کاهش میلیاردها دلار از دارایی میلیاردرها با سقوط قیمت بیت کوین

در این مقاله به از دست دادن میلیاردها دلار توسط میلیاردها بعد از سقوط قیمت بیت کوین می‌پردازیم.

25
0

باد آورده را باد می‌برد. در این مقاله به از دست دادن میلیاردها دلار توسط میلیاردها بعد از سقوط قیمت بیت کوین می‌پردازیم.

بعد از آنکه قیمت بیت کوین در هفته‌های پیش به ۵۹۴۰۰ دلار رسید، درست در ۱۰ may ارزهای دیجیتال با سقوط وحشتناکی رو به رو شد و ۴۰ درصد سقوط طی ۹ روز اتفاق افتاد. در همین مدت ۹ روز ثروتمندان حوزه کریپتو هم به شدت ضرر کردند.

بنابر مقاله Forbes، حدود ۱۲ میلیاردر کریپتو نزدیک به ۱۵ میلیارد دلار از دست داده‌اند. در مجموع ثروت آنها ۶۲/۳ میلیارد دلار ارزش داشت که به ۴۶/۸ میلیارد دلار کاهش یافت.

سقوط قیمت بین کوین

سقوط قیمت بیت کوین 2021

هم اکنون قیمت بیت کوین ۳۱/۸ میلیارد دلار معامله می‌شود. دقیقا یک سال پیش ارزش بیت کوین ۹۸۰۰ دلار ارزش داشت.

بزرگترین بازنده Sam Bankman-Fried با ۲۹ سال سن، موسس پلتفورم ترید Alameda Research مبلغ ۶/۷ میلیارد از دست داده است. البته با بازگشت قیمت بیت کوین به ۳۸۰۰۰ دلار، این مبلغ به ۴ میلیارد دلار کاهش پیدا کرد.

یکی از جوانترین میلیاردهای لیست، که راه‌انداز صرافی FTX و کوین آن در سال ۲۰۱۹ است، حدود ۳۷ درصد سرمایه خود را از دست داد.

برادران دوقلوی Winklevoss که زمانی از Mark Zuckerberg به خاطر راه‌اندازی فیس بوک غرامت گرفته بودند، طی ۹ روز ۹۰۰ میلیون دلار از ارزش دارایی‌هایشان کاسته شد و طی یک ماه جمعا ۲/۹ میلیارد دلار از دست دادند. آنها ۶۵ میلیون دلاری که از مارک زاکربگ غرامت گرفته بودند در سال ۲۰۱۲ بخشی از آن را بیت کوین خریداری کردند. همچنین آنها صرافی Gemini را راه‌اندازی کردند که روزانه ۲۰۰ میلیون دلار در آن ترید انجام می‌شود.

بزرگترین بازنده هم Michael Saylor است. ایشان که به عنوان دانشمند علوم موشکلی در دانشگاه MIT شناخته می‌شود و به عنوان بورسیه نیروی هوایی آمریکا مشغول به تحصیل بود، حدود ۱۷۷۳۲ بیت کوین در سال ۲۰۲۰ خریداری کرد. طی سال ۲۰۲۰ یک نرم افزار تحلیل تجاری به نام MicroStrategy را راه‌اندازی کرد و در ادامه هم ۷۰۷۸۴ بیت کوین دیگر هم خریداری کرد. طی این اتفاقات ۴۵ درصد دارایی خود را از دست داد که حدود ۱/۸ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود.

قمار کریپتوکارنسی

سقوط قیمت بیت کوین

خیلی‌ها قطار کریپتوکارنسی را پر ریسک می‌دانند. Vitalik Buterin سازنده پلتفورم Ethereum به ثروت ۱/۴ میلیارد دلاری دست پیدا کرد درست زمانی که اتریوم ۴۳۰۰ دلار معامله می‌شد. با سقوط ارزش این ارزرمز، مجله فوربز تخمین می‌زند که ۸۵۰ میلیون دلار از ارزش دارایی‌هایش کاسته شده است.

اگر چه این ثروتمندان حوزه کریپتو سرمایه زیادی را از دست داده‌اند، ولی نباید فراموش کرد که بسیاری از آنها سرمایه‌های هنگفتی از مقادیر ناچیز به دست آورده‌اند و آنچه از دست داده‌اند بسیار کمتر از آنچه به دست آورده‌اند بوده است.

سقوط قیمت بیت کوین اگر چه خیلی‌ها را نگران کرد، ولی باید توجه کرد که سرمایه‌گذاری عظیم‌تری در این بازار گذاشته باشید، با افزایش قیمت، بسیار ثروتمندتر و با کاهش آن بسیار زیان خواهید دید. پیشنهاد می‌شود که مقالات دیگر اول نیوز را هم مطالعه فرمایید.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس