Valve کنسول دستی Steam Deck را معرفی کرد

شرکت Valve روز پنجشنبه با معرفی Steam Deck اعلام کرد که یک کنسول دستی جدید برای انجام بازی‌های رایانه‌ای در حال حرکت است.

86
0
Valve کنسول دستی Steam Deck را معرفی کرد آیا رقیب جدیدی برای Nintendo Switch در راه است؟

شرکت Valve روز پنجشنبه با معرفی Steam Deck اعلام کرد که یک کنسول دستی جدید برای انجام بازی‌های رایانه‌ای در حال حرکت است. دستگاه شبیه نینتندو سوییچ با قیمت ۳۹۹ دلار برای عرضه در ماه دسامبر برنامه ریزی شده است. در ادامه به کنسول دستی Steam Deck و احتمال رقابتش با Nintendo Switch می‌پردازیم.

Steam Deck که قبلاً به عنوان “SteamPal” شایع شده بود، یک کامپیوتر قابل حمل با مانیتوری بزرگ‌تر از Nintendo Switch است. این کنسول از یک صفحه نمایش لمسی ۷ اینچی با رزلوشن ۷۲۰P، دو عدد thumbsticks، یک D-pad و یک طرح چهار دکمه‌ای بهره می‌برد. همچنین دو پد لمسی وجود دارد هر یک در دو طرف دستگاه، در زیر thumbsticks برای افزایش دقت. Steam Deck دارای هشت محرک (trigger) در پشت خود است.

سخت افزار و بازی‌های کنسول دستی Steam Deck

1 Valve کنسول دستی Steam Deck را معرفی کرد آیا رقیب جدیدی برای Nintendo Switch در راه است؟

Steam Deck بازی‌ها را از کتابخانه‌های موجود Steam بازیکنان اجرا می‌کند. بازیکنان به سادگی وارد حساب کاربری خود می‌شوند و لیست دوستان و بازی‌هایی که قبلا خریداری کردند برای اجرا قابل مشاهده است. Steam Deck با سخت افزارش توانایی اجرای بازی‌های رایانه‌ای را بدون استفاده از فناوری کلود و قدرت ابر دارد. ویدئوهای منتشر شده توسط Valve نشان می‌دهد که مردم از Steam Deck برای بازی‌هایی مانند: Crusader Kings 3 ،Disco Elysium ،Hades و بازی‌های سنگین‌تری مانند Star Wars Jedi: Fallen Order استفاده می‌کنند. بازیکنان همچنین می‌توانند dock خریداری کنند که به شما امکان می‌دهد Steam Deck از طریق تلویزیون کار کند.

Steam Deck دارای یک واحد پردازشی APU است که توسط AMD ساخته شده. پردازنده مرکزی آن مبتنی بر معماری Zen 2 این شرکت است و ۳/۵ گیگاهرتز سرعت دارد. GPU شامل هشت واحد محاسباتی RDNA 2 است که عملکردی حداکثر ۱/۶ ترافلاپسی (قوی‌تر از PS4 و Xbox One) را ارائه می‌دهد. این سیستم دارای ۱۶ گیگابایت رم و یک اسلات کارت microSD است که به کاربران امکان می‌دهد فضای ذخیره سازی داخلی را گسترش دهند. صفحه ۷ اینچی Steam Deck یک LCD با نسبت ابعاد ۱۶:۱۰ و نرخ تازه سازی ۶۰ هرتز با وضوح (۷۲۰p) ۱۲۸۰x۸۰۰ است. Steam Deck همچنین دارای یک Wi-Fi و یک بلوتوث ۵ که به شما امکان وصل کردن کنترلر بازی و هدفون‌های بلوتوث (برخلاف سویچ) را می‌دهد است. به صورت کلی نگرانی بابت اجرای بازی‌های قدیمی همچنین ۹۰٪ بازی‌های جدید را نداشته باشید!

انواع مدل کنسول دستی استیم

2 Valve کنسول دستی Steam Deck را معرفی کرد آیا رقیب جدیدی برای Nintendo Switch در راه است؟

مدل پایه ۳۹۹ دلاری ۶۴ گیگابایت فضای ذخیره سازی در قالب eMMC را ارائه می‌دهد. هزینه مدل بعدی ۵۲۹ دلار است و فضای ذخیره سازی سریع‌تر، ۲۵۶ گیگابایتی PCIe 3.0 NVMe ،SSD را ارائه می‌دهد. سطح بالای Steam Deck با قیمت ۶۴۹ دلار شامل یک SSD با ظرفیت ۵۱۲ گیگابایتی NVMe است که Valve از آن با عنوان “پرسرعت” یاد می‌کند. علاوه بر این، صفحه نمایش این مدل از “شیشه‌ی ضد تابش ممتاز” برخوردار است.

به صورت کلی سخت افزار Steam Deck بسیار قوی‌تر و جدید‌تر از Nintendo Switch است و اگر آن را با نسخه‌ی OLED مقایسه کنید تنها ۵۰ دلار اختلاف قیمت دارد (البته در نسخه‌ی پایه‌ی Steam Deck) تنها برتری سویچ در این بحث انحصاری‌های آن است که البته Steam با داشتن هزاران بازی که بر روی Switch قابل اجرا نیست کمبودی ندارد ولی به صورت کلی تحلیلگران معتقدند این کنسول مانند سویچ نیست و توانایی رقابت در فروش را ندارد.

حال که با کنسول دستی Steam Deck آشنا شدید می‌توانید از دیگر مقالات سایت اول نیوز دیدن کنید.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خدمات وایز اول پرداخت

وایز اول پرداخت

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس