مزایای انجام بازی در محل کار با استفاده از اپلیکیشن Stakester

Stakester یک پلتفرم موبایل برای Android و iOS است که در سال ۲۰۱۹ تأسیس شد. در ادامه به بازی در محل کار با اپلیکیشن Stakester می‌پردازیم.

32
0
مزایای انجام بازی در محل کار با استفاده از اپلیکیشن Stakester

یکی از جنبه‌های مثبت پاندومی کرونا این بوده است که مشکلات فرهنگ کار که دهه‌ها بدون توجه و رسیدگی رفع و رجوع شده بودند الان مورد توجه قرار گرفته شده‌اند. در ادامه به بازی در محل کار می‌پردازیم.

وضعیت فعلی کارمندان

1 مزایای انجام بازی در محل کار با استفاده از اپلیکیشن Stakester 0

 

کارمندان به دلیل اینکه بیشتر اوقات در خانه خود بوده‌اند و از راه دور کار خود را انجام داده اند آزادی غیرمعمولی را در ۱۸ ماه گذشته تجربه کرده‌اند. افزایش نرخ دورکاری ثابت کرد که نیازی نیست کارمندان برای تولید بازده دائم پشت میز کار بنشینند و کار کنند و همچنین نیازی به نظارت همیشگی بر آن‌ها نیست. همچنین تعطیلی مدارس و سایر شرایط تسهیل کننده به کارکنان این فرصت را داده است که خارج از ساعت کاری معمول (۹ تا ۵) کار کنند.

با پایان کرونا مشاغل باید به دقت فکر کنند که کدام عناصر این فرهنگ کاری جدید را حفظ کرده و کدام را کنار بگذارند. برخی سعی می‌کنند تقریباً به طور کامل به شیوه‌های قدیمی کار بازگردند، زیرا این عقیده را دارند برای بهره وری بیشتر افراد باید در محل کار حضور پیدا کنند.

با این حال Tom Fairey مدیرعامل و بنیانگذار Stakester، می‌گوید این دوره انتقال زمینه مناسبی را برای آزمایش روش و فرهنگ‌های کاری مختلف ایجاد كرده است. مشاغل باید به دنبال راهی برای استفاده از تغییرات مثبت فرهنگی ناشی از پاندومی کرونا باشند.

او به TechRadar Pro گفت: “استارتاپ فقط یک آزمایش است. بسیاری از استارتاپ‌ها در مورد آزمایش محصول یا استراتژی‌های بازاریابی صحبت می‌کنند، اما تعداد کمی از آنها درباره آزمایش فرهنگ محیط کاری صحبت می‌کنند.

او گفت: “ما نمی‌خواهیم فرهنگی ایجاد کنیم که در آن افراد ساعت ۹ صبح در شرکت حاضر شده و وسط روز وقت ناهار استراحت کرده و بعد از ظهر به خانه بروند. اگر می‌خواهید بیشترین بهروری را از کارمندان خود بدست آورید، این روش منطقی نیست. “

اگرچه Tom Fairey در ماه‌های اخیر آزمایش های متعددی انجام داده است، اما یکی از موفق‌ترین ابتکاراتش این بود که به کارکنان خود اجازه داد هر روز یک ساعت وقت بازی در محل کار و تفریح داشته باشند و هر زمان که بخواهند از آن استفاده کنند.

بازی در محل کار

2 مزایای انجام بازی در محل کار با استفاده از اپلیکیشن Stakester

 

Stakester یک پلتفرم موبایل برای Android و iOS است که در سال ۲۰۱۹ تأسیس شد و افرادی را که به دنبال انجام بازی‌های ویدیویی (مانند FIFA ،Call of Duty و Rocket League) به صورت رقابتی با پول واقعی هستند بهم وصل می‌کند.

قبل از شروع مسابقه هر بازیکن مبلغی را بین ۱ تا ۲۵ دلار را برای بازی قرار می‌دهد. وظیفه Stakester این است که به انجام مسابقه کمک کند، پرداخت‌ها را انجام دهد و اطمینان حاصل کند که هیچ خطا و تقلبی در بازی صورت نمی‌گیرد.

در نگاه اول Stakester شباهت زیادی به یك پلتفرم قمار دارد و از نظر فنی شاید اینطور باشد. اما Tom Fairey می‌گوید که او کاملاً با قمار مخالف است، بنابراین این شرکت تنها به کاربران خود اجازه می‌دهد تا بازی‌های مهارتی بین دو نفر را انجام دهند.

با توجه به اینکه اکثر مردم زمان بیشتری را در خانه می‌گذرانند، Stakester از ابتدای سال رشد بیشتری داشته است. به گفته Fairey این شرکت در حال حاضر ۶۰،۰۰۰ کاربر فعال و رشد ماهانه بین ۱۵ تا ۲۰ درصد دارد. و متعهد‌ترین بازیکنان این پلتفرم در صدها مسابقه مختلف حضور داشته‌اند.

Fairey هنگام جمع آوری این داده‌ها متوجه نکته‌ای شد. آمار پلتفرم Stakester افزایش ۴۵۰۰ درصدی تعداد افرادی را كه از ساعت ۲ بعد از ظهر تا ۴ بعد از ظهر بازی می‌كنند را نشان داد. میتوان حداقل بخشی از این افزایش را به افرادی که در خانه کار می‌کنند نسبت داد.

Fairey این عقیده را داشت که بازی در محل کار می‌تواند در ایجاد یک روز کاری سالم نقش داشته باشد، او تصمیم گرفت از کارکنان خود در یک آزمایش استفاده کند.

زیبایی رقابت

3 مزایای انجام بازی در محل کار با استفاده از اپلیکیشن Stakester

اگرچه Fairey اطلاعات موثقی برای اثبات ادعاهای خود ندارد، اما گفت که سطح بهره وری به طور قابل توجهی از زمان معرفی سیاست جدید بازی بیش‌تر شده است. همچنین روابط بین اعضای تیم تقویت شده است، کارکنانش می‌توانند مشکلات را به شکل خلاقانه‌تری حل کنند و افراد به دلخواه خود زمان بیش‌تری در دفتر کار می‌کنند.

Fairey در پاسخ به این سوال که آیا موفقیت آزمایش او فقط به دلیل بازی است، به ما گفت که فکر می‌کند موفقیت آزمایش بیشتر به دلیل عنصر خاصی از بازی یعنی رقابت است.

در واقع همه کارکنان یک ساعت زمان بازی را در Stakester انتخاب نمی‌کنند، اما بسیاری از آنها این کار را انجام می‌دهند. فیری می‌گوید بیشتر کارمندان بازی‌های چند نفره را در مقابل یکدیگر انتخاب می‌کنند تا تک نفره.

این شرکت یک ربات در Slack ایجاد کرده است تا کارکنان را به طور تصادفی با هم جفت کند. بنابراین کارکنان تشویق می‌شوند تا روابط نزدیک‌تری با افراد خارج از تیم یا بخش خود برقرار کنند. وجود مسابقات پرهیجان باعث می‌شود افراد به طور کلی روحیه بهتری داشته باشند.

نظریه او این است که تأثیرات مثبت رقابت در زمینه بازی شبیه به تمرینات بدنی و ورزش است. بازی مانند فعالیت بدنی به تمرکز کامل بازیکنان نیاز دارد و ضربان قلب را به سطح نرمال می‌رساند. این ویژگی‌ها برای کمک به کارکنان در طول روز یک عامل مهم است.

“ما می‌خواهیم بهترین شرکتی باشیم که افراد می‌خواهند در آن کار کنند. برای انجام این کار سعی می‌کنیم ذهنیت یک ورزشکار را ایجاد کنیم. ما بر این فرض کار می‌کنیم که کار + استراحت = موفقیت. شما هرگز انتظار ندارید که یک ورزشکار بهترین عملکرد خود را برای چهار ساعت متوالی ارائه دهد. بنابراین ایجاد محیطی که افراد را تشویق به استراحت فعال کند، دارای مزایای متعددی است: افراد سالم‌تر، آرام‌تر هستند و می‌توانند به مغز خود فرصت بازنشانی بدهند. “

البته Stakester یک شرکت بسیار خاص است، که قبلاً بر اساس رقابت ساخته شده و در اکوسیستم بازی گنجانده شده است. Fairey معتقد است آزمایش او در مشاغل مختلف نتایج مشابه‌ای را به همراه خواهد داشت.

او گفت: “من فکر می‌کنم اکثر مشاغل این اشتباه را می‌کنند که به جای اینکه در ابتدا افراد را ترغیب کنند که از نظر روحی و جسمی سالم‌تر باشند در موقع کاهش بهره وری سعی در بهبود و رفع آن دارند.”. این موضوع به مردم این درک را می‌دهد که استراحت کردن مشکلی ندارد.

حال که با مزایای بازی در محل کار آشنا شدید، می‌توانید از دیگر مقالات سایت اول نیوز دیدن کنید.

امتیاز این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس