Respawn اولین استودیوی بازی برنده ی اسکار 2021 شد

در مراسم دیروز اسکار اتفاقات بسیار جالبی رخ داد. در ادامه به اولین استودیوی بازی برنده ی اسکار می‌پردازیم.

41
0
Respawn اولین استودیوی بازی برنده ی اسکار شد

در مراسم دیروز اسکار اتفاقات بسیار جالبی رخ داد. ولی می‌توان عجیب‌ترین اتفاق اسکار را برنده شدن استودیوی بازی Respawn در این مراسم دانست. بسیاری از افراد صنعت گیم را رقیب اصلی و مستقیم صنعت فیلم سازی می‌دانند، به همین دلیل بعد از شنیدن این خبر شکه شدند. در ادامه به اولین استودیوی بازی برنده ی اسکار می‌پردازیم.

Respawn اولین استودیوی بازی برنده ی اسکار شد

2 Respawn اولین استودیوی بازی برنده ی اسکار شد

پس از برد فیلم کوتاه WW2 که عنوان بهترین مستند (موضوع کوتاه) در اسکار، Respawn Entertainment اولین و تنها استودیوی بازی سازی است که خود را “برنده اسکار” می‌نامد.

WW2 یك مستند مشترك بین Respawn و Oculus است كه توسط گاردین پابلیش می‌شود. این مستند درمورد یكی از آخرین اعضای زنده مانده مقاومت فرانسه است که بعد از ۷۴ سال به آلمان برمی‌گردد تا از اردوگاه کار اجباریی بازدید کند که برادرش در آن مرده است.

این مستند به عنوان بخشی از چند لایو اکشن است که برای تیرانداز VR استودیو، Medal Of Honor: Above And Beyond ساخته و تولید شده است، در آخر این مستند از مدیرعامل Respawn وینس زامپلا به عنوان تهیه کننده مشترک نام برده شده است. به طور منطقی می‌شود گفت که این استودیو که اولین استودیوی بازی است که برنده اسکار شده است.

برنده شدن کارگردان‌های صنعت فیلم در The Game Awards

1 Respawn اولین استودیوی بازی برنده ی اسکار شد

باید دقت داشته باشید که بعضی از کارگردان‌های صنعت فیلم سازی که از این صنعت جدا شدند یا به شکلی با ساخت بازیی ارتباط داشتند نیز در The Game Awards (معادل اسکار برای صنعت گیم) نیز بنده‌ی این جاییزه شده‌اند. بهترین مثال می‌تواند Josef Fares کارگردان سوئدی لبنانی باشد که کار خود را در صنعت فیلم شروع کرد و بعد از چند فیلم وارد صنعت گیم شد و با بازی Brothers: A Tale of Two Sons برنده‌ی بهترین بازی اکس باکس در سال ۲۰۱۳ شد و همچنین شخص Josef Fares در سال ۲۰۱۸ نامزد دریافت بهترین کارگردانی شد.

Guillermo del Toro کارگردان سرشناس صنعت فیلم و برنده‌ی بهترین فیلم سال ۲۰۱۷ اسکار، به عنوان بازیگر در بازی Death Stranding نقش داشت که این بازی برنده‌ی چند جاییزه از جمله بهترین کارگردانی سال ۲۰۱۹ شد.

حال که با اولین استودیوی بازی برنده ی اسکار آشنا شدید پیشنهاد می‌شود از دیگر مقالات سایت اول نیوز دیدن کنید.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس