فراگیری ماشین های الکترونیکی | آینده ی خودرو های برقی چگونه خواهد بود؟

ماشین‌های الکتریکی زودتر از آنچه فکر می‌کنید به سمت شما می‌آیند. در ادامه به فراگیری ماشین های الکترونیکی و خودرو های برقی می‌پردازیم.

58
0
فراگیری ماشین های الکترونیکی آینده ی خودرو های برقی چگونه خواهد بود؟

یک مقاله جالب توسط Justin Rowlatt در وب سایت BBC منتشر شد با عنوان “چرا ماشین‌های الکتریکی زودتر از آنچه فکر می‌کنید به سمت شما می‌آیند”. منحنی S چرخه فناوری را سریع‌تر از آنچه فکر می‌کنید نشان می‌دهد، برای مثال فراگیری استفاده از اینترنت را در اواخر دهه ۹۰ میلادی با دهه ۲۰۰۰ مقایسه کنید. محققان یک شیب ملایم برای استفاده از اینترنت در نظر گرفته بودند اما به طور چشمگیری اینترنت در میان گروه‌های مردم رسوخ کرد. تفاوت کاملا مشهود است، فناوری‌های جدید با سرعتی چشمگیر در میان مردم رواج پیدا می‌کنند. در ادامه به فراگیری ماشین های الکترونیکی و آینده ی خودرو های برقی می‌پردازیم.

در صنعت خودرو‌های برقی این رشد به طور عمده از بهبود قیمت و دسترسی به باتری‌های بهتر و با طول شارژ طولانی‌تر حاصل می‌شود. تاثیر تبلیغات را فراموش نکنید، شرکت‌های خودروسازی هر روز اعلام می‌کنند که خودرو‌هایی که با سوخت فسیلی کار می‌کنند به زودی از میان خواهند رفت، دولت‌ها هم در راستای فعالیت‌های زیست محیطی قصد دارند مصرف سوخت‌های فسیلی را کاهش بدهند.

فراگیری ماشین های الکترونیکی

2 فراگیری ماشین های الکترونیکی آینده ی خودرو های برقی چگونه خواهد بود؟

این یک مقاله تحلیلی برای کسانی است که می‌گویند وسایل نقلیه الکتریکی هنوز ناکارآمد هستند. مسئله‌ای که باید تفسیر شود این است: طبق یک برنامه آماری که جدیدا بر اساس میزان فروش تنظیم شده است نشان می‌دهد، خرید یک وسیله نقلیه با سوخت بنزین یا دیزل هیچ معنایی ندارد. همچنین با تجزیه و تحلیل‌های قبلی و بدبینانه‌تر تا سال ۲۰۵۰ حدود ۶۰ درصد خودرو‌های درون جاده را خودرو‌های بنزینی تشکیل خواهد داد.

مسائلی توسط لابی‌های مختلف مطرح شده است که در عموم مردم باعث ایجاد ترس و وحشت شده است، مانند کمبود نقاط شارژ و یا اینکه آیا شرکت‌های خودروسازی سراسر جهان آمادگی این را دارند که میلیون ها دستگاه خودروی الکتریکی برای بازار تامین کنند؟ این نگرانی‌ها وجود دارند اما به مرور زمان کمرنگ‌تر خواهند شد. هر کسی که با دسترسی به یک جای پارک و یک نقطه برای شارژ باتری وسیله نقلیه الکتریکی امروزه می‌تواند در سطح یک شهر حرکت کند و بدون هیچ مشکلی سفرهای بلند حتی با عملکرد بهتر از موتور‌های احتراقی داشته باشد. یک داستان جالب در روزنامه Guardian منتشر شده است که به تازگی اتفاق افتاده است، این داستان یک مهندس استرالیایی فعال در حوزه تغییرات اقلیمی از چندین معدن‌کار ذغال سنگ و فعالان صنعت سوخت دعوت کرد تا یک خودروی برقی تسلا سری ۳ برانند، آن‌ها امتحان کردند و عاشق سواری با آن خودرو شدند!

وضعیت سوخت‌های هیبریدی

2 فراگیری ماشین های الکترونیکی آینده ی خودرو های برقی چگونه خواهد بود؟

در همین زمان، برخی از برند‌ها همچنان در تلاش هستند تا رانندگان را متقاعد کنند که سوخت‌های هیبریدی مناسب‌ترین سوخت‌ها برای استفاده در وسایل نقلیه است. تکنولوژی استفاده شده برای تولید خودرو‌های الکتریکی امروزی حدود ۴۰ تا ۷۰ درصد مشابه با تکنولوژی خودرو‌های سنتی است. این درحالی است که این خودرو‌ها با شعار‌های زیست محیطی و با اسم تکنولوژی نوین تبلیغ می‌شوند. به خریداران خودرو‌های الکتریکی گفته می‌شود که خودرو آن‌ها صفر درصد آلاینده‌های مخرب برای محیط زیست ایجاد می‌کند، و این در حالی است که این آلایندگی‌ها به صورت غیرمستقیم و در راه تامین انرژی الکتریسته ایجاد می‌شود.

فراتر از بازار خودرو، بحث‌های زیادی در مورد پیامد‌های خودرو‌های الکتریکی بر جهان فناوری وجود دارد. چه اتفاقی می‌افتد اگر اکثریت خودرو‌ها را خودرو‌های الکتریکی تشکیل بدهند؟ آیا سبک زندگی و فرهنگ جامعه متاثر از این خودرو‌ها تغییر خواهد کرد؟ آیا ما در مورد پیامدهای کنار گذاشتن ناوگان عمومی یا شرکتی بر پایه موتور‌های احتراقی، شبکه‌های توزیع سوخت، نمایندگی‌ها و تعمیرگاه‌ها فکر کرده‌ایم؟ در کشور‌های بزرگ میلیون‌ها شغل مستقیم و غیرمستقیم در ارتباط با خودرو‌های موتور احتراقی وجود دارد، اگر خودرو‌های الکتریکی جایگزین شوند، با موج عظیم بیکاری در جامعه مواجه خواهیم شد.

ما با یکی از بزرگ‌ترین تغییرات تکنولوژیکی مواجه هستیم و در حال حاضر در مرحله آرامش پیش از طوفان قرار داریم. سعی کنید فراتر از حال حاضر و تصمیماتی که در لحظه اتخاد می‌کنید به مسائل فکر کنید. استفاده از خودرو‌های الکتریکی شعار‌های زیبایی دارد، اما فراموش نکنیم که بیش‌تر این برق از طریق سوزاندن سوخت‌های فسیلی در نیروگاه‌ها تامین می‌شود.

حال که احتمال فراگیری ماشین های الکترونیکی در چند سال آینده را دریافتید می‌توانید از دیگر مقالات سایت اول نیوز دیدن کنید.

امتیاز این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس