Duo Mobile چیست و آیا استفاده از آن بی خطر است؟

293
3
Duo Mobile چیست؟

احراز هویت دو مرحله‌ای (2FA) یک فرآیند امنیتی است که با استفاده از آن کاربران باید هویت خود را به بیش از یک روش تأیید کنند. به عنوان مثال افراد با ورود از طریق نام کاربری و رمز عبور و سپس تأیید شماره تلفن وارد حساب خود شوند. Duo Mobile چیست؟

گوگل و اپل به ترتیب در سال‌های 2016 و 2017 از احراز هویت دو مرحله‌ای استفاده کردند و دیگر غول‌های فناوری به زودی از این قابلیت استفاده خواهند کرد. امروزه انواع پلتفرم ها و اپلیکیشن ها از بانک های آنلاین گرفته تا سایت های تجارت الکترونیکی از احراز هویت دو مرحله ای استفاده می کنند.

برنامه های Authenticator لایه دیگری از امنیت را اضافه می کنند و راهی آسان و راحت برای تأیید هویت فرد هستند. Duo Mobile یکی از محبوب ترین برنامه های امنیتی است، اما آیا ایمن است؟

Duo Mobile چیست و چگونه کار می کند؟

Duo Mobile توسط Cisco Systems یک شرکت فناوری آمریکایی که متخصص در امنیت سایبری است، توسعه یافته است. Duo Mobile برای iOS و Android در دسترس است و بر اساس Google Authenticator و برنامه‌های مشابه عمل می‌کند. به طور خلاصه زمانی که شما (یا شخص دیگری) سعی می‌کنید وارد حساب کاربری خود شوید، یک اعلان در گوشی خود دریافت می‌کنید، سپس باید درخواست ورود را تأیید یا رد کنید. این قابلیت به جلوگیری از ورودهای غیرمجاز کمک میکند و دسترسی عوامل تهدید به حساب های شما را تقریبا غیرممکن میکند.

استفاده از این برنامه بسیار راحت است، بنابراین اتصال حساب ها و انجام تنظیمات نباید بیش از چند دقیقه طول بکشد. مهم تر از آن رابط کاربری این برنامه ساده است و یک ضربه برای تأیید یا رد درخواست کافی است.

آیا Duo Mobile امن است؟

استفاده آسان مهم است، اما اگر برنامه ایمن نباشد تقریباً بی ارزش است. خوشبختانه Duo Mobile به‌ عنوان یک محصول برتر Cisco Secure امنیت و حفظ حریم خصوصی بالایی را ارائه میدهد و حتی یک مورد نقض امنیت گزارش نشده است، بنابراین سیسکو حفاظت از داده های کاربر را جدی می گیرد. اما بسیاری از شرکت‌ها حریم خصوصی کاربر را رعایت نمی‌کنند. بنابراین Duo Mobile امنیت زیادی را فراهم می‌کند، چه بخواهید از آن برای تأیید ورود به شبکه‌های اجتماعی خود استفاده کنید یا از دسترسی غیرمجاز به حساب بانکی جلوگیری کنید.

ویژگی Duo Restore قابلیتی است که دیگر برنامه‌های مشابه فاقد آن هستند. این ویژگی از دستگاه شما و حساب‌های متصل (iCloud یا Google Drive) نسخه پشتیبان میگیرد که دسترسی به آن‌ها را آسان می‌کند و اگر نیاز به بازیابی یک حساب در دستگاه خود داشته باشید به راحتی میتوانید آن را انجام دهید. همچنین به راحتی میتوانید آن را به یک حساب جدید متصل کنید. به این ترتیب امنیت شما را به خطر نمی اندازد.

Duo Mobile چیست
Duo Mobile چیست

Duo Mobile به مخاطبین، پیام‌های متنی یا عکس‌های شما دسترسی ندارد، اما به برخی مجوزها نیاز دارد. به عنوان مثال پوش نوتیفیکیشن (Push Notification) را ارسال می‌کند، اگر می‌خواهید زمانی که شخص دیگری در تلاش است به حساب‌های شما وارد شود هشدار داده شود، لازم است. همچنین همیشه می توانید این عملکرد را غیرفعال کنید.

به طور مشابه می‌توانید دسترسی به دوربین را نیز غیرفعال کنید، اما دسترسی به دوربین برای اسکن کدهای QR ضروری است و برای تنظیم تأیید دو مرحله‌ای در برخی از پلتفرم‌ها باید آنها را اسکن کنید. Duo Mobile داده های کاربر را با شرکت های دیگر به اشتراک نمی گذارد و آن ها را نمی فروشد، اما Data usage را جمع آوری می کند. Duo Mobile همچنین برخی از اطلاعات اولیه دستگاه مانند نوع و نسخه سیستم عامل را جمع آوری می کند.

مقایسه Duo Mobile با سایر برنامه های Authenticator

احراز هویت دو مرحله ای زمانی که به طور گسترده در دسترس قرار گرفت یک تغییر اساسی رخ داد، زیرا یک راه راحت و ساده برای افزایش امنیت سایبری شخصی است. برنامه‌ های Authenticator کل فرآیند را بسیار آسان‌ تر کرده‌اند و Duo Mobile قطعا یکی از بهترین برنامه های موجود است. اما اگر به دلایلی Duo Mobile را دوست ندارید، جایگزین‌های خوب زیادی برای اندروید و iOS وجود دارد.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 دیدگاه برای “Duo Mobile چیست و آیا استفاده از آن بی خطر است؟

  1. سلام من برنامه رانصب کردم ولی بارکدمیخواهدچطوربایدبارکداسکن کنم

  2. سلام من این برنامه تو گوشی قبلی ام نصب کردم الان گوشی جدید استفاده میکنم واقدام به غبرفعال کردن این برنامه هم نکرده بودنم الان نمیتونم وارد اکانت ام بشم

  3. سلام
    من کد های امنیتی را فراموش کردم و از حسابم خارج شدم
    به پشتیبانی ایستاگرام هم پیام دادم ولی بی فایده بود
    ایمیل و شماره مربوط به پسج را دارم
    و اینکه برنامه dou mobile هم ایمیلی که استفاده کردمو تایید نمیکنه
    ممنون میشم راهنمایی کنید

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس