Microsoft Remote Desktop: نحوه دسترسی به کامپیوتر ویندوزی از راه دور

90
0
دسترسی به کامپیوتر ویندوزی از راه دور

از برنامه رایگان Microsoft Remote Desktop برای دسترسی به رایانه شخصی خود از هر جایی استفاده کنید. دسترسی به کامپیوتر ویندوزی از راه دور را در ادامه بررسی میکنیم.

اگر در خانه کار می‌کنید و نیاز دارید که از طریق Mac خود به رایانه ویندوز 11 یا 10 از راه دور دسترسی داشته باشید، در این مقاله نحوه انجام آن را توضیح می‌دهیم.

مایکروسافت یک ابزار رایگان برای انجام کار ارائه می‌دهد. این ابزار به شما امکان می‌دهد از برنامه های ویندوز خود استفاده کنید، به فایل ها دسترسی داشته باشید یا هر کار دیگری را در ویندوز مستقیماً از MacBook یا دستگاه macOS دیگری انجام دهید.

برای دیدن نحوه ارتباط Mac با برنامه Remote Desktop به ادامه مطلب مراجعه کنید.

مرحله 1: راه اندازی دسکتاپ از راه دور در ویندوز 10 و 11

Microsoft Remote Desktop به Windows 10 (یا 11) نیاز دارد. این نرم افزار بر روی پروتکل RDP اختصاصی مایکروسافت اجرا می‌شود که در نسخه استاندارد Windows Home در دسترس نیست. اگر نیاز به اتصال به رایانه‌ای با Windows Home دارید، ابزارهای دسترسی از راه دور شخص ثالث به شما کمک می‌کنند.

اولین مرحله برای راه اندازی Remote Desktop برای Mac در رایانه ویندوز شما رخ می‌دهد.

در رایانه شخصی Windows ۱۰ یا 11 خود، منوی Start را باز کنید و به Settings > System > Remote Desktop بروید. «Enable Remote Desktop» را روی On تنظیم کنید و وقتی از شما خواسته شد روی تأیید کلیک کنید.

کامپیوتر شما باید روشن باشد تا بتوانید از راه دور متصل شوید. در Windows 11، برای مدیریت گزینه ها، به Settings > System > Power & Battery بروید. اگر از ویندوز 10 استفاده می‌کنید، گزینه Keep my PC awake را در صفحه Remote Desktop می‌بینید که می‌توانید به سرعت آن را فعال کنید.

فقط در صورتی باید این کار را انجام دهید که به دسترسی دائمی از راه دور به رایانه نیاز دارید. اگر نیاز ندارید، پس اجازه خواب دادن به دستگاه منطقی است.

سپس به پایین رفته و به Remote Desktop users/User accounts بروید. به طور پیش فرض، حسابی که وارد آن شده‌اید، به طور خودکار مجوز دسترسی از راه دور را خواهد داشت. برای اینکه به سایر کاربران اجازه دهید از راه دور وارد سیستم شوند، روی انتخاب کاربران کلیک کنید تا نام کاربری آنها را اضافه کنید.

نام رایانه شخصی و آدرس IP خود را دریافت کنید

در نهایت، قبل از اینکه به Mac خود بروید، باید مقداری اطلاعات به دست آورید. در همان منوی «Remote Desktop »، نام رایانه شخصی‌تان را یادداشت کنید. اگر نام فعلی عمومی است و می‌خواهید آن را به چیزی تغییر دهید که به خاطر سپردن آن آسانتر باشد، به Settings > About بروید و روی تغییر نام این رایانه کلیک کنید.

در مرحله بعد، باید آدرس IP رایانه خود را در شبکه پیدا کنید. به Settings > Internet and Network بروید و «Wi-Fi» یا اتصال اترنت را انتخاب کنید. سپس، شبکه ای را که در حال حاضر به آن متصل هستید انتخاب کنید. سپس صفحه خصوصیات شبکه را باز می‌کند. به پایین صفحه بروید و آدرس IPv4 را در فهرست پیدا کنید. این عدد را یادداشت کنید.

مرحله 2: Microsoft Remote Desktop را برای Mac نصب کنید

اکنون زمان راه‌اندازی Remote در Mac است. ابتدا Microsoft Remote Desktop را از Mac App Store نصب کنید. مایکروسافت نسخه هایی از این برنامه را برای iOS و اندروید نیز ارائه می‌دهد. دستورالعمل های آن پلتفرم ها همان دستورالعمل هایی است که در اینجا استفاده می‌کنیم.

مرحله 3: رایانه شخصی خود را به Microsoft Remote Desktop اضافه کنید

پس از نصب آن، کلاینت Remote Desktop را در Mac خود راه اندازی کنید و برای شروع، دکمه Add PC را انتخاب کنید. در کادر گفتگو، نام رایانه شخصی را که قبلاً علامت زده‌اید تایپ کنید. اگر نمی‌توانید با این نام ارتباط برقرار کنید، به جای آن از آدرس IP که ذکر کرده اید استفاده کنید.

به طور پیش فرض، قسمت User accounts روی Ask when required تنظیم شده است. هر بار که متصل می‌شوید از شما یک نام کاربری و رمز عبور می‌خواهد. اگر این را نمی‌خواهید، روی فهرست کشویی کلیک کنید و Add account را انتخاب کنید.

نام کاربری خود را در قالب دامنه\[نام کاربری] اضافه کنید. اگر کار نکرد، آن را به طور معمول وارد کنید. اگر می‌خواهید از ورود خودکار استفاده کنید، می‌توانید رمز عبور خود را نیز اضافه کنید. آن را خالی بگذارید و هر بار یک پیام برای وارد کردن آن دریافت خواهید کرد.

این تنها کاری است که برای راه اندازی یک اتصال باید انجام دهید. روی Save کلیک کنید، سپس می‌توانید متصل شوید. با این حال، ممکن است بخواهید قبل از ادامه دادن چند تنظیمات دیگر را اضافه کنید.

دسترسی به کامپیوتر ویندوزی از راه دور: مرحله 4: اتصال از راه دور خود را پیکربندی کنید

اگر می‌خواهید نحوه عملکرد اتصال راه دور خود را پیکربندی کنید، در اینجا چندین گزینه وجود دارد که می‌توانید آنها را اجرا کنید.

در برگه عمومی، یک نام اضافه کنید تا اگر بیش از یک اتصال راه‌اندازی کرده‌اید، رایانه قابل تشخیص باشد.

اگر نمی‌خواهید از Remote در حالت تمام صفحه استفاده کنید، در برگه Screen، کادر کنار Fit session to window را علامت بزنید. همچنین، اگر روی نمایشگر با وضوح بالا کار می‌کنید، گزینه Optimize for Retina Displays را تنظیم کنید.

در برگه Devices & Audio، انتخاب کنید که کدام رایانه باید صدا را پخش کند (در صورت وجود) و مشخص کنید که می‌خواهید از میکروفون Mac خود استفاده کنید یا خیر.

با این حال، مهم ترین گزینه پوشه ها است. به شما امکان می‌دهد تا پوشه های خاصی را در Mac خود در دسترس قرار دهید. می‌توانید از طریق Windows File Explorer به این پوشه ها دسترسی داشته باشید.

می‌توانید با فایل های ذخیره شده در Mac خود در یک برنامه ویندوز کار کنید یا فایل ها را بین دستگاه ها کپی کنید. با این حال، همه اینها در Remote موجود است. اشتراک گذاری یک پوشه به این روش، پوشه را در رایانه فیزیکی ویندوز قابل دسترسی نمی‌کند. برای پایان راه‌اندازی اتصالتان، روی Save کلیک کنید.

مرحله 5: از طریق Mac خود به رایانه شخصی ویندوز 10 یا 11 متصل شوید

اکنون برای اتصال آماده هستید. رایانه شما باید روشن، فعال و به همان شبکه Mac متصل باشد.

برنامه Remote Desktop رایانه شما را با پیش نمایش کوچک در Saved Desktops فهرست می‌کند. برای اتصال روی آن دوبار کلیک کنید.

اگر تنظیمات را تغییر ندادید، باید نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید تا اتصال برقرار شود.

هشدار امنیتی

هنگامی که یک اتصال RDP از Mac به Windows برقرار می‌کنید، یک هشدار امنیتی مربوط به یک گواهی تایید نشده را مشاهده خواهید کرد. اگر در خانه هستید یا در یک کسب و کار کوچک کار می‌کنید، می‌توانید روی Continue کلیک کنید و پیام را نادیده بگیرید. اگر در یک شبکه بزرگ با دسترسی عمومی هستید، مراقب انجام این کار باشید.

هنگامی که شما متصل شدید

هنگامی که Mac شما اتصال دسکتاپ از راه دور را برقرار می‌کند، رایانه ویندوز شما قفل می‌شود و به صفحه ورود سوئیچ می‌شود. اگر کسی سعی کند از رایانه شخصی استفاده کند، Remote Desktop شما به پایان می‌رسد. نمی‌توانید همزمان دو نفر از یک کامپیوتر استفاده کنند.

دسترسی به کامپیوتر ویندوزی از راه دور: استفاده از ویندوز در Mac شما

اگر تنظیمات را تغییر نداده باشید، جلسه Remote Desktop شما به صورت تمام صفحه باز می‌شود. برای استفاده از آن در یک پنجره، نشانگر ماوس خود را به بالای صفحه ببرید و روی دکمه پنجره سبز در بالا سمت چپ کلیک کنید.

استفاده از ویندوز از طریق Remote Desktop تقریباً مشابه استفاده از آن در یک رایانه اختصاصی است.

یکی از معدود تغییرات (و یک سردرگمی احتمالی) این است که میانبرهای صفحه کلید برای Cut، Copy و Paste را به میانبرهای مورد استفاده در macOS تبدیل می‌کند. با این حال، برخی از میانبرهای دیگر همچنان مانند Windows از کلید کنترل استفاده می‌کنند.

اگر بخواهید می‌توانید برنامه ها را راه‌اندازی کنید، روی فایل ها کار کنید یا حتی بازی کنید. ممکن است برخی اوقات تاخیر کمی وجود داشته باشد، اما بیشتر اوقات، سریع و پاسخگو است.

نمی‌توانید فایل ها را بین Mac و Windows بکشید و رها کنید. با این حال، به طور پیش فرض کلیپ بورد را به اشتراک می‌گذارند که می‌توانید آنها را کپی و بین آنها جای گذاری کنید.

برای سطح بیشتری از اشتراک گذاری فایل، با استفاده از تنظیمات پیکربندی پوشه ها، همانطور که در بالا ذکر شد، یک پوشه به اشتراک گذاشته شده راه‌اندازی کنید.

دسترسی به کامپیوتر ویندوزی از راه دور: قطع و حذف دسکتاپ

برای قطع و پایان جلسه، به سادگی پنجره Remote Desktop را در Mac خود ببندید. می‌توانید با قرار دادن ماوس روی تصویر کوچک درRemote Desktop و کلیک کردن روی نماد Edit به شکل قلم، تنظیمات خود را در هر زمانی ویرایش کنید. برای حذف Saved Desktop ، روی تصویر کوچک Remote کلیک کنید و Delete را انتخاب کنید.

دسترسی از راه دور به رایانه خود از هر کجا

Microsoft Remote Desktop یک راه آسان برای دسترسی از راه دور به رایانه شخصی ویندوز از طریق Mac است. اگر لازم باشد این کار را برعکس انجام دهید، یا شاید لازم باشد یک کامپیوتر لینوکس یا Chrome Book را وارد کنید، چه؟

در این صورت، سریع ترین راه حل، راه‌اندازی Chrome Remote Desktop است که ابزار دسترسی از راه دور Google است که روی هر رایانه رومیزی با نصب Chrome اجرا می‌شود.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس