Netflix استودیوی Night School سازنده ی بازی Oxenfree را خریداری کرد

شرکت Netflix اعلام کرد که قصد ورود به صنعت بازی‌های ویدئویی را دارد، در ادامه به خریده شدن استودیوی Night School می‌پردازیم.

49
0

چن روز پیش شرکت Netflix اعلام کرد که قصد ورود به صنعت بازی‌های ویدئویی را دارد. بسیاری از شرکت‌های بزرگ مانند Google و Amazon در رقابت با غول‌های صنعت مانند مایکروسافت و سونی باختند، گوگل بازی و استودیو‌های تولید کننده‌ی بازی‌های ویدئویی خود را تعطیل کرد. همچنین مدیر بخش سرگرمی گوگل در مصاحبه‌ای گفت که دلیل تعطیلی استودیو‌ها، خرید شرکت bethesda توسط مایکروسافت بود. حال باید دید آیا Netflix توانایی رقابت در این بازار خطرناک را دارد یا خیر. در ادامه به خریده شدن استودیوی Night School

Netflix استودیوی Night School سازنده ی بازی Oxenfree را خریداری کرد

1 Netflix استودیوی Night School سازنده ی بازی Oxenfree را خریداری کرد

Netflix با خرید استودیوی Night School، تیمی که بیشتر برای بازی Oxenfree ۲۰۱۶ و Afterparty ۲۰۱۹ شناخته شده است، به ساخت بازی‌های ویدئویی خود ادامه می‌دهد. (لازم به ذکر است که Oxenfree دارای الهامات زیادی از Stranger Things است و استودیوی Night School نیز قبلا روی عنوان لغو شده‌ی Stranger Things کار کرده بود.)

“شان شب کرانکل” از استودیوی Night School می‌گوید: “استودیوی Night School می‌خواهد آرمان‌های روایی و طراحی را در بازی‌ها گسترش دهد. اکتشافات ما در گیم پلی داستانی و سابقه Netflix در حمایت از داستان نویسان متنوع، یک جفت عالی را تشکیل می‌دهد. به نظر می‌رسید که هر دو تیم به طور غریزی به این نتیجه رسیده‌اند.”

استودیو می‌گوید که به کار بر روی Oxenfree II و همچنین “ساخت دنیای‌ها و بازی‌های جدید” ادامه خواهد داد. این خرید تنها تلاش Netflix برای ورود به صنعت بازی است. در اوایل سال جاری، این شرکت Mike Verdu، که قبلاً از EA و Oculus بود، را به عنوان سرپرست بازی‌های خود استخدام کرد و در حال حاضر بازی در برنامه تلفن همراه خود را آزمایش می‌کند همین امروز، این تست شامل اسپانیا و ایتالیا نیز شد.

Mike Verdu در بخشی از بیانیه امروز خود گفت: “ما به همکاری با توسعه دهندگان در سراسر جهان ادامه می‌دهیم و بهترین استعدادهای صنعت را برای ارائه مجموعه‌ای عالی از بازی‌های منحصر به فرد که برای هر نوع بازیباز و هر سطح بازی طراحی شده است، ادامه خواهیم داد. مانند نمایش‌ها و فیلم‌های ما، این بازی‌ها همه به عنوان بخشی از عضویت Netflix شما گنجانده می‌شوند همه بدون تبلیغات و بدون خرید درون برنامه‌ای”

نتیجه

2 Netflix استودیوی Night School سازنده ی بازی Oxenfree را خریداری کرد

Netflix برای رقابت با شرکت‌های بزرگ صنعت نیاز به ساخت و نشر بازی‌های AAA و پر خرج دارد، با خرید استودیو‌های کوچک تاثیر چندانی در رقابت نمی‌گذارد ولی به صورت کلی مشخص است که این شرکت درحال سنجیدن وضعیت صنعت بازی است. احتمال دارد در آینده شاهد خرید استودیو‌های بزرگ از سمت این شرکت نیز باشیم.

حال که خریده شدن استودیوی Night School را دریافتید، می‌توانید از دیگر مقالات سایت اول نیوز دیدن کنید.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس