موتور جستجوی Ecosia و آشنایی با ویژگی کاشت درخت و کم کردن رد پای کربون آن

Ecosia، یک موتور جستجوی مستقر در برلین است که در سال ۲۰۰۹ راه اندازی شد، برنامه‌های بیش‌تری برای درآمد حاصل از تبلیغات نتایج جستجو دارد.

53
0
موتور جستجوی Ecosia و آشنایی با ویژگی کاشت درخت و کم کردن رد پای کربون آن

صرف نظر از این که روزانه از چه موتور جستجویی استفاده می‌کنید Google، بینگ یا هر چیزهای دیگر بدون شک تبلیغات زیادی را مشاهده کرده‌اید که صفحات حتی عمومی‌ترین جستجوها را در بر می‌گیرد. تبلیغات یک جریان درآمد اصلی برای موتورهای جستجو هستند، به همین دلیل است که اغلب بر یک سوم اول (یا بیشتر) نتایج ارائه شده شما تسلط دارند. در ادامه به موتور جستجوی Ecosia می‌پردازیم.

کم کردن رد پای کربون با موتور جستجوی Ecosia

02 موتور جستجوی Ecosia و آشنایی با ویژگی کاشت درخت و کم کردن رد پای کربون آن

Ecosia، یک موتور جستجوی مستقر در برلین است که در سال ۲۰۰۹ راه اندازی شد، برنامه‌های بیش‌تری برای درآمد حاصل از تبلیغات نتایج جستجو دارد. به جای تأمین تمام این درآمد به شرکت، Ecosia تقریبا ۸۰ درصد از سود خود را به سازمان‌های درختکاری در سراسر جهان اهدا می‌کند.

در حالی که دستور کار سازگار با محیط زیست ممکن است برای ورود کاربران جدید کافی باشد، ما می‌خواستیم بدانیم موتور جستجوی Ecosia دقیقاً چگونه از نظر تجربه کلی کاربر و حفظ حریم خصوصی در برابر موتورهای جستجو، کوچک و بزرگ قرار گرفته است.

از همان ابتدا ، طرح Ecosia گزینه‌های سفارشی سازی و حتی نتایج جستجو و تبلیغات آن ممکن است برای سایر موتورهای جستجوی پیشرو آشنا به نظر برسد. این در درجه اول به این دلیل است که محصولات قابل تحویل (نتایج و تبلیغات) توسط Microsoft Bing ارائه می‌شود و الگوریتم‌های خود Ecosia برای اندازه گیری خوب فیلتر شده‌اند.

در صفحه اصلی، یک نوار جستجوی بزرگ جستجو بر املاک و مستغلات غالب است. همانطور که در جستجوها تایپ می‌کنید، پیشنهادات خودکار به شما کمک می‌کند تا درخواست شما را به پایان برسانید. برای به حرکت درآوردن عملیات سبز شرکت، یک تیک در زیر نوار جستجو تعداد درختان کاشته شده توسط کاربران موتور را محاسبه می‌کند (بیش از ۱۳۰،۰۰۰ درخت).

در صفحه نتایج، نتایج به صورت تراز چپ نمایش داده می‌شوند. فیلترهای وب، تصاویر، ویدیو و نقشه‌ها (که به Google یا Bing Maps پیوند دارند) در بالای صفحه به همراه یک منوی کشویی More برای ویکی‌پدیا، آمازون و سایر سرویس‌های وب قرار دارند.

حریم خصوصی

01 موتور جستجوی Ecosia و آشنایی با ویژگی کاشت درخت و کم کردن رد پای کربون آن

در مقایسه با دیگر موتورهای جستجو، Ecosia حریم خصوصی کاربران را کاملاً جدی می‌گیرد، همانطور که در صفحه “حریم خصوصی” شرکت مشخص شده است. Ecosia فقط تا یک هفته روی داده‌های کاربر خاص نگهداری می‌کند و پس از آن اطلاعات کاملاً ناشناس می‌شوند. بر خلاف دیگر موتورهای جستجو، Ecosia داده‌های شما را به شرکت‌های تبلیغاتی نمی‌فروشد. علاوه بر این، هر جستجو برای امنیت بیشتر هنگام مرور، رمزگذاری می‌شود.

در جایی که حفظ حریم خصوصی یک نگرانی اصلی است، توصیه می‌کنیم از یک برنامه تغییر IP برای حداکثر امنیت استفاده کنید.

حال که با موتور جستجوی Ecosia آشنا شدید، می‌توانید از دیگر مقالات سایت اول نیوز دیدن کنید.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس