چرا 2K Sports بهترین ناشر برای FIFA خواهد بود

50
0
چرا 2K Sports بهترین ناشر برای FIFA خواهد بود

بهترین ناشر برای FIFA کدام شرکت خواهد بود؟ 2K Sports به نظر بهترین انتخاب است. بهبود وضعیت NBA 2K و WWE 2K در سال‌های اخیر گواه ماست. در ادامه با اول نیوز همراه شوید تا بیش‌تر به این موضوع بپردازیم و ثابت کنیم که چرا 2K Sports بهترین ناشر برای FIFA خواهد بود.

شرکت 2K Sports در سال‌های اخیر توانایی خود برای عرضه‌ی بازی‌های خوب را ثابت کرده است. آن‌ها با WWE 2K22 نشان دادند که می‌توانند بازی‌های با عملکرد ضعیف را متحول کنند. اما آن‌ها هيچگاه توان رقابت با EA Sports را نداشتند. چرا که اولاً تنوع بازی‌های EA Sports را نداشتند و در ثانی بسکتبال به اندازه‌ی فوتبال محبوب نیست. در نتیجه بازی‌های آن‌ها هر چقدر هم فوق‌العاده باشند، به پای فروش FIFA نمی‌رسیدند. حال که فدراسیون جهانی فوتبال با EA Sports قطع ارتباط کرده است، این شانس وجود دارد که عرضه‌ی بازی‌های آینده فیفا به 2K Sports محول شود.

استودیوی EA Sports ویژگی‌های مثبت زیادی دارد. فیزیک و انیمیشن بازی‌های آن‌ها فوق‌العاده است. بخش آنلاین آثار آن‌ها شگفت‌انگیز است. ولی نقاط ضعفی نیز دارند. به عنوان مثال بخش شخصی‌سازی بازی‌های آن‌ها خیلی ضعیف است. بخش داستانی بازی‌هایشان سطحی است و بخش آفلاین نیز خسته کننده و قدیمی شده است. اینجاست که 2K Sports می‌تواند خودی نشان دهد. آن‌ها می‌توانند بخش داستانی را به مانند NBA 2K عمیق و جذاب سازند، بخش آفلاین را متنوع کنند و قابلیت‌های شخصی‌سازی بی انتها به بازی‌بازان هدیه دهند. همچنین به تازگی وضعیت آنلاین بازی‌های آن‌ها نیز بهبود فراوانی پیدا کرده است. این موضوع شانس آن‌ها برای تصاحب حق امتیاز فیفا را بیش‌تر می‌کند.

 

چرا 2K Sports بهترین ناشر برای FIFA خواهد بود

بازی‌های 2K Sports بخش شخصی‌سازی فوق‌العاده‌ای دارند

شخصی‌سازی در بازی‌های 2K Sports یک قابلیت ویژه است. شما می‌توانید شخصیت مورد نظر خود را هر جور که می‌خواهید خلق کنید و به تجربه‌ی بخش‌های مختلف NBA 2K بپردازید. این موضوع یکی از نقاط ضعف اصلی بازی‌های فیفا در سال‌های اخیر بوده است. 2K Sports می‌تواند این معضل را برطرف کند و تجربه‌ی بخش‌هایی همچون Player Career Mode را لذت‌بخش‌تر سازد.

بخش شخصی‌سازی 2K Sports برای فیفا می‌تواند پا را فراتر بگذارد و به بازی‌بازان امکان طراحی بازیکنان افسانه‌ای که در بازی حضور ندارند را بدهد. همچنین قابلیت ساخت و طراحی استادیوم نیز می‌تواند به بازی اضافه شود تا تجربه‌ی عمیقی از فوتبال به علاقه‌مندان ارائه شود. قابلیت طراحی خوشحالی گل نیز می‌تواند بر تنوع و تطبیق پذیری بازی بیافزاید.

 

چرا 2K Sports بهترین ناشر برای FIFA خواهد بود

بازی‌های 2K Sports بخش داستانی بهتری دارند

بازی‌های NBA 2K22 و WWE 2K22 دارای بخش داستانی مفصلی هستند. شما می‌توانید شخصیت مورد نظر خود را به طور کامل طراحی کنید و تا سطح حرفه‌ای پیش بروید. سازندگان حتی پا را فراتر گذاشته‌اند و یک شهر برای بخش داستانی طراحی کرده‌اند. درست که شهر طراحی شده عاری از مشکل نیست ولی حداقل امکان انجام فعالیت‌های جانبی را به شما می‌دهد. حداقل مثل فیفا شاهد بخش‌های از پیش تعيين شده و مصنوعی نیستیم.

بخش داستانی را EA Sports نخست در FIFA 17 معرفی کرد. ولی عمر چندانی نداشت و طی شماره‌های بعدی شاهد حذف این بخش بودیم. طراحی یک بخش داستانی ویژه توسط 2K Sports می‌تواند این کمبود را برطرف کند. یک بخش داستانی بزرگ که آزادی عمل زیادی به بازی‌بازان اهدا می‌کند و آن‌ها را در قالب یک فوتبالیست جوان قرار می‌دهد. ترکیب این بخش با VOLTA به سرگرم کننده‌تر شدن آن خواهد افزود.

 

کشتی کج

تنوع بالای حالت‌های بازی در آثار 2K Sports

بازی‌های فیفا از کمبود تنوع در حالت‌های بازی رنج می‌بردند. البته EA Sports در سال‌های اخیر سعی در برطرف کردن این معضل داشت. ولی توفیق چندانی به دست نیاورد. در برابر بازی‌های 2K Sports سرشار از تنوع هستند. فقط کافی است نگاهی به NBA 2K22 یا WWE 2K22 بیاندازید تا از کثرت گزینه‌های مختلف شگفت‌زده شوید.

ناشر آینده‌ی بازی‌های فیفا می‌تواند حالت‌های مختلفی را در بازی پیاده کند. حالت‌هایی که به شبیه‌سازی صرف فوتبال بپردازند و یا حالت‌هایی که روی ارائه‌ی یک تجربه‌ی آرکید متمرکز هستند. دست آن‌ها کاملاََ باز خواهد بود. به عنوان مثال بخش Showcase mode از WWE 2K22 به راحتی در فیفا نیز قابل اجراست. در کل 2K Sports باید این چرخه‌ی تکراری که EA Sports در سال‌های اخیر شکل داده است را بشکند. آن‌ها باید خون تازه‌ای به رگ‌های این مجموعه‌ی با سابقه تزریق کنند.

پایان عصر انحصاری EA و FIFA خبر خوبی برای هنرصنعت بازی‌های ویدیویی و طرفداران فوتبال است. این موضوع می‌تواند تنور رقابت بین بازی‌های فوتبالی را شعله‌ور سازد. شاید EA بتواند طرفداران خود را تا حدودی حفظ کند، ولی فدراسیون جهانی فوتبال نیز سعی دارد ثابت کند که بدون EA هم می‌توانند یک بازی فوتبال خوب تحت عنوان FIFA روانه‌ی بازار کنند. بهترین انتخاب آن‌ها در این بین 2K Sports است. چرا که این ناشر هم سخت‌افزار مورد نیاز برای رقابت را داراست و هم تجربه‌ی کافی را یدک می‌کشد. آن‌ها می‌توانند فرمول قدیمی و تکراری بازی‌های فیفا را کنار بگذارند و با ایده‌های جدید و بکر بر جذابیت آثار بعدی بیافزایند. طبیعتاً این اتفاقات برای طرفداران فوتبال خوشایند خواهد بود. آن‌ها شاهد تنوع بیش‌تر، کیفیت افزون‌تر و خلاقیت بالاتری در بازی‌های سالانه خواهند بود.

فیفا 22 لیورپول چلسی

EA Sports دیگر مثل سابق نمی‌تواند همان بازی همیشگی را با کم‌ترین تغییرات به صورت سالیانه عرضه کند. آن‌ها ناچار خواهند بود در بازار رقابتی برای حفظ مشتری تلاش کنند و خلاقیت به خرج دهند. فدراسیون جهانی فوتبال برای این منظور باید به سراغ کار کشته‌های بازی‌های ورزشی بروند. یعنی باید به سراغ 2K Sports بروند.

بازی FIFA 23 هم‌اکنون برای PC, PS4, PS5, Xbox One و Xbox Series X|S در دسترس است.

نظر شما در این خصوص چیست دوستان؟ 2K Sports ناشر مناسبی برای FIFA خواهد بود؟ چرا 2K Sports بهترین ناشر برای FIFA خواهد بود؟ لطفاً نظرات خود را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

امتیاز این مطلب
رضا خلف چعباوی
نوشته شده توسط

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس