کارخانه آلمان تسلا در اواخر سال 2021 شروع به کار خواهد کرد

ایلان ماسک اعلام کرد که کارخانه آلمان تسلا در اواخر سال 2021 با هدف تولید انبوه ماشین‌های با کیفیت شروع به کار خواهد کرد.

23
0

با افزایش مالیات‌ها در ایالت کالیفرنا بسیاری از شرکت‌های بزرگ تصمیم به ساخت کارخانه در کشور‌ها و ایالت‌های دیگری شده‌اند. تسلا نیز با انتقال شعبه اصلی به آستین تگزاس و ساخت کارخانه‌ای در نزدیکی برلین یکی از این شرکت‌ها است. ایلان ماسک اعلام کرد که کارخانه آلمان تسلا در اواخر سال 2021 با هدف ساخت ماشین‌های با کیفیت شروع به کار خواهد کرد.

کارخانه آلمان تسلا در اواخر سال 2021 شروع به کار خواهد کرد

1 کارخانه آلمان تسلا در اواخر سال 2021 شروع به کار خواهد کرد

ایلان ماسک این هفته در یک نمایشگاه باز در Gigafactory جدید تسلا در نزدیکی برلین گفت که این شرکت قصد دارد تولید خودروهای مدل Y خود را قبل از پایان سال در آنجا آغاز کند. به گزارش بلومبرگ، مدیرعامل افزود امیدوار است این کارخانه بین ۵ تا ۱۰ هزار خودرو در هفته تا پایان سال ۲۰۲۲ تولید کند. اما تسلا هنوز منتظر تأیید نهایی این نیروگاه است، زیرا مقامات محلی تأثیر زیست محیطی آن را در منطقه ارزیابی می‌کنند.

تسلا روز شنبه رویدادی به سبک “Giga-Fest” را در Gruenheide در نزدیکی برلین برگزار کرد که شامل موسیقی، سواری و کامیون‌های غذا به همراه تورهای کارخانه جدید برای ساکنان محلی بود. Gigafactory آلمانی تسلا پس از چندین بار تاخیر به دلیل شکایت گروه‌های محیط زیستی در منطقه در مورد استفاده از آب کارخانه و اختلال در حیات وحش، در مراحل نهایی ساخته شد. ماسک روز شنبه گفت تسلا بیش از درختان قطع شده در حین ساخت درخت کاشته و تا آنجا که ممکن است از آب در کارخانه استفاده نکرده.

ماسک برای اولین بار در سال ۲۰۱۹ اعلام کرد که تسلا Gigafactory اروپایی خود را که از آن به عنوان “ماشین سازنده ماشین” یاد می‌کند در آلمان مستقر می‌کند. هدف این شرکت تولید ۵۰۰۰۰۰ خودرو در سال و داشتن ۱۲۰۰۰ کارمند در کارخانه است. به همین دلیل احتمال دارد افراد زیادی به آلمان برای کار در این شرکت مهاجرت کنند. ساخت این کارخانه برای تسلا بسیار گران تمام شده.

ماسک در پاسخ به سوال “چرا کارخانه را در چین نساختید؟” جواب داد که کیفیت مهم‌ترین فاکتور برای تسلا است و دستیابی به این کیفیت تنها در آلمان ممکن خواهد بود. هنوز مشخص نیست چند کارمند از شرکت‌های دیگر مانند دایملر یا فولکس واگن جذب تسلا می‌شوند ولی به احتمال زیاد مهندسان آلمانی زیادی در این کارخانه کار خواهند کرد.

حال که با کارخانه آلمان تسلا آشنا شدید، می‌توانید از دیگر مقالات سایت اول نیوز دیدن کنید.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس