بررسی احتمال افزایش قیمت بیت کوین در پایان 2021

آیا بیت کوین در پایان سال 2021 به بالا‌ترین سطح قیمتی خود می‌رسد؟ در ادامه به بررسی افزایش قیمت بیت کوین در پایان 2021 می‌پردازیم.

36
0

سال ۲۰۲۱ به دلایل زیادی به خاطر سپرده می‌شود. با رسیدن بیت کوین به بالاترین حد خود در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱، بسیاری از افراد جامعه انتظار صعود قیمت و نمودارها را داشتند. یکی از انتظارات این است که BTC را در بالاترین حد قبلی خود یعنی بیش از ۶۴۰۰۰ دلار ببینند. در حالی که برخی از روایت‌های اصلی زنجیره‌ای حاکی از چنین تحولی است، عملکرد بالقوه بیت کوین در سه ماه آینده باید بر اساس چرخش‌های تاریخی، احساس سرمایه گذاران و ساختار کلی بازار با توجه به آلت کوین‌ها ارزیابی شود. در ادامه به بررسی افزایش قیمت بیت کوین در پایان 2021 می‌پردازیم.

احتمال افزایش قیمت بیت کوین در پایان 2021

1 بررسی احتمال افزایش قیمت بیت کوین در پایان 2021

عملکرد تاریخی بیت کوین در Q4 (چارک چهارم سال) در بیش‌تر مواقع بسیار عالی بوده است. BTC از نظر رشد قیمت در چارک چهارم سال ۲۰۱۷ و سال ۲۰۲۰ عالی عمل کرده است. در هر دو، قیمت به ترتیب ۲۱۰ و ۱۶۸ درصد افزایش یافت. به طور متوسط​​، چارک چهارم سال ۲۰۱۴ از بقیه چارک‌های سال بهتر عمل کرده است.

بینش مهم دیگر از دیدگاه سرمایه گذاران این است که دارندگان کوتاه مدت در حال حاضر ۲۰ درصد از عرضه را در اختیار دارند. این ارتباط را می‌توان با این واقعیت تأکید کرد که سناریوهای مشابه آخرین بار در دسامبر ۲۰۱۸ و مارس ۲۰۲۰ مشاهده شد هر دوی آنها شاهد پایین‌ترین سطح بیت کوین بودند.

در شرایطی که بیش از ۸۰ درصد عرضه در حال حاضر غیرقابل نقد است، فشار فروش در بلندمدت ناچیز است مگر اینکه یک اتفاق غیرمعمول در بازار رخ دهد.

اهداف قابل دستیابی است یا خیر؟

2 بررسی احتمال افزایش قیمت بیت کوین در پایان 2021

در حالی که سهامداران کوتاه مدت ممکن است نشان دهنده‌ی کاهش فشار فروش باشند، ورود بیش‌تر مبادلات ارزی برای بیت کوین در هفته گذشته ممکن است به این معنی باشد که سرخوشی صعودی تا حدودی ضعیف شده است. همانطور که توسط Santiment مشخص شده است، جریان‌های مبادله‌ای BTC در هفته گذشته به طور متوسط ​​بیشتر از حد معمول بوده است و سودآوری را در بازارها نشان می‌دهد.

در هر دو تجمع در سال ۲۰۱۷ و ۲۰۲۰، تسلط آلتکوین در پایین‌ترین سطح بود و بیت کوین با داشتن بیش از ۶۵ درصد بازار برتری را به دست آورد. در حال حاضر، تسلط BTC حدود ۴۰ درصد است. این بدان معناست که در مجموع آلت کوین‌ها نسبت به بزرگ‌ترین دارایی دیجیتال جهان دارای ارزش بازار بالاتری هستند.

به منظور حرکت بیش‌تر صعودی به نفع بیت کوین، این دارایی باید تا ۵۰ درصد ادامه پیدا کند تا پیش از این انتظار برای افزایش RTH جدید در نمودارها وجود داشته باشد. با افزایش DeFi و NFT، نقدینگی در بازار دارایی‌های دیجیتال بیش از هر زمان دیگری توزیع می‌شود. و تمرکز ارزش در یک دارایی دیجیتال در حال حاضر تقریباً وجود ندارد.

از نظر قیمت، افزایش ۵۵ درصدی در سه ماهه چهارم ۲۰۲۱ باعث می‌شود بیت کوین به بالاترین سطح فعلی خود یعنی ۶۴۰۰۰ برسد. در دوره‌های صعودی، چنین بازگشت سرمایه‌ای برای بیت کوین بی‌سابقه نبوده است، اما رسیدن به ارزش گزاف ۱۰۰۰۰۰ دلار نیاز دارد که BTC به طرز چشمگیری (۱۳۸ درصد) رشد کند.

حال که با احتمال افزایش قیمت بیت کوین در پایان 2021 آشنا شدید، می‌توانید از دیگر مقالات سایت اول نیوز دیدن کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس