بهترین رم های 2021 | راهنمای خرید رم برای کامپیوتر

داشتن بهترین RAM می‌تواند ظرفیت و سرعت اضافی مورد نیاز را در اختیار شما قرار دهد. در ادامه به بهترین رم های 2021 می‌پردازیم.

28
0
بهترین رم های 2021 راهنمای خرید رم برای کامپیوتر

بحث در رابطه با RAM سخت است. در مورد میزان RAM که باید در رایانه خود داشته باشید یک نکته مهم وجود دارد، حافظه بیش‌تر به شما این امکان را می‌دهد تا برنامه‌های سنگین‌تر را با سهولت اجرا کنید و همچنین به طور کلی عملکرد دسکتاپ را سریع‌تر کنید. داشتن بهترین RAM می‌تواند ظرفیت و سرعت اضافی مورد نیاز را در اختیار شما قرار دهد و کامپیوتر شما را در این راه تقویت کند. در ادامه به بهترین رم های 2021 می‌پردازیم.

راهنمای خرید بهترین رم های 2021

همه کیت‌های RAM به یک اندازه ساخته نشده و قدرت یکسانی ندارند. تفاوت در زمان بندی و سرعت می‌تواند منجر به عملکرد و ثبات بهتر شود، بنابراین ایده خوبی است که به جای ارزان‌ترین کیت، یک کیت معتبر و کمی گران‌تر انتخاب کنید. ما گزینه‌هایی برای هر نوع استفاده و نیازی داریم، از یکی از سریع‌ترین کیت‌های DDR4 در بازار گرفته تا کیتی که در حدود ۵۰ دلار قیمت دارد.

Corsair Vengeance RGB Pro LED 16GB 3,200MHz

1 بهترین رم های 2021 راهنمای خرید رم برای کامپیوتر

چرا باید آن را خریداری کنید: Vengeance RGB Pro Corsair از مدل LPX زیبا‌تر است، اما همچنان عملکرد فوق العاده‌ای با توجه به قیمت مقرون به صرفه خود دارد.

برای چه کسانی مناسب است: کسانی که ترکیبی از دوام و ماهیت را از حافظه خود می‌خواهند.

نظر ما در مورد کیت Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3200 مگاهرتز:

کیت‌های حافظه Corsair’s Vengeance RGB Pro LED یک گروه متوسط اما با کیفیت بین گروه بالاتر Platinium و محدوده پایین‌تر LPX است. همانند آن کیت‌ها، عملکرد فوق العاده‌ای را ارائه می‌دهد. گزینه‌های زیادی برای انتخاب وجود دارد. برای ما، ۱۶ گیگابایت (۲ تا ۸ گیگابایت) و ۳۲۰۰ مگاهرتز گزینه خوبی است. این RAM پهنای باند قابل توجهی ارائه می‌دهد و عملکرد معقول و دقیقی را برای حافظه با کارایی بالا و با تأخیر کم ارائه می‌دهد که برای کار‌های سنگین نظیر گیمینگ عالی است.

قیمت آن هم رقابتی است. برای خرید این RAM، نیازی به خالی کردن حساب بانکیتان ندارید، اما گزینه‌های بیش‌تر، گران‌تر و البته بهتری هم وجود دارد که در صورت علاقه می‌توانید آنها را خریداری کنید. اگر قدرت بیش‌تری برای بازی می‌خواهید (پردازنده‌های AMD Ryzen می‌توانند از حافظه سریع‌تری شما را بهره مند کنند)، محدوده قدرتVengeance RGB تا ۳۶۰۰ مگاهرتز افزایش می‌یابد. هر کیت از پروفایل‌های XMP 2.0 برای اورکلاک آسان پشتیبانی می‌کند. اگر در این زمینه اطلاعات فنی کافی دارید، می‌توانید آنها را به صورت دستی افزایش دهید.

همه آنها از نرم افزار iCUE Corsair برای کنترل دقیق RGB و پشتیبانی استفاده می‌کنند. مدل Corsair Vengeance Pro LED روشنایی زیبا‌تری در داخل کیس شما ایجاد می‌کند، برای جدیدترین مادربرد‌ها بهینه سازی شده و مهم‌تر از همه پخش کننده حرارتی آلومینیومی جدید دارد که در کاهش دما کمک شایانی می‌کند.

Corsair Vengeance LPX 32GB 2,666MHz

2 بهترین رم های 2021 راهنمای خرید رم برای کامپیوتر

چرا باید آن را بخرید: اگر به انبوهی از حافظه نیاز دارید و نیازی به کیفیت بالا ندارید، کیت‌های Vengeance LPX یک گزینه عالی هستند.

برای چه کسانی مناسب است: کسانی که به قدرت و ظرفیت بیش از هر چیز دیگری نیاز دارند.

نظر ما در مورد کیت Corsair Vengeance LPX 32GB 2،666MHz:

یکی دیگر از بهترین رم های 2021 ، LPX Vengeance Corsair است. ولی رده LPX Vengeance Corsair پایین‌تر از Vengeance می‌باشد و قیمت رقابتی آن، این مسئله را نشان می‌دهد. LED‌های شگفت انگیز برای سلایق مختلف، عملکرد و ظرفیت بالاتری را از دیگر کیت های Corsair ارائه می‌دهد و طیف گسترده‌ای از گزینه‌ها وجود دارد. شما می‌توانید کیت‌های قدرتمند تا ۱۹۲ گیگابایت را با چندین هزار دلار خریداری کنید، اما برای استفاده از آن به یک CPU هیولا مانند Xeon W-3175x Intel نیاز دارید.

با توجه به اینکه تنها تعداد کمی از مردم می‌توانند چنین سیستمی را خریداری کنند و حتی تعداد کمتری از آنها دارای فرصت کافی هستند تا بتوانند از آن استفاده کنند، ما کیت Vengeance 32GB LPX را با سرعت معقول ۲۶۶۶ مگاهرتز پیشنهاد کردیم. اگر به ظرفیت بیش‌تری نیاز دارید، می‌توانید کیت ۶۴ گیگابایتی را با چند دلار کمتر از دو کیت ۳۲ گیگابایتی تهیه کنید.

G.Skill TridentZ RGB 16GB 3,200MHz

3 بهترین رم های 2021 راهنمای خرید رم برای کامپیوتر

چرا باید آن را بخرید: سریع است، زمان بندی دقیقی دارد، ظاهری جذاب و البته با قیمت عالی.

نظر ما در مورد کیت G.Skill TridentZ RGB 16GB 3200 مگاهرتز:

G.Skill محصولات حافظه عالی تولید می‌کند و محصولات گروه TridentZ آن طیف وسیعی را پوشش می‌دهد، از محصولات لاکچری جواهرنشان Royal، تا گزینه‌های ساده مناسب گیمینگ. اگر به نور RGB احتیاج ندارید و رایانه شما فضا برای استفاده از آنها دارد، ماژول‌های کیت ۱۶ گیگابایتی ۳۲۰۰ مگاهرتز یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما است. سریع هستند، زمان بندی آنها بسیار دقیق است و پروفایل XMP ۲ از اورکلاک سریع و آسان در سیستم‌های Intel و AMD پشتیبانی می‌کند. پخش کننده‌های حرارتی آلومینیومی نیز طراحی شده‌اند که عملکرد و استایل را ترکیب می‌کند.

اگر می‌خواهید عملکرد بالا‌تری داشته باشید، کمی در بازار دور بزنید، کیت‌های سریع‌تر و زمان بندی کوتاه‌تر با قیمت بالاتر پیدا می‌کنید، اما G.Skill TridentZ RGB ارزشی متناسب با پولی که پرداخت می‌کنید ارائه می‌دهد و بودجه شما را برای خرید سایر اجزای مهم مانند کارت گرافیک عالی باقی می‌گذارد. در حالی که LED‌های RGB بسیار خوب به نظر می‌رسند، اما می‌توانید یک نسخه غیر RGB را انتخاب کنید تا پول کمتری پرداخت کنید.

Corsair Dominator Platinum RGB 16GB 3,200MHZ

4 بهترین رم های 2021 راهنمای خرید رم برای کامپیوتر

چرا باید آن را بخرید: از یک نورپردازی منحصر به فرد استفاده می‌کنند که به آنها کمک می‌کند در موقعیتی بالاتر از سایر ماژول‌های RGB قرار بگیرند.

برای چه کسانی مناسب است: کسانی که می‌خواهند کنترل کاملی بر روشنایی رایانه شخصی خود داشته باشند و ظاهری منحصر به فرد به کیس خود بدهند.

نظر ما در مورد کیت Corsair Dominator Platinum RGB 16GB 3200 مگاهرتز:

کیت‌های RAM RGB LED وجود دارند و پس از آنها این کیت RAM RGB LED قرار دارد. محدوده RGB Corsair’s Dominator Platinum یکی از زیباترین RAM‌هایی است که تا به حال دیده‌ایم. با جلوه‌های نورپردازی منحصر به فرد که با ترکیب فناوری جدید LED و بسته نرم افزاری Corsair iCUE  امکان پذیر شده است.

ماژول های Dominator Platinum از یک سیستم بسته بندی جدید Capellix LED استفاده می‌کنند که امکان بسته بندی متراکم‌تری از LED‌ها را با هم فراهم می‌کند. این منجر به روشنایی روشن‌تر بدون افزایش قدرت می‌شود، که به نوبه خود امکان افزایش سرعت حافظه را فراهم می‌کند. ما یک کیت میان رده ۳۲۰۰ مگاهرتز و ۱۶ گیگابایت را انتخاب کرده‌ایم که در عین ارائه عملکرد عالی و روشنایی‌های فوق‌العاده LED، قیمت رقابتی و مناسبی دارد. اگر ظاهر کریستالی را دوست دارید، می‌توانید G.Skill’s TridentZ Royal را در نظر بگیرید. اما بدانید ما طرفدار برند Corsair در زمینه روشنایی RGB هستیم.

Patriot Viper Elite 8GB 2,666MHz

5 بهترین رم های 2021 راهنمای خرید رم برای کامپیوتر

چرا باید آن را بخرید: این کیت Viper Elite عملکرد اولیه DDR4 را در یک کیت بسیار مقرون به صرفه ارائه می‌دهد. فضا را برای ارتقاء ارزان قیمت به ۱۶ گیگابایت باز می‌کند.

برای چه کسانی مناسب است: هر کسی با بودجه محدود.

نظر ما در مورد کیت Patriot Viper Elite 8GB 2،666MHz:

به نظر ما، ۱۶ گیگابایت بهترین اندازه برای یک حافظه RAM است. اما ۸ گیگابایت برای اکثر مردم کافی است، به خصوص اگر آنها به دنبال گزینه‌ای با قیمت کمتر هستند. Viper Elite RAM کامپیوتر شما را به میزان قابل توجهی بهبود می‌بخشد و همچنین بسیار مقرون به صرفه است. برچسب قیمت ۵۰ دلار به اندازه‌ای پایین است که پهنای باند نسبتا کند ۲۶۶۶ مگاهرتزی آن را جبران می‌کند. اگر بعداً به فضای بیش‌تری نیاز داشتید، خرید یک حافظه دوم را نیز در نظر بگیرید.

با تنظیم RAM  می‌توانید حداکثر استفاده را از Viper Elite ببرید. برخی از افراد آن را روی ۳۰۰۰ مگاهرتز اورکلاک می‌کنند.

Patriot Viper Elite ساده و جذاب است. این دستگاه دارای یک PCB مشکی صاف و پخش کننده حرارت نقره‌ای است که به خوبی با یک قاب شفاف پوشانده می‌شود.

Patriot Viper Steel 16GB 4,400MHz

6 بهترین رم های 2021 راهنمای خرید رم برای کامپیوتر

چرا باید آن را خریداری کنید: این کیت Viper Steel یکی از سریع‌ترین گزینه‌های DDR4 را در بازار ارائه می‌دهد و تقریباً قیمت یکسانی با کیت‌های RAM RGB محبوب دارد.

برای چه کسانی مناسب است: کسانی که به دنبال سریع‌ترین DDR4 موجود هستند.

نظر ما در مورد کیت Patriot Viper Steel 16GB 4،400MHz:

این کیت که انتخاب کردیم یکی از سریع‌ترین کیت‌های DDR4 در بازار است که پیش نمایش سرعت DDR5 را  قبل از ورود آن‌ها به دسکتاپ مصرف کننده در اختیار شما قرار می‌دهد. این کیت بسیار سریع است، و ویژه کار در پردازنده‌های AMD Ryzen است. اما علاوه بر سرعت، زمان بندی بسیار خوبی نیز دارد. با توجه به زمان بندی، کیت RAM Viper Steel می‌تواند سریعتر از کیت DDR4-4600 اجرا شود.

مهم است که قبل از سرمایه گذاری برای خرید کیت Patriot Viper Steel سازگاری مادربرد خود را بررسی کنید. به خصوص اگر چند سال است مادربرد خود را به روز نکرده‌اید. بسته به پیکربندی شما، ممکن است کیت Viper Steel به سرعت‌های کمتری محدود شود.

حال که با بهترین رم های 2021 آشنا شدید می‌توانید از دیگر مقالت سایت اول نیوز دیدن کنید.

امتیاز این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس