ویندوز سرور 2022 منتشر شد | انواع مختلف ویندوز سرور و طول عمر آن

مایکروسافت به طور رسمی آخرین نسخه‌های مختلف نرم افزار سرور محبوب خود یعنی ویندوز سرور 2022 را منتشر کرد کرد.

45
0
1 ویندوز سرور 2022 منتشر شد انواع مختلف ویندوز سرور و طول عمر آن

مایکروسافت به طور رسمی آخرین نسخه نرم افزار سرور محبوب خود یعنی ویندوز سرور 2022 را منتشر کرد کرد. غول فناوری نسخه‌های مختلف نرم افزار، یعنی Standard و Datacenter را معرفی کرده است. علاوه بر این، نسخه متفاوتی به نام Datacenter Azure Edition وجود دارد. اگرچه عناصر اصلی سه نسخه ثابت هستند، مایکروسافت برخی از بخش‌ها را برای بهبود عملکرد و ویژگی‌های منحصر به فرد بهینه کرده است. به عنوان مثال، Windows Server 2022 Datacenter: Azure Edition طراحی و بهینه سازی شده است تا بهترین تجربه رایانش ابری را ارائه دهد.

ویژگی‌های ویندوز سرور 2022

ویندوز سرور 2022 منتشر شد انواع مختلف ویندوز سرور و طول عمر آن

این نسخه دارای سیستم امنیتی پیشرفته‌ای است که حفاظت عمیق از تهدیدهای متعدد را در عین حفظ لایه امنیتی ایجاد می‌کند. در عین حال، با فعال کردن پیکربندی سریع مرکز مدیریت ویندوز، تجهیز تمام ویژگی‌های امنیتی را نیز آسان می‌کند.

سیستم عامل سرور به روز شده همچنین دارای گزینه‌های اتصال امن است. به عنوان مثال، پشتیبانی داخلی از HTTPS و TLS ۱/۳ ارائه می‌شود. لازم نیست کاربران این گزینه‌ها را به صورت دستی فعال کنند.

با فعال کردن رمزگذاری DNS-over-HTTPS و SMB AES-256، حریم خصوصی بیش‌تر محافظت می‌شود. در مورد Windows Server 2022 از قابلیت‌های ترکیبی Azure پشتیبانی کامل دارد، از جمله Azure Arc و Azure Automanage، اما محدود به آن نمی‌شود.

در حالی که Azure Arc محیط سرور را برای راه اندازی چند ابر بهینه می‌کند، Azure Automanage اطمینان می‌دهد که ماشین‌های مجازی در تنظیمات شما به روز رسانی‌های اساسی ویندوز را از دست نمی‌دهند. مایکروسافت همچنین پلتفرم برنامه را بهبود بخشیده و زمان راه اندازی بهتر را در میان موارد دیگر ارائه می‌دهد.

چرخه عمر Windows Server

2 ویندوز سرور 2022 منتشر شد انواع مختلف ویندوز سرور و طول عمر آن

Windows Server 2022 یکی از محصولات مایکروسافت است که یک سیاست چرخه عمر ثابت دارد. این بدان معناست که محصول قرار است حداقل پنج سال پشتیبانی شود پس می‌توان گفت پشتیبانی از آن در سال ۲۰۲۶ به اتمام می‌رسد.

حتی پس از توقف دریافت پشتیبانی نرم افزار از اصلی، مشتریان می‌توانند پشتیبانی پولی دریافت کنند. آنها برای ارائه برنامه‌های سفارشی باید با مایکروسافت تماس بگیرند. صرف نظر از ۱۰ سال پشتیبانی گسترده، سازمان‌ها می‌توانند بدون نگرانی به ویندوز سرور 2022 ارتقا دهند.

حال که با ویندوز سرور 2022 و ویژگی‌های آن آشنا شدید می‌توانید از دیگر مقالات سایت اول نیوز دیدن کنید.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس