آینده کاری قرار است چگونه باشد؟ | آشنایی با نیروی کار هیبریدی

تجربه کار در یک محیط کاری ممکن است برای کارفرمایان و کارمندان هرگز یکسان نباشد در ادامه به چگونگی آینده کاری و نیروی کار هیبریدی می‌پردازیم.

38
0
آینده کاری قرار است چگونه باشد؟ آشنایی با نیروی کار هیبریدی

چند ماه پیش، سوار شدن به قطار برای رفتن به سرکار، وارد شدن به آسانسورهای شلوغ و نشستن در فضای کاری کاملا باز و در کنار چندین همکار، فعالیت‌های روزمره‌ای بودند که کسی به این موضوع ها حتی فکر هم نمی‌کرد. اما COVID-19 این مسئله را تغییر داد. تجربه کار کردن در یک محیط کاری ممکن است برای کارفرمایان و کارمندان هرگز یکسان نباشد و پس از پاندمی نیز مشاغل باید خود را رشد دهند و برای تأمین اینگونه نیازها باید به دنبال راه حل باشند. در ادامه به چگونگی آینده کاری و نیروی کار هیبریدی می‌پردازیم.

که این راه حل به چه شکل است؟ پاسخ ساده است: ایجاد یک مدل جدیدی از کار کردن هیبریدی به این صورت که در آن کارمندان از راه دور کار می‌کنند و فقط برای همکاری با هم بر روی برخی از پروژه ها به دفتر می‌آیند. دفتر به یک مرکز برای تجارت تبدیل می‌شود، که ممکن است شامل تغییر در نقش دفتر مرکزی شرکت باشد.

کار کردن هیبریدی، امری طبیعی و معمول پس از تحول‌های اخیر است

1 آینده کاری قرار است چگونه باشد؟ آشنایی با نیروی کار هیبریدی

امروزه، بسیاری از شرکت‌ها در حال فکر کردن در مورد ظاهر جدید این نوع کار کردن هستند و برخی مانند Google Facebook ،Twitter و Shopify حتی سیاست‌های دائمی، طولانی یا نامحدود کار کردن از خانه (WFH) را اجرا کرده‌اند. واضح است که این تغییر برای ماندن و ادامه دادن در این شرایط است. طبق تحقیقات اخیر Gartner تقریبا ۸۲ درصد از رهبران شرکت‌ها در حال برنامه ریزی بر روی این موضوع هستند که حداقل در بعضی از اوقات، کارکنان از راه دور کار کنند. و یک مطالعه جدید جهانی Lenovo نشان می دهد که کارمندان انتظار دارند که همچین تغییراتی در طرز فکر کارفرمایان ایجاد شود، و همچنین ۵۲ درصد از پاسخ دهندگان اظهار داشتند که پس از  COVID-19 و حتی پس از برداشتن اقدامات فاصله گذاری اجتماعی نیز به WFH ادامه خواهند داد.

از آنجا که کارفرمایان متوجه شده‌اند که این نیروی کار غیر متمرکز و گسترده شده به جایی نمی‌رسد، تغییر کاربری دفتر به تنها یک مرکزی برای تجارت به رشد خود ادامه می‌دهد. این امر نیاز به یک بنیاد محکم فناوری اطلاعات دارد که شامل وسایل شخصی قابل اطمینان برای کارمندان، نرم افزار قوی امنیت، سایبری آموزش و پشتیبانی IT از راه دور می‌شود و آن را حتی بیش از گذشته ضروری می‌کند.

با بررسی نقش فناوری و چگونگی تکامل آن در طی این پاندمی، می‌توانیم یک گام به عقب برگردیم به زمانی که COVID-19 برای اولین بار شروع به تأثیر بر تجارت در سطح جهانی کرد. تعداد کارمندان از راه دور با سرعتی بیش‌تر از آنچه کسی انتظار داشت یا حتی آماده سازماندهی کردن آن بود، افزایش یافت. در نتیجه، استفاده از ابزارهای همکاری مانند Microsoft Teams و Zoom سر به فلک کشید، با Teams افزایش استفاده ۷۰ درصدی را شاهد بودیم و همچنین ۳۰۰ میلیون کاربر به صورت روزانه ملاقات‌های خود را در اواسط پاندمی در آوریل ۲۰۲۰، در Zoom انجام می‌دادند. در این فرآیند، همانطور که کارمندان و مصرف کنندگان به طور همزمان به ویدیوها متکی می‌شوند تا وقت خود را با همکاران بگذرانند حال چه برای جلسات و چه برای گذراندن “ساعت‌های خوش” با اعضای شرکت این ابزارها سعی می‌کنند تا ویژگی‌های خود را توسعه دهند تا تجربه کاربری بدون نقصی را ارائه دهند.

جلو می‌زنیم تا به امروز برسیم. بسیاری از کارفرمایان متوجه شده‌اند که کارمندانشان به همان اندازه که در دفتر کار می‌کنند می‌توانند از خانه هم کار کنند و بازده یکسانی دارند. در حقیقت، تحقیقات ما نشان می‌دهد که تقریباً دو سوم از نیروی کار جهانی مورد بررسی ما، احساس می‌کنند که از خانه بیشتر از اداره کار می‌کنند. بنابراین، این سوال مطرح می‌شود که چرا باید آنها را به دفاتر شرکت‌ها بازگرداند چرا در هزینه‌های املاک صرفه جویی نمی‌کنید و به جای آن برای آماده کردن نیروی کار هیبریدی، بر روی تکنولوژی های قوی‌تر سرمایه گذاری نمی‌کنید؟

آماده شدن برای آینده Work From Home) WFH)

3 آینده کاری قرار است چگونه باشد؟ آشنایی با نیروی کار هیبریدی

با این طرز فکر، تکنولوژِی تنها برای تأمین نیازهای کارمندان و کارفرمایان به رشد خود ادامه می‌دهد. فراتر از نرم افزارهای همکاری، سایر ابزارهایی که برای بهره وری کارمندان در محیط کار هیبریدی ما همچنان مهم هستند، شامل لپ تاپ‌های شخصی، هدست‌های حذف کننده نویز و مانیتورها هستند.

در دفتر کار، این موضوع ممکن است به معنای ایجاد یک “محیط بدون لمس” باشد که در آن کارمندان تکنولوژِی‌ها و ابزارهایی همکاری شخصی خود را دارند تا تماس فیزیکی را به حداقل برسانند. یا ممکن است به معنای ایجاد باجه‌های تلفنی کوچک‌تر و فضاهای کوچک‌تری برای اجتماع یک تیم باشد، و می‌توانید برای دوری از فضای اداری باز، به یک نرم افزار ویدیویی مستقل مجهز شوید و همکاری از یک اتاق به اتاق دیگر را آسان کنید. برای این کار، ممکن است با دادن یک لپ تاپ به کارکنان خود انتقال از دفتر به کافی شاپ به خانه یا هرجای دیگر را برای آن‌ها راحت‌تر کنید. و برای کار خانه نیز ممکن است کارفرمایان را ملزم به سرمایه گذاری بر روی کالاهایی کند که کارمندان برای “دفتر خانه” خود نیاز دارند، مانند میزهای ایستاده یا صندلی‌های ارگونومیک.

برای بخش‌های فناوری اطلاعات، سرمایه گذاری بر روی زیرساخت‌هایی که IT را قادر می‌سازد تا تعداد زیادی از نیروهای کار را از راه دور مدیریت کند، یک امر اساسی است. این می‌تواند شامل افزایش فضای ذخیره سازی ابری برای ذخیره سازی‌های از راه دور، دو برابر کردن راه حل‌های امنیتی برای مدیریت افزایش تهدیدات سایبری و اجرای راه حل‌های از راه دور فناوری اطلاعات برای کمک به عیب یابی مسائل فنی کارمندانی که از دور کار می‌کنند، باشد.

اگرچه مدل جدید “مرکز تجاری” برای همه سازمان‌ها مناسب نیست، اما یک چیزی که می‌دانیم این است که این دفتری که امروزه به عنوان دفتر کار می‌شناسیم، همانطور که می‌دانیم در سال‌های آینده متفاوت خواهد بود. کار کردن از هر نقطه‌ای در جهان به یک امری طبیعی تبدیل می‌شود، ممکن است ردپای املاک و مستغلات شرکت کاهش یابد و کارکنان بیش از هر زمان دیگری از کارفرمایان خود انتظار داشته باشند.

حال که با آینده‌ی کاری و نیروی کار هیبریدی آشنا شدید می‌توانید از دیگر مقالت سایت اول نیوز دیدن کنید.

امتیاز این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس