انتشار تمام فیلم های Warner Bros در سال 2021 بر روی سرویس HBO

محصولات کمپانی Warner Bros نشان دهنده اوج بلندپروازی آن‌ها است. در ادامه به انتشار فیلم‌های WB بر روی سرویس HBO می‌پردازیم.

44
0
انتشار تمام فیلم های Warner Bros در سال 2021 بر روی سرویس HBO

حتی یک نمونه از محصولات سال 2021 کمپانی Warner Bros نشان دهنده اوج بلندپروازی آن‌ها است. یک مسیح در یک سیاره بیابانی که می‌تواند با یک کلمه افراد را بکشد (Dune)، درگیری بین هیولا‌های جهش یافته (“Godzilla vs Kong”). در ادامه به انتشار تمام فیلم‌های Warner Bros در سال 2021 بر روی سرویس HBO و درگیری شرکت با فیلم ساز‌های هالیوود می‌پردازیم.

این‌ها فیلم‌هایی هستند که خانواده‌ها، زوج‌ها و نوجوانان همیشه روی صندلی‌های راحتی سینما، در سه طبقه و با صدای با کیفیت و بیس دار موسیقی تماشا می‌کردند و لذت میبردند. اما هفته گذشته کمپانی برادران وارنر با اعلام اینکه کل مجموعه فیلم‌های سال ۲۰۲۱ خود را در HBO Max به صورت استریم پخش خواهد کرد، سنت قدیمی خود یعنی پخش در سینما را شکست.

عصبانی شدن فیلمسازان هالیوود از انتشار فیلم‌های Warner Bros بر روی HBO MAX

1 انتشار تمام فیلم های Warner Bros در سال 2021 بر روی سرویس HBO

عوامل و فیلمسازان هالیوود از این اقدام عصبانی شدند، اما ممکن است آن‌ها نکته مهمی را فراموش کرده باشند: WarnerBros متعلق به WarnerMedia است که آن هم بخشی از AT&T است. AT&T یک شرکت خدمات دهنده ارتباطات از راه دور است که منافع آن گاهی با سرگرمی مردم مغایرت دارد. سال گذشته به طور گسترده به هالیوود پیوست، اما وقتی Time Warner را با بیش از ۸۰ میلیارد دلار خریداری کرد خیلی از سینماگران منتقد این کار بودند، شاید در بلند مدت آنقدر‌ها هم بد نباشد.

برای AT&T ،HBO Max فقط یک شریک مناسب برای نمایش فیلم‌ها و نمایش‌های تلویزیونی به مردم نیست. این پلتفرم بخش اصلی خدمات بی سیم آن است.

فیلم‌های Warner Bros در سینما‌ها نیز پخش می‌شود، اما دیدن چنین فیلم‌هایی برای یک خانواده چهار نفره حدود ۵۰ دلار (به استثنای بنزین، پارکینگ و خوراکی) هزینه در بر دارد. این باعث می‌شود هزینه ماهانه ۱۵ دلار برای HBO Max بسیار به صرفه‌تر باشد. البته که به دلیل شیوع ویروس کرونا امکان رفتن به سینما برای همه وجود ندارد.

تاکید این استودیو بر پخش استریم مطمئنا AT&T را در معرض از دست دادن درآمد فیلم‌های خود در سال ۲۰۲۱ می‌کند. اما با توجه به همه گیری ویروس کرونا چاره‌ای جز آن وجود ندارد.

Jason Kilar، مدیر اجرایی WarnerMedia به تدوین این استراتژی کمک کرده، گفته است با توجه به اینکه واکسن‌های ویروس کرونا ممکن است برخی از گیشه‌های ۲۰۲۱ را نجات دهد، اما تضمینی وجود ندارد که باعث گسترش شیوع ویروس نشود.

Kilar اوایل به عنوان مدیر اجرایی Hulu در سال ۲۰۰۷ شروع به کار کرد. برای کسانی که در آن زمان او را می‌شناختند، حرکات وی در WarnerMedia چندان تعجب آور نبود.

Hulu سال‌ها با حق پخش تلویزیون اداره می‌شد

2 انتشار تمام فیلم های Warner Bros در سال 2021 بر روی سرویس HBO

اما بسیاری از شرکت‌های مرتبط با Hulu مانند Comcast، کمپانی Walt Disney و Fox سرانجام وقتی دیدند که این سرویس درآمد چندانی ندارد، Kilar را مجبور به تحمیل هزینه اشتراک کرد. هزینه اشتراک ماهانه، علاوه بر تبلیغاتی که از قبل روی این سرویس پخش می‌شدند، باعث افزایش میزان درآمد این شرکت شد.

در سال ۲۰۱۱، Kilar به دلیل عدم استفاده از اینترنت در حوزه سرگرمی، مورد توجه و انتقاد هالیوود قرار گرفت. او Hulu را ترک کرد تا شرکت خود را تأسیس کند و سرانجام از طریق AT&T به هالیوود راه یافت، روش او John Stankey مدیر این غول مخابرات را تحت تاثیر قرار داد.

آخرین اقدام Kilar این بود که گفت تنها بر روی فیلم‌هایی سرمایه گذاری خواهد کرد که بتوانند هزینه‌ها را در گیشه بازگردانند.

Kilar در وبلاگ با یک پست اعلام کرد: “ما فرصتی را ایجاد کردیم که کاملا برای هواداران است.”

آقای Stankey، رئیس او روز سه شنبه با اشتیاق از تغییر استراتژی دفاع کرد. وی در کنفرانس UBS گفت: “من فکر می‌کنم وقتی صادقانه عمل می‌کنیم در اینجا معامله یک برد-برد به وجود خواهد آمد.”

وی افزود: “ما فکر می‌کنیم این یک روش عالی برای نفوذ سریع‌تر در میان مردم است.”

کریستوفر نولان کارگردان معروف، که “Tenet” را برای Warner Bros ساخته به شدت از برنامه پخش استریم فیلم‌های شرکت Warner  انتقاد کرده است.

وی روز دوشنبه در بیانیه‌ای برای Hollywood Reporter گفت: “تصمیم آن‌ها توجیه اقتصادی ندارد و حتی معمولی‌ترین سرمایه گذار وال استریت نیز می‌تواند تفاوت بین دو عملکرد را ببیند.” وی در ادامه HBO Max  را بدترین سرویس پخش استریم نامید.

اما استراتژی‌ای که با ناکارآمدی به نویسندگان و سینما ضربه می‌زند از نظر آقای Kilar و Stankey کاملاً منطقی است. تمرکز اصلی AT&T خدمات مخابراتی آن است که ارزش آن در حدود ۷۱ میلیارد دلار است.

اما مهم‌ترین منبع درآمدی AT&T را می‌توان حوزه سرگرمی از شرکت Warner Bros دانست زیرا بخش مخابرات ۳ برابر مالیات می‌دهد.

Kilar در زمان حضور خود در Hulu علاقه چندانی به حوزه سرگرمی نداشت و اکنون به نظر می‌رسد که وی باعث تشدید رقابت میان بزرگان هالیوود و این شرکت شد. اما شرکتی که وی در آن کار می‌کند اشتراکات بسیار کمی با سایر غول‌های سرگرمی دارد.

برای AT&T ،HBO Max تنها راهی برای کسب درآمد نیست، اما سود ۱۰۰ میلیون دلاری برای این شرکت دارد.

جنگ قیمت گذاری بین AT&T ،Verizon و T-Mobile باعث کاهش قبوض تلفن همراه و در نتیجه کاهش سود آن‌ها شده است. ارائه دهندگان خدمات مخابرات شروع به دادن تخفیف و ربودن مشترکان از یکدیگر کردند.

AT&T هنوز می‌خواهد سرویس HBO تا حد ممکن سودآور باشد

3 انتشار تمام فیلم های Warner Bros در سال 2021 بر روی سرویس HBO

در رقابت استریم که در سال‌های اخیر داغ شده است، HBO Max خود را در برابر شرکت‌های بزرگ می‌بیند که البته فاصله زیادی با آن‌ها دارد. Netflix در حال رسیدن به ۲۰۱ میلیون کاربر در سراسر جهان است که نزدیک به ۷۰ میلیون کاربر آن در ایالات متحده هستند. Disney plus با بیش از ۷۳ میلیون کاربر در طول یک سال رشد سریعی داشته است. Hulu، که توسط دیزنی کنترل می‌شود نیز حدود ۳۷ میلیون نفر کاربر دارد.

پس از اعلام همکاری سرویس HBO با Warner تقریبا ۱۲.۶ میلیون کاربر در این پلتفرم ثبت نام کردند. در واقع، آنها می‌توانند به صورت رایگان فیلم‌های سال ۲۰۲۱ شرکت Warner Bros را مشاهده کنند.

افرادی که علاقمند به دیدن “Wonder Woman 1984” یا “Dune” هستند بدون اینکه از خطر مبتلا شدن به کرونا در صورت رفتن به سینما نگران باشند، می‌توانند با هزینه کمتر این فیلم‌ها را مشاهده کنند.

اما AT&T چگونه کاهش درآمد حاصل از پخش استریم را جبران خواهد کرد؟

طبق برآورد شرکت تحقیقاتی MoffettNathanson، درآمد متوسط ​​گیشه WarnerMedia سالانه ۱/۸ میلیارد دلار است. AT&T باید حداقل حدود ۹۰۰ میلیون دلار درآمد فیلم ۲۰۰۱ را بدست آورد.

AT&T با طرحی قصد جبران فروش را داشت. اما همه گیری حتی بهترین طرح‌های بازاریابی را نیز با مشکل مواجه کرده است. هنگامی که “WarnerMedia “Tenet را در ماه سپتامبر در سینما‌ها اکران کرد، این پروژه ۲۰۰ میلیون دلاری در گیشه فقط ۵۷ میلیون دلار درآمد کسب کرد. از طریق استریم هم مقداری درآمد کسب خواهد کرد.

Kilar می‌تواند مشکل را حل کند HBO Max  اکنون ۶۰ میلیون کاربر دارد، و در صورتی که ۵ میلیون نفر دیگر هم اشتراک آن را تهیه کنند، ضرر‌های رخ داده در گیشه جبران خواهد شد.

حال که با انتشار تمام فیلم های Warner Bros در سال 2021 بر روی سرویس HBO آشنا شدید می‌توانید از دیگر مقالات سایت اول نیوز دیدن کنید.

امتیاز این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس