بازده سرمایه گذاری انرژی های تجدید پذیر جهانی 7 برابر سوخت های فسیلی است

بر اساس آخرین تحقیقات، سرمایه گذاری انرژی های تجدید پذیر عملکرد بهتری نسبت به سوخت‌های فسیلی در سراسر جهان خواهد داشت.

28
1
0 بازده سرمایه گذاری انرژی های تجدید پذیر جهانی 7 برابر سوخت های فسیلی است

بر اساس آخرین تحقیقات، سرمایه گذاری انرژی های تجدید پذیر عملکرد بهتری نسبت به سوخت‌های فسیلی در سراسر جهان خواهد داشت. این یک اخطار جدی در مورد کاهش سرمایه گذاری روی سوخت‌های فسیلی است. با توجه به اینکه IRENA پیش بینی کرده است که دستیابی به اهداف پاریس به ۴/۴ تریلیون دلار انرژی کم کربن در سال نیاز دارد، این می‌تواند برای دستیابی به اهداف ۲۰۵۰ نتیجه مثبتی باشد.

چگونه انرژی‌های تجدید پذیر بهتر از سوخت‌های فسیلی عمل می‌کنند

2 بازده سرمایه گذاری انرژی های تجدید پذیر جهانی 7 برابر سوخت های فسیلی است

انرژی تجدید پذیر هم در زمان‌های نوسانی و هم در شرایط عادی، مشخصه ریسک و بازده بالاتری نسبت به سوخت‌های فسیلی دارد. در گزارش سرمایه گذاری انرژی پاک: آژانس سنجش جهانی بازگشت سرمایه گفته است که پورتفوهای انرژی تجدیدپذیر ذکر شده، بهتر از پورتفوهای سوخت های فسیلی در همه بازارها است و باعث می‌شود که هزینه‌های سرمایه گذاری روی شرکت‌های انرژی تجدیدپذیر کمتر از شرکت‌های سوخت فسیلی شود.

گزارشی که به تازگی توسط مرکز مالی اقلیمی در دانشکده بازرگانی کالج امپریال و آژانس بین المللی انرژی منتشر شده است، می‌گوید که انرژی تجدیدپذیر در طی ده سال گذشته با ۴۲۲/۷٪ در مقابل ۵۹٪ برای سوخت‌های فسیلی یا بازده بیش از ۷ برابر، به طور قابل توجهی عملکرد بهتری داشته است. طی پنج سال عملکرد پایینی است، اما هنوز ۳ برابر بیش‌تر از سوخت‌های فسیلی است. نوسانات سالانه در اقتصادهای جهانی و پیشرفته، از پورتفوی سوخت‌های فسیلی کمتر و در چین و بازارهای نوظهور و اقتصادهای در حال توسعه از پورتفوی سوخت‌های فسیلی بالاتر بود.

یافته‌ها نشان می‌دهد که مشخصه ریسکو بازده برای پورتفوی انرژی تجدیدپذیر، هم در شرایط معمول بازار و هم در شرایط عدم تعادل اقتصاد جهانی، بیش‌تر است. این به چند دلیل بود: اولاً اینکه پورتفوی انرژی تجدیدپذیر جهانی نسبت به سوخت‌های فسیلی، همبستگی کمتری با بازار گسترده دارد. ثانیاً، همبستگی موجود، در طی رکود اقتصادی اخیر کاهش یافته و پتانسیل فرصت‌های متنوع را برجسته کرده است. نوسانات اقتصادی اخیر منجر به از بین رفتن اصول‌های پایه در بخش انرژی شده است، انرژی‌های تجدیدپذیر، انعطاف پذیری بیش‌تری نشان می‌دهد.

این روند احتمالاً ادامه خواهد یافت، زیرا تعداد بیش‌تری از کشورها به اهداف انرژی خالص صفر تا سال ۲۰۵۰ می‌پیوندند و نگرانی سرمایه گذاران و عموم مردم در مورد تأثیرات منفی تولید انرژی رو به افزایش است. خطر آب و هوا، هم از نظر مزایای مادی و هم از نظر مزایای سیاسی، بخصوص در مورد مالیات کربن، بر این بخش تأثیر بیش‌تری می‌گذارد. اما یک راه طولانی در پیش است.

سرمایه گذاری انرژی های تجدید پذیر همچنان از نظر بررسی لزوم و مدارک رویکرد آن، عقب است

1 بازده سرمایه گذاری انرژی های تجدید پذیر جهانی 7 برابر سوخت های فسیلی است

دکتر Charles Donovan، مدیر اجرایی مرکز مالی و سرمایه گذاری اقلیمی در دانشکده بازرگانی کالج امپریال، گفت: “تحقیقات ما نشان می‌دهد که در سراسر جهان، عملکرد انرژی تجدیدپذیر از سوخت‌های فسیلی بهتر است. بیش از یک دهه است که این نتیجه همچنان برقرار است، با این حال سرمایه گذاری جمعی هنوز در این مورد کند عمل می‌کند. نهادهای نظارتی ملی، به ویژه در ایالات متحده، باید در مورد اصلاحات لازم برای ایجاد شرایط مناسب برای سرمایه گذاران انرژی پاک، اقدام کنند.”

سرمایه کمتری در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر وجود دارد و بسیاری از سرمایه گذاران تنها بخشی از پورتفوی خود را صرف انرژی تجدیدپذیر کرده‌اند. این امر و همچنین تغییرات در اندازه نمونه در همه مناطق، ارزش بازار کم و میزان نقدینگی پایین شرکت‌های تجدید پذیر، به وضوح دامنه تحقیقات را محدود می‌کند. این کمبود سرمایه همچنین این نگرانی را به وجود می‌آورد که آیا می‌توان به اندازه کافی سریع برای دستیابی به اهداف ۲۰۵۰ سرمایه گذاری مجدد انجام داد.

Tim Gould، رئیس بخش تأمین انرژی و چشم انداز سرمایه گذاری آژانس بین المللی انرژی، گفت: “این گزارش به منافع مالی آشکار ناشی از سرمایه گذاری در انتقال انرژی پاک اشاره دارد، که گام مهمی در جهت حرکت سطح زیادی از سرمایه گذاری از بازارهای سرمایه است. اما هنوز کارهای بیش‌تری باید انجام شود تا منابع مالی پایدار با مناطقی با بیش‌ترین نیاز، به ویژه در بازارهای در حال ظهور و اقتصادهای در حال توسعه، مرتبط شوند.”

سرمایه گذاری انرژی نیاز به تجدید نظر دارد

3 بازده سرمایه گذاری انرژی های تجدید پذیر جهانی 7 برابر سوخت های فسیلی است

آژانس بین المللی انرژی‌های تجدیدپذیر (IRENA) در اوایل این هفته هشدار داد که برای رسیدن به اهداف ۲۰۵۰ لازم است در مورد سرمایه گذاری در بخش انرژی، تجدید نظر شود. در گزارش ماه مارس آژانس چشم انداز انتقال انرژی جهانی: مسیر ۱/۵ درجه سانتیگراد، به گفته این آژانس، اگر دنیا بخواهد به اهداف ۲۰۵۰ خود برسد، نیاز است تا سرمایه گذاری در انرژی را به گزینه‌های کم کربن تغییر دهد. این نه تنها به معنای افزایش ۳۰ درصدی روند سرمایه گذاری فعلی است، بلکه الگوی سرمایه گذاری موجود نیز تغییر خواهد کرد. در مجموع تا سال ۲۰۵۰ به ۱۳۱ تریلیون دلار نیاز است، یا ۴/۴ تریلیون دلار سرمایه گذاری سالانه.

این سرمایه‌ها، نه تنها باید در انرژی‌های تجدیدپذیر، بلکه باید در سایر تکنولوژی‌های انرژی کم کربن و تکنولوژی‌های توانمند سازی که پایه گذار انتقال انرژی هستند، نیز سرمایه گذاری شود. این موارد شامل بهینه سازی انرژی، برق مصرفی نهایی، شبکه‌های برق، ابداعات انعطاف پذیر (هیدروژن) و اقدامات حذف کربن است. در سناریوی ۱/۵ درجه سانتیگراد، تولید سوخت فسیلی باید تا سال ۲۰۵۰ بیش از ۷۵ درصد کاهش یابد، این در حالی است که کل مصرف سوخت فسیلی از سال ۲۰۲۱ به بعد به طور مداوم کاهش یافته است. این گزارش همچنین گفت، با پیش بینی انتقال انرژی آینده، بازارهای مالی و سرمایه گذاران در حال هدایت سرمایه از سمت سوخت‌های فسیلی به سمت سایر تکنولوژی‌های انرژی از جمله انرژی‌های تجدیدپذیر هستند.

حال که با سرمایه گذاری انرژی های تجدید پذیر و عملکرد آن آشنا شدید می‌توانید از دیگر مقالت سایت اول نیوز دیدن کنید.

امتیاز این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک دیدگاه برای “بازده سرمایه گذاری انرژی های تجدید پذیر جهانی 7 برابر سوخت های فسیلی است

  1. بسیار عالی و فوق العاده
    ممنونم واقعا

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس