آموزش نوشتن یک عنوان تاثیرگذار در Linkedin

لینکدین LinkedIn یک پلتفرم برای افراد جویای کار است. در اینجا نحوه‌ی نوشتن یک عنوان تاثیرگذار در Linkedin آورده شده است.

117
0
0 آموزش نوشتن یک عنوان تاثیرگذار در Linkedin

لینکدین LinkedIn مدت‌هاست که به عنوان یک پلتفرم معتبر برای افراد جویای کار و شرکت‌هایی که به دنبال استخدام استعدادهای‌برتر هستند، مطرح است. بنابراین، منطقی است که جدا از سطح شغلی، توانایی نوشتن یک عنوان تاثیرگذار در Linkedin که توجه استخدام کنندگان، مدیران یا مشتریان را جلب کند، یک مهارت بسیار مفید است.

آموزش نوشتن یک عنوان تاثیرگذار در Linkedin

01 آموزش نوشتن یک عنوان تاثیرگذار در Linkedin

موقعیت شما در لینکدین از فریلنسر گرفته تا مدیریت شرکتی در سطح عالی و هر مورد دیگری در این میان، می‌تواند تأثیر مهمی در فرصت‌هایی که در سال‌های آینده خواهید داشت، داشته باشد. برند تجاری شما در این پلتفرم با داشتن یک عنوان پروفایل قوی شروع می‌شود.

در اینجا نحوه‌ی نوشتن یک عنوان تاثیرگذار در Linkedin به همراه چند مثال عالی، که می‌توانید در طول کار خود از آن‌ها بهره بگیرید، آورده شده است.

۱. پیشنهادات و اهداف با ارزشتان را به سرعت در میان بگذارید

برای نوشتن عنوان لینکدین، شما ۱۲۰ کاراکتر در اختیار دارید. بهترین کاری که می‌توانید با این کاراکترهای مهم انجام دهید این است که به طور خلاصه توضیح دهید که دقیقاً در چه چیزی بهترین هستید، آنچه شما را در صنعت خود منحصر به فرد می‌کند را به اشتراک بگذارید و خود را به یک نقش، خدمات، راه حل یا هدفی کاملاً واضح که مورد نظرتان است، مرتبط کنید.

در اینجا چند نمونه از عناوین لینکدین آورده شده است، که به خوبی به این هدف رسیده‌اند.

آن هندلی(Ann Handley): “متخصص بازاریابی دیجیتال و تولید محتوا است. نویسنده روزنامه‌ی پرفروش وال استریت است. سخنران اصلی و نویسنده است.” با اینکه هندلی در حرفه خود بسیار موفق است و به دنبال یک شغل سنتی نیست، ولی از عنوان لینکدین خود به خوبی استفاده می‌کند تا نقاط قوتش را نشان دهد و خود را به عنوان یک مشاور توانا، سخنران و نویسنده معرفی کند یعنی سه فعالیت اصلی که او انجام می‌دهد.

1 آموزش نوشتن یک عنوان تاثیرگذار در Linkedin

کارآموزان: در حالی که عنوان ” به دنبال کارآموزی در ________” امروزه در لینکدین بسیار کمتر دیده می‌شود، این دو متقاضی کارآموزی، رویکردی متفاوت در پیدا کردن موقعیت خود، برای نقش‌هایی که امیدوارند به زودی بدست آورند، در نظر گرفته‌اند.

این دو داوطلب به جای بیان ساده‌ی تمایل خود به کارآموزی در رشته‌های مورد نظرشان، تصمیم گرفتند با توصیفی جذاب از اعتبارنامه خود، تاثیر اولیه‌ی خوبی را از خود به جای بگذارند.

“کارشناسی ارشد. علوم کامپیوتر، به دنبال همکاری ، کارآموزی ۲۰۲۰. “

2 آموزش نوشتن یک عنوان تاثیرگذار در Linkedin

” کارشناسی ارشد. فارغ التحصیل مهندسی برق | به دنبال فرصت‌های ورود به کارآموزی.”

3 آموزش نوشتن یک عنوان تاثیرگذار در Linkedin

به عنوان یک مدیر استخدام، چه کسی را برای یک برنامه ی کارآموزی در شرکت خود در اولویت قرار می‌دهید، داوطلبی که فقط با عبارت “به دنبال کارآموزی” در عنوان لینکدین، خود را توصیف می‌کند، یا کسی که به وضوح بیش‌تر تلاش می‌کند تا خود را معرفی کند که چرا صلاحیت یک نقش خاص را دارد؟ من جوابم را می‌دانم.

۲. خلاق و به یاد ماندنی باشید

اگر می‌توانید عنوانی بنویسید که علاقه‌ی شما به برقراری ارتباط با کاربران لینکدین را نشان دهد و آن‌ها را وادار کند که بخواهند درباره‌ی شما بیش‌تر بدانند، سپس شما در مسیر موفقیت در پلتفرم رسانه‌های اجتماعی قرار خواهید گرفت.

کمی خلاقیت و تلاش برای جلب مشتری‌های جدید، پیدا کردن شغل جدید یا رزرو اولین سخنرانی خود، می‌تواند در پیشبرد اهداف شما کمک زیادی کند. با تلاش برای استفاده از اعداد جالب توجه، یک ایموجی مناسب و نام‌های تجاری قابل شناسایی که اعتبار شما را بالا می‌برند، عنوان لینکدین خود را خلاقانه انتخاب کنید.

با استفاده از تصویر کاور لینکدین که غالباً نادیده گرفته می‌شود، فضای خود را برای خلاقیت به حداکثر برسانید. شما می‌توانید از این قسمت از صفحه پروفایلتان برای ایجاد عنوان و انعطاف پذیری و داستان سرایی بصری خود استفاده کنید، همه اینها در حالی است که برند شخصی خود را پیش می‌برید.

در اینجا دو نمونه از عنوان‌هایی که در ذهن می‌مانند، آورده شده است که بسیار خلاقانه و توجه برانگیز هستند:

Chase Dimond: “بازاریاب برتر ایمیلی تجارت الکترونیکی | ۱۰۰ میلیون ایمیل ارسال شده و در نتیجه ۲۵+ میلیون دلار درآمد حاصل از ایمیل‌ها.” عنوان Dimond ترکیبی از تاکتیک‌های موثر را نشان می‌دهد که برای ثبت در ذهن مشتریان هدف او طراحی شده است. ابتدا خلاصه‌ای سریع از پیشنهاد اصلی خود را ارائه می‌دهد (بازاریاب‌برتر ایمیلی تجارت الکترونیک). سپس او جمله‌ای را اضافه می‌کند که از چندین عدد، از جمله رقم درآمد، برای نشان دادن نتایجی که برای مشتریان خود به دست آورده است، استفاده می‌کند.

4 آموزش نوشتن یک عنوان تاثیرگذار در Linkedin

Ray Carroll: “فروش VP در Skilljar، من استخدام می‌کنم!” در حالی که عنوان Carroll در توصیف نقش خاص خود و شرکتی که در آن کار می‌کند، نسبتاً ساده و آسان است، او به طور خلاقانه از عنوانی که در اختیار دارد، برای دستیابی به یک هدف مهم استفاده می‌کند. فروشندگان بیش‌تری برای تیم خود استخدام می‌کند. او به وضوح عنوان می‌کند که استخدام می‌کند، و از یک اموجی جالب توجه استفاده کرده است که هنگام بالا و پایین کردن صفحه، توجه شما را جلب می‌کند و می‌تواند به راحتی علاقه کسی را که به دنبال فرصت‌های جدید است، تحریک کند.

5 آموزش نوشتن یک عنوان تاثیرگذار در Linkedin

۳. از کلمات کلیدی مناسب استفاده کنید

انتخاب کلمات کلیدی مرتبط برای درج در عنوان بسیار مهم است، اگر می‌خواهید در نتایج جستجوی کسی که به طور خاص به دنبال شخصی با مجموعه مهارت، عنوان شغلی فعلی یا تجربه شغلی شما می‌گردد، ظاهر شوید، از کلمات کلیدی استفاده کنید.

این کلمات کلیدی به تنهایی می‌توانند باعث تغییر در این موضوع شوند که آیا یک استخدام کننده برای یک موقعیت شغلی جدید، به شما پیام دهد یا نه. یا اینکه آیا یک مشتری احتمالی که در جستجوی یک مشاور برای کمک با یک ایده‌ی جدید است، در پروفایل لینکدین شما به جستجو می‌پردازد یا نه. همچنین کلمات کلیدی مناسب می‌توانند با افزایش بهینه سازی جستجوگر (SEO) پروفایل لینکدین شما شود و رتبه بالاتری را در Google دهد.

برای پیدا کردن کلمات کلیدی مهم و مورد استفاده، از خود بپرسید که اگر کسی بخواهد شخصی مانند شما را پیدا کند کدام کلمات، عبارات و اصطلاحات را جستجو می‌کند؟ به فاکتورهای زیر توجه کنید:

  • چگونه می‌خواهید خود را در برابر کارفرمایان احتمالی قرار دهید؟
  • هدف شما کدام عنوان شغلی است؟
  • بیش‌ترین مهارت‌های بازاریابی شما برای کسی که شما را استخدام می‌کند چیست؟
  • کدام یک از ویژگی‌هایتان با شغل مورد نظر شما مرتبط است؟
  • آیا می‌توانید از عنوان خود استفاده کنید و به طور مشخص مشتریانی را که با آن‌ها کار می‌کنید را نشان دهید؟

در اینجا دو نمونه از عنوان تاثیرگذار در Linkedin آورده شده است که به درستی از کلمات کلیدی به نفع خود استفاده کرده‌اند.

(Ryan Robinson): “ryrob.com (K 500 دنبال کننده ) | مشاور بازاریابی محتوا | سهیم در شرکت Forbes & Fast | مشاور و راهنمای ۵۰۰۰ استارت آپ”.

در طول این سال‌ها، من با دقت یک عنوان  لینکدین تنظیم کردم تا خود را به عنوان یک متخصص در زمینه ی خودم یعنی مشاور بازاریابی محتوا معرفی کنم و این کار باعث شد مدتها در نتایج جستجوی لینکدین، موقعیت خوبی بدست آورم.

6 آموزش نوشتن یک عنوان تاثیرگذار در Linkedin

من توانسته‌ام به خوبی در این مسیر خود را متمایز کنم، که این امر، عمدتاً از طریق بیان واضح عنوانم که من یک مشاور بازاریابی محتوا هستم (عبارت کلیدی ایده آل من) و با استفاده از اعداد برای نمایش نتایج واقعی من در این زمینه به عنوان بازاریاب محتوا (۵۰۰K دنبال کننده)، اتفاق افتاده است. همچنین با هدف برجسته کردن اعتبارم در صنعت و نشان دادن آنچه که به مشتریانم ارائه می‌دهم، از شناخته شده‌ترین نشریاتی که برای آنها می‌نویسم (Forbes & Fast Company) در عنوان خود استفاده کنم.

”طراح گرافیک و مدیر هنری | طراحی ارتباطات، بازاریابی نام تجاری.”

7 آموزش نوشتن یک عنوان تاثیرگذار در Linkedin

این طراح در سانفرانسیسکو با استفاده صحیح از کلمات کلیدی در عنوانش یعنی “طراح گرافیک و مدیر هنری”، دو نقش اصلی در توصیف شغلش را معرفی کرده است، و همچنین در ادامه‌ی جمله‌اش به طور مختصر دو فعالیت کوچک‌تر را که شامل مسئولیت‌های آنها است، به کار برده است.

آنچه باعث مناسب بودن این مثال از نظر کلمات کلیدی می‌شود، این است که این شخص واقعاً در موقعیت خوبی قرار دارد تا در حرفه‌ی خود به نقش‌های بیش‌تری در سطح مدیریت و فراتر از آن برسد. با استفاده از این کلمات کلیدی در عنوان خود، نشان می‌دهند که آماده است به جایگاه‌های بالاتری در یک سازمان طراحی برند منتقل شود.

نتیجه

صرف نظر از اهدافی که می‌خواهید با حضور در این پلتفرم به دست آورید، یادگیری چگونگی نوشتن یک عنوان خوب در لینکدین که شما را متمایز سازد و بر افراد مورد نظرتان تاثیرگذار باشد، مهارتی است که به پیشرفت شغلی شما در سال‌های آینده کمک می‌کند.

چگونه می‌توان عنوان خود را بهبود بخشید تا خود را بهتر به مشتریان ایده آلتان معرفی کنید؟ کدام کلمات کلیدی به شما کمک می‌کند تا نشان دهید برای یک نقش جدید آماده‌اید؟ آیا روش‌های بصری موثرتری وجود دارد که بتوانید موفقیت‌های خود را با آن بیان کنید؟

امروز نگاهی انتقادی به عنوان خود بیندازید و ببینید آیا جای پیشرفتی دارد یا خیر.

حال که با نوشتن یک عنوان تاثیرگذار در Linkedin آشنا شدید می‌توانید از دیگر مقالات سایت اول نیوز دیدن کنید.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس