آموزش ضبط ویدیو با کیفیت در خانه برای دوره های آنلاین

ضبط ویدیو با کیفیت یکی از مهمترین نکات برای جذب مشتری در دوره‌های آنلاین است. انواع تجهیزات مورد نیاز و تکنیک‌ها را به شما آموزش خواهیم داد.

55
0
آموزش ضبط ویدیو با کیفیت در خانه برای دوره های آنلاین

ضبط ویدیو با کیفیت یکی از مهمترین نکات برای جذب مشتری در دوره‌های آنلاین است. از تجهیزات و وسایل مورد نیاز گرفته تا تکنیک‌ها، ما به شما آموزش خواهیم داد که چگونه برای دوره‌های آنلاین خود به راحتی فیلم‌های حرفه‌ای ضبط کنید.

آنچه در این مقاله خواهید دید؛

  • هرآنچه برای ضبط ویدیو با کیفیت برای دوره آنلاین خود نیاز دارید.
  • وب کم برای سازندگان محتوا.
  • تنظیمات روشنایی برای ضبط ویدیو با کیفیت.
  • Two-point setup:
  • Three-point setup:
  • Four-point setup:
  • در تنظیمات روشنایی به دنبال چه چیزی باشید
  • میکروفون‌های خارجی برای محتواسازان
  • میکروفون کندانسور
  • میکروفن‌های boom
  • ابزارهای نرم افزاری برای ضبط و ویرایش فیلم آنلاین
  • ابزارهای ضبط ویدئو:
  • ابزارهای ویرایش ویدئو:
  • اشتباهات رایجی که مردم هنگام ضبط فیلم مرتکب می‌شوند
  • وایت بالانس دوربین
  • نور کم
  • مشکلات صوتی
  • قاب بندی و ترکیب بندی
  • وقت آن است که مهارت‌های ضبط خود را به نمایش بگذارید!

آیا می‌دانستید تا سال ۲۰۱۹، ترافیک ویدئویی جهانی اینترنت ۸۰٪ از کل ترافیک اینترنت را تشکیل می‌دهد؟  یا اینکه ۵۵٪ مردم هر روز فیلم آنلاین تماشا می‌کنند؟

جای تعجب نیست که چرا بسیاری از افراد برای آموزش مهارت‌های جدید به مردم فیلم‌های آموزشی می‌سازند و از طریق اینترنت درآمد کسب می‌کنند.

مطمئناً، قبل از اینکه بتوانید با مطالب ویدئویی به کسی آموزش دهید، ابتدا باید فیلمی را برای دوره آنلاین خود ضبط کنید. در این راهنما، شما را در هر مرحله از مراحل ضبط ویدئو راهنمایی خواهیم کرد. ما در درجه اول بر روی ابزارهای رایگان یا ارزان قیمت تمرکز خواهیم کرد، همچنین برخی نکات مربوط به فیلم برداری حرفه‌ای را برای دستیابی به نتایج بی‌عیب و نقص با بودجه‌ای ناچیز بررسی خواهیم کرد.

نور، دوربین، حرکت!

آنچه برای ضبط ویدیو با کیفیت برای دوره آنلاین خود نیاز دارید

قبل از شروع ضبط فیلم برای دوره خود، حداقل به برخی از تجهیزات نیاز دارید. با این وجود نیازی به صرف هزینه زیادی برای دستیابی به نتایج حرفه‌ای نیست. در زمینه  تولید فیلم همه چیز در تکنیک خلاصه می‌شود. آیا اگر یک دوربین RED ۱۵۰۰۰ دلاری داشته باشید به شما کمک می‌کند؟ مطمئنا! آیا برای ضبط ویدئوهای زیبا به دوربین ۱۵۰۰۰ دلاری نیاز دارید؟ قطعا نه. اما در مورد موضوع دوربین‌ها، بیایید با صحبت در مورد تجهیزات دوربین شروع کنیم.

وب کم برای سازندگان محتوا

1 آموزش ضبط ویدیو با کیفیت در خانه برای دوره های آنلاین

تنها چیزی که برای ایجاد فیلم‌های جذاب برای دوره‌های آنلاین خود نیاز دارید، یک وب کم خوب است. بسته به مشخصات رایانه یا لپ تاپ شما، وب کم داخلی شما می‌تواند برای ضبط فیلم برای دوره آنلاین شما به اندازه کافی خوب باشد. اگر اینگونه نیست (یا لپ تاپ شما وب کم ندارد)، نگران نباشید! خوشبختانه در طی چند سال گذشته حتی قیمت وب کم‌های سطح بالا نیز به طرز چشمگیری کاهش یافته‌اند.

ما در زیر لیستی از مواردی را که باید هنگام خرید وب کم جدید به دنبال آن‌ها باشید، گردآوری کرده‌ایم:

وضوح تصویر: به طور کلی، هرچه وضوح وب کم شما بیش‌تر باشد، تصاویر با کیفیت‌تری خواهید داشت.  اگر می‌توانید وضوح تصویر را حداقل روی 720p یا 1080p در نظر بگیرید و بر این اساس اقدام به خرید کنید.

میدان دید (FOV): میدان دید به منطقه قابل مشاهده‌ای گفته می شود که لنزهای وب کم می‌توانند “ببینند”.  هرچه FOV گسترده‌تر باشد، می‌تواند فضای بیش‌تری در قاب جای بگیرد.

میکروفون داخلی: تقریباً همه وب کم‌ها حداقل یک میکروفون داخلی دارند. اگرچه میکروفون مونوفونیک (که به اختصار “مونو” نامیده می‌شود) برای ضبط صدای مناسب در طیف وسیعی از محیط‌های ضبط به اندازه کافی خوب است، اما اگر می‌توانید یک وب کم با میکروفون استریو پیدا کنید.

بنابراین وب کم لازم برای اکثر سازندگان محتوا چیست؟  ما فکر می‌کنیم به سختی می‌توانید وب کم بهتری از Logitech C920 پیدا کنید. Logitech C920 برای اعضای محتوای Amazon Prime با قیمت ۴۹/۹۹ دلار در دسترس است و برای سازندگان محتوا مناسب است و دارای مشخصاتی است که وب کم‌های گران قیمت را پشت سر می‌گذارد.

با ضبط کامل ویدیو با کیفیت 1080p HD و تماس با رزولوشن حداکثر 1920 در 1080‌، تصحیح اتوماتیک نور کم، میکروفون داخلی استریو دوتایی و کاهش خودکار سر و صدا، C920 را به یک وب کم فوق العاده توانمند با قیمت بسیار مناسب تبدیل می‌کند که ارزش آن را دارد که برایش هزینه کنید.

شما همچنین می‌توانید با استفاده از دستگاه تلفن همراه خود فیلم‌های ویدیویی بسیار خوبی بگیرید. آیفون‌های مدل اخیر از دوربین‌های بسیار خوبی برخوردار هستند و توانایی ضبط و فیلمبرداری ویدیو با کیفیت بالا را دارند. برای کسب راهنمایی در مورد استفاده بیش‌تر از ضبط فیلم با iPhone خود، این راهنمای عالی را از Wistia بررسی کنید.

تنظیمات روشنایی برای ضبط ویدیو با کیفیت

 اکنون که به ضبط ویدئو نگاه کردیم ، بیایید نگاهی به نورپردازی صحنه شما بیندازیم.

هیچ چیز مانند روشنایی ضعیف در ضبط یک فیلم، آن را خراب نمی‌کند. نور ناکافی نه تنها کیفیت ویدیو های شما را پایین می‌آورد، بلکه به طرز باورنکردنی باعث حواس پرتی نیز می‌شود. با این حال، مانند هر جنبه از تولید فیلم، نور بیش‌تر مربوط به تکنیک است تا اعتماد به تجهیزات خاص و گران قیمت.

 چندین شیوه تنظیم نور مختلف وجود دارد که می‌توانید هنگام ضبط فیلم برای دوره آنلاین خود استفاده کنید.  بیایید نگاهی به برخی از رایج‌ترین‌ها بیندازیم:

Two-point setup:

Two point آموزش ضبط ویدیو با کیفیت در خانه برای دوره های آنلاین

ساده‌ترین نورپردازی حرفه‌ای، تنظیم دو نقطه‌ای است. در  این سیستم از دو چراغ استفاده می‌کنند، یک key light (نور اصلی یا کلیدی) و یک fill light (نور پر کننده).

Key light از بین دو چراغ درخشان‌تر است و به عنوان منبع اصلی روشنایی در صحنه عمل می‌کند. همانطور که از نام آن پیداست، fill light با روشن کردن آرام بخش‌هایی از سوژه که توسط key light روشن نمی‌شوند و از بین بردن سایه‌های خشن key light را تکمیل می‌کند. Fill light به طور معمول در حدود نیمی از key light روشنایی دارد.

Three-point setup:

Two point آموزش ضبط ویدیو با کیفیت در خانه برای دوره های آنلاین

نورپردازی بعدی که می‌خواهیم بررسی کنیم، Three-point setup است. این تنظیمات بر اساس سیستم دو نور بالا ساخته شده است و می‌تواند ظاهری کاملاً صیقلی و ظریف ایجاد کند. همانطور که در شکل زیر می‌بینید، تفاوت بین تنظیمات دو و سه نقطه‌ای شامل قرار گرفتن یک نور سوم، در لبه (یا “عقب”) است. چراغ حاشیه برجستگی‌هایی را از پشت سوژه ایجاد می‌کند و اگرچه ظریف است، اما اثر کلی آن واقعا براق و حرفه‌ای است.

Four-point setup:

Four point آموزش ضبط ویدیو با کیفیت در خانه برای دوره های آنلاین

اگرچه احتمالاً برای ضبط فیلم برای دوره آنلاین خود نیازی به استفاده از سیستم روشنایی چهار نقطه‌ای نخواهید داشت، اما باید بدانید که این نوع تنظیمات به چه صورت است. سیستم‌های روشنایی چهار نقطه‌ای دقیقاً همان تنظیمات سه نقطه‌ای هستند، با اضافه شدن نور چهارم، چراغ زمینه. چراغ‌های کلیدی، پرکننده و حاشیه موضوع را روشن می‌کنند، در حالی که نور پس زمینه، زمینه پشت سر شما را روشن می‌کند.

در تنظیمات روشنایی به دنبال چه چیزی باشید

برخلاف برخی دیگر از عناصر تولید ویدیو، تقلب در تنظیمات نورپردازی مناسب با استفاده از چراغ‌هایی که احتمالاً در خانه وجود دارد، بسیار دشوار است. شما می‌توانید با مجموعه‌ای از لامپ‌ها و سیم‌های الحاقی چیزی را خلق کنید، اما ممکن است ارزش آن را داشته باشد که برای برخی از چراغ‌های مناسب سرمایه گذاری کنید.

مانند دوربین‌های وب، چراغ‌های خوب بسیار مقرون به صرفه‌تر از گذشته هستند. چراغ‌های منفرد را می‌توانید با هزینه کمتر از ۲۰ دلار بصورت آنلاین خرید کنید و شاید بتوانید با قیمت کمتر از ۱۰۰ دلار در تنظیمات دو یا سه نقطه‌ای، تجهیزاتی را خریداری کنید. سعی کنید “studio lighting” را در آمازون جستجو کنید و ممکن است از قیمت پایین تجهیزات مناسب نورپردازی تعجب کنید.

باز هم، به جای توصیه برای چراغ‌های خاص، در اینجا مواردی وجود دارد که باید هنگام خرید یک منبع روشنایی جستجو کنید:

دمای حداقل ۵۵۰۰K. برخلاف چراغ‌های خانگی که برای روشنایی با وات اندازه گیری می‌شوند و ممکن است شامل اطلاعات رنگی باشند یا نباشند، چراغ‌های استودیویی با وات و درجه کلوین اندازه گیری می‌شوند تا میزان گرم یا سرد بودن آن‌ها را مشخص کنند (در این باره به زودی توضیحات بیشتری می‌دهیم). به عنوان مثال این لامپ‌ها با ۵۵۰۰K لیست شده‌اند. این دمای مناسب و تقریباً خنثی برای عکاسی‌های داخلی ایده آل است. اگر با درجه کلوین راحت نیستید، فقط به دنبال قدرت لامپ‌ها باشید (حدود ۶۵ وات یا بالاتر را ببینید).

چراغ‌های استودیو اغلب بزرگ هستند. بسیاری از آن‌ها همراه با ضمیمه‌ای برای کنترل نحوه نورپردازی صحنه هستند. سه مورد از رایج‌ترین لوازم جانبی barn doors ،diffusers و reflectors است. Barn door‌ها وسایل فلزی هستند که به بدنه یک چراغ متصل می‌شوند. سپس می‌توان آن‌ها را تنظیم کرد تا به میزان دلخواه سوژه را روشن کند. از Diffusers‌ها برای نرم کردن منابع مستقیم نور با پخش یا پراکندگی نور استفاده می‌شود.  reflector‌ها عملکردی مشابه پخش کننده دارند، اما تأثیر آن بسیار بیش‌تر است.

چراغ‌های استودیویی رومیزی می‌توانند برای سازندگان دوره‌های آنلاین ایده آل باشند. این واحدهای کوچک‌تر می‌توانند تقریباً، شاید نه به اندازه نمونه‌های مستقلشان، روشن باشند و اندازه کوچک‌تر آن‌ها نه تنها مدیریت آن‌ها را آسان‌تر می‌کند، بلکه بسیار ارزان‌تر نیز هستند. به عنوان مثال‌، این تنظیمات دو نور از دو چراغ رومیزی ۳۰ اینچی با لامپ ۴۰ وات (۵۵۰۰ کیلوگرم) تشکیل شده است که برای تنظیم ساده ضبط ویدیو بیش از حد کافی است.

بنابراین، اکنون ما کمی بیش‌تر در مورد نور استودیو می‌دانیم، کدام چراغ‌ها برای سازندگان محتوا مناسب هستند؟  ما این تنظیمات روشنایی استودیوی CRAPHY را پیشنهاد می‌دهیم، که با همه مواردی که برای ایجاد تنظیمات روشنایی در بالا ((به جز تنظیمات چهار نقطه‌ای)) نیاز دارید، ارائه می‌شود. این کیت همراه با سه پایه روشنایی با ارتفاع قابل تنظیم (شامل کیسه‌های شن برای توزیع وزن و موقعیت دقیق‌تر)، سه لامپ متعادل با نور روز، با صرفه جویی در انرژی ۵۵۰۰k، سه reflectors/diffusers، جعبه نرم و یک کیف دستی کاربردی. با قیمتی کمتر از ۱۰۰ دلار، این کیت تقریباً برای همه سازندگان محتوا ایده آل است.

میکروفون‌های خارجی برای ضبط ویدیو با کیفیت

آخرین تجهیزاتی که ممکن است برای راه اندازی و تولید فیلم آنلاین خود در نظر داشته باشید، میکروفون خارجی است. همانند دوربین و تجهیزات روشنایی ما، ممکن است میکروفون خارجی برای ایجاد ویدیوهای زیبا (و صدابرداری) برای دوره آنلاین شما ضروری نباشد، اما قطعاً کمک کننده خواهد بود.

اگرچه صدها مدل مختلف میکروفون در دسترس است، اما دو نوع اصلی میکروفون وجود دارد میکروفون داینامیک و میکروفون کندانسور. بیایید نگاهی سریع به مشخصات هر دو بیندازیم.

میکروفون‌های داینامیک

Dynamic microphones آموزش ضبط ویدیو با کیفیت در خانه برای دوره های آنلاین

اگر تا به حال یک مجری خبر که در تلویزیون گزارش کرده باشد را به صورت زنده در محل گزارش دیده باشید، احتمالاً یک میکروفون داینامیک را مشاهده کرده‌اید. میکروفون‌های دینامیکی دستی همه جهته هستند، به این معنی که آن‌ها صدا را از همه جهات ضبط می‌کنند در یک منطقه کروی و ۳۶۰ درجه اطراف عنصر ضبط میکروفون، همانطور که در شکل زیر نشان داده شده است:

اگرچه میکروفون‌های چند جهته برای جمع آوری صدا از همه جهات عالی هستند، اما نکته منفی این میکروفون‌ها نگه داشتن آن‌هاست. آن‌ها برای مصاحبه‌های سبک vox pop با مردم در خیابان ایده آل هستند، اما برای فیلم‌های آموزشی روی صفحه کمتر مناسب هستند. برای ضبط دقیق صدا بدون حواس پرتی بیننده، ممکن است بخواهید از میکروفن کندانسور استفاده کنید.

میکروفون کندانسور

Condenser microphones آموزش ضبط ویدیو با کیفیت در خانه برای دوره های آنلاین

نوع اصلی دیگر میکروفون میکروفن کندانسور است.

در زبان انگلیسی از آن‌ها به اسم “میکروفون‌های خازنی” نام برده می‌شود که دلیلی هم دارد. حتما کلاس‌های فیزیک را بخاطر دارید. خازن‌ها در واقع دو صفحه‌ی فلزی هستند که در فاصله‌ی نزدیک به هم قرار دارند، که هرچه به‌هم نزدیک‌تر باشند، ظرفیت بیشتری خواهند داشت.

گفته شد، آن‌ها هنوز در صنعت به عنوان میکروفون خازنی شناخته می‌شوند و انواع مختلفی وجود دارد که برای سازندگان محتوا که برای دوره‌های آنلاین خود فیلم ضبط می‌کنند، ایده آل است.

دو نوع میکروفون کندانسور وجود دارد که به ویژه برای ضبط استودیو بسیار مناسب هستند: میکروفن‌های lavalier (که معمولاً به آن‌ها میکروفون “tie-clip ” می‌گویند) و میکروفون‌های boom.

میکروفون‌های Lavalier می‌توانند روی یقه پیراهن یا یقه کت چسبانده شوند و صدا را در یک مخروط باریک و کاملاً متمرکز ضبط کنند تا صدای پس زمینه را از بین ببرد. آن‌ها به نوعی شبیه میکروفون‌های کوچک چند جهته هستند که به یک کلیپ کوچک متصل شده‌اند، همانطور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید. این نوع میکروفون معمولاً در محیط‌های تلویزیونی مانند پخش اخبار و محیط‌های استودیویی استفاده می‌شود. آن‌ها کوچک‌، نامحسوس و پنهان کردن آن‌ها در پشت کراوات یا حتی زیر یقه آسان است.

میکروفن‌های boom

Boom microphones آموزش ضبط ویدیو با کیفیت در خانه برای دوره های آنلاین

نوع دوم میکروفن کندانسور، میکروفن boom است. میکروفن‌های بوم، معمولاً خزدار هستند که میکروفون واقعی را می‌پوشانند تا تداخل صوتی پس زمینه را به حداقل برسانند.

میکروفون‌های بوم اغلب در انتهای میله‌هایی قرار می‌گیرند تا به اپراتورها اجازه دهند میکروفون را به سمت سوژه سوق دهند، بدون اینکه میکروفن در عکس واقعاً نشان داده شود:

Boom microphones 2 آموزش ضبط ویدیو با کیفیت در خانه برای دوره های آنلاین

میکروفن‌های تفنگی در حالی که نویز خارجی را به حداقل می‌رسانند در ضبط صدا از منابع خاص بسیار عالی هستند. به عنوان مثال، میکروفون boom می‌تواند راه حل مناسبی برای ضبط صدای گفتاری در عکاسی در فضای باز در وزش باد متوسط ​​باشد. هر دو میکروفون lavalier و boom یک جهته هستند، به این معنی که آن‌ها صدا را از یک جهت ضبط می‌کنند.

با نگاهی به چند میکروفون داینامیک و کندانسور، کدام یک را انتخاب کنید؟

اگر به فکر خرید میکروفون داینامیک برای عکسبرداری بعدی خود هستید، Behringer Ultravoice Xm8500 یک میکروفون عالی با قیمت مناسب است. Behringer تقریباً سی سال است که میکروفن‌های با کیفیتی تولید می‌کند و Ultravoice Xm8500 کیفیت ضبط شگفت انگیزی را با قیمت پایین و حتی زیر قیمت ارائه می‌دهد.

به دنبال میکروفون lavalier هستید؟ دنبال چیزی غیر از میکروفون tie-clip PowerDeWise نباشید. برخلاف برخی از میکروفون‌های lavalier که برای ضبط صدا به فرستنده‌های فرکانس رادیویی نیاز دارند، این مدل یک میکروفون پلاگین و بازی است که مستقیماً به هر دستگاهی با جک صوتی ۳/۵ میلی متری متصل می‌شود، از جمله تجهیزات صوتی حرفه‌ای و همچنین لپ تاپ‌ها، تلفن های هوشمند، تبلت‌ها و تقریباً هر دستگاه دیگری که از پخش صدا از طریق هدفون پشتیبانی می‌کند (با عرض پوزش از دارندگان آیفون ۷ و Google Pixel). به علاوه، این میکروفن lavalier  دارای یک سیم داخلی ۷۹ اینچی و یک windscreen است که آن را برای شاخه‌های داخلی و خارجی ایده آل می‌کند.

ابزارهای نرم افزاری برای ضبط و ویرایش فیلم آنلاین

علاوه بر دوربین، میکروفون و برخی از چراغ‌ها، برای ضبط و ویرایش فیلم برای دوره آنلاین خود به برخی از ابزارهای نرم افزاری نیاز خواهید داشت. در اینجا چند ابزار رایگان معرفی شده است.

ابزارهای ضبط ویدئو:

  • Apowersoft’s Free Online Video Recorder
  • Ezvid
  • FlashBack Express

ابزارهای ویرایش ویدئو:

اشتباهات رایجی که مردم هنگام ضبط فیلم مرتکب می‌شوند.

اکنون که برخی از وسایل مورد نیاز برای ضبط ویدیو را برای دوره آنلاین خود بررسی کردیم، وقت آن است که به تعدادی از رایج‌ترین اشتباهاتی که مردم هنگام ضبط فیلم مرتکب می‌شوند و چگونگی پیشگیری از بروز آن‌ها، نگاهی بیندازید.

Camera white balancing

Camera white balancing آموزش ضبط ویدیو با کیفیت در خانه برای دوره های آنلاین

تمام دوربین‌های ویدئویی، از یک دوربین روی تلفن شما گرفته تا دوربین RED ۱۵۰۰۰ دلاری که قبلاً به آن اشاره کردیم، به عملکردی معروف هستند که به عنوان وایت بالانس برای ضبط دقیق رنگ شناخته می‌شود.

همانطور که از نام آن پیداست، وایت بالانس دمای رنگ را در تصویر شما تعادل می‌بخشد. ولی چطور آن را انجام می‌دهد؟ وایت بالانس در تلاش است تا رنگ متضاد را به تصویر اضافه کند و دمای رنگ را به خنثی برگرداند. به جای اینکه سفیدی در تصویر به رنگ آبی یا نارنجی ظاهر شود، پس از متعادل کردن درست تصویر، باید سفید به نظر برسد.

اکثر دوربین‌های عکاسی دارای گزینه تنظیم دستی یا تنظیم تعادل رنگ سفید هستند. تنظیمات معمولی شامل “خورشید”، “سایه”، “تنگستن” و “فلورسنت” است. برخی از دوربین‌ها گزینه‌ای دارند که با انتخاب یک مقدار کلوین خاص، دمای رنگ را تنظیم کنند.

عدم تعیین تعادل رنگ سفید دوربین یکی از رایج‌ترین اشتباهاتی است که افراد هنگام ضبط فیلم مرتکب می‌شوند. خوشبختانه، این یکی از ساده‌ترین مشکلات برای جلوگیری از آن است. برای تنظیم وایت بالانس دوربین خود، دکمه تعادل رنگ سفید دوربین را پیدا کنید، سپس یک کاغذ سفید ساده بردارید و آن را جلوی لنز دوربین خود بگیرید.  اطمینان حاصل کنید که کاغذ منظره یاب را به طور کامل پر کرده است و هیچ سایه‌ای قابل مشاهده نیست.  سپس کافیست دکمه تعادل رنگ سفید دوربین خود را فشار دهید تا به دوربین شما بگویید که رنگ سفید واقعی چگونه است.

تنها چیزی که باید بخاطر بسپارید این است که تنظیمات تعادل رنگ سفید خود را در محیطی که در آن عکس می‌گیرید تنظیم کنید. تنظیم تعادل رنگ سفید دوربین در داخل خانه و سپس عکسبرداری در فضای باز منجر به خاموش شدن رنگ‌های شما می‌شود.

نکات برای ضبط ویدیو با کیفیت | نور کم

Poor lighting آموزش ضبط ویدیو با کیفیت در خانه برای دوره های آنلاین

ما قبلاً درباره تنظیمات مختلف روشنایی صحبت کردیم که می‌توانید هنگام ضبط فیلم برای دوره آنلاین خود استفاده کنید. حال باید در مورد دمای نور صحبت کنیم.

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، فیلمبرداران غالباً نور را نه فقط با وات بلکه با درجه کلوین اندازه گیری می‌کنند.  این به این دلیل است که منابع مختلف نور دمای متفاوتی دارند. به عنوان مثال، نور خورشید در یک روز روشن و آفتابی دمایی در حدود ۶۵۰۰k دارد.

همانطور که می‌بینید، بین دمای نور شمع یا شعله کبریت تفاوت زیادی با دمای نور آسمان در یک روز بدون ابر و روشن وجود دارد. اینها رنگ‌های واقعی و منابع مختلف نور هستند. چشمان ما چنان پیچیده است که همیشه نمی‌توانیم بین رنگ چراغ‌های مختلف تفاوت قائل شویم اما دوربین‌های فیلمبرداری می‌توانند.

بسیاری از واضح‌ترین مشکلات روشنایی ناشی از ناهماهنگی دمای نور است. به عنوان مثال، تلاش برای ضبط ویدئو در داخل منزل تحت نورهای فلورسنت (که دمایی در حدود ۵۰۰۰K دارند) با پنجره‌های باز می‌تواند صحنه شما را با نور روز متناقض کند (که دمایی بین ۷۰۰۰ تا ۱۰،۰۰۰K دارد). این مخلوط ترکیبی از دو رنگ روشن و دما ایجاد می‌کند که صحنه شما را خراب می‌کند.

ساده‌ترین راه برای جلوگیری از درگیری‌های اینچنینی اطمینان از ثبات در نور صحنه است. اگر در داخل خانه عکس می‌گیرید، مطمئن باشید هیچ منبع نور خارجی متضادی وجود ندارد که بتواند بر روشنایی صحنه شما تأثیر بگذارد، مانند تابش نور روز از پنجره باز.

نکات برای ضبط ویدیو با کیفیت | مشکلات صوتی

یک راه عالی دیگر برای پایین آوردن کیفیت عکسبرداری، نادیده گرفتن اهمیت ضبط صدای اصولی است.

برای اکثر سازندگان محتوا، میکروفون داخلی لپ تاپ آن‌ها برای ضبط صدای متعادل کافی خواهد بود. همانند منابع روشنایی که قبلاً بررسی کردیم، می‌توانید یک میکروفن چند منظوره را با هزینه بسیار ارزان و آنلاین تهیه کنید. صرف نظر از اینکه از چه میکروفونی استفاده می‌کنید، برای اجتناب از مشکلات صوتی رایج صرفاً برنامه ریزی پیش رو و درک نحوه عملکرد صوتی یک کار اساسی است.

سه نوع اصلی از مشکلات صوتی وجود دارد که می توانید هنگام فیلمبرداری با آن‌ها روبرو شوید:

  • Volume
  • Distortion
  • Interference

مشکلات مربوط به Volume بسیار شایع است. خیلی ساده است که از سطح و کیفیت ضبط میکروفن خود چشم پوشی کنید، فقط هنگام مرور فیلم به سختی می‌توانید صحبت خود را بشنوید ساده‌ترین راه برای جلوگیری از مشکلات صوتی در ضبط‌های خود، ضبط یک تست صوتی کوتاه قبل از نشستن برای ضبط اصلی خود است.  ابتدا ضبط کنید که چند کلمه را به طور طبیعی می‌توانید بگویید، سپس برای بررسی میزان صدا به فایل ضبط شده خود گوش دهید.

اگر دوربین شما دارای یک audio meter است، سطح ضبط صدا را طوری تنظیم کنید که قله‌های صوتی شما فقط بالای قسمت سبز، تقریباً علامت 0 dBFS (دسی بل نسبت به مقیاس کامل) را بگیرد. با این حال، همه کنتورهای صوتی یکسان نیستند (یا حتی موارد یکسانی را اندازه گیری می‌کنند) و بسته به میزان سود شما و سایر تنظیمات، ممکن است زدن علامت 0 dBFS خیلی کم باشد. اگر شک دارید، سعی کنید سطح صوتی خود را فقط از سبز به زرد تغییر دهید.

Audio problems آموزش ضبط ویدیو با کیفیت در خانه برای دوره های آنلاین

Distortion یکی دیگر از مشکلات صوتی بسیار رایج است. انواع مختلفی از Distortion وجود دارد، اما بیش‌ترین موارد رایج در اثر اوج ضبط صدا وجود دارد، یعنی ضبط صدا با صدای بالاتر از میزان میکروفون شما. صدا همچنین می‌تواند هنگامی که افراد صحبت می‌کنند، به ویژه در قسمت‌های گفتاری (اصوات “p”) و  (صدای “s”) تحریف شود. ساده‌ترین راه برای جلوگیری از این نوع مشکل صوتی، آزمایش سطح صوتی قبل از ضبط نهایی و اطمینان از فاصله کافی بین میکروفون و جلوگیری از ایجاد این مشکل است.

نوع نهایی مشکل صوتی Interference است. که شامل خش خش استاتیک و تداخل فرکانس رادیویی از مواردی مانند فرستنده‌های رادیویی و تلویزیونی و تابش مایکروویو است. شناسایی این نوع از مشکلات صوتی دشوار است و حل آن دشوارتر است، اما در مقایسه با مشکلات صدا یا Distortion نیز کمتر مشاهده می‌شود. باز هم، ساده‌ترین راه برای جلوگیری از تداخل‌، آزمایش صدا قبل از نشستن برای ضبط اصلی است.

نکات برای ضبط ویدیو با کیفیت | قاب بندی و ترکیب بندی

 تاکنون مشکلاتی که بررسی کردیم در درجه اول فنی بوده است.  با این حال، یکی از رایج‌ترین مشکلاتی که افراد در ضبط فیلم با آن روبرو هستند، ضعف در کادر بندی یا ترکیب عکس است.

در فیلم سازی و عکاسی، ترکیب به چارچوب بندی عکس و چگونگی تأثیر آن بر نقطه کانونی تصویر اشاره دارد.  بسته به آنچه می‌خواهید روی آن تأکید کنید، روش‌های مختلفی برای نوشتن شات وجود دارد. اگرچه ترکیب ایده آل عکس شما به ماهیت دوره آنلاین شما بستگی دارد ، اما یک قانون کلی وجود دارد که می‌توانید برای ساخت عکس‌های خود استفاده کنید، معروف به “قانون سوم”.

برای اعمال قانون سوم در شات خود، تصور کنید که یک شبکه ۹ مربعی روی شات خود قرار دهید. سپس می‌توانیم از این شبکه برای تراز کردن سوژه خود و تأکید بر نقاط کانونی خاص در عکس‌هایمان استفاده کنیم.

در مثال بالا، عکاس چشم بیننده را به سمت بالا و چپ می‌کشد و چهره این یوزپلنگ را به کانون تصویر تبدیل می‌کند. جالب اینجاست که این نقطه جایی است که نگاه اکثر مردم طولانی‌تر می‌شود، صرف نظر از اینکه موضوع تصویر در واقع چیست. یکی از جالب‌ترین موارد در مورد قانون سوم این است که شما می‌توانید آن را به معنای واقعی کلمه در هر عکس یا سوژه، از عکاسی پرتره از مردم گرفته تا پانوراماهای گسترده از مناظر طبیعی خیره کننده اعمال کنید.

Framing and composition آموزش ضبط ویدیو با کیفیت در خانه برای دوره های آنلاین

اگرچه شما می‌توانید (و احتمالاً باید) به فکر استفاده از قانون سوم در عکس‌های خود باشید، اما در مرکز قرار دادن تصویر خود، هیچ مشکلی ایجاد نمی‌کند، مخصوصاً اگر مستقیماً با بیننده صحبت می کنید. برای برخی از سازندگان محتوای آنلاین، حتی ممکن است کادربندی عکس‌ها به صورت متمرکز نیز ممکن شود، بنابراین این نکته‌ای است که باید قبل از شروع تصویر برداری بعدی خود در نظر بگیرید.

اکنون زمان آن رسیده است که مهارت‌های ضبط و تصویر برداری خود را به نمایش بگذارید!

ضبط فیلم برای دوره‌های آنلاین می‌تواند برای تازه واردان ترسناک باشد، به خصوص اگر قبلاً با فیلم کار نکرده‌اید.  هرچند امیدوارم، این راهنما به شما نشان داده باشد که دستیابی به نتایج حرفه‌ای بیشتر مربوط به تکنیک است تا اتکا به تجهیزات گران قیمت.

پس تعلل نکنید، دست به کار شوید و به جهانیان نشان دهید که چگونه کاری را که دوست دارید انجام می‌دهید!

حال که نکات برای ضبط ویدیو با کیفیت را دریافتید می‌توانید از دیگر مقالات سایت اول نیوز دیدن کنید.

امتیاز این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس