، هایدن والش، آکوستا اوا ارلنتستوتیر

تزیع کننده: استودیو سینمایی والت دیزنی

مدت زمان: 100 دقیقه

کشور: ایالات متحده امریکا

زبان، انگلیسی

امتیاز IMDb فیلم: ۷.۷ از ۱۰

امتیاز راتن تومیتوز فیلم: ۸۹ از ۱۰۰

3.انیمیشن برتر دیزنی: کوکو (Coco)

Coco

کوکو یک پویانمایی رایانه ای سه بعدی موزیکال و فانتزی است که توسط کمپانی پیکسار ساخته شد. این داستان بر اساس مهوم روز مردگان در فرهنگ مکزیکی ساخته شد. انیمیشن کوکو د هفتاد و پنجمین دوره جوایز گلدن گلوب جایزه اول بهترین پویانمایی و بهترین آهنگ اورجینال را برنده شد. این انیمیشن هم چنین جایزه بهترین انیمیشن و بهترین ترانه را هم در نودمین دوره جوایز اسکار به خود اختصاص داد.

یکی از دلایل تمایز این انیمیشن بررسی تابوی مرگ و زندگی در یک انیمیشن مخصوص کودکان است. این فیلم ترکیبی از دوستی، اشتیاق، خیانت و عشق است. این انیمیشن داستان پسر 12 ساله ای به نام میگل است که به موسیقی علاقه دارد اما خانواده اش به شدت با موسیقی مخالف هستند. او آرزو دارد مانند ارنستو کروز روی یک نوازنده حرفه ای شود. در روز مردگان در کشور مکزیک یک مسابقه موسیقی برگزار می شود و میگل می خواهد در آن مسابقه شرکت کند. خانواده او که متوجه موضوع می شوند گیتار او را می شکنند.

میگل برای برداشتن گیتار ارنستو به بر ارنستو می رود و با نوازندگی گیتار او وارد دنیای مردگان می شود.

سال انتشار: ۲۰۱۷

کارگردان: لی آنکریچ

تهیه کننده: دارلا کی اندرسون

موسیقی: مایکل جاکینو

شرکت تولید کننده: والت دیزنی پیکچرز پیکسار

توزیع کننده: استودیو سینمایی والت دیزنی

مدت زمان: 105 دقیقه

کشور: آمریکا

زبان انگلیسی

صداپیشگان: آنتونی گونزالس، گائل گارسیا برنال، بنجامین برت، آلانا اوباک، رینی ویکتور

امتیاز IMDb فیلم: ۸.۴ از ۱۰

امتیاز راتن تومیتوز فیلم: ۹۷ از ۱۰۰

4. درون و بیرون (Inside Out)

 انیمیشن برتر دیزنی Inside Out

بیت داکر کارگردان انیمیشن درون و بیرون، این فیلم را بر اساس تجربیات و احساسات خود در سنین نوجوانی که به دلیل مهاجرت به کشور دانمارک دچار تشویش های اجتماعی شده بود ساخت. بیت داکر دوران نوجوانی خود را با نقاشی کشیدن سپری کرد که بعدها باعث ورود او به حرفه انیمیشن شد. رایلی شخصیت اصلی این فیلم یک نوجوان است که از اختلال افسردگی رنج می برد اما نمی تواند دراره آن با کسی صحبت کند.

این انیمیشن با کمک تحقیقات یک تیم روانشناسی ساخته شده و احساسات مختلف را به طور کامل معرفی می کند. در این انیمیشن برتر دیزنی بر خلاف انیمیشن های رایج رایلی را یک شخصیت سرکش نمی داند بلکه دلایل بروز احساسات مختلف در رایلی را بررسی می کند و برای آن راه حل ارائه می کند.در این فیلم بروز احساسات مختلف مانند اندوه، خشم، شادی، ترس و … را کاملا طبیعی می داند و صحبت کردن درباره مشکلات روانی را به اندازه اهمیت به سلامت جسم ضروری می داند.

سال انتشار: ۲۰۱۵

کارگردان: پیت داکتر

تهیه کننده: جوناس ریورا

داستان: بیت داکر، رونی دل کارمن

شرکت تولید کننده: والت دیزنی پیکچرز پیکسار

توزیع کننده: شرکت والت دیزنی

مدت زمان: 94 دقیقه

کشور: ایالات متحده امریکا

زبان: انگلیسی

صداپیشگان: امی پولر، فیلیس اسمیت، بیل هیدر، لویس بلک، میندی کالینگ، دایان لین، کایل مک لاکن

امتیاز IMDb فیلم: ۸.۲ از ۱۰

امتیاز راتن تومیتوز فیلم: ۹۸ از ۱۰۰

5. زوتوپیا (Zootopia)

Zootopia

کلمه زوتوپیا از ترکیب دو واژه zoo به معنی باغ وحش و کلمه یونانی Utopia به معنای آرمان‌شهر به وجود آمده است.انیمیشن زوتوپیا یک انیمیشن در ژآنر کمدی و ماجراجویی است. در ابتدا زوتوپیا به یک کمدی احمانه شباهت دارد که تمامی حیوانات انسان نما در صلح و صفا در یک شهر کنار هم زندگی می کنند. پلیس نجیبی به اسم جودی هاپس و روباه کلاه‌برداری به نام نیک وایلد با هم متحد می‌شوند تا شخصییت منفی داستان را شکست دهند. در این فیم به موضوع پروفایل نژادی پرداخته شده به این معنی که فرد یا گروهی از افراد را به دلیل تعلق داشتن به اقلیت های نژآدی، مذهبی و … به کاری متهم کنند.

در داستان زوتوپیا این پروفایل نژادی به سمت حیوانات شکارچی نشانه می رود و آنها را به کارهایی متهم می کند، در حالیکه در واقع هیچ کاری انجام ندادند. در این داستان نشان داده می شود که پروفایل نژادی چگونه می تواند باعث از بین رفتن آرامش یک جامعه شود و افراد بی گناه را به سادگی هدف قرار دهد. زوتوپیا نشان می دهد که افراد یک جامعه می توانند با هم این ذهنیت های پوچ را از بین ببرند و مردم را همانگونه که هستند بپذیرند.

سال انتشار: ۲۰۱۶

کارگردان: بایرون هاوارد، ریچ مور

تهیه کننده: کلارک اسپنسر

موسیقی: مایکل جاکینو

فیلمبردار: ناتان وارنر، برایان لیچ

صداپیشگان: جنیفر گودوین، جیسون بیتمن، ادریس البا، شکیرا، بانی هانت

شرکت تولید کننده: والت دیزنی پیکچرز، استودیو انیمیشن والت دیزنی

شرکت توزیع کننده: استودیو سینمایی والت دیزنی

مدت زمان: 108 دقیقه

کشور: ایالات متحده امریکا

زبان: انگلیسی

امتیاز IMDb فیلم: ۸ از ۱۰

امتیاز راتن تومیتوز فیلم: ۹۸ از ۱۰۰

۱- لیلو و استیچ (Lilo & Stitch)

Lilo & Stitch

لیو و استیچ یک انیمیشن برتر دیزنی آمریکایی در سبک کمدی درام و علمی تخیلی است که در سال 2002 منتشر شد. شخصیت های اصلی این انیمیشن به قدری محبوب شدند که می توان عکس آنها را در هر گوشه و کناری از عرسک و روتختی تا تیشرت و ماگ دید. اما این انیمیشن به ظاهر کودکانه مفاهیم بسیار عمقی را هم برای کودکان و بزرگسالان دارد.

داستان این یلم درباره یک دختر بچه به اسم لیلوست که با پیدا کردن یک موجود فضایی بدقیاه تصمیم به نگهداری او می گیرد. در واقع این دختربچه با قدرت پذیرش بالا تصمیم به نگهداری فردی می گیرد که با دیگران تفاوت اساسی دارد. در این فیلم تاثر از دست والدین بر روح و روان فرزندان هم بررسی می شود. لیلو با آسیهای از دست دادن والدین روبه روست و خواهر بزرگترش نانی قصد دارد با رها کردن رویاهایش به تنهایی از خواهر کوچکترش نگهداری کند. این فیلم نشان می دهد انسان ها حتی به قیمت از دست دادن آرزوهایشان هم می توانند از سختی ها عبور کنند.

سال انتشار: ۲۰۰۲

کارگردان: کریس سندرز، دین دبلوا

تهیه کننده: کلارک اسپنسر

داستان: کریس سندرز

موسیقی: آلن سیلوستری

صداپیشگان: کریس سندرز، دیوید چیس، کتی کاوادینی، زوئی کالدول

شرکت تولید کننده: والت دیزنی فیچر انیمیشن

شرکت توزیع کننده: والت دیزنی پیکچرز

مدت زمان: 85 دقیقه

کشور: ایالات متحده امریکا

زبان: انگلیسی

امتیاز IMDb فیلم: ۷.۳ از ۱۰

امتیاز راتن تومیتوز فیلم: ۸۶ از ۱۰۰

5/5 - (1 امتیاز)
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس