Vertex AI چیست ؟ | بستر جدید یادگیری ماشین Google Cloud

در جریان کنفرانس توسعه دهندگان Google I/O ۲۰۲۱، گوگل Vertex AI را عرضه کرد. در ادامه به Vertex AI چیست و ویژگی‌های آن می‌پردازیم.

72
0
Vertex AI چیست ؟ بستر جدید یادگیری ماشین Google Cloud

در جریان کنفرانس توسعه دهندگان Google I/O ۲۰۲۱، گوگل Vertex AI را عرضه کرد. Vertex AI یک پلتفرم ابر کاملاً مدیریت شده که استقرار و نگهداری مدل‌های یادگیری ماشین را ساده می‌کند. گوگل می‌گوید، این برنامه برای كمك به شركت‌ها در جهت تسریع در استقرار و نگهداری مدل‌های هوش مصنوعی طراحی شده است، زیرا تقریباً به ۸۰٪ خط كد كمتر برای آموزش مدل در مقابل سیستم عامل‌های رقابتی نیاز دارد. در ادامه به Vertex AI چیست و ویژگی‌های آن می‌پردازیم.

ویژگی‌های Vertex AI چیست ؟

1 Vertex AI چیست ؟ بستر جدید یادگیری ماشین Google Cloud

Vertex امکان دسترسی به جعبه ابزار MLOps را در داخل Google برای بینایی رایانه‌ای، زبان، مکالمه و حجم کار داده‌های ساختاری فراهم می‌کند. MLOps، ترکیبی از یادگیری ماشین و عملیات فناوری اطلاعات، یک رشته جدیدتر است که شامل همکاری بین دانشمندان داده و متخصصان فناوری اطلاعات برای تولید الگوریتم‌های یادگیری ماشین است. “دانشمندان داده یک چالش بزرگ برای رفع دستی مشکل نقطه ML دارند، ایجاد یک تاخیر در توسعه مدل و آزمایش باعث می‌شود که تعداد بسیار کمی از مدل‌ها به تولید برسند. برای مقابله با این چالش‌ها، Vertex AI خدمات Google Cloud را برای ساخت ML تحت یک UI و API یکپارچه، برای ساده سازی روند ساخت، آموزش و به کارگیری مدل‌های یادگیری ماشین در مقیاس بزرگ گرد هم می‌آورد.

برای افزایش سرعت آزمایش، این سرویس همچنین با Vertex Vizier، بهینه ساز هوش مصنوعی Google که می‌تواند به طور خودکار ابر پارامترها را در مدل‌های یادگیری ماشین تنظیم کند، ادغام شده است. این مدت زمان تنظیم یک مدل را بسیار کاهش می‌دهد و به مهندسان اجازه می‌دهد آزمایش‌های بیش‌تری انجام دهند و این کار را سریع‌تر انجام دهند.

شرکت‌هایی که از Vertex AI استفاده می‌کنند

2 Vertex AI چیست ؟ بستر جدید یادگیری ماشین Google Cloud

شرکت‌هایی که شروع به استفاده از Vertex AI کرده‌اند نیز نتیجه گرفته‌اند. ModiFace، بخشی از L’Oréal، یک رهبر بازار جهانی در واقعیت افزوده و هوش مصنوعی برای صنعت زیبایی است. ModiFace خدمات جدیدی را برای مصرف کنندگان ایجاد می‌کند تا محصولات زیبایی مانند رنگ مو، آرایش و رنگ ناخن را بصورت واقعی در زمان واقعی امتحان کنند. ModiFace از پلتفرم Vertex AI برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی خود برای همه سرویس‌های جدید استفاده می‌کند. به عنوان مثال، تشخیص پوست ModiFace بر روی هزاران تصویر از تحقیقات و نوآوری L’Oréal، بازوی تحقیقاتی اختصاصی شرکت آموزش دیده است. با گردآوری تحقیقات علمی L’Oréal همراه با الگوریتم هوش مصنوعی ModiFace، این سرویس به افراد امکان می‌دهد یک روال مراقبت از پوست کاملاً متناسب با خیاط را بدست آورند. جف هوتون، مدیر عامل در ModiFace، گفت: “ما یک تجربه همه جانبه و شخصی را برای مردم فراهم می‌کنیم تا با اطمینان خرید کنند، خواه یک آزمایش مجازی در وب سایت باشد، یا به درک محصول مناسب برای هر فرد کمک کند. Vertex AI به ما امکان می‌دهد فناوریی بسازیم که کاملاً به آزمایش واقعی محصول در زندگی واقعی نزدیک باشد.”

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس