بهترین صندلی های گیمینگ در سال 2023

58
0
بهترین صندلی های گیمینگ

وقتی زمان زیادی را صرف جمع آوری سیستم می‌کنید و بهترین مانیتور، کیبورد و ماوس گیمینگ را انتخاب می‌کنید، نمی‌توانید اهمیت صندلی‌ای را که برای هدایت آنها استفاده می‌شود را نادیده بگیرید. برای گیمرهای PC، نشستن روی بهترین صندلی بازی می‌تواند شخصیتی به لانه بازی شما بیافزاید و مهمتر از آن، از قسمت های کلیدی مانند پشت و شانه های شما پشتیبانی می‌کند، که اغلب توسط صندلی های معمولی آسیب می‌بینند. وقتی بخش های زیادی از روز می‌نشینید، بدن شما به اندازه CPU به توجه نیاز دارد، بنابراین می‌توانید به جای گرفتن وقت دکتر ارتوپد، یک صندلی گیمینگ مناسب بخرید.

اما بهترین صندلی ممکن است لزوماً صندلی ای نباشد که به عنوان صندلی گیمینگ به بازار عرضه شود. هنگامی که از رایانه خود برای کار یا مطالعه استفاده می‌کنید، باید مطمئن شوید که روی چیزی می‌نشینید که برای شما راحت و مناسب است، حتی زمانی که با دوستان خود درگیر نمی‌شوید یا به کیانو ریوز در Cyberpunk 2077 گوش نمی‌دهید. این بدان معناست که زیبایی درخشان، ظاهری آرامتر و مناسب برای تماس های کنفرانسی، یا طیف وسیعی از تنظیمات برای زمانی که نیاز به استراحت و گروه بندی مجدد دارید، همه به شما بستگی دارد.

نکات اساسی برای کمک به شما در یافتن بهترین صندلی بازی

مشخصات قد و وزن را بررسی کنید: اگر با توصیه های صندلی مطابقت ندارید یا اگر فردی کوچکتر هستید و متوجه شده‌اید که صندلی مناسب افراد بلند قد است، به گزینه دیگری نگاه کنید. بسیاری از صندلی های گیمینگ و صندلی های کار در اندازه هایی متناسب با طیف وسیعی از قد و وزن هستند.

ساپورت شانه و کمر: صندلی هایی که ارتفاع و عرض کافی برای حمایت از شانه ها و ناحیه کمر از طریق یک مکانیسم یا بالش اختصاصی ندارند، ممکن است بعد از یک روز کاری یا بازی طولانی شما را دچار کمر درد کنند.

به اندازه گیری های خود توجه کنید: برخی از صندلی ها اندازه گیری هایی را برای کل صندلی ارائه می‌کنند، که ممکن است کوچکتر از اندازه گیری برای ناحیه واقعی صندلی باشد. اطمینان حاصل کنید که نقطه تماس صندلی به اندازه کافی پهن باشد که باسن شما و نحوه نشستن شما روی آن مناسب باشد.

به کدام تنظیمات نیاز دارید: تنظیم ارتفاع کاملاً استاندارد است، اما ممکن است بخواهید به جلو و/یا عقب بخوابید، دسته ها را در چند جهت حرکت دهید یا توانایی تکان خوردن را داشته باشید. شاید برای گیمرهای موس و کیبورد تکیه زدن چندان مهم به نظر نرسد، اما اگر قصد استفاده از یک کنترلر بازی را دارید، ممکن است متوجه شوید که موقعیت کمتر عمودی و فعال را ترجیح می‌دهید.

چه متریال و ظاهری می‌خواهید؟ صندلی های گیمینگ زیادی وجود دارند که شبیه صندلی های ماشین های مسابقه ای هستند و از چرم مصنوعی استفاده می‌کنند (که مدت زیادی دوام نمی‌آورند). چرم واقعی گرانتر خواهد بود و تمیز کردن صندلی های توری سخت است. اگر چیزی می‌خواهید که آرام‌تر به نظر برسد، صندلی هایی را در نظر بگیرید که ممکن است در عنوان خود ادعای «گیمینگ » نداشته باشند.

آیا زیر میز شما جا می‌شود؟ اگر صندلی خود را با میز خاصی جفت می‌کنید، مطمئن شوید که ارتفاع صندلی و تکیه گاه های آن زیر میز قرار می‌گیرد، بنابراین می‌توانید در صورت عدم استفاده آن را به داخل فشار دهید.

بهترین صندلی های گیمینگ 2023

1. Secretlab Titan Evo 2022 (4 / 5)

بهترین صندلی بازی

مشخصات فنی

لوازم داخلی: پارچه Secretlab SoftWeave Plus (تست شده) یا Secretlab Neo Hybrid Leatherette، حداکثر وزن: 285 پوند، حداکثر ارتفاع: 6 فوت و 2 اینچ، طول پشتی: 33.5 اینچ، عرض پشتی (سطح شانه 8.5 اینچ): 21 اینچ از سطح تماس

دلایل خرید:

+ روکش پارچه ای بادوام به نظر می‌رسد

+ بالش گردن مجلل، تکیه گاه دست مناسب

+ تکیه گاه کمری با قابلیت تنظیم خوب

+ صندلی جادار

+ خم شدن مناسب به جلو و عقب

دلایل اجتناب:

- صندلی می‌توانست نرم‌تر باشد

– اهرم تکیه گاهی اوقات گیر می‌کند

– بالش گردن گاهی هنگام دراز کشیدن می‌افتد

در سال 2021، Secretlab تولید دو صندلی خود را از جمله Secretlab Omega – را به نفع گزینه چند سایز Secretlab Titan Evo 2022 متوقف کرد. Titan Evo 2022 در سه اندازه (کوچک، معمولی و XL) برای مناسب بودن عرضه می‌شود. گیمرهایی با قد از 4’11 اینچ تا 6’9 اینچ و وزن تا 395 پوند. Titan Evo 2022 در روکش های چرمی یا پارچه ای عرضه می‌شود و می‌توان آن را در طیف وسیعی از رنگ ها و سبک ها، از جمله نسخه های ویژه از Esports، بازی های ویدیویی، فیلم ها و برنامه های تلویزیونی خریداری کرد.

Titan Evo 2022 طیف کاملی از تنظیمات را ارائه می‌دهد، از جمله یک تکیه گاه که می‌تواند از 85 تا 165 درجه بچرخد و یک سیستم پشتیبانی کمری جدید با قابلیت تنظیم دستگیره 4 جهته. دسته های روکش چرم مصنوعی آن به سمت بالا، پایین، جلو، عقب حرکت می‌کنند و به صورت مورب به داخل و خارج می چرخند. همچنین می‌توان آنها را نسبت به صندلی پهن تر یا باریکتر جابجا کرد، اگرچه این تنظیم به پیچ گوشتی نیاز دارد.

Titan Evo 2022 با مجموعه ای از انواع تودوزی و رنگ ها، چند سایز و طیف وسیعی از گزینه های تنظیم، یک صندلی بازی عالی برای طیف وسیعی از مصرف کنندگان است – به همین دلیل است که در بالای لیست ما قرار دارد.

2.بهترین صندلی های گیمینگ Herman Miller x Logitech G Vantum (4.5 / 5)

بهترین صندلی بازی ارگونومیک

مشخصات فنی

لوازم داخلی: 100% پلی استر بازیافتی، حداکثر وزن: 350 پوند، حداکثر ارتفاع: بدون محدوده ارتفاع توصیه شده، طول پشتی: 24 اینچ، عرض پشتی (سطح شانه): 17 اینچ، عرض صندلی: 20 اینچ

دلایل خرید:

+ سبک

+ پشتی ها تقریباً به طور کامل مونتاژ شده اند

+ احساس شگفت انگیزی دارد

دلایل اجتناب:

– گران

- «تراز فعال و متمایل به جلو» برای همه مناسب نیست

– نسبت به صندلی های معمولی Herman Miller بی کیفیت به نظر می‌رسد

اکثر صندلی های بازی از صندلی های ماشین الهام می‌گیرند – به ویژه، صندلی های اسپرت لوکس به سبک سطلی، که در اصل برای ثابت نگه داشتن بدن شما در یک وسیله نقلیه سریع طراحی شده‌اند. اگر به دنبال صندلی هستید که در اصل برای حمایت از بدن شما در زمانی که داخل وسیله نقلیه در حال حرکت نیست طراحی شده باشد و در عوض در مقابل رایانه شخصی پارک شده باشد، واقعا منطقی تر است که به شرکت هایی که صندلی های اداری می‌سازند نگاه کنید.

Herman Miller x Logitech G Vantum اولین همکاری اصلی سازنده مبلمان اداری لوکس Herman Miller و بخش بازی Logitech است. دارای یک “تراز فعال و متمایل به جلو” و همچنین پشتیبانی قابل تنظیم کمری، پشتیبانی غیرفعال قفسه سینه و یک پشتی معلق برای تنفس است. این در ابتدا با قیمت 995 دلار عرضه شد، اما از آن زمان به 795 دلار کاهش یافته است، که هنوز هم گران تر از صندلی های معمولی این سبک است اما به اندازه صندلی های معمولی هرمان میلر نیست.

Vantum یک صندلی بازی عالی است، مخصوصا برای گیمرهای PC. علیرغم وزن کمتر از 40 پوند، محکم و خوش ساخت به نظر می‌رسد. به اندازه خط استاندارد هرمان میلر چشمگیر نیست، اما پشتیبانی کمری PostureFit خود را از Aeron (که ممکن است نمادین ترین صندلی اداری تمام دنیا باشد) به عاریت گرفته است. برای کسانی که به دنبال یک صندلی کار ارگونومیک هستند عالی است، اما اگر یک گیمر معمولی هستید، لزوما بهترین انتخاب نیست – واقعاً نمی‌خوابد (و مطمئناً مانند بسیاری از صندلی های بازی صاف نمی‌نشیند.) و فقط در یک اندازه موجود است.

3. AndaSeat Jungle (3.5 / 5)

بهترین صندلی بازی اقتصادی

مشخصات فنی

تودوزی: چرم مصنوعی PVC، حداکثر وزن: 265 پوند، حداکثر ارتفاع: 6 فوت و 5 اینچ، طول پشتی: 32.5 اینچ، عرض پشتی (سطح شانه): 22.6 اینچ، عرض صندلی (نقطه تماس): 14.۲ اینچ

دلایل خرید:

+ بسیار محکم

+ به حفظ وضعیت بدنی خوب کمک می‌کند

+ محکم و راحت

دلایل اجتناب:

- محدوده نشیمن می‌تواند وسیع تر باشد

AndaSeat Jungle با قیمت کمتر از 300 دلار، بهترین صندلی بازی برای کسانی است که نمی‌خواهند پول زیادی هدر بدهند. یک لایه مموری فوم به ضخامت 1.5 اینچ از افتادگی بدن شما در صندلی جلوگیری می‌کند و تکیه گاه کمری فومی و بالش های گردن، خم شدن آن را حتی سخت تر می‌کند.

با وجود قیمت ارزان تر، چرم مصنوعی وینیل قابل تنفس و تنظیمات لازم برای بازی و کار را ارائه می‌دهد. شما دارای قابلیت تنظیم ارتفاع، قابلیت تکان دادن، خوابیدن از 90 تا 160 درجه و دسته های قابل تنظیم ارتفاع هستید.

با این حال، کسانی که لگن پهن تری دارند یا فقط دوست دارند پهن بنشینند، از باریکی صندلی ابراز تاسف خواهند کرد. اطمینان حاصل کنید که عرض 14.2 اینچ برای شما فضای کافی را دارد، در غیر این صورت زیاد در این صندلی دوام نمی‌آورید.

4.بهترین صندلی های گیمینگ Cooler Master Hybrid 1 (4.5 / 5)

بهترین صندلی بازی ارگونومیک ارزان قیمت

مشخصات فنی

لوازم داخلی: مش و چرم PU سوراخ دار، حداکثر وزن: 330 پوند، حداکثر ارتفاع: 6 فوت و 3 اینچ، طول پشتی: 30.7 اینچ، عرض پشتی (سطح شانه): 21.3 اینچ، عرض صندلی: ۲۴ اینچ

دلایل خرید:

+ اثاثه یا لوازم داخلی راحت

+ صندلی بسیار عریض

+ پشتیبان کمر برای ارتفاع تنظیم می‌شود

+ دراز بکشید، لم بدهید یا کج کنید

دلایل اجتناب:

– دسته های بازو قفل نمی‌شوند

صندلی بازی Cooler Master’s Hybrid 1 به این دلیل نامگذاری شده است که صندلی بازی به سبک سطلی را با یک صندلی کار ترکیب می‌کند – این صندلی فوم دارد و بال هایی به سبک مسابقه ای دارد، اما دارای پشتی مشبک و تنفسی با پشتیبانی کمری قابل تنظیم است. همچنین قیمت آن تقریباً نصف قیمت Herman Miller x Logitech G Vantum است.

Hybrid 1 جذاب ترین صندلی موجود در بازار نیست – ترکیب چرم/مشبک به طور خاص زیبایی شناسی ناپیوسته ای را ایجاد می‌کند. اما بسیار قابل تنظیم است و نسبت به Vantum محکم تر به نظر می‌رسد، با یک صندلی پهن، متراکم و پر از فوم و پایه آلومینیومی. همچنین تا 180 درجه خم می‌شود – درست است، کاملاً صاف است – برای کسانی که به دنبال صندلی بازی هستند که بتوانند در آن چرت بزنند.

Hybrid 1 وزن اضافی و قابلیت تنظیم صندلی های بازی به سبک مسابقه ای را با پشتیبانی کمری و قابلیت تنفس صندلی وظیفه ارائه می‌دهد. اگر به دنبال صندلی ای هستید که هم برای کار و هم برای بازی پشتیبانی ارگونومیک ارائه دهد، Hybrid 1 یکی از گزینه های مقرون به صرفه تر در بازار است.

5. AndaSeat T-Pro 2 (4 / 5)

بهترین صندلی بازی برای افراد بزرگ و بلند

مشخصات فنی

لوازم داخلی: پارچه کتان، حداکثر وزن: تاب: 330.7 پوند، استاتیک: 441 پوند، حداکثر ارتفاع: 6 فوت 10.7 اینچ، طول پشتی: 34.3 اینچ، عرض پشتی (سطح شانه): 23.8 اینچ، عرض صندلی (نقطه تماس): 16.5 اینچ

دلایل خرید:

+ روکش پارچه به اندازه چرم مصنوعی عرق نمی‌کند

+ خواب عالی و حمایتی

دلایل اجتناب:

– تکیه گاه های سخت

- برای گیمرهای کوتاه قد خوب نیست

AndaSeat T-Pro 2 با پشتیبانی از گیمرها تا وزن 441 پوند – یا 330.7 پوند، اگر می‌خواهید از ویژگی تکان دادن استفاده کنید – و 6 فوت 10.7 اینچ، بهترین صندلی بازی برای گیمرهای بزرگ و بلند قد است که به کمی فضای اضافی نیاز دارند. دارای یک تکیه گاه محکم با قدرت بسیار کم همراه با یک صندلی (عرض 22.7 اینچ با سپرهای جانبی، 16.5 اینچ بدون) که به شما امکان می‌دهد در آن فرو بروید، و یک صندلی حمایتی بادوام را ایجاد می‌کند که احساس راحتی می‌کند و در عین حال وضعیت خوبی را ایجاد می‌کند.

گرچه بسیاری از صندلی های بازی جنس چرم مصنوعی دارند، و روکش کتانی Pro 2 در مقایسه با آنها کمی خشن به نظر می‌رسد اما بهتر با عرق مقابله می‌کند. همچنین یک بالش کمری فومی به همراه یک بالش گردن که می‌توانید آن را به سر صندلی ببندید، دریافت می‌کنید، اما این بالش برای گیمرهایی با قد حداقل 6 فوت بهترین است.

تنظیمات شامل قابلیت تکان دادن، تنظیم تکیه گاه در زاویه 90-160 درجه و دامنه ارتفاع 2.8 اینچ است. دسته ها همچنین می‌توانند به سمت بالا/پایین، جلو/عقب، چپ/راست حرکت کنند و 45 درجه بچرخند. اما آنها یک پلاستیک سخت هستند که آرنج شما را در بلند مدت خسته می‌کنند.

اگر ارتفاع مناسبی برای استفاده حداکثری از این صندلی دارید، T-Pro 2 به لطف طیف وسیعی از گزینه های رنگی (خاکستری با رگه های مشکی، آبی استیل با رگه های مشکی یا تمام سیاه. به راحتی وارد اتاق بازی یا حتی دفتر کار شما می‌شود).

6.بهترین صندلی های گیمینگ Thermaltake Argent E700 (4 / 5)

بهترین صندلی

مشخصات فنی:

تودوزی: چرم، حداکثر وزن: 331 پوند، حداکثر قد: نامشخص، طول پشتی: نامشخص، عرض پشتی (سطح شانه): 20.7 اینچ، عرض صندلی (نقطه تماس): 24.4 اینچ

دلایل خرید:

+ طراحی چشم نواز

+ چرم واقعی

+ مونتاژ آسان

دلایل اجتناب:

- - بدون پشتیبانی کمری

– دسته های بازو قفل نمی‌شوند

– خیلی گران است

بسیاری از صندلی های گیمینگ بسیار شبیه به هم هستند (اگر اساساً یکسان نباشند)، اما Thermaltake’s Argent E700 یک استثنا است.Argent E700 که توسط Studio F. A. Porsche طراحی شده است، دارای تودوزی چرم واقعی با دوخت کنتراست و پوسته ABS براق و منحنی است که در 9 رنگ، از جمله «آبی اقیانوسی» خیره کننده ارائه می‌شود. اگر به دنبال یک گزینه خاص هستید، این همان است. Argent E700 نه تنها زیبا است، بلکه پوسته براق آن بسیار بازتابنده است – تضمین می‌کند که چشم را از هر گونه درهم و برهمی اضافی روی میز شما منحرف می‌کند.

این صندلی فوق العاده به نظر می‌رسد، اما ظاهر همه چیز نیست. Argent E700 قطعاً نسبت به بسیاری از رقبای خود کمتر قابل تنظیم است (صندلی های بازی معمولاً در مورد تنظیمات کمی فراتر می‌روند – من لزوماً فکر نمی‌کنم شما به صندلی ای نیاز داشته باشید که در حالت درازکش قرار گیرد). خم می‌شود، اما فقط در چهار موقعیت قفل می‌شود: 107، 113، 119، و 126 درجه. دارای یک تکیه گاه سر است که به صورت عمودی می‌لغزد، و دسته های 4 بعدی که در موقعیت قفل نمی‌شوند – و بنابراین در اطراف حرکت می‌کنند و اغلب اوقات صدا می‌دهند. پشتیبان داخلی کمری ندارد، اگرچه بسیاری از آنها چنین نیستند (بسیاری همراه با بالش هستند که میتوان آن را جداگانه خریداری کرد). این صندلی همچنین دارای بالشتک نسبتاً سفت و صندلی است که اگرچه خیلی باریک نیست، اما اندازه های سفت و سختی دارد.

قیمت خرده فروشی 1300 دلاری Argent E700، حتی برای سطح بالای بازار صندلی های گیمینگ، بسیار بالاست. قیمت این صندلی بیشتر مطابق با صندلی های کار رده بالا است، که دقیقا همان چیزی است که صندلی های دیگری را که در این محدوده قیمت بررسی کرده ایم، توصیف می‌کند. اما صندلی هایی مانند صندلی گیمینگ Herman Miller X Logitech G Embody از نظر ارگونومی استفاده نمی‌کنند، اما Argent E700 واقعاً شگفت انگیز است.

7. X-Chair X3 ATR Mgmt (4 / 5)

بهترین صندلی بازی Splurge

مشخصات فنی:

لوازم داخلی: توری پلیمری بافتی، حداکثر وزن: 340 پوند، حداکثر قد: نامشخص، طول پشتی: 24 اینچ، عرض پشتی (سطح شانه): 26.5 اینچ، عرض صندلی (نقطه تماس): 20.5 اینچ

دلایل خرید:

+ بسیار قابل تنظیم

+ گزینه گرما و ماساژ

دلایل اجتناب:

– گران

– گارانتی به اندازه برخی از رقبا قوی نیست

بله، X-Chair X3 ATR Mgmt گران است، اما با گزینه های قابل تنظیم که به شما امکان می‌دهد صندلی متناسب با نوع بدن خود بسازید، سرمایه گذاری در راحتی است. در درجه اول، X3 ATR Mgmt بیشتر رویکردهای صندلی های بازی دیگر برای حمایت از کمر را با برداشتن بالش ناهموار یا سفتی قابل تنظیم با مکانیزم کششی که به درستی با اندازه و شکل کمر شما تنظیم می‌شود، از بین می‌برد.

X3 ATR Mgmt دارای بسیاری از ویژگی های اختیاری است که می‌تواند به قیمت آن بیفزاید، از ویژگی های ماساژ/گرما که آزمایش کردیم گرفته تا پشت سری و فوم انتخابی شما. پیکربندی که ما آزمایش کردیم به ما امکان می‌دهد ساعت ها بدون درد کمر یا بدن بازی کنیم. اگر چه، دسته ها می‌توانستند کمی نرمتر باشند. این دسته ها می‌توانند به سمت بالا/پایین، جلو/عقب حرکت کنند و به داخل/خارج بپیچند. صندلی نیز مانند ارتفاع متحرک است و پشتی و تکیه گاه آن از 90 تا 130 درجه قابل حرکت است.

اکثر مردم به افزودنی 100 دلاری گرما و ماساژ نیاز ندارند، که می‌توانید آن را از طریق رایانه شخصی یا بسته باتری تغذیه کنید. در قسمت پایین کمر احساس خوبی دارد اما خیلی قوی نیست. همچنین می‌توانید X-Chair Elemax را در نظر بگیرید که گرما، ماساژ و خنک کننده فعال را در اختیار شما قرار می‌دهد.

8.بهترین صندلی های گیمینگ Razer Iskur (4 / 5)

بهترین پشتیبانی کمری

مشخصات فنی:

لوازم داخلی: چرم مصنوعی PVC، حداکثر وزن: 299 پوند (135.62 کیلوگرم)، حداکثر ارتفاع: 6 فوت و 2 اینچ (1.88 متر)، طول پشتی: 32 اینچ (82.55 سانتی‌متر)، عرض پشتی: 81.9 سانتیمتر، سطح تماس: 17 اینچ (43.18 سانتی متر)

دلایل خرید:

+ پشتیبانی کامل کمری

+ تکیه ی پشتی خوب

+ بالشتک پشتیبانی، محکم و راحت

دلایل اجتناب:

– سطح پشتی ممکن است سفت باشد

– برای گیمرهایی با قاب عریض تر ایده آل نیست

– مکانیسم حمایت از کمر بسیار حساس به کشش پیچ است

اولین صندلی بازی Razer،Razer Iskur ، بیشتر تخم مرغ های خود را در سبد پشتیبانی کمری قرار می‌دهد. این یک فرم بسیار منحصر به فرد در میان صندلی های بازی دارد، با یک بالش آویزان متصل به پشتی که قرار است به شما کمک کند بهتر از سایر گزینه ها پشتیبانی کند. پس برای این شرکت عالی است که این قمار بیشتر نتیجه داده است.

بالش کمری می‌تواند به سفتی پیچ بسیار حساس باشد، قابل تنظیم، محکم و همه کاره است. بیشتر از یک بالش مموری فوم ساده، پهن است و همان بالشتک راحت و در عین حال سفت را مانند بقیه صندلی دارد. همچنین از پشتی آویزان می‌شود تا بتواند با ستون فقرات شما مطابقت داشته باشد و می‌توانید زاویه آویزان شدن آن را با یک اهرم کنترل کنید.

دسترسی به اهرم ممکن است سخت باشد، اما مکانیسم آن عالی عمل می‌کند. بازبینی کننده ما از این موضوع قدردانی می‌کند که چگونه به استقرار وضعیت بدنی مناسب در جلسات طولانی بازی کمک می‌کند، چیزی که بسیاری از صندلی های بازی، به ویژه آنهایی که مبتنی بر صندلی های مسابقه ای سبک سطلی هستند، روی آن تمرکز نمی کنند.

حتی در صندلی هایی که روی ارگونومی تمرکز می‌کنند، پشتیبانی کمر اغلب یک فکر بعدی یا یک اضافه است. اگر صندلی می‌خواهید که سلامت ستون فقرات شما را در جلو و مرکز قرار دهد، Razer Iskur برای شما مناسب است.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس