بررسی هواوی FreeBuds Pro 2: طراحی یک محصول جسورانه تر

56
0
بررسی هواوی FreeBuds Pro 2

هواوی آماده است تا در گوش شما زمزمه کند. بررسی هواوی FreeBuds Pro 2 را در ادامه می خوانید.

FreeBuds Pro 2 برخی از گام‌های اشتباه هدفون‌های قبلی هواوی را تصحیح می‌کند و چیزی بیشتر از فقط صدا را متعادل می‌کند. این هدفون‌ها به‌خوبی می‌توانند شما را غافلگیر کنند، زمانی که آن‌ها را در گوشتان قرار دهید.

مزایا

  • کیفیت صدای عالی
  • عملکرد عالی ANC
  • تناسب راحت
  • کنترل های قابل اتکا
  • کاستوم سازی EQ خوب
  • پشتیبانی از LDAC

معایب

  • عمر باتری می توانست بهتر باشد.
  • سایز های بیشتر بالشتک های لاستیکی میتوانست خوب باشد.

هواوی در تلاش است تا دو کار را با هدفون های خود انجام دهد. اولاً، می‌خواهد نشان دهد که برندی است که می‌تواند محصولات فناوری جالبی فراتر از تلفن‌ها تولید کند. همچنین می‌خواهد ثابت کند که هدفون‌های بی‌سیم آن به اندازه کافی خوب هستند تا با بهترین‌های کلاس خود رقابت کنند.

FreeBuds Pro 2 تا به امروز بهترین های این شرکت هستند، بسیاری از مواردی که قبلاً هم به خوبی کار می کردند را تا جایی ارتقا داده که حس خوبی را به مشتریان ارائه دهد. این هدفون ها چیز های زیادی برای گفتن دارند و عملکرد و بسته‌ای از ویژگی‌ها را ارائه می‌کند که شایان توجه است.

بررسی هواوی FreeBuds Pro 2: قیمت و در دسترس بودن

هوآوی FreeBuds Pro 2 را در ژوئن 2022، عمدتاً از طریق فروشندگان آنلاین، برای فروش گذاشت، اگرچه می‌توانید آن را در فروشگاه‌های حضوری نیز در برخی از کشورهای خارج از ایالات متحده، مانند کانادا، اروپا و آسیا پیدا کنید. قیمت 169 پوند و 199 یورو به حدود 205 دلار آمریکا تبدیل می شود. اگر تغییر قیمت وجود داشته باشد، به دلیل نرخ تبدیل خواهد بود. شما میتوانید آنها را در رنگ های آبی نقره ای, نقره ای یخی و سفید سرامیکی تهیه کنید.

بررسی هواوی FreeBuds Pro 2: کدام ویژگی آنها را خوب میکند.

گاهی اوقات، یک تغییر کوچک تفاوت چشم گیری ایجاد می کند، و این همان احساسی بود که وقتی برای اولین بار کیس را باز کردیم و ایربادهای FreeBuds Pro 2 را بیرون آوردیم به ما دست داد. FreeBuds Pro قبلی به حدی در اسلات شارژ خود فرو رفته بود که روکش براق و لیز آنها اغلب بیرون آوردن آنها را سخت میکرد. این بار اسلات آنها کم عمق تر است و بیرون آوردن آنها را راحت تر میکند.

ممکن است این قضیه بی اهمیت به نظر برسد، اما مهم است. هواوی در اکثر جاها طراحی مدل قبلی را حفظ کرده، به جز چند تفاوت. ساقه ها کمی کوتاه تر هستند، و شکاف های میکروفون اکنون دیگر در دید نیستند. FreeBuds Pro 2 به دلیل تغییرات در ظاهرش، به لطف خطوط تمیزتر که تکمیل کننده سطح صاف و براق آن است، جذابتر به نظر می رسد. ما به خصوص نوع آبی نقره ای را که به عنوان هدیه برای بررسی دریافت کردیم، دوست داشتیم. ظاهر پیچیده که به اندازه کافی خنثی است تا با همه سبک ها مطابقت داشته باشد، به این دلایل ظاهر این هدفون نمره ی خوبی میگیرد.

ظاهر خوب آنها کمک میکند که ست کردن آنها با ظاهر موبایل اندروید شما هم راحت تر شود. برنامه AI Life هوآوی در واقع در Google Play است، اما در حالت غیرفعال است و از سال 2020 که اوضاع بخاطر تحریم های آمریکا بهم ریخت آپدیتی برایش نیامده.

راه حل این است که کد QR موجود در جعبه را اسکن کنید تا فایل APK را برای آخرین نسخه دانلود کنید و بعد هم آن را نصب کنید. شما باید برنامه های دانلود شده از منابع دیگر را در تنظیمات فعال کنید تا کار کند، اما انجام این کار به اندازه کافی آسان است.

پس از نصب، جفت کردن هدفون ها و شروع به کار کردن با ویژگی ها و کنترل های موجود در برنامه آسان است. یکی از این ویژگی ها تست بهترین نوع جایگیری در گوش برای شما است. از طریق پخش صدا و فهمیدن دلایل نشتی صدا، به شما می‌گوید که آیا باید جای هدفون را تغییر دهید یا بالشتک ها را با بالشتک دیگری عوض کنید.

خبر خوب این است که احتمالا این هدفون ها در هر صورت برای شما راحت خواهند بود. اندازه و وزن این هدفون کاملا مناسب است و ساقه کوتاه تر اصلا مشکلی ایجاد نمی کند. من اینها را برای مدت طولانی می پوشیدم بدون اینکه هیچ وقت احساس خارش یا فشار بخاطر آنها داشته باشیم. مهر و موم محکم به ما ایزولاسیون عالی برای استفاده از ANC داد، که یکی از ویژگی های کلیدی است که حرفی برای گفتن دارد.

ANC و کیفیت صدا در اینجا بیشتر از FreeBuds Pro قبلی با هم مچ میشوند، زیرا این بار نویز کنسلینگ بهتر است. هوآوی چهار حالت متمایز نویز کنسلینگ با هدف استفاده در موقعیت های مختلف در این هدفون قرار داده است، و به طور مختصر توضیح می دهد که هر کدام به درد چه کاری میخورد تا در هنگام انتخاب کار شما را راحت کند و تردیدی برای شما باقی نگذارد.

ما متوجه شدیم که هر یک از آنها در کاهش نویز بک گراند بسیار ماهر هستند، به خصوص با تنظیمات Ultra آن هم در هواپیما. صدای موتور را به قدری خفه می کرد که می توانستیم با همان صدایی که در اتاق خانه موسیقی گوش می دادیم به موسیقی گوش دهیم. خیلی خفن بود. حالت Awareness برعکس نویز کنسلینگ عمل میکند و به شنیدن صدای بک گراند با وضوح خوب کمک میکند.

کیفیت صدا هم همینطور. این هدفون‌ها از همان اولین استفاده روی ما تاثیر خوبی گذاشت، به لطف ساند استیج متعادلی که بیس قوی، با مید و های پر جنب و جوش و زنده را ارائه می‌دهد. تنظیم پیش ‌فرض هوآوی که با همکاری Devialet، یک برند فرانسوی بلندگو و امپ طراحی شده است، شروعی عالی برای صحبت در مورد توانایی‌های صوتی ارائه شده در این هدفون است.

به غیر از سه پیش تنظیم دیگر، می توانید با استفاده از اکولایزر 10 باندی تنظیمات خود را ایجاد کنید تا همه چیز را به دلخواه تنظیم کنید. پشتیبانی LDAC به شما این امکان را می دهد که موسیقی با وضوح بالا را در صورت در دسترس بودن پخش کنید. حتی یک حالت تاخیر کم وجود دارد که می توانید برای بازی و تماشای سریال ها یا فیلم ها استفاده کنید.

این ترکیب با همه ی ژانر های مورد علاقه ی شما کار میکند. به سختی می توان صدای خوبی را ارائه کرد و همزمان دسته های مختلف را راضی نمود، اما این دقیقاً همان کاری است که هواوی در اینجا انجام داده است. کیفیت صدای ارائه شده با ANC روشن نسبت به FreeBuds Pro قبلی بهتر به نظر می رسد.

ما همچنین از نحوه کنترل خوشمان آمد. به‌جای صرفا استاده کردن از تاچ، در این هدفون از یک حرکت جایگزین که فشار دادن دو انگشت بر روی ساقه‌ها)حالت نیشگون گرفتن) برای اعمال کنترل‌های خاص است استفاده شده است. یک بار ساقه را برای پخش/مکث یا پاسخ/رد کردن تماس انتخاب با دو انگشت فشار دهید. این کار را دو بار برای رد کردن یک آهنگ و سه بار برای تکرار یکی انجام دهید.

با فشار دادن و نگه داشتن ساقه ها میتوانید حالت ANC را تغییر دهید و یا دستیار صوتی موبایلتان را فعال کنید .همه کنترل‌ها سازگار و مؤثر هستند، اگرچه ما افسوس میخوریم که کاش گزینه‌هایی برای سفارشی کردن آنها وجود داشت. فعلا شما فقط می توانید یک اشاره را خاموش کنید، نه اینکه برای آن کار جدیدی اختصاص دهید.

این دستگاه قابلیت اتصال همزمان با دو دستگاه از چند نقطه را داراست. حسگرهای روی آن نیز به‌طور خودکار وقتی هر یک از هدفون‌ها را از گوشتان خارج می‌کنید، مکث می‌کنند و با قرار دادن دوباره آن‌ها دوباره موسیقی یا هر چیزی که دارید صدای آن را میشنوید را از سر می‌گیرند.

همه این‌ ویژگی ها برای تماس‌های تلفنی خوب است، در طول آزمایش ما متوجه شدیم که این هدفون برای تماس های تلفنی فوق‌العاده است. کسانی که با ما حرف میزدند مدام این را حس میکردند که صدای ما در مکان ها و وضعیت های مختلف خوب و واضع است حتی در مکان های بیرونی.

HUAWEI FREEBUDS PRO 2: چه چیزی در مورد آنها خوب نیست

هواوی عمر باتری را تا 6.5 ساعت در هر شارژ با ANC خاموش یا تا 4 ساعت با روشن ارزیابی می کند. این اعداد خوب نیستند، به خصوص زمانی که در برابر رقبای سرسخت در همان محدوده قیمت قرار می گیرند. این اعداد همچنین به سطح صدا بستگی دارند، بنابراین با بالا بردن ولوم نیز از عمر باطری میکاهید. حتی اگر FreeBuds Pro 2 را با AirPods Pro مقایسه کنید، هواوی باید با هر بار شارژ طولانی‌تر از این حرف ها قابل استفاده میبود.

این کیس برای شما از سه شارژ کامل اضافی نگهداری می کند که خوب است.قابلیت شارژ بی‌سیم این هدفون نیز خوب و راحت است، اما اگر قصد استفاده روزانه از این هدفون‌ها را دارید، باید اکثر اوقات در حال شارژ کردن آنها باشید.

اگر قصد دارید از FreeBuds Pro 2 برای تمرین ورزشی یا بیرون رفتن و دویدن استفاده کنید، همین امر صادق است. مجوز IP54 برای عرق کردن با این هدفون ها سطحی متوسط ​​است.و با اینکه آنها در هنگام ورزش در جای خود در گوشتان باقی می مانند, اگر قصد دارید این هدفون ها را بخشی از برنامه تمرینی خود کنید، بایستی مراقب باشید.

با اینکه این هدفون ها هنگام پوشیدن خوب و زیبا به نظر می‌رسند، نمی‌توانیم بفهمیم چرا هوآوی لوگوی خود را روی ساقه‌ها تراز نکرده تا در هر دو طرف عمودی به نظر برسد. درعوض، روی هدفون گوش راست وارونه است، در حالی که در سمت چپ به درستی عمودی است. یک مشکل جزئی در قیاس با باقی چیز ها، می‌دانیم، اما نمی‌توانیم متوجه آن نشویم وقتی دیدیم چگونه حروف در یک ردیف قرار نمی‌گیرند.

HUAWEI FREEBUDS PRO 2:رقبا

فقط نگاه کردن به بهترین هدفون های بی سیم، گزینه های زیادی را برای انتخاب در اختیار شما قرار می دهد، به خصوص زمانی که نگاه دقیق تری به قیمت آن ها بیندازید. از همان ابتدا، Jabra Elite 7 Pro با توجه به ترکیب فوق‌العاده تناسب، راحتی، کیفیت صدا، ANC، دوام و وضوح تماس، به‌عنوان رقیب سرسختی ظاهر میشود. اگر به دنبال کیفیت صدا هستید جفتی مانند Technics EAH-AZ60 یا 1More Evo نیز میتوانند برایتان عالی باشند.

برای کاربران اندروید، FreeBuds Pro 2 به وضوح گزینه بهتری نسبت به AirPods Pro است، حتی اگر دومی در ANC برنده شود. با این حال، فاصله بسیار نزدیک است، و اگر به دنبال هدفون های خوب با ساقه هستید، Anker Soundcore Liberty Air 2 Pro یک رقیب شایسته است.

HUAWEI FREEBUDS PRO 2: آیا باید آن را بخرید؟

شما باید این را بخرید اگر:

  • به دنبال وضوح صدا هستید
  • شما به جایگیری در گوش و راحتی اهمیت می دهید
  • شما کنترل های خوب می خواهید
  • شما خواهان نویز کنسلینگ خوبی هستید.

شما نباید این را بخرید اگر:

  • عمر باتری بیشتری می خواهید
  • انتخاب های بیشتری برای سایز بالشتک می خواهید
  • شما چیزی می خواهید که از کدک aptX پشتیبانی کند
  • شما چیزی زمخت تر می خواهید

هوآوی با FreeBuds Pro 2 امتیازهای زیادی کسب کرد و قصد خود را برای رقابت با بهترین ها نشان داد. زیبایی‌ و عملکرد چشمگیر در اینجا به خوبی با هم ترکیب شده‌اند و تجربه صوتی خوبی را به شما میدهند زمانی که به فکر نویز کنسلینگ و راحتی هستید .

درست است که راه‌اندازی اینها به‌اندازه دیگر هدفون‌ها به دلیل وضعیت فعلی هواوی در Google سریع و روان نخواهد بود، اما این مشکل صرفا یک ضربه کوچک به شما در مسیری هموار برای گوش دادن به محتوایی است که آن را دوست دارید. این چیزی نیست که شما را از دادن یک شانس واقعی به آنها منصرف کند، حتی اگر در حال حاضر در ایالات متحده فروخته نشوند.

5/5 - (1 امتیاز)
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس